Skellefteå AIK

16006 inlägg · 301 ämnen

Övrigt

« · 1830715 · » Till forumet

Sv: Övrigt
Ramos drabbas av ett litet sprattelanfall innan de vinner, det känner man ju igen.

foreman74:

det är svårt att vara ödmjuk när man är så jäääävuslkt bra som vi är , och förstår att det här med hockey kan bli lite av ett känsligt område att prata om på släktträffarna.

:-)

Farbror Barbro:

ja fem millar back är ju inte så illa pinkat! hihihihi! Undrar hur många miljarder hamstern behöver pumpa in i det läckande piratskeppet innan de kan mäta sig med oss? Enligt mina beräkningar, någonstans mellan 10 och15 miljarder per säsong.

Börje han sitter där och frustar och hatar och är så arg mest hela tiden. Tydligen ska våra grabbar med Skellefteå AIK som moderklubb inte räknas som egna produkter.

Annat är det med sprattelgubben Fabricius. Han är ju från Boden, men i Boden hävdar de att han är en Qatarprodukt. Samma sak i Frölunda, nej nej nej vi köpte honom från Qatar. Samma sak i Lev Poprad där han dammade in ett mål på 48 matcher, jag tror någon sköt honom på benskyddet så den studsade in. Ingen vill veta av honom, näe han är Qatar. Ganska exakt motsatsen till de som lirat och lirat med oss.

Luleå gick med förlust 4.9 miljoner,bra.
Jag är försiktigt positiv kring luleås problem men än är inget vunnet.
Vi gör visst också förlust men har det bättre förspänt.
Båda lagen sparar på trupperna men jag tycker vi fått mycket för pengarna jämfört med luleå.
Farhågan kring lulä är att en billigare trupp med mindre stjärnor går ihop och överpresterar.
Bulans styrka är nog också att ta hand om svagare trupper och svetsa de samman.

Hamstern lär nog också rycka in om det börjar krisa ordentligt. Där vill jag säga både han och luleå tror jag gjort ett stort misstag när han fått kokettera och sola sig i glansen som pengahjälte.
Undra om inte hans vilja att synas gjort väldigt många privatpersoner och sponsorer mindre givmilda. Spekulerar bara.

Hishon och en back ska väl in och då har de många med skadehistorik och vilken kvalite backen har återstår se.

Jag tycker det finns många väldigt mörka moln över Porsön men jag tänker inte ropa hej än.

Tarasov:
Om man lyssnar på de i norr borde han som blev intervjuad dementerat isf för att håna och hata alla andra klubbar och hävda Skellefteå AIK är bästigast...

Jag tror många klubbar har väldigt bra verksamhet som exempelvis Modo.
Där AIK lyckats relativt bra får jag för mig är steget från junior till a-lag. Är det inte där allt avgörs?
Det får inte bli för få,hur roligt är det för de yngre? Inte heller för många med för stort ansvar.
Rätt spelare måste få chansen och de måste tas om hand rätt i a-laget.

foreman74:
Ta avstånd från släkten:)

Sofos: Riktigt intressant läsning. Men glöm att detta kommer att bita på dom där i norr, har halva släkten i just Luleå och de har lite svårt med att övriga Sverige faktiskt kan producera något som är bra, till och med bättre, än vad som kommer från Luläää :)

Sofos:
Bra kommentar inne i luleåboken.

Önsketänker gör man väl alltid men jag får för mig stämningen i AIK är mycket bra och all mättnad är borta tror jag.
Hunger revansch och harmoni.

Än så länge är jag inte imponerad av de andras roster heller.
Luleå t.ex får jag för mig har stora problem.

Yoda Marklund:
Du har rätt. På sistone har jag börjat släppa Börje och gänget för det känns som de ligger ner.
Qatar är dock kvar i SHL så rent hockeymässigt finns all anledning belysa vad som händer.

Farbror Barbro:

Låt han hålla på. Lite skumt bara när Qatar är det största köpelaget tillsammans med Växköp, skillnaden är dock att Växköp är bra på att spela hockey. Anor har då ingen av dem.

Klart man blir stolt över vår talangverksamhet och förmåga att utveckla unga hockeyspelare. Det ligger vi i den absoluta toppen och har gjort så under en längre tid, om inte allra överst? Det tycker nog de flesta kunniga och intresserade. Läs artikeln t ex, finns även en uppföljning då de besöker hockeyns Mecka och frågar hur vi kan vara så vassa.

Men Qatar vill säkert vara bra på det här också. Linus Osmart ville spela VM-slutspel. Lassinantinen ville rädda pucken i play-in. Inget fel på viljandet, men tyvärr stora problem i kunnandet å fåandet. :-)

Börje har det inte lätt.
Han förstår inte att åren innan junioråldern är självklara sedan glömmer han bort spelare medvetet? verkar så.
Anton Danielsson
Simon Krekula
Summa 15 från egna led och 10 utifrån varav 3 som har Skellefteå AIK som närmaste SHL-klubb.
Tycker faktiskt det är tragiskt läsa det som pågår inne i luleåboken.

Gudars skymning vilken pajas Börje i Luleåboken är. Går inte ta honom på allvar.
Skulle vara intressant få veta om Pudas verkligen känner han blev "lurad" hit som junior men ändå väljer att återvända.
De andra juniorerna har tydligen "stulits".
Fjantar sig med siffror när han ska räkna upp våra spelare utifrån gör han också.
10st försöker han få till 13 genom att hoppa över nummer. Ska det vara humor?
Tror många lulefans tycker det är pinsamt töntigt och blir generade när de läser Börjes lögner.
Nu hittar han på det tydligen är "rena" produkter som räknas. Finns inget skrivet om att det handlar om "rena" produkter i AIKs vision och värdegrund.
Känns det troligt AIK skulle ha som mål att minst 5 av 10 spelare i a-laget ska vara "rena" produkter från egna led. Dvs alla som spelat för en annan klubb får meriterna från AIK raderade.
Börje med sitt egna regelverk blir galen för att Skellefteå AIK inte förhåller sig till hans fantasivärld.

Angående Jocke L tycker jag det är helt ok om Modo också skulle kalla honom "från egna led".
Ponera Jocke L på ålderns höst gick till Modo.
Börje: Joakim Lindström har aldrig tillhört Modos ungdomsled.

Börje kan inte läsa.
Börje ljuger.
Han har alltså drömt att om en spelare är född i stan spelat i Skellefteå AIK sedan barnsben men skulle göra en ettårig sejour som senior och återvända då inte får räknas från egna led...suck.
Dels är det inte Svea Rikes lag vi pratar om.
Sedan är det en vision man har och köps alla egna upp ett år tror jag nog man tummar på 50% regeln.
Jag hittar då inget om att spelares bakgrund i Skellefteå AIK raderas om man gör en utflykt och återvänder.
Stackarn får väl sitta och räkna bort Jocke Lindström så mycket han vill men AIK och vi som betyder något gör det inte och det är det enda som räknas.

Yoda Marklund:
Förstår inte vitsen. Varför sitter han och räknar på sitt eget vis?
Gjorde en snabbräkning och kom fram till typ 15 egna och 10 utifrån.
Av dessa 10 är såna som Jesper O,Hetta,Djuse geografiskt logiska när vi nu är deras närmaste SHL-klubb.
För mig räcker det och så länge man ser AIK håller kompassriktning är det bra.

Farbror Barbro:

Börje får ett skov. Tydligen har vi köpt Jocke Lindström och Gurra Lindvall som båda har Skellefteå AIK som moderklubb. Vidare är Axel Holmström i AHL och kommer att stanna i Nordamerika. Pudas, vår gamla lagkapten i J20. Sen lär även Krekula Jr få chansen i år, moderklubb Lejonström. Som vanligt stapplas felen på varandra.

Skönt att vi även nästa år uppfyller målsättningen med en majoritet ur egna led. En gyllene talangverksamhet.

Kikar man däremot på Qatar... Hihihi... ja där var det inte så många it egna led. Två stycken från Qatar kommun. Landets sämsta slutspelsmålis samt någon reserv på backen.

Man kan ju i detta läge tycka att det är lite underligt att angripa klubben som fostrat flest egna duktiga spelare det senaste årtiondet? Men logik, tänka och räkna innan man spyr galla, det är inte Börjes starka sidor. Hans starka sidor är ju ordbajseri kombinerat med lova följt av att bryta löftena, samt logiska kullerbyttor som motsäger tidigare inlägg. Sen där där totala bristen på självdistans gör honom till en riktigt rolig filur.

Yoda Marklund:
Sitter de bara och fantiserar eller?
Invånarantal och minskningar är inte deras starka sida. Sundsvall,Härnösand och Örnsköldsvik är då tre bra exempel på faktafel.
Öht prata om befolkning när det gäller kommuner med area en bit från kusten i Norrland är lätt deprimerande.
Jord och skogsbruk kommer aldrig sysselsätta som förr.
Nä hade inte Luleå haft staten under armarna hade det inte liknat mycket.

Dansbandshjon briljerar med sina kunskaper, batterifabriken ska minsann hamna i Qatar.

Det som talar för oss är att det enligt forskningsrapporten jag läste så finns det bara 2 st smältverk i Sverige som kan hantera processerna. Det ena var i Småland (Nässjö) och det andra är Rönnskärsverken i Skellefteå.

Grundaren är ju från Växköp, så skulle nog säga att deras omnejd är favoriter (då han även är en uttalad lokalpatriot). Det som däremot talar för oss förutom ett av 2 st smältverk som håller måttet är Sveriges överlägset billigaste el som kommunen dessutom äger, traditioner inom tung industri, infrastruktur med tåg och hamn. Ska bli spännande detta, tror inte fabriken hamnar i ingenmansland eller Gävle, utan i Växköp eller Skellefteå.

Jaros lämnar Qatar. De bra spelarna har lämnat det sjunkande skeppet likt råttor, men kaptenerna Juha-Skuggan och Bulan Bob tvingas följa köpepiratskeppet till botten av bottenviken.

Herrejösses vilken usel backuppsättning. Nog drömmer man allt om ett nervdallrande kval, med slutspelsfiaskohistoriken där uppe kan allting hända.

Nashville dominerar spelet med Pittsburg tar ändå ledningen. Tyvärr luktar det Pekka om Rinnes insats. Han gör en Lassinanti och kommer upp i dryga 50%, verkar akta sig för puckarna. Synd

Yoda Marklund:
Vår sportchef sa nåt om grannlandets grabb i en intervju, spana runt vilka som kunde vara aktuella och ligger mellan allsv./SHL. Mustonen stod som center på EP men har för mig att han var ytter. För egen del vill jag ha någon i åldern 24-30, hellre bevisad poängskörd i allsv än pontential från SHL.

Tarasov:

Han har väl inte gjort jättesuccé i Örebro, men har vart riktigt jäkla bra i alla matcher mot oss. Har stor potential men är lite ojämn. Snabb och energisk och kan bli en poängspelare på SHL-nivå på sikt.

Skulle kunna ta plats hos oss, men är lite tveksam pga att vi redan har väldigt många liknande spelartyper. Små snabba unga forwards.

Är han aktuell för er? På allsvensk nivå är han garanterat en spetsspelare, men tror nog han siktar på spela i högstaligan.

Yoda Marklund:
Joel Mustonen, har han potential som center?

Farbror Barbro:

Guld för dynastiernas dynastiförening, totalhaveri (bra ord Barbro) för Qatar, det skulle smaka som smäck! Tänk dig att zippa mellan vår Eriksgata mot guldet och Qatars krampaktiga överlevnadskamp. Det slutar med att den gudomlige Jocke Lindström (kapten?) höjer bucklan på ena kanalen följt av gråt och kravaller på läktaren i Kööp arena. Varför inte mot MoDo eller Timrå? Det känns inte helt omöjligt, och det skulle verkligen cementera taliban-Jannes plats i idrottshistorien som den största förloraren någonsin. Utanför isen är ju Börje ohotad etta på den listan! :-)

Yoda Marklund:
Ja backlinjen deras är skral.
De ska ha en eloge OM de satsar mer hemvävt men jag vill se det först.
En back till ska väl in isf Todd och det är förståeligt han köps in. Köper de två till är det inte mycket till kursändring. Då kan backlinjen fortfarande se ut ungefär som den brukar.
Nässen,Själin,Johansson och Grahn får de verkligen ärliga chanser?
Sedan ska jag inte hymla. Det ska ju fungera också och deras yngre tror jag inte alls håller utan det kan bli ett riktigt haveri.

Farbror Barbro:

Precis. Ett gäng inköpta från Slovakien, Schweiz, Finland, Skåne, grabbar som fått sitt hockeykarma mördat för all framtid, synd om dem.

Angående Jaros så håller man tummarna att han lämnar. Inte för att han är så bra, utan för att han är minst dålig i backlinjen. Dessutom billig. Asså kolla på backarna! Hihihihi! Fan Västervik och Pantern ställer upp med betydligt bättre backuppsättning.

Yoda Marklund:
Tackar. Så är det ju att den här tiden på året skulle man önska alla i laget var iskalla på marknaden.
De har också tappat spelare ska erkännas. Näkyvä,Kukan,Cehlarik,Wallmark,Zaar och någon till tror jag.
Nu i dagarna borde det bli klart Jaros lämnar.

Farbror Barbro:

Hihihihi! Femstjärnigt inlägg Barbro, tack för den!

Tarasov:
ok.
15 juni har varit ett plågsamt datum i många år då man inte kunnat andats ut innan.
Det är enda gången på året man är avundsjuk på Qatarfansen.

Farbror Barbro:
Lite annorlunda regler där som jag inte riktigt hänger med på, där skiljer det lite beroende på vilken runda man draftats.

Tarasov:
Tänkte just skriva Ivandrago har säkert koll.
Dessutom är det väl 15 juli för de som draftas samma år.

Yoda Marklund:
15 juni

Farbror Barbro:

vet du när tiden går ut för NHL-lagen att signa? Många kan ju dra till världens bästa liga. Lindholm och Ortio är man mest orolig för, men även Aho, Söderlund kan vara aktuella. Ja nästan halva laget kan vara aktuella faktiskt.

Inte konstigt, med tanke på alla dessa guld, att talangscouterna vallfärdar till Skellefteå likt pilgrimer. Dynastiernas dynastiförening är ju som bekant hockeyns mecka. Denna gyllene förening med guldglans på det mesta de tar sig till. Fostras man eller tränar i dessa heliga byggnader så fostras man i guldtänket från dag 1.

Yoda Marklund:
Precis. Om man framställer det som att Everberg spelat för Luleå när han inte gjort en träning eller ens besökt staden är det lögn.

Sedan synar jag det fanns ett skrivet kontrakt.
Luleå HF måste vara första klubben i världen som får en spelare att skriva på men håller det hemligt.
Finns det inget om det på hemsidan tvivlar jag starkt det finns i verkligheten.
Everberg själv säger ju han velade mellan Växjö och Luleå.

Nåja Jaca har då inga invändningar.

Intervju med Arvidsson. Ja han vet ju hur det är att vinna guld!

Farbror Barbro:

Arvidsson vs Sundqvist
Heed vs Holmström

Vilka tror du skördar guld? Vi gillar ju som bekant guld i guldstaden... denna gyllene förening Skellefteå AIK. Nästan så att vi borde spela i guldhjälmar varje match?

Jaca:
Du får ha i åtanke mycket som skrivs här är relaterat och handlar om att rätta till allt galet som skrivs i Luleåboken.
I den framställs exempelvis Dennis Everberg,Niklas Hjalmarsson och Viktor Fast närmast som kulturbärare i Luleå HF fast de förmodligen knappt hört talas om klubben.

Såg Lakers tappar Holm och det är nog bra för oss.
Annars känns läget för AIK väldigt hoppfullt och Qatar ser ut ha problem.
Petterström borde vara klar snart.
Får ju inte bli några tapp innan mitten på juni? till NHL heller även om det egentligen inte är hela världen utan bra betyg till AIK.
Vill ha något intressant namn förutom Petterström. Snart är det väl färdigspelat överallt så det inte hänger på det.

Har ju dålig koll men Nashville kanske kan överraska med lite längre vila och kaptenen tillbaka.
Med Arvidsson energi i laget brukar det sällan finnas några stopp.

Jimmie verkar ha något som triggar Börje,utstrålning och personlighet kanske. Någon enstaka förstärkning mot Norge ska normalt inte utlösa sånt hat.

Jaca:

Ja det är ju verkligen jag som sitter och hittar på att Kågedalen inte är i Skellefte och greppar efter halmstrån?

Lycka till i botten av allsvenskan då. Tur att ni har kulturshower i Umeå i alla fall.

Yoda Marklund:
Grön av avund?? Inte det minsta...
I din bok är tillhör även Lycksele, Boden m.fl.. Skellefteå så det är inte konstigt att Du tycker det.
Nopp inte lönt att diskutera det med en som påstår att det var tack vare Skellefteå produkter vi vann VM guld.

Än en gång säger jag detta: Lite märkligt att när SKAIK fansen skriver om hockey så gör dem det inne på Luleå boken eller på andra forum? Kolla historiken här inne!
Skulle inte jag eller Tarasov: skriva här så skulle det bara vara två stycken som skrev här inne!
Har Du tänkt på vad det kan bero på??
Du kan sitta där nere på västkusten och producera fler case på alternativa fakta här inne.. hihihi

Au revoir et bon week-end, cher ami.. ;)

Jaca:

Kågedalen är en del av Skellefteå. I Skellefteå kommun, och alla som bor där ser sig som Skellefteåbor. De som är födda där säger: jag är född i Skellefteå. Så är det faktiskt. Kusmark är också Skellefteå.

Du är alltså ett lövenfan som är inne på Skellefteå AIKs sida och skriver om "greppa efter halmstrån". Hihihi! Ska du inte börja med vilka saker våra kommuner sponsrar igen?

Grön av avund.

Yoda Marklund:
Har upplysningsvis aldrig vart inblandad i ÄO i den kommunen!
Kågedalen ligger invid en stad, och är inte en stadsdel som Du får det att låta som!
Det är inte som Hisingen typ utan ett samhälle invid Skellefteå
Med andra ord så ligger Kågedalens ute rink i just Kågedalen.

Det är bara så kul att hetsa upp dig när ni i år misslyckades och nu griper Du efter alla halmstrån som finns att gripa efter, sätt dig ner och se fram emot nästa år igen och be till gudarna att det går bättre då... ;-D

Jaca:

i vilken stad ligger Kågedalen AIFs uterink? Du borde väl veta det med tanke på äldreomsorgen du vart inblandad i där.

2.25 och snart 3.25 när Stanley Cup är slut, och sen gör ju Holmström upp med Heed i Calder Cup, så då blir det 4.25. I min bok smäller 4.25 guld högre än minuter från division ett kval, men smaken är som baken.

Yoda Marklund:
Inte många rätt Yoda... ;-D
Arvidsson har KågedalensAIF som moderförening!
Oskar Sundqvist har BodensIK som moderförening!
Rätt ska va rätt, eller hur? ;-D
Dessutom har Klingberg LerumsBK och Bäckström ValboAIF som sina moderföreningar!
Så årets skörd blev kanske 0,0015 på sin höjd... ;-D
Trevlig helg på dig

Tarasov:
Btw såg att er J20 tränare tagit över Tyringe nere i Skåne. Rätt kul då jag hade en släkting som jobba som lärare där, vi brukade hälsade på ofta. Ett riktigt hockeynäste nere i Skåne och det verkar som de gjort en rejäl satsning detta år, värvat Khaled Ibrahim från er. Johan Lindholm med ett förflutet i Modo/FHC och flera spelare från J20 i SHL. Man kan inte annat är gilla ett lag vars hemmaarena heter "Tyrs Hov"

Yoda Marklund:
Har man malle/krållan som förste/andracenter får man anses vara favoriter kryddat med kassler. Men Nashville har en bra bredd i sin offensiv även om Johansen är borta.

Lite av samma anledning som ni förlora er kvart, nån studs här och där. Match 7 i Sudden är alltid kul att titta på men lider alltid med spelarna i det förlorande laget, det är är enligt mig iaf slumpen som avgör. ;)

Tarasov:

Det blir spännande, men Pingvinerna måste väl ses som favoriter? Hur som helst blir det ju mer guld till vår samling.

Varför tror du Brynäs torskade finalen? Jag tror det beror på att de saknar den rätta vinnarinstinkten + att de har för många dåliga spelare såsom Gnomström och Mannberg.

Yoda Marklund:
Tror jag skall skaffa viasat en månad för att se finalen. Nashville är sevärda. Dessutom har de ett djup i backbesättningen för att kunna stoppa pittensburgh;)

Tigerhjärta:

Det stämmer. Men hans farfar är ju från Skellefteå, därav är 0.25 av guldet vårt! :-)

« · 1830715 · »