Skellefteå AIK

16006 inlägg · 301 ämnen

?

« · 309300 Till forumet

?
Ja, vad nu då?
Vad hände med de tidigare inläggen?

Sv: ?
Åkerman:
tyvärr så tror jag att det blev det för mycket Timrå och Sundsvall
härinne...

Man får gratta er till segern idag, måste säga att rätt lag vann om man ser över det hela taget fastän man höll PHC.

lizzard: Ja, jag håller nog med att Skellefteå var det lite bättre laget. Annars kunde matchen ha slutat hur som helst, med två jävligt osäkra målvakter på plan.
Måste också passa på att fråga en Piteåbo om vad som menas med läktarindelningen. Varför står hemmaklacken på den lilla läktaren dit hemmalaget bara anfaller en gång och bortaklacken på stora läktaren dit bortalaget bara anfaller en gång?
Har för mig att det var något som att Viitakoski inte ville ha motståndarfansen i ryggen 2 perioder eller så, men inte säker...

Åkerman: Har faktiskt ingen aning varför dom gjort så, lite konstigt är det allt tycker jag med. Åssa kan man ju säga Piteå har ingen klacka att tala om heller. Ingen läktar kultur alls i Piteå tyvärr.

lizzard: Nej, det är lite synd. Det gör väldigt mycket för en match om det är god stämning.
Läktarkultur är det ont om i norr. Luleå imponerar väl inte heller egentligen. Skellefteå har inte heller nån sån kultur egentligen. För 3-4 år sedan hade vi bara en liten klack på Lövenderbyna och tyst övriga matcher. Men jag måste säga att nya supporterklubben har vuxit som fan av ingenting.

Åkerman: Gör ett studiebesök i nya "Sydkraft-Arena" så får ni se vad läktarkultur är för något. Bäst är att komma när det är match mot Frölunda eller Färjestad. Även Brynäs o Modo kan vara värt ett besök. Normalt är det väl ca 500 i klacken som sjunger eller gastar. Som sagt kom vid de matcher när det är närmare fullt i hallen. Då kan man tala om läktarkultur.
Hade!

El Aka Ali: Kommentatorn på webbradion:

"Tråkigt med medgångspubliken här i Sydkraft Arena"

Är det vad som kallas läktarkultur?

« · 309300