Sven Sewage:Jo, men nu visade det ju sig att det inte var sanningen Mupp-Fahlman publicerade trots att han påstod det och det äldre paret var Luleå-hatare och i maskopi med denne Fahlman, allt blev ju nerlagt då t.om Schtaaan-fans försvarade Osten, mer troligt att han skrek nå rasistiskt kan det inte bli. Det äldre paret drog tillbaka sin utsago också.
Nåväl, jag tycker att denna mörka ljugpublicering i Elitseriens historia inte ska dras upp nå mer och jag anklagar inte heller Skaik-fans för detta då det enbart var ett fåtal personer i maskopi med Luleåhataren Fahlman som drog upp detta och dessutom mitt i brinnande slutspel så denna lögn fick tillfälliga stora konsekvenser.
M.Lemiux:
Fahlman var inte ursprungskällan till detta, utan det rapporterades först på North Powers websida. Vittnena som anmälde det hela till polisen var ett äldre gift par som satt bredvid Osten på läktaren.
Ja åklagaren väckte ju inte åtal. Osten hade enligt egen utsago inte skrikigt något rasistiskt utan endast "svinjävla REGEL".
Jag kan inte säga vad sanningen var då jag inte var där. Kanske skrek osten "svinjävla regel" till Yared Hagos när han förstärkte en matchsituation som ledde till utvisining till Luleå, och åskådarna som anmälde Osten hörde fel? Det finns ingen ljud eller videoinspelning eller andra bevis, och då är det ord mot ord som gäller.
Hur Fahlman är som person eller människa kan jag inte utala mig om då jag inte känner eller har jobbat med honom, men inte förtjänar han dödshot och trakasserier efter sin journalistiska gärning som trots allt ledde till att han vann ett fint pris av publicistklubben. Ett pris som går ut på att man säger sanningen även fast man får utstå hot och trakasserier. Officiella skribenter på svenska fans blev sedan dömda i domstol för hot och trakasserier, killar som muppen här på hockeysnack kallar för seriösa och duktiga skribenter, det säger väl det mesta.
Sven Sewage:
Sen tror jag nog att det är du som blandar ihop korten om vem "mannen med nicken" är. Det är inte jag som under flera års tid skrivit en massa obscena inlägg under andra skribenters alias, mordhotat folk, hånat handikappde barn och annat mysigt.
Knegare och Kula Shaker:
Vad står det på länken? Står det:
"Jonas Fahlman, sportjournalist på Västerbottens Folkblad, har tilldelats 2012 års pris till Anna Politkovskajas minne. Priset delades ut på Publicistklubben i Stockholm under måndagskvällen.
Han får priset med motiveringen: ”Yttrandefriheten gäller också på sportens arenor. Jonas Fahlman har försvarat det fria ordet trots hot och trakasserier.”
Jonas Fahlman hotades efter att ha avslöjat att Luleås tränare under en elitseriematch skrek rasistiska kommentarer till en spelare i motståndarlaget."
Redigerad kommentar
Sven Sewage Garderoben?! Ja du Sven...eller snubben med "nicken" kanske man hellre ska skriva. Man skulle nästan tro att det är Fahlman själv som sitter bakom nicket Sven Sevage...för en sak är säker även om jag själv är Skellefte AIK:are i själ och hjärta så har INTE Fahlman alla hästar i stallet.
Å apropå bokstavskombination så är det verkligen att kasta sten i glashus det du håller på med. Om han vill skriva skit så får han väl göra det...finns inte speciellt mycket att göra åt det...å förresten...boende i Ume som Skellefte AIK:are så har man både hört å läst skit om oss genom tiderna så jag är van.
Dessutom så borde du vara kanske lite mer ödmjuk med tanke på att vi var utanför högsta serien i 16 lååånga år å nukommer ett år då det förmodligen kommer gå helvetiskt mycket tyngre då vi tappar 2 hela toppkedjor + kanske 3:e linan också. Så med tanke på hur tuggar å hugger så efter denna säsong så får du krypa ner under den "sten" du kom upp ifrån. Släpp det å vänta ut en välldans oviss silly season...
Sven Sewage: " vinnare av publicistklubbens stora pris"
Nu är du väl ute och cyklar ändå?,
Knegare:
Nu kan jag inte riktigt svara på varför du fortfarande är i garderoben Knegarn? Jonas Fahlman... vinnare av publicistklubbens stora pris och försvarare av det fria ordet. "Svinjävla regel"-gate. Mmmm, rasism, mordhot och annat myspys, det är grejer det! Och Fahlmans fel så klart, han hittade på allt så att han fick vinna journalistpriset!
www.journalisten.se/nyheter/publicistklubbens-pris-till-jonas-fahlman
Men det är klart, det är Sten-Georg och Fahlmans fel att det sitter en snubbe som lider av en bokstavskombination av det grövre slaget och dagligen matar ut spaltmeter efter spaltmeter och hatinlägg efter hatinlägg om Skellefteå AIK, och har så gjort under 5 års tid. Det är fullt logiskt?
Själv misstänker jag en kraftig mental störning (nu försöker jag inte göra mig lustig) kombinerat med på tok för mycket tid (arbetslös, sjukpensionär, inspärrad?) samt en underliggande sjuklig avundsjuka och missundsamhet. Det senare grundar sig i vår framgång med 4 raka SM-finaler, 2 raka SM-guld och fantastiska ekonomiska resultat samt grymma talangverksamhet. Först vände vi 0-2 till 4-2 i semin, sen defilerade vi med 4-0 i tidernas ojämnaste SM-final (i konkurrens med årets). Beakta sedan att dessa två utskåpningar är Luleås två största slutspelsframgångar sedan säsong 2000/2001 och det faktum att laget knappt har haft en spelare från den egna kommunen under ett decennium, så förstår man nästan att det kan brinna till i en instabil fanatisk person med tidigare beskrivna personliga problem.
Men du tror alltså att det beror på Fahlman och Sten-Georg? Men ta då och läs vad han skriver och fundera på mitt inlägg.
Mvh Sven Sewage - akademiker och supporter till Skellefteå AIK
ante08:
jag trodde att hockeysnack endast handlade om att skitsnacka om andra lag? kanske borde man skriva jäääääättelåååånga skitsnackarinlägg, är det bra då?
Nu har tydligen Mannberg lekt boxning med oskyldiga på krogen ännu en gång. Är det så förbannat tråkigt att spela i Luleå att man måste gå loss på oskyldiga när man tatt sig en grogg?
www.kuriren.nu/sport/landslagsman-i-fyllecell-pa-nytt-7665156.aspx
minfil.org/Q8Q6eab1b7/F_runders_kningsprotokoll__23-18__B_450-14.pdf
M.Lemiux:
Jag var ej där och kan inte säga vad sanningen var. Det fanns inga bevis och ord stod mot ord och utredningen lades ner. Kanske skrek faktiskt Osten "Svinjävla regel" till Yared Hagos precis som Osten själv påstod? Jag tror däremot inte att vittnena stod i "maskopi" med Fahlman, eller att allt detta är något som Fahlman själv har hittat på då han inte var den förste att rapportera om detta.
Det som man däremot 100% kan säga är sanning är att Fahlman blev hotad och trakasserad pga allt detta, och att "de duktiga och seriösa hockeyskribenterna" (som hjonet på denna sida skriver) blev polisanmälda och dömda för dessa hot då det nu fanns bevis, samt att Fahlman vann pris av Publicistklubben pga sin journalistiska gärning.