1150x200-s5b1ZRNY.jpeg

Rögle BK

27103 inlägg · 5185 ämnen

Vinst med 6-2! Vinden har vänt.....

« · 327734 · » Till forumet

Sv: Vinst med 6-2! Vinden har vänt.....
RBK-fantast: lätt! alltså om man tänker efter är 600pers(växjöfans) ingenting, alla kommer knappast sjunga av dem. många åker ju säkert iväg bara för att komma iväg. jag har dragit med en hel del röglefans som inte är så ofta på matcherna, tror det är viktigt för att skapa ett jävla tryck...
Kommentera

Glendert: bra, för jag känner mig så förvirrad om det är för många likasinnade runt mig.......alla till Nicks på fredag!
Kommentera

haha.....alla till ladan....
Kommentera

Jag har faktiskt också dratt me litta folk....heja heja heja RBK
Kommentera

RBK-fantast:
Om man har varit i Ljungby tror du att man kommer hem på 20 min då?
Kommentera

Joinzzon: jag reagerade ochså på grabbens otroliga tidsuppfattning.......
Kommentera

Joinzzon och Dorza: Det finns faktiskt folk som har med sig bärbara datorer på tåg och även i bil. Men ni känner kanske inte till sådana nymodigheter? =)

Alla till ladan på fredag.

Grönt och vitt
Kommentera

RBK-fantast: haha såna dära små palm pilots är roliga att sitta vid, dom är så små, min syrra har en sån testa den, bra som fan men lite jobbig att sitta vid men de funkar :D
Kommentera

RBK-fantast: jasså det finns d..........tänk vad utvecklingen går snabbt:p
Kommentera

RBK-fantast:
Nej sådana finns inte häruppe .....
Kan du inte berätta vad det är för någon ny pryl som har kommit ut ;-)
Kommentera

HD har lagt ut en artikel i nätupplagan om vinsten
Kommentera

hahha...förstår det....någon som vill gissa sig till publiksiffran på fredag??

3458 pers. är mitt tips....

ALLA(!) TILL LADAN PÅ FREDAG
Kommentera

RBK-fantast: och ladan är för ngt ??
Kommentera

pubne:
Nu har du nog fått en yrselattack oxå om du inte vet vad ladan är ;-)
Kommentera

Joinzzon: Jag brukar hallusinera när jag har feber tala om indianer och sånt, men vad är ladan vet faktiskt inte?
Kommentera

pubne:
Ängelholms Ishall .......
Kommentera

Joinzzon: jaha ja, okei då ska ja till ladan dårå :D
Kommentera

Ajja nog om yrsel och de, nu krossa vi trojja och nu är de växjö som gäller
Kommentera

RBK-fantast: Kan bli vad som helst.. men kanske 3100-3200 sisådär.. kanske mer, vem vet?
Kommentera

HasseT: Jag litar på din siffra ..

Rögle måste tjäna en jäkla massans extra på
alla Växjöfolk som kommer ner.. 60 000 ?
Kommentera

HasseT: Runt 1000 Växjösupportrar. Troligtvis ca 2500 RBK:are. Streckmatch, har varit uppehåll (sugna på hockey)Massmedialt intresse och sist men inte minst AIA i storform. Publiksiffran kommer att bli 3542.
Kommentera

Idag såg det stabilt ut, synd bara att N.Persson ville förstöra hela matchen genom att konstant ha minst en spelare i utvisningsbåset! Men RÖGLE spelade STABILT idag och det var skönt att se.

På fredag blir det 3 nya friska pinnar!
Kommentera

aiastellan: Jädrans 1000 från växjö annan siffra än vad jag hört ??, de blir ett jävla tryck i aia, men var du i ljungby idag =??
Kommentera

Johan80: Låter fruktansvärt bra. Ser fram emot matchanalyserna på officiella och AIA sidan. Matchen på fredag blir nu hur viktig som helst om vi ska börja utvidga avståndet mellan de fyra översta och de där under. 6p upp, men bara 2p ner till 7:e platsen. För en gångs skull så är det lite nerv i höstserien. Ett tag sedan man såg det :)
Kommentera

Mygel:
Eller så kanske det har varit så att vi inte har behövt titta neråt i tabellen de senaste åren.
Kommentera

pubne: 600 i bussar, kanske 3-400 i minibussar och bilar..
Kommentera

Joinzzon: Ungefär så jag menade ;) Det var väl under LFN som vi senaste behövde bry oss om detta och då var det en mycket ojämnare serie än så här. Måste säga att Växjö faktiskt imponerar med sina resultat (undantaget mörrum så klart). Framförallt med tanke på det de visade upp senast de var i ladan.
Kommentera

pubne: Hallå vännen. Ljungby-Jag jobbar. 1000 pers-Lars Jersmyr nämde det i Måndags och jag tror han "siar" rätt. Det finns ju dom som tar sig hit på eget sätt. FOLK skapar FOLK.Bara inspirerande som sagt. Vi är samstämmiga och galna. Växjö sjunger bara när de gör mål och det kommer max att bli 2 st ( 7-2 till RBK ). Rögle kommer att starta i ett sjukligt tempo och antagligen ta ledningen med 3-0 efter ca 11 spelade min.Jag kan känna sången:- Kan vi höra Växjö sjunga ? -NÄÄ ! NÄÄ ! eller klassikern : - Titta på barnen som står där... eller varför inte hiten : -Ni måste höja era röster för att höras ! - ÅH NI SKA HA HEMMAPLAN ! ÅÅH NI SKA HA HEMMAPLAN ! el. _ Vi har vunnit ! vunnit denna matchen ! vunnit här på läktaren ! FÖR VI ÄR AIA !!
NICK´S KLOCKAN 16.30 ca.
Kommentera

Mygel: Växjö har ju redan fått Sjon Podein =)
Kommentera

Fredrik: det skulle vara allsvenskan
Kommentera

Verkligen roligt när folk använder diskussionsfourmet som en jävla chatt.
Kommentera

aiastellan: Fint att du skriver likadant i gästboken som du låter i verkligheten. Det enda man saknar är fingret som sticker ut ur skärmen ;)

Knegar du under dagen eller ska vi ta en förvärmare hemma hos dig innan uppvärmningen på Nick's?
Kommentera

Mygel: ÄLSKLING ! ÄLSKLING ! - Klart att vi ska ! Blir 13.00 bra ? GODNATT KOMPIS.
Kommentera

Mygel:
Faktiskt så gick det inte så illa som det känns(åtminstone inte i början av säsongen), säsongen när LFN tränade. Vi blev 3:a i AS efter "Lilla ynkliga" o Bofors 8p ner till strecket o då förlorade vi ändå sista matchen mot TAIF.
Sedan blev vi sist SuperAllsvenskan.
Kommentera

Hinkes kommentarer ute nu!
Kommentera

Joinzzon: Jag menade att vi var oroliga med tanke på det usla och tråkiga spelet. Men seriens kvalité hjälpte oss en hel del. Om vi hade spelat det spelet idag så skulle vi ha legat bland de sista med tanke på motståndet i årets södra allsvenska.
Kommentera

Den första perioden var det bästa jag sett på mycket länge... Man väntade in passningarna, och slog dem i rätt ögonblick, vilket resulterade stort... Kan man spela såhär i fortsättningen kan detta kanske bli en rolig säsong trots den knaggliga början.
Kommentera

Kvällens absolut dråpligaste:
När Troja skulle spela 6 mot 3 i sista perioden (vilket även resulterade i 2-4 målet) och Sandström skrinnade mot båset. De flesta spelare, inklusive målvakter, brukar inte ha några större problem att hoppa över sargen. Sandström kom inte upp på första försöket. Sandström kom inte upp på andra försöket. Vid tredje försöket fick han hjälp av rådiga lagkamrater att komma över sargen in i båset, och precis då reducerade Troja. Stackars Sandström! Så mycket slit för så lite. Behöver jag säga att han inte tog några genvägar över sargen när han skulle tillbaka in på isen? Gick snällt genom hela båset bort till dörren.

Jag tror inte för en sekund att han fejkade krampkänningarna lite senare i perioden. Han led troligen av både vätskebrist och utmattning också, stackarn. Åksjuk var han mest i första perioden. Hörde hur han bad om Glanil på väg ut till första periodvilan.
Kommentera

Ni i AIA är lite udda får man säga. Inför Växjömatchen har ni fullt upp med att komma på hur ni ska kunna håna oss Lakejer på bästa sätt. Och vinna på läktaren. Ni verkar i det närmaste ha panik. Samtidigt är det ju förbaskat kul med lite gnabb mellan klackarna innan match. Lägg er energi på att håna oss så ska vi Lakejer göra det VI är bäst på..att heja fram vårt eget lag.
Kommentera

podde: Du Podde...rutinerat.VI behöver inte "komma på". VI skapar och andra tar efter...VI är "sånna" VI vill och ska vinna på läktaren helt enkelt. Om du tänker efter så VET även du att VI är rutinerade och stöttar och älskar vårat lag. Orsaken till hetsen har NI SKAPAT:- "Hemmamatch i Ängelholm" även där tror jag att du vet bättre. VI är 2500 som KAN och kommer att sjunga fram vårt RBK till en intensiv anstormning mot ert mål.
SIST MEN INTE MINST OCH DETTA MENAR JAG: -NI är välkomna, det ska du veta. Det är såhär det ska vara. Är en av männen som grundade AIA 1989 och har varit med om större saker än att lillebror Växjö kommer på besök.
Vi behöver inte komma på: VI KAN SJUNGA UTAN TRUMMOR !
DET känner spelarna rätt in i själen...
Du Podde ta detta rätt. - Växjö ! Växjö allting är som vanligt inga egna sånger som alla andra gånger. Bara ta från andra är vad ni klarar av. Stackars pack stackars pack ! Ni har sveriges sämsta klack...
Några års motgångar och Växjös stolthet kommer att spela inför 700-748 åskådare. Kultur, stolthet och ungdomsverksamhet är ni ganska så långt ifrån.
MEN ! Ni är välkomna och detta ser vi alla fram emot.

Kram på dig Podde.Ta inte allt så bokstavligt och allvarligt. VI i denna bok skrattar bara.

-AIA lägg nu ingen energi på Podde lova det. Det är ju det han vill.Han är ju "fixad" nu, OK ?
Kommentera

Klockrent Stellan!!
Ses på fredag killar!!
Kommentera

aiastellan: Det är ju duktigt av er att va bra i enstaka matcher... ni lever på gamla meriter... vi är bara i starten ännu...

Roligt blir det iaf, frågan är vilka som får roligast... skönt att slå ur underläge... hur blir det om Lakers tar 3 poäng...

VI hörs imorron!!!
Kommentera

Putte-LL: det blir inte 3 poäng till Lakers på fredag, så det är onödigt att spekulera i hur det skulle kunna bli......

Så enkelt är det.

Välkomna till Ängelholm imorgon.
Kommentera

Putte-LL: - Som sagt: Vi vinner alltid på läktaren.
Rögle ! Det kvittar vad som sker ! Vi ska alltid följa er !

Mats Waltins torpeder, vi vet ju vart dom leder ! Upp till eliten vårt hem !

- Detta är ju riktigt kul...Putte.
Kommentera

hehe jag tror skånetrafiken får rycka in med en extra buss 18.40, den lär bli überfull...
Kommentera

aiastellan: förresten, snygg kontring du hade vid 8:atiden imorse...
Kommentera

Spelar Rögle lika bra som de gjorde i första perioden igår, då lär inte Växjö ha en chans imorgon.

Heja RBK!
Kommentera

podde: nu är det så att man är tvungen att prata mycket, för det är fan inte lätt att locka fram mycket folk, NÄR rögle möter ett lag som VÄXJÖ. där finns INGET som helst tradionellt eller något liknande med VÄXJÖ. ni är ett helt nytt lag, dessa lagen lockar vanligtvis inte några större publiksiffror... och förresten, om du nu tycker att vi skriver mycket här i vår gästbok, varför skriver ni VÄXJÖfans minst lika mycket i er...
Kommentera

FAn vad underbart, jag var där uppe igår.. och spelet såg lovande ut, nu har allting vänt de e jag säker på..

Det kommer as mycket folk på fredag, jag har hört att de ringer folk från hela skåne som vill ha biljetter, och att de har sålt ungefär tusen biljetter till växjö fans, så de kommer bli ett J*vla tryck..

Fan vad jag längtar, kommer nog inte att kunna sova inatt..

Heja Heja RBK.....
Kommentera

Gigel: Haha! Samma här! Är så jäkla laddad så jag knappt kan tänka på nåt annat! Ska bli så jävla kul! Räkna även med tändning bland alla spelare! Mycket mer inspirerande än så här blir det nog inte i allsvenskan!
Kommentera

« · 327734 · »