Skellefteå AIK

16006 inlägg · 301 ämnen

Dynastiernas dynastiförenings guldresa

« · 1927084 · » Till forumet

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
HokkZorz: ha ha haha du är sjukt rolig😁

Det är inget snack om att Qatar är det fulaste gänget. I dubbel bemärkelse.

HokkZorz:

Vi har ändå mer hederligt folk på plats än er fast ni har fullsatt.

7804: Förstår att ni är nöjda med att ha 3750 i publiken när ni bjuder på sån propaganda hockey i hemmamatch efter hemmamatch.

7603:

en sak är säker. När det ska spelas om guldmedaljen, då bjuder vi in oss själva till partyt. Vi våldgästar guldkampen. Vi är där och sniffar på de ädla metallerna år efter år.

De här med att peaka i November, det är ingen taktik jag tror på. Speciellt om man peakar genom att begå upprepade brott mot de mänskliga hockeypubliksrättigheterna.

7804:
Såg vi har CHL igen två tisdagar när många andra vilar.
Vi har sluppit skador hyfsat men Berggren har missat på slutet. Vi startade med 13 forwards varav två -00r. Ganska många rutinerade som vet vad som gäller.
Allt detta har med säkerhet påverkat AIK lagt sig på en riskabel nivå som gjort vi snöpligt tappat poäng mot sämre.
Ändå helt rätt agerat, allt avgörs senare.

HokkZorz:

Jag är inte förvånad att ni vinner på straffar genom en straff som går in via sargen. ;-)

7804: Helt riktigt analys, speciellt efter 0-1 målet då Luleå fortsatte slå sarg ut genom hela matchen. Dock med väldigt stor skicklighet så pass att man träffade motståndarmålet 33 ggr medans LHC hade 20 st klockrena klapp-klapp-skott på mål som oturligt nog Lassinanti råkade stå ivägen för. Till slut lyckades P. Emanuelsson i 3e perioden slå en backhand sarg-ut som gick rakt upp i krysset bakom LHC's målvakt. En riktig Målvakts tavla om du frågar nån här inne är jag säker på. Sen avgörande på straffar... kan gå hur som helst, men nu slog Conolly in sin straff (via sargen) medans LHC missade alla sina (Lassi räddade). Sjukt bittert för LHC som inte förde en enda period i matchen.

7804:
Gå på halvfart och kontrollera är lite riskabelt och ibland skiter det sig men guldkandidater vet vad de gör.

Det är 3 st blytunga poäng till dynastiernas i guldjakten. Det är inget bländande dynastilir utan en mycket slarvig hafsig match, men vi tar poängen. Mora ska ha en eloge för sin insats, inte alls ett bottenlag efter prestationen.

Ja det är en Qatarinspirerad Onsdagskväll än så länge. Dynastiernas har gjort ett mål i guldstriden, Linköping har gjort mål i Qatar, men sex av åtta lag har inte lyckats göra mål dvs noll mål.

Tror det är många som sneglat på Qatar som oförtjänt leder serien. Ja titta de som leder, de dyrkar 0-0 och kör sargutdunkarmedley. Tråkig utveckling när alla härmar efter gnetlaget som mest begår terrorbrott mot hockeypubliken. Inte kul att spela med sex st målvakter.

7603:

jag var ju tidigare inne på Per Ledins lilla comebackförsök. Han dammade ju in en assist på 20 matcher ifjol och saboterade Karlskrona totalt. Snacket med agenten gick:

Per: - Jag vill göra comeback i SHL nu.
Agenten: - Det finns ingen som vill ha dig.
- Okej, då tar vi allsvenskan!
- Det finns ingen som vill ha dig.
- Okej, då tar vi ett lag utomlands!
- Okej, då tar vi division ett!
- Okej, då spelar jag gratis!

Men nu har Per Ledin hittat en förening. Det blir Brooklyn Tigers, Lars Bergströms homeboylag lag med spelare från den egna kommunen. Som huserar i division två. Tänk att få ha två stycken sådana "profiler" i samma lag?

Nog undrar man liote hur snacket går i omklädningsrummet?
- Din tjocka jävla tattare.
- Sviiiinjeeefla regel, jag överklagar.

7804:
Tragiska typer som försöker hitta något av värde i sin tomma verksamhet och parasiterar på Skellefteå AIKs små misstag och motgångar.
Jag tycker AIKs säsong börjar ha alla rätta ingredienser. Lite strul och svag inledning är bra kryddor.
In med en till forward då tror jag det börjar ta fart. Har börjar tänka på Martin Lundberg och tror han vore tämligen perfekt för laget. Kanske helt omöjligt, har ingen aning men jag får för mig han är en klockren sista pusselbit.

Att de själlösa köpelagens fans gaddar ihop sig är ingen nyhet. Det är därför jag brukar kalla deras inbördes möten för köpelagsderbyt. Växköp har dock inte samma sargutdunkarmedleytendenser som Qatar ska tilläggas.

Inne hos Qatar tampas de om vem som fostrat sprattelgubben. Det var ni säger indijanena, nej det är ert ansvar säger Qatar, han är från Boden men ingen vill ta ansvar för hockeyutbildningen.

8628:

Ni är mästerliga på att få pengarna att räcka till. Det är nog för att ni har så många egna billiga spelare? Och så har ni ju ingen högre spelarbudget än någon annan heller.

Tarasov: håller med
Go lakers

8628:
Kan inte annat än hålla med dig, visst en bra budget men enbart hög budget är ingen garant för framgång.

Man verkar lyckas med sina allsvenska värvningar över, det känns som det finns en tanke med det som plockas in.

Angående AIK så hade Lasse den förmågan, Lindgren verkar tyvärr inte ha den. Att man behåller Jimme och skriver långa kontrakt med Oscar/Jocke tkr jag är helt ok och tom motiverat. Däremot borde man inte plockat in både Aaltonen/Olimb utan gått efter spelare i åldersspannet 23-27.

7603: vilka är alla pengar ?
Lakers har inte största spelarbudget vad jag vet.
Det gäller att göra det bästa med vad du har.
Där har lakers lyckats bra.
Däremot har hela arenastaden och samarbeten med andra växjöföreningar betytt mycket.
Där är en del av framgången.
Go lakers

8628:
Det finns inget långsiktigt arbete i Växjö förutom långsiktigt ekonomiskt satsande.
Ni går upp och ner beroende på inköpen.
Ni är ett luftslott uppblåst av kapital precis som Luleå HF.
Ni har ingen kultur eller plantskola värd namnet. Innan pengarna fanns ni inte och om pengarna försvinner försvinner Växjö AB precis som Luleå HF.

Mike.F: min poäng är det långsiktiga arbetet
Inte enstaka år.
Titta på lakers utveckling och resultat sen dom gick upp, minst sakt imponerande.
Jag tycker även att Flera lag har fina resultat .
Go lakers

8628: Frölundas guldlag 04-05 är Sveriges bästa SM vinnare alla kategorier så nivån Växjö har idag är inte ens i närheten av topp 4 den säsongen!!

Mike.F

7804: skippa horlag som uttryck för lag.

7804: Det hade varit roligt att diskutera med dig men jag förstår att prata inte riktigt är din grej och lycka till med ditt Skellefteå i framtiden. GO LAKERS!

Alvarez frikänd sv disciplinnämnden.

Bokk får en klubba som nuddar på sidan av hjälmen nere i sarghörnet. Veklingen ligger då kvar och åmar sig. Till slut blåser domarna av spelet. Veklingen reser sig upp och tittar och pekar mot jumbotronen, titta klubban nuddade mig. När domarna ändå inte dömer utvisning, ja då gör han sig redo för tek och fortsätter spela. Verkligen ett pinsamt agerande.

I samma match håller Burström fast armen på Alm i 20 sekunder. Alm försöker dra sig loss. Alm åker då på utv??? När det är han som är fasthållen, och såklart gör Växköp mål i detta PP.

I matchen mot Malmö var det Komarek som åker på en lätt hakning av Adam Pettersson. Två sekunder senare kastar han sig och flyger som en flygekorre. Den klart värsta filmningen under årets säsong. Adam får 2 min???

Att domarna gör misstag får man leva med, men att situationsrummet gör dessa grova misstag är inte okej och förstör trovärdigheten för ligan.

8628:

Inget snack om att det var en rättvis hemmaseger igår eller att Hallam är en mycket duktig coach.

Men om ni leder utvecklingen i hockey-Sverige som du påstår, varför köper ni då bara in Skellefteåspelare och ställer upp med noll stycken egna spelare?

Är det att leda utvecklingen, eller att köpa sönder konkurrenterna?

7804: Burström blev inte direkt tvingad att tvingad att återkomma till Växjö för han trivdes just i Växjö inte i Skellefteå. Det är nog bara en naturlig del i en spelares utveckling att komma till Lakers och få ta sitt nästa steg i sin hockey utveckling. Sveriges bästa coach Sam hallam och Sveriges bästa sportchef Evertsson har tagit Lakers till en helt ny nivå som inte har funnits tidigare i svensk hockey. Det lockar spelare att vilja komma till Växjö och att till och med kunna gå ner i lön för att komma hit och vara med på resan. GO LAKERS!

7943:

Menar du att junioren Linus Hedman som spelade inte är från Skellefteå?

5 st?

Jag får det till att vi ställde upp med 7 st från Skellefteå. Plus 6 st fler norrländska spelare som fostrats i juniorlaget sen pojkålder.

Att du intresserad dig för Lejon... är det för att deras juniorlag var mer framgångsrika och gick längre än er ifjol? Er seriekonkurrent för ett par år sedan i division ett norra.

8628:

Sen Växjököp LAKERS är helt fel. Det ska vara Växköp Fakers. Ni växer, ni köper, ni är fake.

VÄXKÖP FAKERS HOCKEY STORT HJÄRTA. Ja ni har visst stort hjärta också, men ännu större plånbok.

8628:

en liten fråga till ditt påstående om att ni "smålänningar" leder utvecklingen i svensk hockey...

varför känner ni er tvugna att köpa in en massa dynastiare samtidigt som ni har noll stycken egna spelare? Med tanke på att ni leder utvecklingen asså?

7804:
Du som förordar gammal god rysk hockey borde ha hyllat förarbetet till målet som Pesonen gjorde!?

På tal om köööööööpppppeeeee lag!!
Såg Du hur många Juniorer Läjkers hade i laget i denna match?
Ni har 5st!!! egna produkter av 25 i a-laget!!
Ingen junior som är född 2000 eller yngre år från era egna led!!
Om Du inte kallar Bollnäs som närområde vill säga!! ;)
Snacka om att kasta sten i glashus!

Lek med tanken att ni skulle få Pudas, Möller, Jocke och Wingerli skadade samtidigt!!
Skulle ni kasta in spelare från J20 som går knackigt i den serien??
Eller låna in två spelare (maximalt vad man får låna) från SK Lejon som är på god väg att ramla ur Div1 Norra??
Ser mörka moln torna upp i Norra Västerbotten!!

7804: Kul att läsa dina inlägg här i tråden, men det är roligare att leda utvecklingen i svensk hockey här nere i Småland, Utveckling är smärtsamt och fler lag borde genomgå det. Vi ses i nästa drabbning! GO LAKERS!!!

7804: Lätt att snacka skit om andra när man har hamnat på efter efterkälke som ni har gjort där uppe i norr. Vi är stolta här nere i Småland som leder utvecklingen i svensk hockey. GO LAKERS!!!

Det är en sorgens dag för svensk hockey.

Växköp Fakers gör noll misstag mot dynastiernas och tar tre råttiga poäng. Qatar rättar fram en straffseger mot Brynäs. Tråkiga resultat för svensk hockey men tyvärr regerar köpelagen jus nu. I grundserien.

Tack Wikegård! Sanningssägare. In med snuttefilten till Växköp.

DansbandsWolf:

De köpte in många dynastiare kanske?

7804: En Dynasti av förluster, 10 raka torst i Växjö.
Hur förklarar du det?

Kul att få spela mot ett så genuint och anrikt lag som VÄXJÖ LAKERS HOCKEY STORT HJÄRTA.

Ja nu har de ju t om köpt in en Frölundajunior som gjorde mål.

7804: man blir smart av fisk!! du kanske skall pröva du som ändå bor här nere! Varför kan man ju undra?? Kanske kan det vara så att du var trött på inaveln där uppe där alla heter samma! Även om Jägarna är en film/serie så är den ju så himla nära verkligheten men det är klart det blir väl så när man äter inavlat kött dagarna i ända!
Vinner kineserna idag?

Mike.F

Mike.F:

Ett bra försök.

Men svårt att ta någon på allvar som bor i Jöttä-borrj och springer omkring med en plastig indijan på tröjan.

En gång såg jag två indijaner i brunnsparken som satt och spelade flöjt och hade sig. Tror inte de direkt var lokalbefolkning?

Ni borde ha en fisk på tröjan istället, eller fiskrens.

7804: SÅ HÄR ÄR DET!! Svart och gult är en såååå otroligt ful färgkombination!! Känner inte någon som tex skulle ta på sig svarta jeans med en gul tröja till det!! Att det inte är relevant spelar ingen roll för det är spy fult och att dessutom världens äckligaste fotbollsförening har dessa färger gör ju saken ändå värre!!
Min fru har aldrig fel när det gäller färger så gult e fult!

Mike.F

7804:
Jag är ju lite gammeldags så för min del får du gärna vänta till första advent.
Jag tror alla väntar otåligt och det blir ingen riktig Jul utan dina melodier.

7603:

en kort fråga Barbro. Var och handlade och julmusiken hade dragit igång. Är det för tidigt med Yodas julemelodier, ska jag börja släppa de efterlängtade redan nu eller ska jag vänta till December?

7943:

jag känner så här ungefär. Det är en helig lyster runt dynastitröjan. Alla som drar på sig den höjer sig med 20-25% och upplever höjdpunkten i karriären. De flesta gråter som ett tacksamt litet barn när de lämnar.

7943:
Jag är övertygad Aaltonen är märkt av den hårda träningen. Jag är ändå nöjd med hans inställning och vet det blir bra senare, det brukar bli det
När man ser reportage från skidlandslagets försäsong och de plågas för en viss Stefan Thomson står där med upplägget inser man de nya, tyngre och äldre inte har det lätt i Skellefteå AIK.

7943:

vi har tålamod för alla kunniga kan se att han är jävligt bra, och går framåt varje match. Ingen är orolig där.

Jag kallar gnetiga spelare för gnetiga, sargutfrälsta för sargutfrälsta, hjärndöda för hjärndöda etc. Ibland gör sanningen ont.

7804:
Att jag kallar honom för gnetig var bara för att reta dig lite eftersom Du har en tendens att kalla alla finnar utanför SAIK just för det.. ;)

Tänkte mer bara för dit tålamod för just honom..
Borde kunna kräva mer av en med dessa meriter och den prislappen.. eller hur?
Nu är han vida känd för att vara en humörspelare, ska bli intressant att se hur länge SAIK har tålamod med honom..

7943:

Att kalla Aaltonen för gnetig bevisar en ytterst grund kunskapsnivå om hockey. Han är allt annat än gnetig. Dessutom kommer han mer och mer, verkar komma ikapp med fysen och självförtroendet blir allt bättre. En väldigt skicklig spelare, tror på honom.

Men om man har som mål att förstöra, gneta, bisvärm, sargutdunkarmedley, då finns det mer lämpade spelare för modellen.

7804: Er bitterhet över Luleå Hockeys framgångar är musik i mina öron, sprider ljus över tillvaron och får mig att må bra.
Fortsätt gärna.
Jag blir glad!

7804:
Det LHF har gjort bra är att få skotten på mål, du såg ju att SAIK fick dem på mål igår och då ökar chansen att de trillar in!
Sen gör alla i LHF sitt jobb, vilket man INTE kan beskylla en "viss" gnetfinne i SAIK gör.. Och med den lönen som han bär upp så är det konstigt att Du inte hänger ut honom?? Det är flera juniorer i SAIK som är bra mycket bättre på att producera än vad han är till en promille av hans lön! Se nyktert på detta nu Yoda!!

« · 1927084 · »