Jag har 2 ståplats biljetter ( för mycket ) till lördagens match mot SAIK, är det någon som tänkt köpa men inte gjort det ännu så får ni gärna ta mina. Kan skippa ticnet avgiften. Kan maila över dom.
Blizzard: Nädu...där har du fel...har inget stall...du har verkligen inte läst på hemläxan din klassföreståndare gav dig häromdagen...visst är det lågstadiet du går på(tänker på hur du stavar)? ;).
Knegare: Ja ta ut renarna på en frisk oh härlig friluftsdag för att sedan stopp in dem i stallet, sedan åka med skotran och kö full tank på läffes privata mack, läffe de är en gobit de ojoj vilka historer han bruk dra.
"Never argue with an idiot. They will bring you down to their level and beat you with experience."
Knegare: Tyst nu, jag pratar med andra skribenter.
Ambroo: Ja det är ju ljuset i mörkret just nu. Att vi har en potentiellt positiv utveckling att vänta samtidigt som vi håller jämna steg med andra lag som redan uppgraderat.
Knegare: Ja ja snacka på ni. Flytta nu på er...å titta inte för mycket på tabelltoppen...det enda som kommer att hända för er är att ni får i bästa fall nackspärr...medans vi sitter lugnt å stilla å njuter av färden...
Olle: Gillar inte Frasses...smakar rätt å slätt skit...fast ni gillar kanske sånt ni sörlänningar? Föredrar max om det nu nödvändigtvis ska vara sånt käk på kvällskvisten...
Knegare: Det finns inga förutsättningar för att bli ett etablerat topplag däruppe. Talangfabriken i all ära, men de rycks numera bort snabbare än de hinner växa klart. Vad ska sen hända när det börjar till att sina? Modo är ju där ett lysande exempel. Vi däremot har på sikt alla verktygen, förutsett då att vi klarar denna sässe och hittar in till Sundsvall inom en relativt snar framtid.
Olle: Dröm sött du lilla Olle...för det är ändå bara en dröm du har...eller ska vi kalla det för mardröm?
Det är bara att inse...ni kommer sakta men säkert dö ut...eller så kommer lagnamnet ST-hockey dyka upp igen...för namnbyte lär det bli då ni flyttar in till Sundsvall...
Knegare: Ursäkta att jag lägger mig i, men du skriver "de stora lagen..."... Räknas SAIK till den skaran nu bara för att ni, likt oss för några år sen, är uppe och nosar? Jag skulle inte vilja vara i era kläder när killar som Lindström, Lehtonen, Rundblad och Erixon försvinner nästa säsong.
Knegare: Det löser sig nog ska du se. Jag tror att SAIK är som dålig indisk mat. Lika fort som ni kommer in så åker ni ut, knappt märkbar är tiden i mellan. Om ni kan sprattla i någon säsong så ska jag inte missunna dig den korta lyckan.
Olle: Lilla lilla Olle...mors lilla Olle,kanske? Å er tid är ute...ni kommer att snart...mycket snart få ta avsked till de stora lagen i denna serie...å bara få se det hela vi kabel-tv i bästa fall.
Å själv sitter jag å njuter av vad vi åstadkommer...trotts vi spelar uselt...drar in poäng i serietoppen...
Knegare: Staden Skellefteås absolut enda dragplåster kommer nog hitta sig ner i sanitetslådan igen bland bindor, pappershanddukar och all annan skit som annars är vardag för er :) Jag tycker att det ser lovande ut ändå! Spela den där Rundblad mer i fortsättningen!