1150x200-s5b1ZRNY.jpeg

Forum

« · 29143 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: ligger under med 1-0!
AJ, AJ, Rögle !! Ännu en gång så kan Tingsryd rycka ifrån med 3 poäng. Jag har tidigare skrivet här att det inte räcker med att vinna mot Tingsryd. Det finns många fler matcher att ta poäng i. Det har Ni i och för sig gjort också men mot TAIF verkar Ni alltid vara på topp om det inte är TAIF som nu sänker sig? Hade hellre sett Er vinna mot tomtarna. Eftersom Rögle enligt mig kommer att bli bland de 4 första så ser jag helst att Ni spelar bort övriga konkurenter även för TAIF´s del.
Kommentera

Sv: Då var borta sviten igång igen....
fan också!!
Nu börjar den jävla Benny igen!!!

FAN!!!!
KOM IGEN!
Kommentera

Då var borta sviten igång igen....
Jaha....hur förklarar grabbarna detta....att bli utnollade av tomtarna.......!!!!!

Med det spelet mot Taif så blir man lätt förundrad över hur man kan knyta sig så här......

Är det någon som vet varför vi förlorade med 3-0.....???

Upp till kamp på fredag...Mörrums GOIS ska molekyl omformas....
Kommentera

Kom igen nu RÖGLE!!!
Hansson och en tomte åkte ut två minuter nu..

Kämpa nu RÖGLE för det här ska vi vinna
vi ska upp till elitserien och visa vårt stolta hjärta!
Kommentera

det ser ut som om Leksand håller på att tappa matchen mot tranås
Kommentera

nu ser det inte bra ut.....
Kommentera

vi ger oss aldrig......
Kommentera

alle man till karlskoga den 16 dec
Kommentera

AARRR BBEEEE KKÅÅÅÅÅÅ!!!!
Kom igen nu grabbar!!!
Kommentera

kämpa rögle mot seger ska vi gå!
Kommentera

kom igen ni för f.n
Kommentera

vi ska vinna
vinna denna matchen
vinna här på läktarn
vi är AIA A A A
Kommentera

rögle vi ger oss aldrig!
Kommentera

Rögle vi ger oss aldrig!
Kommentera

Kom igen nu rögle!

"Jag vet ni kan"
Kommentera

2-0 nu... för helvete... kom igen nu RBK!!!!

VI SKA UPP IÅR!
Kommentera

ligger under med 1-0!
Skiiiit Rögle ligger under med 1-0..... kom igen!!
Kommentera

Sv: Måste bara säga...
Jag tycker i och för sig att Ängelholms Ishall duger gott som namn på hallen men eftersom nytt namn diskuterats här i gästboken föreslår jag: BJÖRN ELVENES MEMORIAL ARENA eller endast BJÖRN ELVENES ARENA.

Hade gett bra status!
Kommentera

Sv: Oddset
Är det många som är intresserade av att åka till Bofors och stötta våra grönvita hjältar till seger den 16 dec. Det vore mycket kul om vi kunde avrunda detta året genom att ställa till med en kraftig uppslutning på bortamatchen mot Bofors!
Kommentera

Jag tror att det finns loggor till mobilen (nokia) på rogle.com
/Peter
Kommentera

Förslag till namn byte av hallen "AngelDome".

Bra kommentarer i övrigt Zoid, håller med på allt. Man kan begära ett bra mått till på proffsighet och pr.
Bra förslag....

MVH

Televinken
Kommentera

Ja, logga till mobben finns. Har ialf sett den, på en mobil men ej på ngn url-sida. Skulle också vilja ha den.

Seger ikväll!
Kommentera

Oddset
Hyfsat odds för en någorlunda säker tvåa i fightrn i Tomteby - 2.35. Känns som man kan offra några av sina surt förvärvade stålar.

Är det någon som vet om det går att fixa någon Rögle-ikon till mobilen??? Och e det någon som vet om det går o köpa någon Rögle plansch???
Kommentera

alla till troja
Hoppas det är många som åker till troja i dag och hejar fram vårt älskade rbk!

och överröstar den jävla idioten benny!
Kommentera

Viktigt match mot Troja i dag
Vid seger över Troja ikväll som kommer RBK att
minst 7 poäng ner till strecket, eftersom Mora och Bofors
möts. Så därför är det viktigt med tre poäng i kväll.
Så jag önskar grabbarna lycka till
Hälsningar
Jan-Åke
17ts17
Kommentera

.
Kommentera

Måste bara säga...
Fan va bra med spelar/supporter träffarna. Detta verkar ha lyft både spelare och klacken! Efter ett halft decenium av motvind och publiktoka så känns det som att nått stort e på gång igen! Kanske en ny hockeyfeber i Ängelholm? Minns fotfarande matcherna i slutet av -80 talet. Helt sjukt med folk och ett jävla tryck. Jag skrev ett inlägg i början av sässongen om att Roger Hansson var mätt m m. TAR TILLBAKA ALLT HANSSON! Du e kung!
En annan sak. Insidan på hallen borde fixas till. Varför ska hallen ha Sveriges tråkigaste pub? Klä in puben med skynken med RÖGLE-motiv och sätt in lite barpallar. Visa NHL-klipp på storbildsskärm. Varför inte skruva upp tavlor med bild och info på RÖGLE-profiler runt om i hallen. Kul att gå runt och läsa. Skapar trevlig stämning. Spelet är kul men det måste finnas mer att göra före, i pauserna och efter matchen. Ju mer folk det är som håller sig runt kioskerna desto mer kommer det att säljas. Kul om det fanns saker att göra låt säga två timmar innan match. En träffpunkt. Bjud in andra eller icke sportföreningar som visar upp sig eller ha utställningar i puben. Sist, Kan man inte döpa om hallen till nått roligare? Änglahallen? eller nått annat bättre.
Tack för ordet.
Kommentera

Sv: Pinsamma
P.S Kolla in mitt länktips.
En varm Röglehälsning! D.S.
Kommentera

Det går inte så bra för Linköping va? Ni måste må dåligt efter som ni sparkar ner åt. Kännas det bättre nu? Topplag i Allsvenskan eller bottenlag i Elitserien. Känns som det kvittar! Inte så mycket glamour i bottenträsket va?
Kommentera

Läktarkultur
Hej alla grönvita fans.

Från 1982 tom 1995 tillhörde jag Rögle-klacken och missade inte många matcher varken hemma eller borta.
Ståplatssektionen blev under åren allt mindre men trycket var enormt under dessa åren och spelarna älskade verkligen oss på ståplats.
Nu är Rögle sportsligt på "G" igen och superallsvenskan väntar. Nu gäller det för er på ståplats att se till att trycket i hallen ökar. Det gäller att samlas under "sånger" som alla kan och som skapar tryck i hallen.
Jag önskar alla Röglefans lycka till och särkskilt er på ståplats. Jag var med när Rögle gick upp i eliten och den lyckan man kände då var enorm.

AIA:are för alltid
Kommentera

Hmmmmm, det var minsann inga små ord av den bredflabbade grodan från Lilla Ynkliga.
Fast det har det aldrig varit. Kan inte säga att jag saknat den blygsamma signaturen.
"Vi ses nog aldrig mer..." från en anhängare till ett lag som befinner sig på kvalplats just nu. Hybris eller?
Kommentera

vad är du för ngn jävla schomme som har hittat in här?

Ni är fan de mest patetiska fans?!? (KNAPPAST)...

Cluben...hahaha va fan är det för ngt jävla namn.
Rögle har ialf traditioner gentemot andra.

Forza RBK!
Kommentera

Pinsamma
Saknar er mina små påskharar... hur har ni det med äggen såhär i November? Synd att ni aldrig bjöd till, vi kom till ängelholm.. SEGRANDE... vart var ni i Linköping? Hörttalats om bortamatch? Hängivenhet? Hade inte jag heller vart åt bandyklubben... hälsa Tranås!

Vi ses nog aldrig mer...
Kommentera

Sv: samåkning till Ljungby
Kan ordna samåkning, du har fått ett brev med mer info
Kommentera

Sv: BUSSRESOR
för saken e den att jag e 17 år och det kanske inte e så himla lätt att fixa buss då
och en sak till om det blir någon bussresa till halmstad den 25 så ring mig 073-9479262
Kommentera

Sv: Trojamatchen
Osannolik och hiskelig kombination!
Kan det vara så att du inte är flyttbar? Jag är det och flyttade därmed från S-bruk till Malmö för att få ett jobb som passade min utbildning. Att jag fortfarande håller på Troja, har inte meavståndet att göra!
Beskyll mig inte för att vara en MIF-fan!!!!!!!!!!!!!!
Kommentera

Sv: Musik i avbrotten!
OE: Nä, jag tror ju inte att Bert hade gjort nåt sånt...
Det är ju knappt han vågar sig ut på isen när det är den tävlingen ju...
Kommentera

Det hade varit kul om Poppe gjort comeback i frack! Han kunde dragit igång vågen eller fått alla att skrika Rögle!
Kommentera

Nu väntar vi bara på att det kommer ut en farbror som gör raketen på isen, för det gjorde dom i det anrika Leksand redan 92, det skall bara bli såååå kul.

Men det är ju med smaken som med baken, mycket skit finns det.
Kommentera

samåkning till Ljungby
Är det någon som har vägarna förbi Kristianstad på vägen upp till Ljungby nu på onsdag?
Kommentera

Alla ni som frågar efter buss; varför gör ni inte som Gasolin o tar egna initativ o fixar buss????
Kommentera

Det är jättebra att du fixat bussresor... verkligen!!!

En fråga bara... ingen buss nu på onsdag på Troja?
Kommentera

Sv: Trojamatchen
En Trojafan i Malmö! Vilken osannolik och hiskelig kombination ;-)
Tack för allt smicker men eftersom vi är en luttrad skara, vet vi att det är lätt att gå på pumpen. Sune är ju ingen nybörjare och någon gång kanske han hittar ett vinstrecept mot den grönvita segermaskinen?
Fast jag tar gärna en repris på det förra mötet i Sunnerbohov. Segermål med halvminuten kvar av matchen eller nåt :-)
Kommentera

Trojamatchen
Som trogen Trojafan kan jag bara inse att Troja inte har i SA att göra.
Fasar för matchen mot Rögle och Tingsryd denna veckan!
Rögle har gjort en beundransvärd insats genom att arbeta sig upp från katastrofbörjan av serien till att vinna nästan varje match.
All heder till ert lag!
Kommentera

BUSSRESOR
Nästa bussresa går till Mörrum FREDAGEN 14 dec,kanske även till Bofors sön. 16 dec Rögles sista match år 2001 häng med på bortamatcherna o gör din fru, mamma,pappa,flickvän,pojkvän,syster,bror o dina vänner en tjänst.mer info senare
Kommentera

Backarna
Det skrivs mycket om våra centrar, forwards och målvakt (granen har ju inte fått visa upp sig till nån reda än).
Men inte många ord om backarna, som bara blir bättre och bättre.
Jag ska villigt erkänna att jag blir livrädd när Byström börjar dribbla med två motståndare, som sistaman i egen zon. Men hujedanemej vad denna "lille" back spelar med "stort" hjärta i försvarsarbetet. I går tror jag han slängde sig och täckte skott med kroppen 4-5 gånger. Han backar sällan eller aldrig undan för 20 kg tyngre motståndarforwards heller.
Säg Larsson och många säger: -Vem? Daniel Larsson syns för fanken knappt när han är inne på isen men om man håller ett extra öga på honom, ser man att han väldigt ofta är på rätt plats och tar bort sin gubbe. Han har ju ett extra stort defensivt ansvar eftersom backkollegan Stöpfgeshoff ofta går djupt ner i motståndarnas zon. Precis som Strandberg brukar göra och det är nog inga tillfälligheter, alla dessa inbrytningar och puck-överlämningar nere i hörnen.
Karmhag är "steady" (snart backveteran i den grönvita tröjan) och Hultgren den som mest påminner om Kung Österby, även om det är en bit kvar till den klassen.
Allting kan bli bättre men visst ser det lovande ut försvarsmässigt?
Kommentera

Som hockeyälskare gillar jag orgelmusik. Den skiljer poplagen från topplagen, kalle-anka föreningar från anrika hockeyfästen.

Jag har ändrat uppfattning om "klappa-händerna". Den är förbaskat bra för att få igång sittplats. Blir bra stämning när hela hallen klappar!

Perfekt musik!!! Ett nöje att kolla på matcherna!
Kommentera

Sv: Sydsvenskan
Roger är kung och en starkt bidragande orsak till Rögles lyft den här säsongen. Läs gärna Knutte K:s krönika i dagens nät-HD, där han tycker att årets upplaga är fullt i klass med Nygrens gäng med Högga&Rahm, fast det nu är ett kollektiv, som kan gå riktigt långt!

Det finns ingen som helst anledning att tjafsa om eventualiteter!!!
Vi ska vara j-ligt tacksamma att vi har Roger i laget!
Kommentera

Tycker det är lite tråkigt att R.Hansson gärna hade gått till MIF. Jag förstår om han ville spela i Elitserien. Men sårar lite i hjärtat när han säger att han gärna gått till det räliga laget långt ner i söder
Kommentera

Hackborn1: Och?
Det var nog MIF's förbannade misstag att de inte var intresserade. Vi ska kanske skicka en tacksamhetstanke till Ornitologföreningen söderöver ;-)
Jag vet inte om du vill insinuera något med ditt inlägg? Men var och en som sett en Röglematch i år vet att Hansson är en yrkesman och lagspelare som är utöver det mesta i denna serien. Det är vad vi ser. Hans betydelse på träningar och i omklädningsrum får vi lita på vad hans lagkamrater säger, och det är inte så lite.
Är det någon som är värdig att axla Roger Elvenes fallna kaptensmantel, så är det Roger Hansson!
Kommentera

« · 29143 · »