Knegare: Såg bara det här uppenbara felet från Flashback:
"Problemet för de som så gärna vill kalla oss fifflare är att Skellefteå är Sveriges rikaste kommun och står för sina egna kostnader i kostnadsutjämningssystemet."
Som i stort sett de flesta norrlandskommuner plockar Skellefteå ut ett rejält statsbidrag. Minns jag rätt handlar det om drygt 40% över Sverigesnittet. Och där ingår inga EU-bidrag. Vet du i vilken utsträckning Saik lyckats få EU att finansiera diverse kringkostnader; hallinvesteringar, transporter, internationellt utbyte osv.?
MR Bif: Well...ja där är du ju inte ensam...att inte gilla FBK å Loob & co.
Å även det där om att spela rolig hokky...det klassiska uttrycket: anfall är bästa försvar stämmer ganska bra in på Schellefte AIK. Fyra till fem man på blå å satsa allt på kontringar är ju inte roligt att titta på...åtminstonde om jag själv får tycka...
J F K: Inte en jävel i ditt lag hade kunnat undvika den grejjen om dom varit i samma läge...fast det är inte så Modospelare försöker göra mål. För dom skjuter endast skott utifrån för driva in på mål kan man ju bara inte göra för det kan ju finnas risk att en motståndarback kan köra på en å då blir man adresserad mot deras målis,eller?
Förresten du glömde ett namn...Torp i Modo...
J F K: Som jag nyss skrev...hur i helv*** skulle han göra för att undvika smällen då ERAN spelare skickade han med färdig adresslapp mot eran målis? Inte ens en Modospelare skulle lyckats med den bedriften.
En annan sak då det gäller Jimmie är dessa förb. filmningar,,,gillar det ICKE!
Fast det karln ska ha en jävla massa cred för är att han är vad jag vet den e-n-d-e som som erkänt att han tar i lite extra då han faller som ett asplöv emellanåt...för hur många spelare är det i SHL som sysslar med samma sak...en jävla hög mer eller mindre...i ALLA lag.
Jag tänkte att ni kanske hade något att säga om saken?