Skellefteå AIK

16006 inlägg · 301 ämnen

Dynastiernas dynastiförenings guldresa

« · 1916645 · » Till forumet

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
bisterfinnen: rappad av handukarna ska han bli...

7804: Osmart av Alm. Annars hade ni ju haft er efterlängtade trea som i en liten ask?

cmore skitapp

Mora leder borta mot HV med 5-2 och alla är förvånade. Mora är riktigt bra i år! Kommer inte att harva i botten, de har en bra laganda och duktig spets. Kommer att kriga för en slutspelsplats.

Det är en tuff, fartfylld, tät grinig match ikväll, som det brukar vara mot indijanena från Jöttä-borrj.

Herregud! Pucken går som på ett snöre fram till ingen annan än guld-Jimmie som lägger in den i tom kasse. 2-0! Mamma Mia dynastiernas leker!

Japp där sitter den! Ingen annan är Wingerli, giganten!

Noterar att Qatar tagit ledningen i köpelagsderbyt mot Växköp.

7603: hostavstängdhost?

7827:
Jag är ju medlem men skriver inget, tar bara del av visdomen.
Även om det kliar väldeliga i fingrarna ibland.

7804:
Viktig match mot frölunda för Skellefteå AIK och dig Yoda.
Tror inte du håller låg profil på jobbet innan match men jag hoppas och tror du även är rakryggad imorrn hur det än slutar.
Inte som luleåfansen som börjar prata rikssvenska och duschar dagen efter en förlust.

Duncan: Det finns andra forum, typ Northpowers forum. Jag håller till mest där.

7603:

Det är härligt med Arvidssons framfart.

Det skulle vara kul med en liten kommunturnering. Kommun mot kommun med spelare från den egna bygden. Tänk vilket lag vi skulle ställa på benen. Hur skulle du formera trupperna?

Duncan: Sofos, här har du en som skriver trollinlägg. Jag kan gå med på att jag kan vara ironisk, skadeglad, plump, taskig eller töntig emellanåt. Något troll som Duncan är jag dock inte.

7603: En enkel undran från en trogen Timråit. Finns det bara 2 skellefteåfans? Eller är det bara ni 2 som vet om den här appen? Vi i Timrå är hur många som hellst som visar att vi håller på vår klubb.

7804:
Ja Lundeström kämpar på bra och närmar sig gränsen på 9 matcher. Jag ska ärligt säga har ingen koll om han får fortsätta, hemskickad eller AHL. Skulle dock inte bli förvånad om han hamnar i AHL för de lagen ska ju ha sitt.
Får för mig många spelare höjs till skyarna och itutas de är så bra och därför tror de har chans i NHL men måste avvakta i AHL. AHL framstår då som bra alternativ när det hela tiden handlat om att fylla AHL-rostern och skapa lite glans åt de lagen.

Nåja Viktor Arvidsson fortsätter övertyga och gör mål som ingen annan. Än en gång där har vi fått fram en superstjärna och Sveriges bästa forward enligt mig.
Gamle Skellefteå AIKarn John Klingberg leder målligan bland backar.

Tror mer och mer på att AIK är på väg ur en svacka när man tog poäng senast trots mycket slarv. Läser det skrivs om olika spelare men minnet är kort hos vissa.
Senaste åren har vi blivit bättre och bättre under serien och om man kollar på säkra kort som Adam P, Jocke m.fl vet vi vad de kan. Nästan alla i laget kan bättre det vet vi.

7603:

Lundström gör succé i Anaheim. Duktig center, inget snack. Men han är från Gällivare, därmed lämpad att pyssla med hockey

7804:
En poäng mot serieledarna borta efter bottennappet mot DIF är som du säger godkänt. Tror det var ett trendbrott och att det vänder uppåt nu.
Får vi igång allt och alla finns mycket mer i laget.

Inte så dynastiit lir idag men poäng borta mot ett duktigt Linköping får ses som godkänt.

Som vanligt är Wingerli bäst. Vilken jävla spelare asså! Lyckseles finest. Wingerli är klart bättre än vad Melker Karlsson var i samma ålder och det säger inte lite.

DansbandsWolf:

Vi alla vet att ni är så.

7603: Jajjamen, allt som dränerar ditt AIK på energi gör min dag ljusare :)

DansbandsWolf:
Om vi drabbas av många skador då blir ni glada, då vet vi det.

DansbandsWolf:

Näe. Det var en köpeturnering då, gills int.

7804: God morgon, sovit dåligt ännu en natt kan tänkas?

Nej du gubbe lilla, av alla de lag i Europa son för egna pengar startade CHL var samtliga regerande mästare i resp land med.
Svensk mästare eller inte så slog Luleå alla vi ställdes inför och tog pokalen till Luleå 2ggr. Ni ligger lite efter här hihihihihihihi.

DansbandsWolf:

Era CHL räknas inte eftersom det bara var köpe pp den tiden. Champions = mästare, och mästarna var ej med.

Ni har ju även deltagit pp DM 1930 - 1985. Imponerande!

7603: Bra att ni är kvar i CHL och mjölkas på energi med skador och annat kul som glädjer oss andra.
Hoppas ni går långt men inte så långt som vi i Luleå Hockey gjort med 2 vinster utan lagomt låt oss säga semi men inte längre.
Maximalt kostsamt med dyra resor och ingen ersättning och slutkörd trupp det gillas.
Lycka till i CHL men inte för mycket.... :)

7804:
De enda förluster som svider länge är jämna matcher vi maxar och ändå får stryk.
Fysiskt såg vi pigga ut men skallarna var inte med.
Är det inte så här det kan se ut ibland. Spelarna fuskar så länge poängen trillar in men det tar stopp till slut.
Nu är det dags AIK skitar ner sig och tar allt smutsjobb.
Brukar vara nyttigt komma ner på jorden.

Såg vi 6e november i CHL möter Storhamar som leder norska ligan. Nu börjar CHL verkligen inkräkta på SHL men om man testar grejer och inte bränner allt krut är det ok. Omväxling också trevligt.
Inte som trolleri mot Luleå men det är först i år jag tycker turneringen har lite status ändå.
På tal om Luleå så var jag rädd de skulle börja serien ännu bättre för jaga skiten ur medelmåttor är Bulans smala nisch. Sedan vet vi hur det slutar, lagen är utbrända efter jul alternativt kläs av i slutspel.

7804: Där håller jag med dig. Mäster J J har lärt dem väl.

bisterfinnen:

Snick snack.

Vi gör allt bättre än Qatar. Om du kollar på Fille Berglunds lilla filmning så är den ju perfekt utförd, skicklig filmning. Däremot sprattelgubbens fisksprattel är bara patetiska att se.

Dynastiernas = bäst på allt!

7804: ang sista stycket så känns det som att ni hänger på fallrepet också, så hoppas inte för mycket. Lägg till indianare och bjudningar som i förra matchen så är ni ju rökta 😁

Sven skriver faktiskt ett bra inlägg inne hos Qatar angående fansens protest, och den kan jag skriva under på alla punkter.

Det är för många meningslösa matcher i SHL! Det saknas spänning!

NHL är en bättre och större liga, men det betyder inte att vi ska härma efter dem. De är på toppen av näringskedjan och de styrs av business, i Sverige är hockey en folkrörelse och en del av föreningslivet. Det är inte samma sak och vi ska inte härma efter dem! När man läser artiklar från nordamerikaner som vart här som spelare och ledare så tycker det att det är grymt kul med drag på läktaren och att det är spännande att spela kvalmatcher. Allt ställs på sin spets. I NHL ger bottenlagen upp säsongen och riktar in sig på nästa säsong.

En punkt jag skulle vilja lägga till är att ta bort socialslutspelet. Lag ett till 8 går till slutspel, punkt slut. Inget tjafs.

Andra idéer vore att alla lag måste ställa upp med fem stycken från den egna kommunen, samt att man får utvisning efter 10 sarg ut, lobb ut och icing i rad. Ja då skulle Qatar åka ur och det är vad jag vill.

DansbandsWolf:

snipern Fabbe. Det känns totalt jäkla osannolikt att sprattelgubben gör mål och att ni ligger före i tabellen. Men sådan är idrotten. Ibland kan lag oförtjänt ha tur och nå kortsiktig framgång när det bättre laget är nedtränade och inte tar i ;-)

7804: Förstår att du sovit dåligt i natt vilket glädjer mig enormt och vill inte gnida in salt i såret men kan inte hålla mig ifrån att poängtera att:
Det är bättre att vinna med 5-1 på bortaplan än att torska med 5-0 på hemmaplan samt att Luleå nu ligger klart före er i tabellen och att Fabbe gjorde mål igår. :)

Liver är bra underbart ibland.

Det är bra folk skriver av sig i ren terapi.
En sån här kväll inser man hur stort psykiskt lidande Skellefteå AIK åsamkat våra grannar.
Dessutom lär det inte dröja många dagar innan terrorn är tillbaka med full kraft.

7804:
DIF gjorde helgjuten insats och stred som det vore slutspel.
Vi såg pigga ut men tyvärr väldigt lite hjärna i kväll.
Hoppas det var någon form av bottennapp och en nystart är på g.
Det har slarvats och fuskats länge men nu får vi börja om på noll.
Väldigt mycket solo. Avslut i fel lägen. Ibland väntade de för länge och ibland på tok för enkla skott.
Hoppas det vänder redan i helgen och kopplar de på hjärnorna är mycket vunnet.

"Helt otroligt vilken röta" HAHAHAHA! Vi andra ser 0-5 förnedring i resultat. Onekligen röta Fniss hihihihihi fniss fniss hihihihihi hihihihihihihi

bisterfinnen:

Undra om dom fortfarande tycker att dom har bäst centeruppsättning i serien och starkare än dif på den positionen. Hörde av någon här i sommras att någon adam p skulle vara bättre än jacob josefsson.

Men inget att skämmas för ni bjöd på bra motstånd (lite nertränade bara) mot ett av de bästa och sevärda lagen, kan vara sm finalisten ni mötte idag.

7804: Typiskt.

Jag tänker på ett numera bevingat felcitat från värdegrunden.

bisterfinnen:

Ihopslag som studsar in till 0-4, helt otroligt vilken röta de har. 0-5 som ett brev på posten, självmål.

Djurgårn är ganska överlägsna i tredje men har en sådan otrolig röta.

7804: Reideborn gör verkligen en stormatch såhär långt.

Tyvärr en tavla till 0-3, otacksam match för Armalis med det typiska Skellefteåutseendet.

Men en riktigt bra andraperiod. Dynastiernas spelar riktigt bra men får inte in pucken, väldigt konstigt resultat när man ser matchen.

Vi kan vända detta om vi fortsätter och spela lika bra.

7804: Tydligt det.

Jag skulle sammanfatta perioden så här: maximalt missflyt.

22-7 skott emot mål, 2 skott i ramen, ett mål en halvsekund efter hesa Fredrik... och så 0-2. Sablar vilken otur.

Bra spel av dynastiernas dock.

Åsså gör Djurgårn mål på sitt andra skott emot mål, ett flipperspel

Dynastiernas är på humör ikväll. 17-1 i skott emot mål efter 10 min

bisterfinnen:

Det är inte mitt fel att vi har vart så jäääävulskt dynastibra.

bisterfinnen: Men det är ju vid sådana scenarion dom största byfånarna blir som mest uppblåsta och slår världsrekord i att förpesta sin omgivning. Så i Västerbotten, så ock i Västernorrland.

7804: Jag är rädd för att du kommer få fortsätta undra...

7804:
Intressant match hemma imorrn mot DIF. Kan bli riktigt tufft om de är på bästa humör och kör på rus.
Fick för mig vi såg piggare ut igår och kanske är vi på väg ur svackan.
Drar tillbaka lite av mitt prisande av Tommy S innan jag får se ett trendbrott och att vi inte ger bort första perioden. Fasiken man börjar bli otålig, nu vill man se lite dominans redan från nedsläpp.
Hemma ska vi inte börja sömnigt och försiktigt.

bisterfinnen:

Nog undrar man hur tongångarna hade låtit bland era personligheter ifall ni gått till SM-final 7 gånger på 8 år?

Däremot, att hålla på och mopsa upp sig som MoDoit med ert track record är ju patetiskt, det kan jag hålla med om. Lite som om Berg hade kört samma snack som Ibra ungefär.

« · 1916645 · »