Brynäs imorrn och är de i en svacka fortfarande? Förrförra matchen blixtrade de till sista perioden mot Frölunda borta och vad hände då?
Bra med folk på träningen idag och bara Burström och Möller borta tycks det. Tror den bleka insatsen mot LHC var olycksfall i arbetet. Trenden är positiv och fortsätter det uppåt och Brynäs är lika ointresserade som senaste mötet bör det gå vägen.
Bulan ska inte underskattas för honom är det årets match. Skulle vara roligt höra hans peptalk innan nedsläpp. -För h-vetes j-vlar vi möter ondskan själv!! osv osv.
Brynässpelarna som genomskådat det hela och för länge sedan insett det är Bulan själv som har stora problem och mötena mot AIK bara handlar om hans egna tillkortakommanden tittar på varandra och tänker han behöver hjälp.
{7804}: De närmaste runt Flensis är väldigt okritiska och hyllar sin ledare. Ute i stugorna är nog opinionen en helt annan.
Se bara den här Spinal Tap-duon, Ola och Conny eller vad de heter. Tror inte kunniga supportrar,folk utanför den innersta kretsen vill ha en staty över Osten. Tror inte duon utan självinsikt och självkritik gjort en låt utan Skellefteåreferens och det är kanske inte så konstigt. Vara Qatarsupporter och ha Skellefteå AIK som närmaste lag måste kännas som att bo i ett tält på gräsmattan framför Drottningholms slott.
vad fan ska Burra göra? Trolla med knäna? Laget är helt enkelt för dåligt för att utmana om en slutspelsplats, och det är då inte Burra som köpt ihop laget. Flensis kommer dock hela tiden undan för att han är där och ljuger och fjäskar för fansen... BSTL, vi ska vinna Guld, 14 ur egna led i år, sviiiiinjävla REGEL, och annat smått och gott som grottfansen gillar att höra.
Spekulerade fritt igår kring Växjö men står fast vid de var otroligt sega och förmodligen är det så enkelt de passat på träna hårt när tabelläget varit så bra.
Dessutom. Palola som gav bort en straff vid 3-3 på slutet men även en i sudden tror jag kan bero på det var två "finska" lag som möttes och de i poängknipa behandlas vänligt och Qatar som haft det svårt senaste åren får då fördelen.
Klassiskt Qatarflyt påverkade också när hemmadomaren från Kalix tog två ofattbara utvisningar som resulterade.
Positiva signaler kring Axel som nu har två matcher i benen med J20 och nog är med på tisdag. Burström kanske nästa helg. Sista strulveckan borde det ändå vara för sedan uppehåll och om vi bara peppar peppar har Möller borta är det inte så mycket skylla på längre.
Köpstoppet 15 februari närmar sig också. Lindgren var tydlig inga forwards men lämnade öppet en eventuell back. Vill då inte se någon som behöver veckor komma igång utan helst en beprövad klockren och tvivlar det finns där ute.
Som väntat gör Växjö en plattmatch och bara utifrån den här matchen ser de ut som SHLs sämsta lag. Vad vet jag de kanske ville bli av med vinstsviten eller bara gynna AIKs hatobjekt. Qatar har nu vunnit 6 av 7 senaste mot Växjö, skumt minst sagt.
Glädjande Qatar också var bleka. De borde vara desperata men hittar sätt att tappa poäng. Tvärnitar inte DIF eller KHK tror jag det bara är en tidsfråga innan Qatar är under strecket och kan börja boka semesterresorna.
Intressantast kring Anton Hedman är om det finns någon mer som kan visa upp hans register av farliga tacklingar som ofta slutat illa.
Hans karriär på andra sidan atlanten hade jag kastat mig över och grävt upp om jag var journalist. Tror det finns mycket hemskt där som inte är känt.
År efter år har han levererat och hur många sportchefer var sugen på honom innan senaste kontraktet med Qatar? Dessutom skrev de på, var det 4 år?! Osten och Qatar visade sin värdegrund.
Axel spelar igen och två matcher i helgen med J20 innan tisdag bådar ganska gott. Tror han är hyfsat uppe i varv rätt snart.
Ingen match ikväll för AIK.
Qatar-Växjö vinner normalt Hallam naturligtvis men något säger mig Qatar överraskar. Tydligen har Växjö redan förlorat två ggr mot Qatar och något skumt är det. Qatar tror jag känner det är lugnt vi kan ge järnet men förlora ändå för semester vill vi ha. Växjö verkar av någon anledning vilja hålla Qatar under armarna. Kanske inser de Qatar är vårt sista hinder och ger de därför allt gratis.
de Frölundafans som jag känner gnäller alltid på domarn efter en förlust. Spelarna gjorde det också nu senast mot oss. Tur för er att ni torskar så sällan ;-)
Tror inte du ska oroa dig för mycket om spelet. Ni är duktiga och kommer garanterat att sluta i topp, även om alla lag har svackor.
Ja nu kan juniorsläckar-Hedman brodera ut sin tatuering ytterligare. Vad han nu har, en tår, ett streck, en hajtand, eller vad det nu är? En till karriär är släckt. To be continued...
KulaShaker: Hehe, eller du vet väl att egentligen är det så att det är Pudas som fått betala för att få spela för SKAIK och bli garanterad att utvecklas till en NHL-spelare XD
M.Lemiux: Barbro är ju oxå ngt på tråden när hon konstaterar att "Sköter Pudas agent det hela smidigt, därav Växjöryktet? kan han trissa upp lönen enormt för Osten som är både desperat och rikast.". Om hökens spaning är korrekt innebär det ju att allmänna idrottsklubben i Skellefteå har lyckats övertrumfa Luleå i budgivningen. Shit vad dyrt det måste ha blivit!
{7804}: du vi Frölunda fans sågar inte domarna men jag sågar Frölunda som än en gång ger bort matchen!! Frölunda kommer inte att utmana om guldet om dom spelar så här dåligt!! jag hoppas att dom e nedtränade å det grövsta annars e det fara på färde!!!
{7804}: Såg ut som en klassisk soppatorsk även om jag tror det finns många andra faktorer som gör mig mycket hoppfull. Ingen match förrän tisdag och nog låter det som både Axel och Burström är med då.
Första minuterna var kliniska sedan hände något i pausen och jag tror de hade väldigt mycket kvar.
Qatar gjorde då en glad ikväll dom kan man lita på.
Noterar också att Frölunda torskar hemma igen, nu mot Brynäs. Nu väntar jag mig att Frölundas fans och spelare ska gå ut och såga domaren! Ja Frölunda fick 2 min och Brynäs fick 8 min. Det skulle minsann ha vart 0 min till Frölunda och 49 min till Brynäs minsann.
En annan spelare värd att lyfta fram tycker jag är Henrik Hetta. Hänsynslös mot både sin egen kropp och mot motståndaren, kämpar och sliter, och står för ett halvt dussin fina täckningar av skott.
Dålig match av oss med dålig energi. Gubbarna försökte med hade inte riktigt orken ikväll mot ett duktigt Linköping.
Hos oss så storspelar Ortio och gör igen en ruggigt bra insats i kassen. Ett mål så slår de pucken ur hans plock, och det ska såklart dömmas bort. Ett annat så studsar den på vår back i en båge över, väldigt otur. Det sista är det ett dubbelflipperspel som ställer honom och sen matar de in returen. Otroligt bra spel av Ortio som radar upp fantastiska räddningar. En rättvis hemmaseger, inget snack. Tycker också att Adam Pettersson är väldigt duktig, igen. Den mannen måste ha de mest syretåliga benen i SHL, kan i princip spela 2 minuter i BP.
Men Linköping har faktiskt 100% inköpta spelare, ställer upp med noll stycken från den egna kommunen.
Det man kan glädja sig över ikväll, det är att örebro krossar Qatar och knaprar in. Synd bara att Djurgårn och Rögle torskar.
Ja idag har man läst runt om hockey lite här och där.
Laddad inför en svår bortamatch mot Linköping. Krigar vi lika bra som under de senaste veckorna har vi goda chanser till poäng.
Noterar oxå att självaste Wayne Gretzky går och tokhyllar Adam Larsson. Tänk att Edmonton nu ser ut som en Stanley Cup kandidat när Adam styrt upp defensiven plus att de kastat Sållet i soptunnan där han hör hemma.
Ser också att löven åkte på dyngsmisk mot Västerås spm då kravlar sig förbi. Fint att se! Kan nog bli div 1 kval tillslut, det skulle va nåt! :-)
Skulle vara kanon. Spelskicklig, rörlig, bra i PP. Lite brister i defensiven, men inget som Bert inte kan slipa bort. Klart att Jonte borde komma hem till föreningen som fostrat honom. Han var ju kapten i J 20 och öste in poäng. Anledningen till att han inte fick kontrakt berodde mer på ett överflödets förbannelse än brist på talang. Enligt det jag hört så funderar Burström på att dra, och den killen kommer inte art sakna anbud från KHL och Schweiz då han i min mening är seriens bäste tvåvägsback.
Fy faaaan vilken skön seger senast. Ingenting stämde första halvan av matchen, och HV spelade kanon och var klasser bättre. Ortio räddade oss. Sen börjar vi tacklas och kämpa och käfta efter avblåsning, in och kriga in mot kassen kamikazsestyle och vi malde ned dem. En riktig jäkla krigar seger, precis som mot Frölunda. Väldigt imponerande att vinna även när spelet inte stämmer.
Svår match igen borta mot Linköping. De är väldigt ojämna, men när de är bra och lirar hemma är de en formidabel motståndare.
Blir även spännande i bottenskiktet. Örebro hemma mot Qatar. Plockar Örebro ned gnetfinnarna så har de häng. Du Barbro brukar ju skriva om totalhaveri... fan Djurgårn är ju i kapp och Leksand spelar riktigt bra för tillfället. Det kan faktiskt bli kval för Qatar! Och löven ligger en poäng från div 1 kval!
Det kan komma att bli en minnesvärd hockeyvår igen!
{7804}: Ja ikväll har de inte många rätt, otroligt vi är med i matchen målmässigt. Tycker de ser ganska pigga ut i benen men hjärnorna är helt borta.
Alla är lika vimsiga men kollade upp Calof och han har alltså bara 4 mål hittills. Ett gjorde han väl första matchen mot Qatar så resten av säsongen har snart han och Alm samma produktion. Är det här sista säsongen blir jag inte förvånad eller besviken om han inte exploderar sista delen av säsongen kanske när Axel dyker upp.
Klappusel förstaperiod där vi bjuder HV på fem frilägen efter taffligt gnetspel. Framåt så tomåker vi i makligt tempo och sen bromsar ned till styrfart och viker sen av. Det vi borde göra är att spela pucken ur zon till en gubbe med fart, men ingen har någon fart. Framåt ska vi jaga livet ur dem och smälla på för att suga musten ut HVs gubbar. Mjukt, stillastående och fantasilöst, ingen vidare combo. Juniorerna framåt är de enda som får godkänt
En ren gissning utifrån magkänslan är att Pudas också är så gott som klar för Qatar.
Janne Sandström som f.ö fyller 39 år idag blir alltså 40 jämnt nästa säsong och ingen vet om han ens kan stå på ett par skridskor den här tiden nästa år. Då saknar Qatar egna backar från länet om inte Pudas skriver på.
Sköter Pudas agent det hela smidigt, därav Växjöryktet? kan han trissa upp lönen enormt för Osten som är både desperat och rikast.
vad andra föreningar gör är upp till dem. I vår finna klubb bryr vi oss om lojalitet och välviljan mot föreningen.
Om nån nu skulle vilja värva nån av lövens huvudtränare denna säsong... så blir det då att ringa till tre olika personer... om nu inte Fagge får sparken igen, för då blir det fyra gubbar att ringa till...
Ja... man har lite olika filosofi och tillvägagångssätt... det viktigaste är såklart att man är nöjd. Smaken ä som baken!
{7603}: En fråga till dig: Hur gör Du om Du är sugen på nytt jobb?? Om Du är anställd av Skanska och vill byta jobb och börja på NCC! Visst pratar Du och skickar ditt Cv till NCC medan Du är anställd av Skanska, eller att dom söker upp dig!! Vad är skillnaden egentligen??
Sen var det ett stort misstag av Luleås VD att basunera ut deras intresse, det är helt klart men vad säger att Bulan inte redan har diskuterat detta med Brynäs spelare och styrelse? De kanske har valt att INTE gå ut med detta i Gefles Dagblad för att skapa en oro runt laget och bland supportrar!
Samma sak kan ha hänt vid Forsberg-gate, han ville hem till ö-vik för det sa han rakt ut! Sen att Skaik valde en annan utväg och valde att skicka fram en viss Bert som lite av en frontfilur är en annan sak.. Det blev ringar på vattnet som jag inte en tror att någon i Skaiks styrelse kunde ana!!
Och att säga att han nu även försökte locka med sig spelar, hallå hur många spelare i detta land spelar bara för sig själv och det där med "riktig" klubbkänsla och kärlek till sin klubb var utdöd redan innan Renberg och Wernblom skrev på för Skaik!! Visst finns det få undantag men dom är ganska lätträknade och gissa att om det nu fanns spelare som Forsberg försökte locka med sig att dom var redan inställda på att lämna laget!
Tycker personligen att det är värre då som Du skrev, jag citerar: "Om man får gissa är en tränarövergång normalt inga problem om det sköts snyggt i det dolda." Vaddå sköts snyggt?? Och hoppas att det inte kommer fram?? Det är bra mycket värre i mina ögon för risken är och vanligtvis så kommer sanningen fram tillslut! Likt som man går in och förhandlar med spelare i andra klubbar som har ett gällande kontrakt!! Men behöver inte gå in på det men tyvärr så händer det lite för ofta så att gå in och då rycka i en tränare kan inte vara så stor skillnad?
Bara en liten tanke från mig som kanske tåls att tänkas på! ;-)
Jaros avstängd två matcher efter skolboksexempel på slewfoot tycker jag.
Vinner DIF på tisdag mot Rögle ligger de 1 poäng efter Qatar men Savage ser inga moln.
Bulans vara blir intressant följa och är det en surdeg som bara växer tycker jag Brynäs ska göra som AIK gjorde med A Forsberg.
Om man får gissa är en tränarövergång normalt inga problem om det sköts snyggt i det dolda. Kanske uppstår kruxet om det börjar lirkas med spelare av tränarn som ska bort. Knappast hjälper det till när Qatars VD Stefan Enbom öppet talar om de bearbetat Bulan.
Jag har ju tidigare vart inne på att Farbror Barbro skulle kunna vara en kandidat till Nobelpriset i litteratur med tanke på hans prosa, skarpsinniga analyser och allmänna skrivkonst.
Men nu har jag hittar en ny kandidat till Nobelpriset! Vem? Jo, Öbba. Nobelpriset i kemi: Holloway, Lindholm, Lindström, vilken upptäckt!
{7603}: Är det så som Cmore säger är det under all jävla kritik, som jag skrev i brynäsboken precis att om han är klar och det kommer fram så ska han bort från Brynäs direkt! Det måste komma stenhårda regler och straff för detta med att förhandla med tränare under kontrakt mitt i brinnande säsong!!!
Även om AIK gör en mycket stabil insats och kanske äger ner BIF tror jag ändå det är något som inte stämmer i Gävle.
CMore studion är då tydliga med att det borde vara förbjudet agera som Qatar och deras VD Stefan Enbom gjort. Bearbeta Bulan både offentligt och bakom kulisserna är smutsigt. Hur jobbar Bulan med sina favoriter i laget? Komsi komsi upp till Qatar är det kanske flertalet killar som fått höra och naturligtvis tycks all sammanhållning och arbetsmoral försvunnit bortom triangeln Kinahotellet-Valbo-Hagsta.
2-0 målet har chans bli veckans eller varför inte årets mål. Cumiskey började bländande men mattades kanske eller bara bevakade. AIK såg ganska pigga ut och skridskoåkningen är ju nästan allt för oss. Ortio hade bestämt sig. Ser ljust ut inför fortsättningen. Även om det skulle sitta fint med skadade tillbaka nästa vecka känns vi så pass starka det trillar in bra med poäng ändå.
Känns ovisst idag. Jag tror på trevande spel från båda lagen och kan sluta slumpartat. Någon propaganda islossning och ketchupeffekt var det länge sedan jag slutade hoppas på. Brynäs svacka får man hoppas fortsätter, annars kan det gå illa för vi känns sköra.
{7603}: Nu har ju Bulan gått ut och sagt att man tränat riktigt hårt för att spetsa formen så småningom. Det i kombination med att vi är i en svacka gör att spelet ser ut som det gör. Bertilssons frånvaro är nog mer betydelsefull än vad man trodde från början.
Förra bortamatchen var det domarskandal och vi åkte på 49 minuter, matchen innan dess blev Adam Petersson huggen i ansiktet med blodvite vid friläge, ingenting! Nu åker Frölunda på 2 min i en jämn match, och då ska de klaga på domarn! Parodi! Kanske för avancerad resonemang för dig Zappa? Välkomna upp på Lördag!
Barbro,
Glöm inte att Nisse Burström också är på G, vår viktigaste spelare
{7804}: Även linjedomarna tyckte jag fattade mysko beslut några gånger.
Imorrn är väl Ortio och Cumiskey tillbaka. Kanske Jesper O är frisk också. Axel låter som nästa vecka.
Bäst tycker jag det verkar finnas en beslutsamhet i gruppen nu. Spelet sitter inte klockrent men man fokuserar och ger järnet.
Brynäs verkar bleka och jag läser i Brynäsboken det klagas en hel del på bärande killar. Så länge Bulan finns kvar i båset finns det dock anledning befara de är råtaggade mot AIK.
Lite överraskande Axel inte spelar, är väl med på resan ner men tar inte plats i laget.
Händer mycket i båda lagen i dagarna. Känns som det kan slå lite hur som helst och ovisst var poängen hamnar tycker jag.