1150x200-s5b1ZRNY.jpeg

Forum

« · 36173 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Krossa Troja
Just det, Svenne, ser bra ut. Tabellen just nu ar inte helt fel.
Trean snabbt i andra, sa kanske det kan rinna ivag lite...
Kommentera

Chat
Gå in på Hammers chaten !??

wwww.hammers.nu
Kommentera

Sv: Krossa Troja
Stabil inledning får man säga, två mål på 40 sekunder. Fortsätt gärna så. Mora och Bofors ligger också under, vilket inte skadar alltför mycket. :-)
Kommentera

Krossa Troja
Fan vad fint med en 2-0 ledning. Skulle gärna varit på matchen men är hemma och är sjuk...
Kommentera

Målvakter ?
Äntligen match ! Men man undrar hur tränanrna tänker när det gäller målvakterna.Om Iwarsson blir skadad, vem ställer dom i kassen då ? Grankvist har ju knappast matchträning ikroppen. Någon som vet varför ?
Kommentera

Sv: Vi vinner ijen
Hmm...undra vem det e som inte har några sånger, eftersom ni behöver en trumma för att höras!!

hej hå hej hå å Troja ska vi slå nananana...
Kommentera

Vi vinner ijen
Ni har inte en chans mot oss i kväll.vi kommer jettemånga till Ängelhålm och vi ska krossa er både på läktaren och på isen.vi har var """lilla """ trumma med och det räcker för att vinna mot er.ni har inga sånger,ni har inget hockylag,ni kan inte vinna mot troja.
Heja Troja
Kommentera

Sv: forza rögle
Jovisst ska vi det, ploppa tummen ur russinet och dra oss ner till hallen i kväll.
Jag tror i och för sig att de flesta som besöker Rögles hemsidor/gästböcker är sådana som frekventerar ladan ganska ofta. Problemet är att nå ut till de som inte är internet-freaks.
Har hört att man kör trailers på radio rix. Det är bra. Även Stella kör ju lite lobbying, främst genom Janne Löfstedt. Det är också bra.
Det bästa är nog ändå att man har en produkt som presterar. Det gör man ju hemma, men inte borta (så mycket). Spänningen kring strecket borde därför också dra sitt strå till stacken att samla folk i kväll.
Problemet är att det just nu inte bara är tummen som ska ur röven. Tarmen måste tömmas på julklappar, granar, pynt, sill, julskinka och fan vet vad som hör årstiden till. Stress, stress, stress, jäkt, hysteriska ungar, önskelistor, panik på jobbet inför julen....fan vad jag hatar allt sånt. Vad hände med begreppet "Julefrid"? När den väl sänker sig över oss på Julafton ligger där ju inte en enda hockeymatch på horisonten. Livet är orättvist ;-)
Kommentera

Trojamatchen
Allt utom en vinst hemma för Rögle mot Troja är inte att tänka på.
Bara det inte drar iväg till en storförlust för Troja. Behöver bättre målskillnad för att snuva Bofors på 4:e platsen till SA.
Kommentera

forza rögle
som sagt det står troja på shemat det betyder drby i hallen
ni vet vad som kommer att skrivas nu hoppas jag men jag tar det för säkerthets skull
ta tummen ur röven o kom till ladejävlen för här skall krossas
häng tomtarna o sätt dom på påle
FORZA RÖGLE AIA
Kommentera

Bussresa
glöm inte bussresan freda Mörrum 0703-960241 häng me gör din sambo eller mamma glad! åk på bortamatch.
Kommentera

Sv: Högardh
Bra förslag, Tuborg! Ibland får man idétorka med termometern, så det är alltid bra med tips...
Kommentera

Sv: Jögge-hyllning
Svar: Ja! Det bor en RFN-are i de flesta hörn av världen ;-)
Kommentera

Högardh
Är det inte snart dags för Högga att komma in på Veckans termometer
Kommentera

TROJA MOOOAAAH
Om man inte kan hävda sej utan trumma ja,då e det illa!Alla sjungande Rögle fans till apberget ikväll.Nu är det dax att krossa tomtarna.Sen är det laxrensning på fredag!Hejhå hejhå för Troja ska vi slå...
Kommentera

Jag startar ingen debatt utan är bara nyfiken på om det finns några RFN-are även från centrala Båstad. Finns det några?
Kommentera

Sv: Troja
Trumma? Nä, jag säger ingenting så har jag inget sagt..

Rögle tar 3 lätta idag...
Så ENKELT är det...
Kommentera

"Visa skånepågarna var pucken ska sitta"..

Det vet väl alla att den ska sitta i Troja-buren bakom en maktlös och simmande Troja-målis.
Kommentera

Låt Trumman vinna,,, det är inte så konstigt att den vinner...den är ju själv i tävlingen!!....bara vi tar 3 fina i afton mot tomtarna
Kommentera

På vilket sätt "vinner trumman"?
Tillhör du någon afrikansk stam som tror att trumman är ett levande väsen, som t.o.m. kan vinna ishockeymatcher?
Jag kan tänka mig att en trumslagare kan känna sig som en vinnare, även om det känns otroligt - men trumman själv är som jag ser det - som sann lutheran - ett dött föremål!
Kommentera

ööh? man kan klart starta en debatt kring vad som helst, men jag försökte bara ge en upplysning om varför det uppstod förbistring i debatten, eftersom jag visste vilka personer det handlade om!
Kommentera

Troja
Så var det då dags att slå Rögle igen på läktaren. Trumman vinner alltid! Kom igen nu Troja! Visa skånepågarna var pucken ska sitta...
Kommentera

MackeRBKFAN
Ett jävla ös imorgon gubbs.... På läktare samt is.... Alla ängelholmare,helsingborgare ja alla röglefans helt enkelt.. STÄLL UPP........ ses imorrn på apberget.... We are Millwall.... No one likes us.....
Kommentera

GOOOT malmö looosade...Hörardh ett mål och en assist...
Så kommer pågen som leder (efter denna omg) dreamteam inte med till Baltica cup....Hardy Nilsson: tänker du me a*slet eller?!?!
Björn Melin?!?!?!?!??! som har pressterat 11p i dreamteam...hur fan kan det gå till??

Forza RBK!!
Kommentera

Ja! De känner jag mycket väl!
Kommentera

Dessa herrar som besökte oss i Karlstad sa att de kom från Båstad- eller trakterna däromkring. Tror nån av dem pratade på Vallberga eller nån annan liten ort...
Kommentera

För det första vill vi tacka alla fans som kom upp till leksands is hall och höll oss andra fans sällskap (till sveriges allra sämst lada)och så vill vi ge ett stort tack till alla i färjestads supportrar för ett trevligt bemötande av oss rögle fans och tack för att vi fick hänga ut vår flagga som syntes i deras stor bilds tv.det var mäktigt som fan
Kommentera

"norr om åsen" behöver nödvändigtvis inte betyda (även om det är mest sannolikt) att personen i fråga bor i Halland.
Även min närmsta storstad (som formellt sett endast räknas som "köping") Båstad ligger "norr om åsen". Kanske var det en "båstabo" som skrev...

...Patrik: Finns det någon Röglesupporter som är från Båstad? Har Ni någon medlem därifrån?
Kommentera

Bussresa
Vi gör ett nytt försök med buss.fredagkväll till mörrum avgång HBG The Tivoli 16,00 ÄNG 16,30 kostnad ca 120-130 fyllar vi bussen blir det billigare,att tänka på när vi åker,håll bussen lika ren o snygg som när den kom,när vi rastar vid äffärer o dylikt va då lika snälla som om mamma var med! vi åker i RÖGLE BKs namn.vi åker för att stödja RBK inte för att hata allt o alla(MIF räknas ej) ring 0703-960241 häng med nu blir vi inte full buss inga fler resor!!!ÄLSKA RÖGLE BK
Kommentera

Oooopss! Så de´ kan bli
Kommentera

Kingen: hehe, fast det var ju ett svar till nicknamet "norr om åsen" - d.v.s. någon från "Hallandssektionen".
Vi är ju rätt många röglefans som bor norr om Skåne :-)
Kommentera

Jag vädjar till alla sittplatsfolk...
Skulle vara trevligt om ni hade visat ännu mer entusiasm när klacken sjunger än vad ni redan. Där blir ett jävla tryck i ladan när vi kör en tvåvägs ramsa: Klacken " vi é det bästa grön-vita laget, Sittplats:"vi é det bästa grön vita laget". Det låter så jävla gött när vi kör den, eller........
Kommentera

För ordningens skull bör pepåkas att vi finns söder om åsen! norr om finns resten av Sverige (förutom MIFFO).
Kommentera

Hallå där norr om åsen!
Ert besök i Karlstad var mycket uppskattat, stan blir sig aldrig lik efter att ni åkt...
En speciell hälsning till den mörkhårige killen med FBK-målning som dansar väldigt bra. (ni vet vem jag menar...)
Jag blev hemskt imponerad av er entusiasm, nu vet jag vad Skåne-pågar går för. =) Ni har på er road-trip lyckats värva ännu en Röglesupporter, även om FBK alltid är steget före.

Hör av er nästa gång ni kommer norrut, Jäger och Löfbergs Lila Arena väntar.
Lycka till, hoppas ni kommer uppåt i seriesystemet snart.
Hälsningar från stan med Sveriges läckraste arena.
Kommentera

Tänk om alla i klacken förespråkade samma positiva attityd som ni,då hade det varit annat ljud i skällan.Ni är ett klart föredömme !
Fortsätt så !
Kommentera

Jögge-hyllning
Vårt besök i Karlstad var tydligen lika uppskattat av Wolfpacks som av oss själva(se forum på Färjestads hemsida).Hela klacken sjöng hyllningssånger till Jögge med Rögle-flaggan ute.Sen fick vi med dem på en liten Malmö hatsång som grädde på moset.All heder till Wolfpacks.Särskilt killen med myggjagare som bidrog med att uthärda de 70 milen hem från Leksand.
Alla till ladan på onsdag.
Kommentera

Sv: Matchen
Tror det berodde att "Spol-Jansson" hade glömt lackskorna hemma. *g*

"Sämre klack än Mora"...den visste var den tog i den Leksandska själen.
Kommentera

Sv: Tipparligan
Junior, Junior !!
Har du inte brukar allvar hittills ?? Denna nonchalans borde bestraffas med ett par minuspoäng. :-)
Tipsligan håller på tills säsongen tar slut...
Tar den slut efter SA eller (hemska tanke) fortsättningsserien så slutar den då. Blir det hela vägen till kvalserien så håller den på tills dess.
Kommentera

Tipparligan
Tack för svaren angående frågan jag ställde..

Nu till en annan fråga.. Tipparligan, håller den tills säsongen är slut?. Eller bara tills denna serien är slut?.. Jag måste ju veta när jag ska börja bruka lite allvar..

Ciao!
Kommentera

Yepp, nog såg Leksingarna bitvis lite skärrade ut i tredje. Samtidigt hade man rätt bra koll under de sista minuterna, och såg till att pucken förblev i Röglezonen. Det var inte ens nära att Rögle skulle kvittera i slutet.
Men en bra match var det i alla fall. All heder åt Röglekrigarna som stod upp hela matchen men "spol-Jansson" var för tradig när han inte ens kunde bjuda på ett par danssteg ;-)

Viktig match på onsdag mina damer och herrar. "För vi har Torgny Löwgren, vem fan e Cantona?" *ggg*
Kommentera

Det är svårt att ta ut målvakten när man inte kommer ur egen zon med pucken under kontroll. För övrigt var Rögle klart bästa laget som gästat Leksand den här säsongen. Betr domaren: Enda gången den här säsongen vi sett en elitseriedomare i Leksand, jag tycker han var hyfsad, daturligtvis finns det bedömningar som kan diskuteras, åt båda hållen.
Kommentera

Jepp.
Det dröjde tills 20 sekunder återstod av matchen innan Rögle fick pucken ur egen zon. Innan dess var det inte lönt att ta ut keepern. Så det var inget konstigt alls.
Kommentera

Matchen
Någon som var på matchen igår som kan berätta varför inte Votruba tog ut Iwarsson. Fanns inte läget eller var man nöjda med 4-3? För nog är det märkligt att man inte tog ut Iwarsson när man bara ligger under med 1mål.
Kommentera

Sv: Tomtekross
Tycker inte grabbarna ska deppa ihop över detta..de gjorde en bra insats, glöm inte att man vann med 3-0 i spel 5-mot-5. Hur många lag har gjort detta mot Leksand i år ??
Jag lovade själv leksingarna igår att vi kommer tillbaks i början på nästa år. :-)
Kommentera

Julklapp
Nu är det snart jul och en fin julklapp,
skulle vara 9 poäng på dom 3 matcher som
är kvar innan juluppehållet.
Lycka till grabbar, se till att jag får en lugn jul,
utan nervproblem
Hälsingar
Jan-Åke
17ts17
Kommentera

BYSTRÖM!!
Faaan Byström står att du gorde en kanoninsats i Knäckebrölandet...KUL att du håller måttet på rinken med råge!! Men den stora frågan är väl ändå om du håller i match tempot i Härna i Jul....Enligt uppgift har jag hört att du är dåligt tränad på den biten..SKa du kanske komma hem snart så får Pöjkera lära upp dig hur det går tiil. Ungefär samma förfarande som på sommaren fast nu är det kallare och då behövs.........!!!

ha det gott!!

PS. Ska dra sönder ljumskarna på dig den 23:e med några snabba syrgasare..DS

The king of NICKEBO :)
Kommentera

Sv: Tomtekross
Mycket trevlig krönika!

Synd att Rögle förlorade i dag...Men det hade ju varit en bra match. Ser fram emot Onsdag, då det är dags att spöa tomtarna från skogarna.

Mitt kära RBK
Kommentera

Tomtekross
Satan,bra kämpat ändå RBK!Hoppas nu att spelarna inte deppar ihop över detta.För på onsdag e det dags att krossa tomtarna från Ljungby!Både på isen och på läktarna.Jag kollade på onlinerapporteringen tidigare.Och det var ju hemskt många utvisningar Rögle drog på sej,synd.Vi får kanske chansen att spöa Leksand i Super.Alla till ladan på onsdag.I med och motgång finns bara Rögle!
Kommentera

Sv: LIF - RBK
LIF har bara gjort mål när rögle spelar 4 man på plan! Rögle har gjort mål när LIF har fullt man på plan!
Kommentera

Sv: LIF - RBK
vårt rbk
ger leksand spö
vårt rbk ska allrig dö!!!!!!
Kommentera

« · 36173 · »