Skellefteå AIK

16006 inlägg · 301 ämnen

ang. Jonte hedström

« · 733904 · » Till forumet

Sv: ang. Jonte hedström
Åkerman: I dagens Dagbladet (pappersupplagan) står det att läsa vissa utdrag från svenskafans.se från olika SAIKfans. Det kanske inte är direkta hot, men du måste ju hålla med om att det inte låter särskilt trevligt.

RQT: På vilket sätt ??

4EVER: Det kan du skriva upp, men skicka ingen kopia denna gång;-)

Ambroo:

Hehe... vet att det var jag som skrev det!

Men nu har ju inte vi något original så jag nöjer mig väl med en kopia! ;)

För ni får väl originalet, eller? Det VET väl du! ;)

SAIK

4EVER: Men lille vän, det var ju du som skrev dessa rader...

Jag som alltid trott att du var en fjortis, men när jag nu ser hur minnet sviktar så måste jag ju ta dig för en oldtimer;-)

Ambroo:

Jaha, är det klart nu? Gratulerar! Slit han med hälsan!

Värsta besvikelsen har faktiskt lagt sig nu... livet går vidare! Vi hittar någon annan istället!

Jepp, skicka den du! Ska rama in den!

Skicka en TIK-tröja med posten åxå! ;)

Hörs kompis!

SAIK

4EVER: Hur var det nu igen? "Vill du se JH:s kråka på ett papper så får vi väl skicka en kopia!! ;-)"

-Gurra-: Är väl ingen här som hotat Jonte på minsta sätt.
Däremot är vi nog en del som kommer att bua om han skrinnar in i isladan med en Timråtröja på sig, men det är väl inget konstigt med det.

Och på grund av detta tror du att han kommer att välja Timrå?
Att en spelare väljer klubb bara för att irritera en annan klubbs supportrar?
Nog för att Jonte inte alltid gjort genomtänkta saker, men det resonemanget är ju på en femårings nivå. Väljer han Timrå är det garanterat av vettigare orsaker än att jävlas med Skellefteås supportrar.

-Gurra-: Och med de orden sänkte du dig till samma sandlådenivå...

willysson:

Fyndigt! Var det det bästa du kunde komma med?

Flickvännen klagar då inte! Kompisar har jag men nog kan jag ringa dit om du vill, bara du lovar att slå en signal till BRIS! ;)

Håller med.... kommer en dag imorrn åxå!

Peace!

4EVER: Du måste få ur dig demonerna som förstör ditt liv, alla denna vrede och hat kan nte vara bra för potensen..
Ring jourhavande kompis eller nått och prata av dig lite;)

Återigen gryr dagen.........................

Skärp er nu, ni är ju pinsamma !!
Ni kan ju inte börja hota Hedström bara för att han väljer bort spel med SAIK. Då är ni ju mer patetiska än vad jag först trodde om er. Svikare tycker jag absolut inte att ni är berättigade att kalla honom för. Han har väl all rätt i världen att välja vilken klubb han vill spela för utan att ni ska hetsa upp er och börja hota. Detta fjant är sandlådefasoner på högsta nivå. "Vi hatar han för han vill inte leka med oss". Ni är ju t.o.m. värre än Modofansen, och tro mig.. då är de jävligt illa.

Jag måste också säga detta: Om jag känner Hedström rätt så kommer han just på grund av dessa löjliga påhopp att välja spel i TIK. Det får ni nog räkna med.

Hoppas på många trevliga matcher i E.ON denna vinter.
Välkomna.

Albert Hall: Från Modohockey.

2-3
Osmo Soutokorva (Martin Hostak, Patrik Tano)
Hostak och Soutokorva kommer i ett 2-1 läge. Soutokorva laddar direkt på Hostaks passning. Lundström är chanslös.

Allmän uppmaning till vissa skribenter att kliva upp ur sandlådan.
Om man bara skriver personangrepp och/eller för att provocera så blir man inte långvarig.

Ambroo: Sett till de alster 4EVER lyckats komponera ihop under den korta tid han/hon varit medlem på detta forum så har jag en viss förståelse för det som författas av personen. Jag menar, den försvarsställning 4EVER intog från scratch när det gäller Jonte och var han "hör hemma" så måste detta vara ett av de tyngsta ögonblicken i hans/hennes liv.

Tyvärr blir man lite förvånad/besviken på det rätt tunga artilleri vissa supportrar i SAIK dammar iväg. Jonte har väl, om jag inte är helt ute och cyklar, sagt att han gärna spelar med SAIK, helst då i elitserien. Men har han sagt när, hur, var? Det känns i detta nu som att om SAIKarna inte vill se Jonte i sitt lag nånsin (om han nu väljer en annan svensk klubb). Det lär efter de senaste uttalandena vara ömsesidigt.

SAIK-anhängarna har all rätt att vara besviken på läget. Men på det sätt man uttrycker sin vrede mot Jonte och egentligen hans familj så kan jag som åskådare i denna följetong tycka att det är "rätt åt SAIK-supportrarna".  

RQT: WWS har snackat lite med folk inblandade i denna affär. Info på länken

Ambroo: Rätta mig om jag har fel, men har Jonte skrivit på för tik än? ;) Man kanske int ska ropa hej..... och ja resten vet du..

LL och Dream Team:

Länken funkade inte. Kanske den här gör det?

LL: Ja, jag gissade mer eller mindre från början på vilket Renberg-år du menade. När också Albert Hall talade om att det ägde rum säsongen 2001/02 så trodde jag såklart att hag var rätt ute. Men jag hade rätt i att ni gick till semi säsongen 2000/01. Det påpekade jag ju.

LL och Dream Team: Ahh, jag lyckades till sist hitta det slutgiltiga beviset!

stats.swehockey.se/cs/schemaFacts.asp?qsLayout=115&qsRound=7&qsSerieId=90002&qsUseDivision=0&qsSeasonId=32

Fast det står inte hur hårt Osmos slagskott var i och för sig.

Dream Team: nix pix, du har blandat ihop saker och ting. Vi slog ut Modo i kvarten säsongen 00/01 då Renberg spelade i LHF. LHF ledde med 3-0 i matcher och Modo gick ikapp till 3-3 men LHF vann med 4-2 i den sjunde och avgörande matchen (Osmo Soutukorva satte ett av de hårdaste slagskott jag har sett till 2-3 med tre-fyra minuter kvar av matchen). Sedan åkte vi ur med 1-4 i matcher mot DIF, varav tre av förlusterna var med uddamålet - två i sudden, dessutom. Vi åkte för övrigt ut mot DIF även året innan (3-0 i matcher), men då efter att ha slagit ut MIF i kvarten. Det var förresten efter match #3 mot MIF 99/00 som Jonte Hedström sade "vi pissade på dem" i TV4-sporten. Säsongen 01/02 åkte vi däremot ut mot Modo med 4-2 i kvarten, bland annat efter Bengt Hedins och Jim Brithéns berömda Greatest Hits-video som fick en LHF-spelare avstängd? Vilken spelare? Jonte Hedström, förstås! (han verkar vara inblandad i det mesta som är lite kontroversiellt...)

Dream Team:

Då måste jag i så fall ha fel på årtal. Det året Renberg spelade så gick vi till semi efter att ha slagit ut Modo i den sjunde kvarten i Övik. Osmo Soutokorva gjorde 3-2 i andra halvan av tredje perioden på ett slagskott från blå när Lundström duckade snyggt i modokassen. Renberg själv gjorde 4-2 ett par minuter före slutet på ett friläge när Modo låg på hårt. Detta tror jag för övrigt var Bäckmans sista match i Modo.

Albert Hall:
Nää det brukar inte vara bra när laget enbart har en fix stjärna som resten av spelarna förväntar sig ska göra allt .. men inte alltid det bra med ha för många stjärnor heller ju det ingen garanti för framgång , bara titta i NHL där Rangers försökte värva sig till framgång flera år och missade slutspelet vid varje försök

Albert Hall: " även om vi väl gick till semi."

Nix, ni åkte mot MoDo i kvarten. Året innan spelade ni semifinal. Då mot DIF, som sedemera vann hela skiten.

Ambroo: Inte officiellt.

LL:

Jag håller med dig om säsongen som Renberg återvände, 2000-2001 var det väl? Jag trodde också på en mycket bättre säsong den gången, även om vi väl gick till semi. Jag och många fler lärde oss nog en hel del om hur lag fungerar på papper och i verkligheten då.

Att det ofta inte är bra att ha fixstjärnor i ett lag finns det väl hur många exempel som helst på. Ett par elitserieexempel:

- Real Modo under lock-out säsongen.
- Timrå som blev bättre när superstar Zäta lämnade laget på tidigt 2000-tal.

Om Skellefteå tar sig samman och blir ett lag som vill visa resten av världen fingret så kan dom mycket väl hålla sig kvar. Utan kval alltså. Med kval kan dom hålla sig kvar i vilket fall.

LL: Vilken säsong pratar vi nu, 2001/02?

Albert Hall: Det var spännande, men har inte "ni" någon form av farmaravtal med Piteå?

Ambroo:

Johan är redan under våra vingar. Luleå Rebels är ett för säsongen nyskapat farmarlag till LHF. På ett par års sikt så spelar dom i allsvenskan.

Albert Hall: jo, LHF var intresserade av Jonte innan han gick till DIF, men han krävde alldeles för mycket betalt den gången. Jag kommer inte ihåg vad det handlade om, men det var mycket mer pengar än han hade visat sig värd så långt.

Annars tror jag att det faktiskt kan gynna Skellefteå att inte ha Jonte i laget. Risken med Jonte i truppen hade varit att allt för mycket fokus hade hamnat på honom och att det hade smittat av sig på övriga spelare som hade lastat över allt ansvar på honom, ungefär som det blev i LHF när Renberg återvände för första gången. LHF hade kanske seriens bästa trupp på papperet den säsongen, men fick inte alls ut den fulla potentialen och mycket berodde på att för många spelare åkte och väntade på att Renberg skulle greja biffen.

Albert Hall: Här får ni tips om en egen produkt som dessutom håller till alldeles i krokarna; www.eliteprospects.com/player.php?player=4711

Var inte rädd för att fråga om fler då det finns flera kreativa produkter som jag kan namnge!

Petterström 19: Amen!

Trots att jag bor i Timrå (och har bott här hela mitt liv) så tycker inte jag att Jonte ska komma hit heller. Skellefteå är nummer ett för mej och Timrå får nöja sej med en andra plats i mitt hockeyhjärta.
Jag förstår att Skellefteborna är besvikna, men TIKarna behöver inte "rub it in the face" och vara så säkra på att Jonte kommer hit.

Var snälla mot varandra, Norrlandslagen ska hålla ihop!

RQT:

Luleå har aldrig varit ute efter Jonte sedan han lämnade klubben. Inte ens när han kom hem första gången och då gick till Djurgården. Just nu är vi i såfall ute efter en spelintelligent center, det vill säga Jonas Nordquists ersättare. Varken spelintelligent eller center passar ju in på Jonte. Dessutom är han nog alldeles för dyr i förhållande till vad han presterar.

Albert Hall: Är inte Luleå på jakt efter en till forward? Jonte har väl spelat där? Luleå ligger ju betydligt bättre till släkt och vänner i Skellefteå för Jonte än Timrå/Sundsvall gör.. :)

Hank: Mitt meddelande var långt ifrån genomtänkt... Såg nyss var du har dina sympatier.

Åkerman: Vad jag har förstått så skulle de flytta till Nybro om det var där som familjen trivdes bäst. Det var ej pengar, sm-guld, utveckling som spelare som var högsta prioritet, utan att familjen skulle trivas var prio ett efter diverse utflykter runt om i Sverige samt USA. Detta tyder väl på en familjefråga?
Vilka sedan skälen är att de ej valt skellefteå vet jag ej.

Hank: Är väl inget som tyder på att det handlar om en familjefråga.
Jontes fru är som sagt ifrån Skellefteå, har föräldrarna i Skellefteå och har båda gångerna Jonte varit i NHL valt att ensam flytta hem till Skellefteå.

Hank: Så alltså bör majoriteten av er vara idioter då eller?

4EVER: Ja, vilken idiot Jonte bör vara. Han har nu efter lång betänketid med familjens bästa för ögonen bestämt sig för att inte spela i Skellefteå!
Hur faan kan man göra så. Han menar alltså att familjens trivsel i detta skede är viktigare än att spela i Skellefteå just detta år!
Hur tänker han?
Jag skulle gissa som majoriteten av oss gör...

Åkerman:

Nej uttalndet föll på sin egen orimlighet. Under sina år I Luleå så gjorde sig inte Jonte dirket känd som killen som höjde medelintelligensen i laget. Fast det kanske han å andra sidan gjorde i Timrå?

Albert Hall: Haha. Tänkte samma sak. Den humorn har inte Jonte.
Hur som helst är det väl inga problem eftersom det inte kan finnas en Skellefteå-anhängare som vill se honom i SAIK-tröja om han skulle gå till Timrå i år.

Ambroo:

Det där är ju ett smart uttalande med humoristisk underton. Med andra ord så är det någon som lagt ord i stackars Jontes mun.

4EVER: Det senaste i Jonte-frågan är att han efter all idioti däruppe i V-botten lär ha sagt följande till en icke namngiven, men säker källa; "Jag tar hellre på mig Palmemordet än en SAIK-tröja..."

mattias - 74, Dream Team: Det ska bli intressant att se hur det blir med kedjan i år. Det måste inom kort ske en föryngringsprocess även i den. I år? vågar man`? Kan man? Ska man? Det är inte omöjligt att Johnson flyttas ner i en annan kedja.

Fast Nicke spelade hela förra säsongen. Sedan att man inte överglänste i sltspelet är en annan sak. Men vi mötte bra lag som förstörde för oss. Samtidigt spelade Frölunda som lag inte sin bästa hockey trots det tog man sig till final.

Fast nu var det Jonte som jag ville behandla. Om han nu kommer till Timrå har man en outstanding kedja sett till namnen på pappret. Fast jag är intresserad av att se hur bra Hahl är i en offensiv roll samt hur bra Pärssinen är. Han är bra men hur bra? För de 2 senaste säsongerna har väl inte varit hans absolut bäst.

Faktiskt är jag dock rätt imponerad att jag lyckas fläta tillbaks diskussionen till att hamna någorlunda om Skellefteå.

RQT: Behöver man disskutera det? På papperet så är den jämte Jönssonligan och Anderssonlinen den bästa.

Dragan 2k:

3 toppspelare absolut, , men kanske inte så länge till va?? Johnsson Andersson är väl 35 +?? Kallio är väl också lite till åren! Återstår och se hur dom klarar sig nu! Bara de överglänser jönsson ligan så =)

Dragan 2k: Visst är den kapabel på alla sätt och vis. Men såg vi inte i ärlighetens namn i slutspelet nu senast att de inte kan dominera matcher på samma sätt som det gjorde för ett par säsonger sedan? Vilket tempo orkar t.ex Niklas Andersson hålla en hel säsong, t.ex?

mattias - 74: Varför skulle inte den kedjan vara den bästa i elitserien?

De har konstant producerat poäng - samtliga 3 i topp 10 förra säsongen. En livsfarlig kombination av tre toppspelare.

RQT: Som man skrev på timrås sida så kan man söka negativa vibbar.... Så jag säger som du innan jag vet att Pärssinens 2 halvdana säsonger bara var en tillfällighet och kommer Hahl producera mer än de 0,2p/ match han snittade på i SM-Ligan så går jag inte ut med något mer än att det ser ut som en kedja som kan komma att lyckas. Men att redan nu säga att det är bästa kedjan i ES det sker inte.

« · 733904 · »