Skellefteå AIK

« · 1692385 · » Till forumet

Sv: Skellefteå AIK

Farbror Barbro:

Det är totalt jävla fel av den svenska staten att gå in och stötta en sådan ondskefull sak som Qatar. Visst blir man förbannad när Vattenfall går och köper kolkraftverk i Tyskland. Eller när det kommer fram att SAAB ska bygga vapenfabriken i Saudiarabien med hjälp av den svenska staten. Det är fel. Men att direktsponsra en förening tillhörandes den mörka sidan... NEJ! Den svenska staten borde istället aktivt skapa nya lagar och sparka ut Qatar från svensk hockey en gång för alla eftersom de inte tillför någonting förutom hjärnskadade motståndare som tvingas lägga av efter fula överfall. För allas trivsel borde vi skänka bort Qatar till Finland, och så kan statens pengar istället delas ut till de mer genuina norrbottniska hockeyföreningarna Kiruna, Boden och Piteå. Det är vad jag tycker i alla fall.

Sven Sewage:

Ja det är inte mycket dom kan skryta med. Tror allt har att göra med hjärta och trivsel i klubben och staden.

När kontraktet,försörjningen, är säkrad finns nästan ingen i Lule som vill dra ut på lidandet. Ibland ett fåtal årgångar kanske personkemin klickat och de velat kämpa för laget,bara som en kompisgrej. 

En stor förklaring dom klamrat sig kvar är förmodligen deras nära samarbete med staten. LKAB och tidigare statliga SSAB var bara ett telefonsamtal bort.

När säsongerna började risigt fylldes truppen på. En lyx som ingen annan klubb varit i närheten av. Skandal att mina och dina pengar som kunde gått till att bygga landet istället hamnat i utländska fickor. Måste vara tryggt ha staten som håller en under armarna.

Från början var det bara en galen idé. Ett projekt som föddes av några chefer? för att underhålla de anställda. Ett exotiskt inslag,ett elithockeylag i Luleå.

Nu är det Porser de ringer till men mönstret är detsamma. Skapa ett lag med spelare utifrån som saknar lokal förankring. En främlingslegion och ett lag som är utan rötter.

Redigerad kommentar

Farbror Barbro:

det finns en person här på hockeysnack som hela tiden skriver att han inte läser vad vi skriver. Fast han ljuger, mest hela tiden. Stackarn sitter och tokläser och beundrar varenda ord till den milda grad att han bokför och sparar för att sen kunna kopiera och klistra in hundratals gånger - samt att han stjäler de bäsga uttycken rakt av utan att skämmas! Kan du gissa vem jag tänker på? hihihihi!

Jag har en liten specialare till honom. En tabell, med Qatars mäktiga slutxspelshistorik. Dags för en liten favorit i repris!

Jag tycker nog att han ska kopiera och klistra upp den på toadörren där hjonet måste spenderra en hel del tid. Skitnödigare snubbe har jag då aldrig träffat på.

Här kommer den:

2001/2002       Ut i kvarten

2002/2003       Ut i kvarten

2003/2004       Ut i kvarten

2004/2005       Ut i kvarten

2005/2006       Ut i kvarten

2006/2007       Ut i kvarten

2007/2008       Missade slutspel

2008/2009       Ut i kvarten

2009/2010       Missade slutspel

2010/2011       Torsk mot Skellefteå AIK i semifinal, fyra raka torskar

2011/2012       Ut i kvarten

2012/2013       Torsk mot Skellefteå AIK i finalen, den första SM-finalen i svensk hockeys historia som slutar 4-0!!!

2013/2014      Ut i kvarten

Ja där ser man! Qatar har visst bara passerat skamgränsen kvartsfinal två gånger på ett årtusende. Och sen attans också, båda dessa gånger åkte man på dyngsmisk av oss! 8 raka slutspelssegrar till oss alltså! hihihi!

Ja här kan man snacka om ett "stabilt" SHL-lag!!! Man vet då vad man får av detta lag när det drar ihop sig! hihihihi! "Ett enastående vinnargäng" som någon skrev!!!

DansbandsWolf:

jag tycker att du borde ta kontakt med Ulf så får du nog se att vi inte är samma person.

Det handlar om att jag inte vill att han ska få lida för någonting som jag skriver.

dubbelpost!

Redigerad kommentar

Sven Tuta:

nej attans också, du ljög och kom tillbaka igen! Vi får hoppas att du försvinner nu istället då, tredje gången gillt?

Rytter:

vi börjar då med era killar:

Leman, från Uppsala 47 mil bort. Två säsonger inom föreningen. Kom som J-16 landslagsman.

Carlsson, från Finspång 70 mil bort.

Possler, plockades in som 17-årig landslagsman, MoDo blev då den 4e klubben på några säsonger.

Lindgren, två säonger i föreningen.

Grundström, Umeå, 2 säsonger i föreningen, plockacdes in som J-16 landslagsman.

Ottosson, Umeå, plockades in som J-16 landslagsman.

Några invärvade landslagsmän som väljer MoDo pga lönerna som ni betalar ut till juniorspelare.

Våra killar:

Aho, fyra säsonger i klubben, ej landslagsman när han kom som 15-åring

Lindgren, från Arvidsjaur, 14 säsonger i föreningen

Holmström, Arvidsjaur, kom till föreningen som 14-åring

Edström, 6 säsonger i laget, kom som 14-åring

Öhman och Andersson är liknande som era spelare, även om de inte var lika meriterade som era landslagsmän.

Du måste väl själv inse att ovan inte är samma sak?

Inser du inte att vi kommer att ställa upp med en majoritet egenutvecklade spelare, dvs spelare från staden eller killar som kom till föreningen so 12-13-14 åringar? Det kommer INTE ni att göra, även om ni värvat in några duktiga J-landslagsmän samt några talangfulla 20-21-åringar.

Men nu är förstås jag dum i huvet och ett troll för att jag vågar påstå några sådana grejer om the heart of hockey

Gollum: För stunden, är du inte läskunnig. Jag kommer tillbaka när du trollar för mycket. Till skillnad från dig så är det ingen lögn, tro mig.

Sven Tuta:

hejdå! Bra att du först avslutar debatten, och sen för att du stänger ner sidan. Perfekt!

Gollum: Ojdå, nu är hen trängd. För nu åker svordomar och idiotförklaringarna fram.

Stackars liten, jag lovar att stänga ned sidan för stunden så du får lite lugn och ro.

Hoppas att DansbandsWolf och Monno lovar att vara snäll med dig oxå ;-)

Sven Sewage:

Hur ska du nu räkna?

Alla som har klubben som moderklubb eller alla som spelat i laget sedan juniorålder?

Du kan ju inte jämföra klubbar på två olika sätt, beroende på vad som passar bäst.

Aho, J Andersson, Lindgren, Öhman, Holmström, Edström är lika mycket produkter från SAIK som följande är Modo produkter isf:

Carlsson, Leman, Lindgren, Runesson, Grundström, Ottosson, Possler, Öberg.

Faktum är att SAIK har tre spelare med klubben som moderklubb och Modo har två spelare med Modo som moderklubb.

Är det så att man ska räkna vart spelaren gjort hockeygym och spelat som junior så vilken klubb är det då som ligger bakom Joakim Lindström?

Redigerad kommentar

Sven Sewage:Oj då blev du lessen i ögat Ulf-Ture? Nu kom jag allt innanför skinnet på dig hihihihihihihi, och det inte för sista gången :)

DansbandsWolf:

sluta och sitt och ljug och hitta på om Ulf. JAG ÄR INTE ULF! Du är ju för fan knäpp som sitter och hänger ut osyldiga sådär ditt jävla hjon!

modomille:

Från Skellefteå:

Burström
A Lindholm
P Lindholm
A Lundberg
M Lundberg
M Pettersson
A Pettersson
Forssell 

Spelat i svartgult sedan juniorålder:

Lindgren
Aho
J Andersson
Öhman
Holmström
Edström

Så ser det fan inte ut hos MoDo! Men nu kanske jag är ett troll?

Sven Tuta:

tack för att du avslutar debatten.

Jag förvränger nog inte sanningen om era junisar. De är inköpta, reserver, eller seniorer, förrutom Olofsson då. Alltså allihopa! Kanske kanske kan någon av junisbackarna som monno nämner överaska och ta en ordinarie plats. Det är fakta.

Precis som Barbro helt korrekt nämner så är ni inne på en farlig väg.

Sen får du sitta där och blåljuga och t om tro på dina egna fantasier att jag och Barbro är samma person. Pucko!

Farbror Barbro: En kompis släkting har sagt att Skellefteå AIK ska få 500triljoner från kommunen om man inte leder serien vid jul! Sant jag lovar. =)

Sven Sewage: ni har tre spelare från "Skellefteå AIK" och vi har två från "Modohockey".Inte så stor skillnad.

Redigerad kommentar

Gollum: Ska avsluta denna meningslösa debatt med dig, återigen:

Det handlade från första början med att du förvränger sanningen om våra junisar, och jag går in och rättar upp dina osanningar, ingenting annat, och sen går du bananas.

Nä, du är nog inte dum i huvudet, men nåt fel är det ändå. Sen att du sitter här o har dialog med ditt andra ego, det bryr jag mig inte om.

Det enda jag bryr mig om det är när det förs fram osanningar, håll dig till fakta.

End of story.

Sven Sewage:Jaha, ser att Ulf-Ture krupit fram under sin sten tre dagar efter det står klart att SKE är 2:a i Västerbotten. En fråga bara såhär en måndageftermiddag:

Du som avskyr Luleå och att vi har fått en vänlig välgörare i herr Porser, hur känns det för dig att bo på Porsegatan i Piteå? Hatar du din adress? Trollar du även på Piteå kommuns gatukontors forum?

Sven Tuta:

du kommer in här och hijackar min konversation med Barbro och är otrevlig och kallar mig gollum. Du har en mästrande ton att jag är dum i huvudet och inte kan någonting när jag hånfullt refererar till er som "heart of hockey". Jag visar då att alla dessa ungdomar du rabblar upp är inköpta, invärvade juniorlandslagsmän, reserver, ingen anknytning till bygden... knappt någon där som ni själva utvecklat!

Vad är problemet? Helt ärligt är det mer du som är otrevlig och uppträder som ett drygt troll, på ett annat lags forum.

Kan bli ett svårare lag än Vita Hästen ifall man tvingas kvala nästa år!

Som jag ser det är Modo inne på en farlig väg.

Med så mycket pengar är det lätt det blir som i Qatar. Kortsiktiga egon i ledningen köper på sig namn för att vinna matcher nu.

Sedan det här med ledare som nyss avslutat spelarkarriären. Tror inte dom fått tillräckligt med visdom eller distans till verksamheten. Varje år ska det byggas ett guldlag,även om man slutade sist eller i de nedre regionerna. 

Ett steg i taget som Skellefteå AIK, tror jag inte passar Näslund,Svartvadet,Foppa eller för all del Osten som snart pensioneras.

En kompis släkting som är uppifrån övik har hört Modo fått in 200 friska miljoner att leka med. Största delen ska visst vara skänkt av förre ordföranden Tore Erken som börjar bli till åren och saknar arvingar. Nu ska väl inte allt brännas direkt utan pumpas in årsvis.

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Monno:

jag är lite osäker på vad du menar med trollverksamhet?

Att MoDo, Qatar och Brynäs (ska sluta kalla dem för Qatar B) är sura och förbannade pga våra framgångar på alla plan, det får man ta. Det blåser hårt på toppen.

Mot Brynäs tror jag att vi har 13 raka segrar nu!

Qatar har passerat skamgränsen kvartsfinal två gånger på ett årtusende, och båda dessa gånger åkte de på storsmisk och torskade 4 raka mot oss.

Kommer inte ihåg när vi senast förlorade mot MoDo? Och sen har vi tagit över titeln som svensk hockeys plantskola nummer ett.

Med allt detta som backdrop, och sen då 5 raka SM-finaler, miljonerna som staplas på hög och så skickar vi talanger till NHL på löpande band, då får man helt enkelt leva med missundsamheten och avundsjukan som nu nått episka proportioner.

Det man skulle ha gjort, det är att man skulle ha vart en god vinnare. Istället har man dragits med i den negativa spiralen och den otrevliga atmosfären som råder, och så har man spätt på retsamma kommentarer och allmänt drygt uppträdande. Sådan är jag som person. Hade jag själv spelat hockey hade jag gjort precis som Carl Söderberg gjorde på Ledin, eller som Wernblom gjorde på Jämtin. Om och om igen, jag är verkligen en känslomänniska, precis som ledarnas ledare Bert Robertsson,

Men det förändrar inte sanningen. Sanningen är att man blir angripen från alla de möjliga håll för att man har turen att vara supporter till mäktiga Skellefteå AIK. Sanningen är också att MoDo har tappat sin identitet med att fostra talanger, även om man gör allt för att hålla uppe skenet. Talangerna köps numera in och det finns knappt någon i laget med anknytning till klubben eller bygden. Nog får ni sitta där och muttra heart of hockey samtidigt som ni går och blir ett köpelag om ni blir glada av det, men det förändrar inte sanningen.

Monno: Håller med dig, otrloigt att moderator inte går in och tar sådana troll i örat.

Synd om de andra fansen, att en person ska få dra ned /förstöra annars ett bra sida.

Gollum: När du blir trängd så måste du börja trolla med något annat. LÄS DITT EGET INLÄGG, och svara därefter. Det handlade inte om varifrån junisarna kommer ifrån. UTAN vilka du har missat.

Men, det är typiskt du och alla dina nick, skriver en jäkla massa skit om allt och alla. När du sen blir rättad då drar du en annan vals tills du åter igen sitter inmålad i hörnet.

Höj doseringen så kanske texten blir lite tydligare.

Sven Sewage: Nu hamnar jag här ändå....

På backsidan så är Djuse given en plats. Men både Carlsson och Runesson kommer spela regelbundet, var så säker.

Nu återstår det att se, men om Carlsson vässat defensiven så kommer han spela mer än Hedman, Torp och Persson alla gånger.

Sven Tuta: Att försöka debattera med det tvåhövdade trollet är i det närmaste omöjligt.

Han är totalt inskränkt i sitt egna och skygglapparna sitter åt så hårt att han får syrebrist i hjärnan.

Det är sorgligt då det finns SAIKare här som är riktigt vettiga och som går bra att skriva med. Men då han väljer att trolla sönder en hel forumdel så blir man mest bara inrriterad av att läsa här.

Att SAIK fans är lite kaxiga m.m. kan man väl leva med. Men det enda han pysslar med är ju 100% troll verksamhet. Där är han faktiskt värre än Luleå fanatikern till och med.

Sven Tuta:

Okej, då tar vi och synar faktan du lägger fram. Då ska vi se hur dåligt påläst jag är.

MoDo har 11 backar under kontrakt. Förutom Djuse tror jag inte att någon av nedan går in på 7 backar i ordinarie lag. Djuse har gjort en halv säsong med er efter han köptes av Frölunda.

- Jesper Lindgren, Teg, Umeå
- Jonathan Leman, Almtuna, Uppsala
- Albin Runesson, Ramsele, Ramsele
- Albin Carlsson, Finspång, Norrköping
- Djuse, Östersund, Östersund 

13 forwards under kontrakt, så där har ungdomarna stora chanser att få speltid.

- Carl Grundström, Löven, Umeå
- Victor Olofsson Ö-VIK, ÅNGERMANLAND!!!
- Emil Pettersson, Ånge, köpt från Timrå, 2 matcher med MoDo
- Gustav Possler, Södertälje, fostrad av löven, köpt från Luleå
- Axel Ottosson, Löven, Umeå
- Ludvig Nilsson, Huddinge, köpt från Timrå

Vad ska man säga?

Ni har ett gäng juniorer som ni värvat in från rikets alla hörn. Ni betalar ut höga löner till juniorer på juniorkontrakt, allt för att hålla myten levande. Ni köper alltså in ett gäng juniorlandslagsmän.

Ett par av dessa är i alla fall från samma landsände, Runesson, Grundström, Lindgren och Possler.

Sen köper ni in ett gäng 20-21 åringar med a-lagskontrakt. Djuse, Emil Pettersson och Ludvig Nilsson.

Jag vet inte riktigt vad du vill säga? Kanske att ni inte bara har köpt in 40-taggare från Kanada, utan ni har även köpt in några svenska ungdomar från Timrå och Frölunda?

Vad är heart of hockey? Man har två spelare ur egna led, 50% utlänningar och värvar in till 3e 4e femman, samt värvar in till 90% av juniorlagen?

Gollum: Nu är du dåligt påläst, ska rätta dig angående ungdomarna:

Backar:
-  Jesper Lindgren
- Jonathan Leman
- Albin Runesson
- Albin Carlsson
- Emil Djuse

Forwards:
- Carl Grundström
- Victor Olofsson (har du nämnt, grattis ett rätt)
- Emil Pettersson
- Gustav Possler
- Axel Ottosson
- Ludvig Nilsson

Har säkert missat någon med A-kontrakt

Vad har dessa gemensamt?
Jo, ingen av dessa spelare är äldre än 21-år.

Snacka inte goja när du försöker briljera. Skaffa dig riktig fakta innan du börjar nedvärdera andra lag.

Zappaholic:

men egentligen är vi bäst, det vet du väl? :-) 

Men allvarligt så är vi det dominanta laget i svensk hockey just nu och har vart så över en längre tid, det kan ingen säga något om.

Sven Tuta:

spännande lag ni ställer upp med i år:

"Ungdomarna":

Bobby Butler, USA,28 år
Kyle Wilson, Kanada, 30 år
Shaun Heska, Kanada, 30 år

"P.R.O gänget"  

Noah Welch, USA, 32 år (Jesuskille precis som mackan!) 
Ryan Witney, USA, 32 år 
J-P Haataja, Finland, 32 år
Bill Thomas, USA, 32 år
P-Å Skröder, Norge, 37 år
Byron Ritchie, Kanada, 38 år

Och sen kikar vi på spelare från den egna kommunen då:

Oscar Hedman
Victor Olofsson

Ja nu snackar vi Heart of hockey... bäst att ha det på svengelska, förstår hur ni tänkte där! hihihihi! 

Sven Sewage: Ni är bara näst bäst. Växjö är regerande mästare. Alltså är de bäst.

Sven Tuta:

Men jag behöver inte lura mig själv? Vi är ju bäst!

Gollum: "Har du en liten skrynklig hjärna kombinerat med en bokstavskombination modell grövre så är det fullt möjligt. Har du sedan inget liv, ingen familj eller vänner att umgås med".

Är detta din beskrivning på dig själv?

Farbror Barbro:

det går att lura hjärnan, tro mig. Har du en liten skrynklig hjärna kombinerat med en bokstavskombination modell grövre så är det fullt möjligt. Har du sedan inget liv, ingen familj eller vänner att umgås med, då kan en person nog sitta där och mata ut dagliga lögnaktiga maratoninlägg efter maraoninlägg mitt i natten eller mitt i semester. Visst är det frågan om ett verkligt specialfall som inte direkt är representativt för resten av mänskligheten, hihihihi, men det går bevisligen som sagt att lura hjärnan!

Sven Sewage:

Killen är skadad av så många år av förnedring. Hur det än är så går det inte lura hjärnan med CHLvinster.

Framförallt går det inte lura någon annan att Luleå varit i närheten av Skellefteå AIKs enorma framgångar.

Farbror Barbro:

intressanta kommentarer av Bagdad Bob på Qatars forum. Nu drar han till med:

Som du säger för de flesta av oss är det viktigaste att älska sitt eget lag.

Jo det har man ju märkt! hihihihihi!

Klassiskt Bagdad Boberi.

Farbror Barbro:

Man kan inte ha mycket koll på hockey och SHL ifall man tror att Modo har enorma ekonomiska tillgångar. Förra säsongen hade vi näst lägst spelarbudget i serien.

Sven Sewage:

Här finns det ingen ödmjukhet, bara en jäkla ironi. Jag anser att man inte ska vara alltför stor i kä..en. Ta och börja om och va lite trevligare i era kommentarer om andra, rätt va det är så hamnar ni själv i underläge (javisst ja Löven slog ju er)

Farbror Barbro:

fint skrivet Barbro.

För Qatars del så är det ju frågan om en förening utan anor och utan hockeykultur i bygden, så det är ingen direkt lätt utgångspunkt att starta ifrån. Men tror ändå att flens-Osten personligen rår för mycket med sin egna köp-provision i det personliga anstllningsavtalet. Nu när hamstern lassar in miljon efter miljon så jublar nog flens-Osten och hans bildsköna familj. Men nån gång inom en snar framtid så måste nog flensis pensionera sig, och då är man ju klart orolig att köpelaget kan få vind under seglen.

För MoDos del så har de grunderna, hockeykulturen och anorna, men där tror jag nog att det mer är Foppa som lovar gamlar suparpolare dittan och dattan när de är ute och röjer i Las Vegas. Man har ju sett filmen The Hangover så nog fattar man att de mest osannolika händelser kan slå in efter en fet helg bland neonljusen. Om MoDo hänger kvar i 10 år så skulle då inte jag bli förvånad om Adam Deadmarch gör comeback i MoDo år 2025 som 50-åring? Vem vet, kanske blir laget snart det första i världshistorien som har en snittålder över 40 år där varenda en är inköpt?

Fy fan vilken sabla tur man har att man får vara Skellefteå AIKare. Vi gör allt rätt på och utanför isen, har de rätta värderingarna både på isen och i styrelserummet, och så är vi näst intill ostoppbara på isen. Som en instruktionsvideo hur man är bäst och mest god samtidigt. En god naturkraft helt enkelt, nog måste hockeygudarna ligga bakom?

För Qatar och MoDos del blir det nog att kika på den där nya norska kriminalserien, vad var det nu den hette? Vem är det de dyrkar?

Gusse:Gruvtrollen är tillbaka. De har väl varit på semester i Säter.

Farbror Barbro: Ha ha ha

Ska bara förtydliga. Att som Modo och Luleå ha enorma ekonomiska tillgångar borde vara en stor fördel men när värdegrund saknas hamnar klubbarna snett.

Den dagen Modo och Luleå får en sund värdegrund kan dom börja hota på allvar.

Utan värdegrund blir klubben bara en kortsiktig lekplats för några små ledares (Osten,Svartvadet,Foppa m.fl) egna egon och kompensering av tillkortakommanden.

Sommarmånaderna passar de på,de svältfödda grannarna.

Själv börjar jag faktiskt tro vi akterseglat vissa köpelag än mer i år. Aldrig har gapet mellan hemvävt,beprövat,klubbhjärta,genomtränat och samspelt varit större mellan AIK och Modo/Lule t.ex.

Enda anledningen det blir ganska jämnt är ju att vi exporterat kraftigt varje år. Konceptet är dock detsamma och jag tror vi kommer hålla ställningarna så länge vi håller oss till det.

När dessutom både Modo och Luleå numer badar i pengar tror jag knappast det får in dom på rätta spåret,vårat spår.

hanzon:

det har vart samma visa i 6 år nu. Hjonet sitter på Qatars sida och basunerar ut hur krossade vi kommer att bli, hur dåliga våra unga talanger är om ingen hört talas om, och hur bra Qatars inköpta gnuggare är.

Men sen fram till vårkanten så gör vi upp om de ädlare medaljerna, skickar talanger till NHL på löpande band, och sen ryker Qatar direkt det börjar gälla något alternativt torskat mot oss i 4 raka.

Det är därför jag börjat kalla honom för Bagdad Bob för flera år sedan. Samma visa varenda sommar/höst, ingen lärdom överhuvudtaget.

Bagdad Bob är ett av många uttryck han stulit. Snubben har ingen egen fantasi, men är en hejare på att kopiera och klistra. Kraftig autist-varning på stackarn.

hanzon:

klart man är dålig förlorare, även om resultatet på en träninsmatch ej spelar någon roll. Men det här med att pissa på golvet inför publik och sen sörpla i sig urinen, det överlåter vi till Umeå

hanzon: Ja vissa är det...behöver inte nämna nåt speciellt namn😏

Äh låt Umelaget få njuta av det...vad det nu är värt? Har i många år varit i samma situation som dom(från slutet av 80-talet till början av 2000)man grep vartenda halmstrå man fick som jag t.ex skrev i tidigare inlägg.

Jobbar och har jobbat med hundratals "hardcore" lövare genom åren å de flesta njuter då chansen ges...fast då bokslutet görs våren kommande år kanske det var det enda glädjeämnet för säsongen.

Fast det lag dom har i år kommer förmodligen gå jävligt bra kommande säsong...lär bli ett lag på den övre halvan...dock inte redo för SHL men bra nära. Verkar som man lärt sig läxan nu att inte satsa för tidigt å gå "all in" som dom gjort alldeles för många säsonger.

Sven Sewage: Det luktar dåliga förlorare här.....

Det är aldrig kul att förlora mot löven, även om det inte är på riktigt som i en träningsmatch. När man ser straffskyttarna känner man nästan att Wallson faktiskt ville att vi skulle förlora?

Nu väntar man bara på att den där jävla tönten Nils ska komma in och härja. Får köra med en pre-emptive strike. 

SMAKA PÅ DEN HÄR LÄNKEN NILS, DEN BESKRIVER UMEÅ PÅ ETT BRA SÄTT!

DansbandsWolf: Men herregud!?  Helvete vilka växlar det dras efter den första(1:a) träningsmatchen...    Och snart(Ume)...vad är snart...10 år? 

Kaiser:Oj vad tyst det blev här i SKEboken helt plötsligt, som av en händelse kom verkligheten ikapp cyklopen. SKEAIK är kanske inte världsbäst som Norran skriver, hur gick det till?

Nu kritiseras Lasse, PEa och Wallson i kommentatorsfälten, någonting helt otänkbart innan förlusten mot laget sov det VERKLIGEN svider att torska emot. Fantastiskt underhållande att beskåda den begynnande självinsikten att Skellefteås hockey inte är Guds gåva till mänskligheten som Norran och Ulf-Ture mässat om i fem år. Inget är för evigt inte ens hockeyn i 0910, Ume tar snart eran plats i Vbotten bara så ni vet det och Ulf-Ture får söka sig till nya jaktmarker för att dissa Luleå, prova med herrbasket :)

« · 1692385 · »