Berka: Jovisst har ni ett jätte bra lagspel...jätte jätte bra...som jag skrev 5 man väntande på blå att Skellefte skulle göra ett misstag.
Det är som vanligt för oss att efter en urladdning(HV matchen) så spelar vi jäävligt dåligt men vinner matcher ändå...å du...leder man serien med sex(6) poäng kan det inte bara vara flyt...
Knegare: Hörru mupp!!
Skellefteås headcoach Anders Forsberg var av förståeliga skäl nöjd med kvällen:
– Vi är mycket glada över att åka härifrån med tre poäng. Det var en jämn match och ärligt talat hade den kunnat gå år vilket håll som helst, säger Forsberg som också fick förklara det faktum att man nu har tio raka segrar i grundseriesammanhang mot MODO Hockey:
Tur. Någon annan förklaring har jag inte.
Knegare: Samuelsson pratar sällan om såna saker, det har han fått inskolat från nhl, han är mycket bra på presskonferenser och svarar ofta väldigt diplomatiskt och rätt, men här komer saxat från press.konf.
– Vi spelar mycket bra i 40 minuter. Men ska man kunna besegra ett så bra lag som Skellefteå måste man spela bra i 60 minuter, konstaterar MODO Hockeys headcoach Ulf Samuelsson.
Knegare: Gnäller inte på något domslut, håller med om att sånt jämnar ut sig.
Jag kan hålla med om att saik har ett bättre lag iaf på papperet, men i många möten har det varit jämna matcher så spelmässigt tycker jag att det är jämt, med liten fördel för eran offensiv som är stark.
anledningen till att jag skrev var att det börjar kännas fördjävligt att vi gång på gång förlorar med minsta möjliga marginal i matcher där vi ibland är lika bra eller bättre än motståndaren (saik) och forsberg verkar hålla med för i samma press. konferens så säger han att han vill verkligen inte möta modo i ett slutspel, inte om dom spelar såhär och det tycker jag sumerar de hela rätt bra.