1150x200-s5b1ZRNY.jpeg

Rögle BK

27103 inlägg · 5185 ämnen

Transfer

« · 233933 Till forumet

Transfer
Jaha, då har Byström, som första Rögleit för denna säsong, satt upp sig på transferlistan.
www.algonet.se/~sico/
Kommentera

Sv: Transfer
Mygel:
Det gör i stort sett alla som är anslutna till SICO och vars kontrakt går ut.
Detta kan man inte dra några som helst växlar på.
Kommentera

Jonas: Även om man förhandlar om ett nytt kontrakt med nuvarande klubben?
Kommentera

Mygel:
Jadå, till och med det....
Kommentera

Jonas: Månadsskiftet februari-mars är det mest hektiska för alla agenter. Nu rivstartar silly season. Många spelare bytar agenter och klubbar...
Kommentera

OE:
Visst, visst! Bara dom inte glömmer att spela hockey, mitt uppe i allt förhandlande och bytande. Det skulle kunna få ödesdigra konsekvenser.
Kommentera

Mygel: Betr Byström så är jag inte förvånad, han har suttit o blivit "kall". Några kommer väl inte att få förlängt så han ser bara
om sitt hus, å andra sidan förstår inte jag varför han sitter o Roger
spelar back. Men det blir det tydligen ändring på i kvalserien
Kommentera

QP: Byström har väl knappast suttit och blivit kall?? snarare så att du har blivit lite kall om huvudet?? :=)
Kommentera

QP: Sitter? Bya har vad jag vet lirat 13 matcher i SA. Eller vad menar du?
Kommentera

nicke:(o ni andra) Kan bara konstatera att jag gjort bort mig ordentligt, jag tänkte på Larsson hela tiden. Skönt att ni är vakna. Jag satt o tänkte ut en rälig insändare till BIF:s GB så jag var okoncentrerad. (Men det sista står jag för betr Larsson-Hansson)
Kommentera

Jonas: Håller med! Mer Old time hockey och mindre business!!!
Kommentera

OE:
Det borde vara straffbart att hålla på och "vänstra" med kommande eller potentiella motståndare under pågående säsong. Typ risbastu och spöstraff, eller nåt!
Kommentera

Jonas: Det är i alla fall dags att Sv. Ishockeyförbundet börjar öppna ögonen och inse fakta: Nu måste vi få samma regler som i NHL där det är strikt förbjudet att göra affärer under pågående säsong. Ofattbart att vi inte redan har sådana regler som ger ordentliga straff när de inte efterföljs, det är ju faktiskt mer än sex säsonger sedan Bosman-domen. Dela ut höga böter och avstängningar så kan jag lova att betydligt färre kommer skriva på för nya klubbar samtidigt som de spelar matcher för sin nuvarande.
Kommentera

OE: Det e förbjudet OFFENTLIGT. Det e ju självklart att de har gjort sina affärer klara mycket tidigare. Ta inte efter HHL. Det e bara skitsnack som låter bra juridiskt, betyder inte skit i praktiken.
Kommentera

padde: NHL inte hhl.
Kommentera

« · 233933