Skellefteå AIK

SHL · 16006 inlägg · 301 ämnen

SHL 2015/2016

Sv: SHL 2015/2016
{7603}:
Ja jösses!!!
Jasså du har hört det??
Det låter märkligt men det är lika märkligt när det huggs även ganska friskt från bådas håll mellan er och Luleå supportrar och att ni alltid har rätt!!??!!

Men tydligen är det ganska känsligt det här med kritik angående det ekonomiska stödet ni bevisligen har fått!!
Men vi lämnar det där bakom oss och håller oss i från varandra och skriver inga spydiga kommentarer på varandras sidor i så fall?

Tycker mig ha sett en liknande deal på en annat lags sida där det kastades en hel del skit och att folk tröttnade!

Men ha det gott nu och lycka till i matchen i kväll, menar det också med norrlandshockeyn i mina tankar....

{7603}: Det finns mycket riktigt troll härinne. Två stycken närmare bestämt.

{7943}:
Vissa av lövensupportrarna tycker du är lite av ett skämt har jag hört.
Du borde tänka på att du drar ner lövens rykte,ett tips.

Kissdebatten handlade väl om att du började vräka ur dig massa skitsnack om Skellefteå AIK och hur vår kommun använde sina egna pengar.

Du borde istället fokusera på hur Luleå/Qatar använder dina pengar genom LKABs stöd rakt in i en klubb som så tydligt spottar på bygdens talanger och ishockeyn som sport.

Du kanske har missat det sitter en psykopat inne på Luleås sida och sprider lögner hat hot och hån om Skellefteå AIK i 90% av all text.

Skellefteå AIK som gjort något enstaka misstag men på det stora hela så mycket fantastiskt beundransvärt sitter en galning och spyr galla över dygnet runt.
Då är det viktigt det bemöts tycker jag.

Kanske några AIKskribenter kommit i kläm men själv brukar jag ej adressera så det blir mer öppet.

Helt ärligt har jag också svårt förstå varför det skulle hindra någon skriva och kommentera bara för man inte gillar allt någon annan skriver.

Ju fler som skriver desto roligare. Många från Svenska Fans borde komma hit för där verkar det vara ständiga reklamproblem.

Dessutom har det av allt att döma funnits troll här inne. Om man som AIKsupporter tar till sig ett nedsättande smeknamn om den egna kaptenen ( Hollywood Ericsson)
luktar det troll lång väg.

Sedan om det skulle börja gå sämre för AIK kommer nog det mesta lugna ner sig.
Dels finns det inte lika mycket glädjas över och alla andra fans behöver inte vara här inne och lufta sitt avund som ofta övergår till hat.

{7603}:
Egentligen ska jag INTE bemöta ditt påstående i ditt inlägg!!
Jag är mig själv frånsett lite lätt bakfull!!

Men kan väll säga som så att jag INTE är förvånad över att bli bemött på detta sätt som jag blev!
Vad värre är för er så tycker "vissa av SAIKs supportrar att ni två är lite av ett skämt men att ni har gått över gränsen lite väll mycket!!

Tycker faktiskt att {7804}: har sina poänger när han väl håller sig till det som vi ska prata om här på denna sida och även när det gäller det stöd som han har till sitt egna lag!!!

Men tyvärr spårar han ofta ur och liksom INTE klarar av att hålla sig till sak och då är det tyvärr nämligen lite svårt att ta honom på allvar!!!

Som du kanske observerar och ser svarar jag INTE med att kalla er till öknamn!!

Men måste säga att ni måste komma på något nytt nu för detta med "kiss" skämtet är liksom uttjatat nu!
Kom bara ihåg det Hälge: påpekar att hålla det på er egen sida och INTE inne på Lövens sida!!!

Men lägg en tanke på hur ert egna lags supportrar ser på er två!!

Avslutar med att göra en [Mike F}:

Janne

Typo... Brynäs div 1 skulle det såklart stå!

Men sen den där Per Ledin... han måste de ju vara stolta över? Världshistoriens mest hjärndöda hockeyspelare, fan ingen slump att han är ifrån Qatar!

Ja Piteå, Piteå, Piteå. Denna fina ort i norrbotten med hockeykultur, en ort som bidragit med så många duktiga hockeyspelare genom åren.

Vi i AIK har ju fått njuta av så många vassa Pitebor genom åren, både på isen och i båset, i nutid och i dåtid. Lasse the Almigthy J är ju från Piteå. En annan klubblegend, Hasse "kulsprutan från Piteå" Svedberg dammade in 11 kassar från sin backplats i Tre Kronor.

En annan norrbottnisk ort som bidragit till dynastiernas dynastiförening är såklart stolta Kiruna, både på ledarsidan och på isen. Som general Hasse Wallson, Thomas Hedin och Garvis Määttä.

Kiruna, landets till ytan största kommun, har ju en hel del andra storspelare ur sina led. Som t ex självaste Börje Salming. Minst sagt imponerande av Kiruna! Börje gick ju från Kiruna i div 2 till Brynäs i div 3 som ungdom, innan han stack över till Toronto där han blev en legend.

Brynäs är nog ganska över att ha haft en sådan spelare som Börje i sina led, men har faktiskt aldrig hört Brynäsfans hävda att Börje är ur deras egna led? Börje är ju en norrbottning, en lapp, en Kirunaprodukt! Brynäs hävdar aldrig heller att Krobbe är en egen produkt, han är ju ur Skellefteå AIKs led. Brynäs behöver såklart inte ljuga och låtsas och hålla på med sådant självbedrägeri, eftersom de har anor, hockeykultur och egna spelare - minst sagt!

Sen angående vem av de som är aktiva just nu som är den bästa exporten till Nordamerika... jag hävdar fortfarande att det är Bamberg. Tycker han gör mindre skada än den skotträdde Anders "Sållet" Nilsson.

Sen en annan sak... Linus Klasen, ska han vara en Qatarprodukt?!? hihihihi! Han går alltså till Qatar från Malmö,som 26-åring. I Malmö var han alltså Sveriges bäst betalda spelare någonsin. Qatar var då den 7 föreningen han representerar, som 26-åring! . Han spelar där i två år och försvinner sen illa kvickt till nästa förening som betalar ännu bättre. Det är fan mer fake än Växjö att fjanta sig och hävda att en sådan köpmanisk mammondyrkare är ur egna led, direkt skrattretande!

{7827}:
Håller med dig om det mesta men inte om att Frölunda är för bra i år.

Jag tycker AIK är betydligt bättre än Frölunda bara vi inte underpresterar.
Om båda lagen presterar på topp anser jag AIK vara en nivå högre än Frölunda.
Ett AIK i full form kan nästan leka med Frölunda.

Tyvärr påminner årets final hittills om fjolårets och nu vill jag se AIK bryta trenden.

Säsongen tar med största sannolikhet slut i morgon. Frölunda är för bra i år. Att förlora mot Frölunda i år känns inte så hemskt, då var förlusten mot Växjö i fjol tuffare. Det enda jag vill och hoppas är att de verkligen går all in i morrn. Sillstryparna ska få kämpa för att få vinna i morrn, ingen 2-8 förlust!!!

{7804}: Bästa export? Holmström, Renberg och Öhlund är väl de bästa.

Era då?

Yoda.
Glömde en sak.
Har läst kulturdebatten på lövensidan i efterhand.
Missade den när den pågick och måste säga det var bland det roligaste jag läst på nätet.
Hade glömt den där bisarra kulturyttringen men bra du lyfte fram den i rampljuset.

Sörpla! Tantkiss! m.m hahahahaha
Humor när den är som bäst. Tack!

Jaca har nog inte varit sig själv efter den debatten.

{7804}:
Finns mycket att glädjas åt förutom finalen, just nu då.
Något måste hända annars blir det silver.

Imorgon borde det bli vinst men är långt ifrån säker. Förlust och finalen får betraktas som flopp.

Då drar sillyn igång och har sneglat på de andra lagens. Än är man inte imponerad och jag slås av att så många lag tänker annorlunda än Skellefteå AIK.

Nu med Micke Lindgren och kanske Öberg så känns det som AIK har ett långsiktigt tänk både med spelare och ledare.
Kan inte påstå jag ser något liknande i Norrland åtminstone.

Jag trodde för några år sedan alla skulle haka på i våra banor och att försprånget ätas upp men antingen är det prestige inte vandra efter eller så är det bara tokigt tänkt och övertro på snabba lösningar.

Bra för oss.

En annan tanke som poppade upp, det är varför Ö-vik är bättre än Sthlm på att producera storspelare!

Sen slog det mig! Ö-viks kommun är ju större till ytan av Sthlm! Japp! Smart tänkt där, eller hur?

Därför känns nog Kiruna som landets mest underpresterande hockeyort i Sverige? De är ju störst till ytan, men de har ju producerat mindre hockeyspelare än Djurgårn som bara är en liten mini-holme i Sthlm!

Hihihihi!

Nu vart jag glad och peppad igen

Dan före början på tidernas comeback i svensk hockey är det bra att slappna av och tänka på något annat än SM-final. Både för spelarna och oss fans.

Tankarna springet iväg, och i min skalle poppade denna fråga upp:

Vem är egentligen Qatars bästa export till hockeyn i Nordamerika?

Ja min röst går till Bamberg! Sållet Nilsson är så jävla dålig, hihihihi!

Så var det dags för Qatarkollen i Nordamerika, något jag brukar roa mig med när jag känner mig nedstämd.

Ja det finns ju en skotträdf målis vid namn Anders "Sållet" Nilsson som har en liten specialare då han brukar akta sig för pucken! Efter att ha lurat sig till ett envägskontrakt visade det sig att jättebäbisen var utan kläder, näst sämst i hela ligan, en placering bättre än väntat. Borttradad, eller bortkastad som sopor brukar bli, till St Louis där han har den mäktiga statistiken 85%. Mitt tips är att Sållet återvänder till Boratland där han kan glänsa.

Paul Alla Bamberg. Lite unik kille, en hockeyspelare från Qatar med studiemedel. Huserar i storligan NCCA div 3 vilket då är näst bäst av Qatars exporter. Nu är det lite tunnsått med ny statistik från den ligan, vet ej om han är spolad eller ifall ingen statistik är förd, men förra säsongen smällde storspelarn in 9 poäng på 25 matcher vilket såklart är lysande för en Qatarprodukt. I alla fall om man jämför med sprattelgubben Fabricius.

Sen vare slut!

Over and out! Hihihihihi

{7804}:
Kanske det kanske!!
Han insåg väll att det inte går att bo söder om Dalälven kanske!? ;-)

{7943}:

jag undrar om det var det finkulturella sörplandet som fick honom att lämna västkusten? Känns som välinvesterade pengar av er kommun.

{7804}:
Masiello är visserligen född i Strömstad men den "organiserade" karriären inleddes inte där! ;)

Zappaholic:
Okej men då är det bara att bita sig i läppen som gäller då, för jag ids inte slösa energi och bemöta skitsnack som INTE har med hockey att göra!

{7943}: Finns ingen som modererar här. Tyvärr.

{7804}:
Jahapp då är vi på den nivån igen!!!
Du har en fallenhet att dra upp detta hela tiden och stämmer det där vad som har skrivits inne på forumet Svenska Fans tycker jag personligen att moderatorn på denna sida bör vidta vissa åtgärder!!!

{7804}: Haha yuäck!!! Man är inte normal om man arbetar med sånt där. Han har dessutom alldeles för klent skägg för att ens vara lik mig. Fast måste nog kapa bort det nu när det börjat bli så varmt och slutspelet är över för våran del. Dessutom får Skeåfansen gärna stranda halvvägs till sin destination :)

Qatar skriver kontrakt med 5 stycken juniorer! Milda makter!

Då tar vi och synar juniorerna då:

Gustavsson, Skellefteå
Toolanen, Övertorneo
Masiello, Strömstad
Lundeström, Malmberget
Nässen, Östersund

Ingen var visst från Qatar, det var ju förvånande! Det är ju faktiskt bara Toolanden och Lundeström som har spelat i föreningen ett par år, resten var visst inköpta juniorer, som vanligt!

Det jag såklart undrar, det är om dessa juniorvärvningar... är det den där "rovdriften" som Börje Gnestadius brukar skriva om?

Daddeh:

är det här du Daddeh?

Daddeh:

"Själv tycker jag det är en bra idé som med all återvinning och jag ska försöka vidarebefordra att Luleåfans i fortsättningen ska skita på era bussar istället för att pissa på dem så ni tar er hem ;) "

Den var vass Daddeh! :-) Du kan ju!

{7804}: Oj så roligt och fyndigt det blev...

{7804}: Problemet är väl att du inte nämner sakerna bara en gång utan upprepar dem till absurdum. Vad tycker du själv om att Skeåfansen fraktas med bajsdrivna bussar (länk nedan)? ;)

Själv tycker jag det är en bra idé som med all återvinning och jag ska försöka vidarebefordra att Luleåfans i fortsättningen ska skita på era bussar istället för att pissa på dem så ni tar er hem ;)

"Varje år omvandlar vi sörja från Skellefteås toaletter till biogas motsvarande 500 000 liter diesel. Gasen används bland annat som bränsle till hockeybussarna som fraktar publik till arenan. Skitbra!"

www.youtube.com/watch?v=uHH-4nxQIu4

{Simple Zappaholic}:

okej, här har du bakgrunden då.

det kommer in en nyreggad lövenkille här på vår bok mitt i brinnande slutspel och skriver att vi är ett köpelag, och att enda anledningen till att vi är bra är Boliden och Skellefteå kommun.

Ett korrekt men tråkigt svar vore då att förklara att vi faktiskt ställer upp med flest spelare ur egna led av samtliga lag i ligan, och att de flesta av nyförvärven är doldisar som vi utvecklar till storstjärnor.

Istället är det lite roligare att vända på det. Visst, kommunen hjälper hockeylaget här i Skellefteå eftersom hockey är något som vi tycker om. Men den här finkulturen med att betala dyrt för att en tant urinerar på golvet och sen kommer någon och slurpar i sig tantkisset, det är inte riktigt vår grej faktiskt. Där kan Umeå kommun lägga sina pengar och så satsar vi istället på ishockey.

Det andra alternativet är så mycket roligare och fyndigare. Det är lite av min favorit när det kommer till Umeå, precis som 16 raka segrar mot Brynäs är min favorit för Gävle.

{7804}:
Precis.
Hittills liknar det hela fjolåret men det kan väl ändå inte sluta likadant?

Jag tror ju vi är bäst tränade laget och lite synd med en extra vilodag men det är dags det börjar synas.

Nu får Frölunda njuta i helgen så blir nästa vecka AIKs.

{7603}:

Nu är det stekta fläsket kokt, grillat, hängmörat, soltorkad och flamber

Ännu en rättvis seger till Frölunda som känns lite lite bättre. Det enda som talar för oss är att vi kan MYCKET bättre än vad vi visat hittills inte spelat vår bästa hockey.

{7603}: Underpresterar? Känns som ett hån mot FHC. Sanningne är nog att de är bättre.

{7603}: Oj oj oj....oj oj oj oj ....oj oj oj oj oj oj oj!

För övrigt så har GruvHasse blivit gråhårig :)

Får vi se VF lyfta bucklan på bortaplan nu på söndag? Och kommer SKEpubliken stanna kvar och hylla mästarna?
Den som lever får the.

{7603}: nej inget är avgjort, ruskigt små marginaler som avgör ikväll!

Mike.F

Bättre men fortfarande i stort sett samma problem som tidigare.

Va fan halva laget minst underpresterar!
Inget spel!

Ger ändå inte upp.

Känns kört i kväll trots 2-2.

{7804}:
Känns kört i kväll trots 2-1 bara.
Vi måste få igång alla spelare och börja spela.

En som har pucken resten tittar på.

{7804}: Vilka tjusiga inlägg om urin du gör i björklövsboken...

Kämpa AIK!

DansbandsWolf:

Vad står det i rubriken till artikeln du länkar till? Vad skrev jag? Vad är kopplingen, och vad betyder det jag skriver i detta sammanhang?

Vissa är ju så bakom flötet att man nästan misstänker att det är samma skribent med ett IQ på 70 som ligger bakom en mängd signaturer här på HS?

DansbandsWolf: Usch, det var lågt gjort av Sten-Yoda...

Zappaholic: Jajjamen Zappa, det var på Svenska Fans Yoda då han kallade sig Sten-Georg skrev att "Breivik han var hela Norges man".
Se själv vad han kräkte ur sig 2012-09-10 23:14:04.

Vidrigt sa Bill, hen behöver vård sa Bull.
Just en fin representant för Skellefteå AIK.......

{7804}: Det har ryktats om att du också hyllat Breivik, det vet jag inte om det stämmer, men när du börjar prata om att utrota människor för det tankarna däråt och till en föraktad diktator som levde i Tyskland för sisådär 75 år sen.

Du förlorar alltid såna här diskussioner. Jag kommer med fakta och du hittepå. Försök förstå när du är ägd.

Junttila är då klar för Qatar! Det är något Qatarklingande med honom, men kan inte riktigt sätta fingret på vad?

Undrar om han är gnetig?

{Simple Zappaholic}:

Varför kan du inte erkänna att du brukar håna dyslektiker och erkänna att du vill utrota dem? Tråkig människosyn du har Simple Zappa.

{7804}: Fakta är att dina alster finns här i tråden. Det du så flagrant påstår finns ingenstans eftersom jag aldrig skrivit sånt.

Du är en patologisk lögnare :-)

Ja, Matt Andersson nobbar Qatar och förlänger med Djurgårn. Smart gjort av Matt!

Qatar fortsätter då med de ekonomiska påtryckningarna mot Welch och Rhaksani. Finns det några fler kvar överbetalda utländska legeknektar med uselt omdöme som kan tänka sig ett hundår i köpelaget Qatar för pengarnas skull?

Ja Lasch kanske? Milan Gulas? Christensen? Campoli? Mueller? Bill Thomas? Krejcik? Ja alla borde de nog vara akuella?

Qatar kommer nog att ställa upp med enbart utländksa legoknektar, förutom de inkvoterade som då är gamnacken Harju samt sprattelgubben Fabricius, det är vad jag tror.

{Simple Zappaholic}:

Jag vill dementera Simple Zappas skriverier om böghat och cp-skadade undermänniskor. Det stämmer absolut inte, tvärtemot om vad jag tycker.

Däremot har Simple Zappa uppvisat en mycket negativ människosyn där han ser ned på och hånar lesbiska och människor som har problem med att uttrycka sig såsom dyslektiker.

{7804}: Du får gärna tycka jag är genomtråkig och menlös, mig gör det inget. Frågan är vem i helvete tycker att dina inlägg är så roliga och meningsfulla? Ja, du har ju i och för sig din obegåvade sidekick som hyllar allt du skriver och får mysribba när du krystar fram lite nödrim i någon sorts patetisk hatsång om andra lag, men utöver det? Vem gillar det du producerar härinne...?

Utöver det skriver jag inte på fyllan, som du bevisligen har gjort. Du fick ju krypa till korset och be om ursäkt för dina pinsamma fyllealster om ditt böghat och prat om cp-skadade undermänniskor.

Ryck upp dig ordentligt och var saklig så får du också sakliga svar...

Mike.F:

Äh, det är inte på blodigt allvar. Inte från min sida i alla fall.

Visst har det hänt att man gått över gränsen ibland. Efter en tung förlust då man har några White Russian under västen, och så kommer det hit några hjon och retas.

Det som är tur är såklart att vi inte förlorar så ofta! Man kan ju tänka sig hur tillvaron måste vara för Qatar, Brynäs och löven från det finkultursörplande Umeå? Läs mitt tidigare inlägg så förstår du.

De flesta skriver med glimten i ögat och med en stor portion humor. Den enda som är genomtråkig och meningslös är väl Simple Zappa?

Spännande match ikväll. Må inte bästa lag vinna, utan må VI vinna! ;-)

Zappaholic:
Tycker att det är synd faktiskt att vi här i norr även om vi håller på olika lag inte ska kunna hålla sams utanför arenan eller åtminstone respektera varandra...

Som jag ser det och hör så har vi ett mycket större problem och det är att skulle "vissa" lag få som dom vill ska vi överhuvudtaget inte ha nått elitlag norr om Uppsala!!
Mångfald ska det vara bara den är lagd i södra Sverige!!!

Men bara för det behöver vi inte uppträda som några jävla söndagskole barn för det men vill man snacka hockey ska man göra detta utan att dra upp en massa annat men samtidigt vill man slänga käft ska man göra det men på ett lite mer respektfullt sätt så ser jag på det!!

Sen måste jag bara säga att jag är en klant som går i den fällan och är inte guds bästa barn.....snarare tvärt om men har man sett Stig Salming och Wille Löfqvist spela i Umeå islada så borde man ha den rutinen ;-)

Jag e ju ny på forumet men är lite förvånad (eller inte förvånad med tanke på vilka politiska vindar som blåser över Sverige) över allt hat som bubblar här! Visst det är viktigt med hockey men inte till den milda grad att man måste kasta sån dynga på varandra, det är ju en sak att gnälla lite på spelare men att kalla folk man inte känner för allt möjligt konstigt känns fel!!!
Vi tycker ju inte samma eftersom vi håller på olika lag och ibland (igår) kan man vara förbannad och lite skogstokig. Men att vara supporter är ju som att vara dyngrak ena stunden o spiknykter 5 minuter senare vilket kan vara lite jobbigt ibland!
Är övertygad att om vi träffades på en pub någonstans i Sverige skulle vi garva åt alltihop:) åker en del till Manchester å träffar andra likasinnade(United) som har en massa olika lag i Allsvenskan som favoriter. Var tex på ett microbryggeri 2014 å där satt jag med en Gnagare på ena sidan o en Gaisare på andra och inga kravaller alls faktiskt:) så skärpning nu gubbar!!
Vill inte vara en moraltant ( eller det är kanske precis e det jag vill).

Mike.F

« · 1747099 · »