Dynastiernas dynastiförenings guldresa

« · 1908784 · » Till forumet

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
bisterfinnen:

Den briljante kommentatorn säger att det är uppoffrande spel av Timrå, och benägen att hålla med!

Vi tar över spelet lite i andra, men Timrå kämpar och sliter och målisen spelar bra. Timrå spelar som de tror på det, start stop, in mot mål, vi åker kringelikrokar runt och slår flippmackor. Typ 100 täckta skott av Timrå och smart procenthockey kryddat med stort hjärta.

Rättvis bortaledning efter två, men 20 min kvar.

7827: Ingen aning. Måste ha skrivit i fel forum. En fantastisk förstaperiod av TIMRÅ mot Skellefteå vad jag förstått, men jag sitter på skogen i Sidensjö så jag är offside!

bisterfinnen:

Jag höll då på er mot löven! ;-)

Tamt, lamt, väldigt odynastiig förstaperiod. Rättvis bortaledning efter en period, Timrå strider och kämpar. Nog måste vi kunna vara mer konstruktiva än detta?

bisterfinnen: Du pratar i gåtor. Är AIK Kina? Är hunnerna Timrå? Om du menar Timrå är bra, så säger jag inte enot dig, se mina tidigare inlägg. Vad är din poäng?

7827: En sån dynastiförening. Hunnen Attilla har slagit hål i den kinesiska muren och nu väller motståndsmännen in i kejsardömet. Vad göra, vad göra?

7804: Ok, hoppas han steppar upp några snäpp framöver då, det behöver vi!

0-2... ja, som jag sa, timrå ska inte underskattas. effektiva

Jåkkinen:

jag hörde att han inte vart så bra försäsongen, men det är ändå en kille som jag hört att dynastiernas tittar på. En stor talang innan i dynastiernas juniorlag, och stor, tung, stark. Jag skulle inte räkna bort Söderberg, det tar tid att komma in i ett lag och lära sig spelsystemet.

Ser fram emot matchen, hoppas på en bra match!

HV71 vann.
Malmö vann.
Bra resultat för oss just nu...

Ikv får du se den där södernånting på isen!

297: Verkligen! 😁👍

7827: Säger detsamma. Lycka till och hoppas ni slipper kvala i denna säsong.

Jåkkinen: Jag vill ju givetvis att vi vinner mot Timrå, men jag hoppas verkilgen det går bra för er och att ni slipper kvala när serien är slut.

7804: Det känns smått overkligt att få se Timrå möta Skellefteå igen. Var ju bara något år sedan man bevittnade Timrå få stryk av Asplöven via en sunkig stream på datorn.

7804:
Ja nykomlingar brukar vara svåra tampas med när de bara kör.

7603:

Ska bli riktigt jäkla kul med Norrlandsderby. Tänk dig själv hur det känns för Timrås fans, nyss spelade de mot löven och MoDo, och så nu ikväll ska de tampas med dynastiernas! Ungefär som ett litet rockband som hankat sig fram och så en dag får de vara förband åt Rolling Stones. Nu är det på riktigt för Timrå!

Vårt försvarsspel ser oerhört stabilt ut och vi spelar med tålamod och pondus. Vi är lite starkare ön Timrå tror jag så det viktiga blir tålamodet och att vi gör jobbet och inte underskattar motståndet. Som nykomlingar kommer de att offra allt i varje situation, om vi har lika bra inställning som dem borde vår högre skicklighet slå till vår fördel.

Välkomna till Kraft Arena Timrå!

7603: Låt oss hoppas att du har rätt...

Tarasov: Näe, absolut inte. Två matcher är inget. Efter 10-12 matcher kan man kanske dra lite bättre slutsatser. Men det är kul att börja med en bra känsla! Det har varit tidigare säsonger då det kännts sämre haha...

7804:
Kvotpoäng? Kvotlag?

Tarasov:

"Någon form av rekord?
Publicerad idag 22:47 (uppdaterad idag 22:57)
Luleås intro värmde. Matchen däremot, var en annan historia. Luleå och Örebro fick i väg 29! skott – tillsammans under ordinarie tid. Det kan vara någon form av bottenrekord.
Jag har inte hittat någon statistik för skott på mål, men jag har ett tydligt minne av att en match i början av 00-talet mellan Luleå och Brynäs, slutade 14–18 i skott på mål.

Torsdagskvällens match slutade 2–2 under ordinarie tid, men skotten var 14–15 (4–4, 7–5, 3–6). Det var knappt ett skott på mål sista halvan av tredje perioden. I sudden death med tre spelare var på plan snyggades statistiken till och slutade 16–20.

Örebro vann till slut på straffar efter att Stefan Steen stoppat Emil Larsson från att gör ett andra mål på straff.

Om en vecka är det derbydags för första gången. Då reser AIK upp till Luleå."

Det låter väl ganska likt det jag skrev?

7804:
Låter tryggt

Tarasov:

För att förtydliga, vår backsida ser ut som en Socialdemokratisk utopi. T R Y G G T står där och blickar ned över Vitbergsbacken med Hollywood-versaler, ungefär. :-)

7804:
Jo tyckte innan säsongen att backsidan såg fin ut.

Tarasov:

Försvaret ser URSTABILT ut, inte bara kilon, positionsspel utan även rörlighet.
Spelet över hela banan ser starkt ut, fyra kedjor som pumpar på.
Vi visste att spetsen var grym, men det finns många matchvinnare i lagbygget.

Det känns tryggt. Nu menat jag TRYGGT, eller T-R-Y-G-G-T. Jääääääävulskt tryggt, vi är klart bättre än Färjestad på bortaplan. Ska inte dra för höga växlar då det är omgång två, men helvittes vad tryggt det ser ut.

7827:
Inte så tokig inledning på säsongen va? Men två matcher gör ingen serie

7603:

Siktar man på 0-0 och harva i botteni ett årtusende utan att åka it... då följer man normalkurvan

7827:

Njae, HV är ju smålänningar medan VÄXJÖ LAKERS STORT HJÄRTA är ”smålänningar” enligt Yodas definition. ;-)

Men visst måste man väl få glädjas över att LULEÅ torskar hemma mot Örebro efter 15 skott och 5 tacklingar på 65 minuter hockey, utan att bli påhoppad? Vi struntar i att anfalla och så spelar vi mjukt, hemmatorsk på det mot ett bottenlag så då blir allt bra!

Luleå HF har en rolig skottstatistik efter två hemmamatcher.
3,9,6/ 4,7,3,2
Verkar inte vara full fart framåt direkt.

7827:
Ja 4 kedjor som hotar och inte ber om ursäkt är lika glädjande som backlinjen.

Timrå på lördag... intressant, vi ska inte underskatta våra norrländska motståndare. Att vinna mot Växjö är en stor skalp. Timrå kommer ha stort självförtroende.

7804:
Bra värdemätare mot FBK och jag tycker vi gör en stabil match.
Bästa av allt vi har många som har mer i sig.
Backlinjen är kanske mest glädjande.
Pudas lite olycklig två matcher nu men resten ser imponerande ut.
Helhetsintrycket är suveränt.
Laget ser mycket mer svårslaget ut. Disciplin och hårt jobb som var si och så ifjol.
Trevligt Luleå HF förlorar och jag måste säga Lassinantti agerar konstigt på straffarna.

7804: Nja, hv är ju smålänningar oxå. Växjö läkers stort hjärta går bra, ser inget hånfullt i det då de själva använder det.

7827:

Eller
VÄXJÖ LAKERS STORT HJÄRTA
kan jag också tänka mig, för det står ju det på deras klubbmärke på tröjan.

Är en av de två ok?

7827:

Ursäkta, gammal vana ;-)

Är ”Smålänningarna” ok för dem?

Mike.F:

Två av mina 20 senaste inlägg har handlat om LULEÅ, så håller inte med om att jag fokuserar på dem. Även fast jag fokuserar på LULEÅ dubbelt så mycket som deras sportchef betyder inte att jag fokuserar på dem, de är trots allt ett av bara 14 lag.

7804:

Hur var det med klubbnamn? Väldigt viktigt i denna bok.

7804: Växjö.... lite felstavning

7827:

Fantastiskt kul!

Tydligen är Södergren utanför laget och Sebbe är skadad.

Mitt tips är ändå att Växjö lyckas hitta en liten lucka i spelarbudgeten, och så köper de in 12 st ”billiga” från NHL/KHL/NLA innan slutspelet. De är bra på att få peangerna att räcka till där i Småland med den mäktiga hockeykulturen de har där.

7804: sluta fokusera på Luleå!!! det blir bara pinsamt! Gläds istället med Skaik och vad dom lyckas med!!!

Mike.F

Näe LULEÅ lyckas inte med att gneta sig till en råttig straffseger, men det var nära ögat. Publiken går ändå hem nöjda efter få mål, få målchanser, få tacklingar, lite action men mycket sarg ut i uppochnedvända landet LULEÅ.

7804: Och Timrå vann, va roligt!

Två poäng menade jag såklart. Djuse smyger sig upp och ingen mindre än Wingerli står för den briljanta framspelningen.

Rättvis seger för dynastiernas, mot favoriten. Det luktar guld!

Uppe i Luleå tjuter publiken av lycka. Det blev 2-2 och de fick se 15 skott på mål och fem tacklingar. Kul?

Ser att Cehlin inte spelar, och det är vist Wingerlis fel?

Tyvärr verkar fansen glömt bort att Cehlin själv efter matchen mot dynastiernas gick ut och försvarade Wingerli, det var hans eget fel som startade det hela.

Sådana är fansen. Faktaresistenta och okunniga. Att skylla Cehlins skadebekymmer, som många hockeyälskare likt mig själv tycker är tråkiga, på Wingerli tyder faktiskt på både okunskap och faktaresistens.

Tre poäng för dynastiernas nu då!

7804: Vi såg pigga och rörliga ut, visst lite haffsigt men det är början på säsongen. tycker man har matchat kedjorna bra. vi var bättre, sen så är två poäng helt ok. tippade ju fbk vinst, tji fick jag!

Näe, handikappet räckte ej. Dynastiernas är det bättre laget och tar poäng, borde vart tre poäng.

Färjestad gör en bra match, och har Mackan i målet. Det är dynastiernas på andra sidan isen så de har inget att skämmas över.

7827:
Vi äter oss in i matchen men jag tycker det finns mer att plocka ut ur laget, lovande!

Hoppas verkligen Timrå tar seger mot Växjö! Vore finfint!

7804: Andra perioden var vi snäppet bättre men lindtsröm hade rätt i sin analys, vi var lite för haffsiga

Dynastiernas ger ett litet handikapp, 1-0 jävlart direkt till Färjestad. Sportsligt! Får se om det räcker för Förjestad

7603:

Bud har sett grymt pigg slimmad ut

« · 1908784 · »