Skidsport

894 inlägg · 86 ämnen

Skid-VM Sapporo 2007

844265 · » Till forumet

Sv: Skid-VM Sapporo 2007
Sannes: Om det blir Brink så kör jag nog hellre med Södergren faktiskt ;-)

Nej det är ju problemet som sverige har att ingen som kan spurta orkar med på en stafettsräcka. Skulle vilja se en sån som Lind komma upp några klasser i distanskörning så att han kan börja hävda sig på 10-15 km. Hellner kan ju bli en sån och Mats Larsson.
Kommentera

Stigsson:
Vi har väl inte så många andra alternativ egentligen. Det skulle kunna vara Mattias Fredriksson i och för sig, han är en aningen bättre spurtare än Södergren, tror jag. Sen vet jag inte hur Johan Olsson skulle fungera på en sista sträcka, men han känns heller inte som någon bra sista gubbe.
Man kanske kan försöka hosta igång Brink grabben igen... :)
Kommentera

Kråkbergsanton: Jag fattar inte att man fortsätter att köra sistasträckan med mannen som bara klarar av enkelstarter. Han kan inte köra ifrån någon och han kan inte spurtslå någon och ändå får han fortsatt förtroende som sisteman.
Sverige gjorde dock som helhet en mycket bra insats långt över mina förväntningar men på sistasträckan var vi tyvärr slagna på förhand.
Kommentera

Sannes: Hellner var ju fantastisk! Men oj vad vi behöver en spurtare.
Kommentera

En bronspeng till de svenska grabbarna, det trodde jag aldrig att de skulle klara av.
Kul att Martin Larsson och Marcus Hellner klarade av sina sträckor så bra och sen är det ju synd att vi inte har en spurtare av klass......

Kommentera

Stigsson: Samma här. Det behövs någon typ Kalla eller Elofsson för att vara med på guld eller silver. Eller som Sachenbacher (stavning ?) idag, som kan knäcka en eller två konkurrenter.

För att vinna behövs (för den som minns) ett Magnussonryck (-78) eller ett lag med en stabil startman (Erik Östlund) och två stjärnor (Gunde och Säcken). Det räcker inte med fyra habila åkare.
Kommentera

Kråkbergsanton: Nej jag tror inte på en svensk chans. Min teori var att om chansningen på sträcka 1 håller så kan vi hänga med en stund.
Skulle bli mycket förvånad om Sverige blir bättre än fyra-femma.
Kommentera

Stigsson > tror du verkligen på svensk chans? Vem skulle kunna avgöra av svenskarna? Inte sedan "han som blev utbränd" Elofsson varit med har vi haft någon reell chans. Vare sig Fredriksson eller Södergren är några killers. Och Johan " jag är hemma från tävling för att min flickväns pappas hund har dött" Olsson är väl knappast någon avslutare? Eller har jag fel? Man kan ju alltid hoppas!
Kommentera

Stigsson: Det var värst! Efter lite surfande på Hockeysnack hittar jag en skidsida också: Läckert. Och är det inte gamla MIK gubbar som håller igång snacket?
Kommentera

Stigsson:

0630 svensk tid hua mig blir att gå och lägga sig tidigt =)
Kommentera

mattias - 74: Bara att hoppas att vi hänger med på förstasträckan imorgon. För sen har vi ett lag som har en chans att hänga med.
Kommentera

Stigsson:

Fritt fall för Larsson i Semifinalen o lagsprint. Ramlade 2 gånger. Ingen Final således för Sverige!
Kommentera

Bissett19: Med tanke på att han var så nervös inför världscupfinalen i Kina för en vecka sedan så att han ville kräkas på startlinjen så kan jag förstå att han fick nån form av mental spärr i en VM-final. Vi får hoppas att han lär sig något inför framtiden och att han blir bättre på att hantera finaler i framtiden.
Kommentera

Bissett19: Nåt skumt var det ju, körde väl slut på sig i loppet innan. Verkade inte alltför bekymrad över det, med tanke på idiotspurten sisådär halvminuten efter alla andra=)
Kommentera

Stigsson: Vad hände med Jönsson i finalen,körde han vilse eller?
Kommentera

Damerna slutar 4:a (Dahlberg), 6:a (Andersson) och 8:a (Ingemarsdotter).

Kommentera

Bissett19: Skit..
Kommentera

Bissett19: Två damer och tre herrar i VM-final är ju helt OK. "Reserven" Mats Larsson imponerar.
Kommentera

Stigsson: Starkt av tjejerna o gå vidare,med tanke på att dem verkar ha sandpapper under laggen.
Kommentera

Hyfsad utdelning blad herrarna också, bara Myhlback utslagen.

Kommentera

3 av damerna till semifinal, snyggt!
Bara Norgren som inte kunde stå upp åkte ur.

Kommentera

Skid-VM Sapporo 2007
Snyggt val på trådnamnet Mattias, jag skapar en ny istället.

Spännande sprintdag framför oss, alla svenskar vidare från kvalet. All damer bland de 10 bästa och herrarna gick in top 18.

Kvalresultat:
4. Lina Andersson
5. Anna Dahlberg
6 Ida Ingemarsdotter
10. Britta Norgren

3. Emil Jönsson
5. Mats larsson
6. Björn Lind
18. Petter Myhlback

Till Petters försvar ska väl sägas att han chansade på att åka ovallat men det visade sig vara ett dåligt val. Storfavoriten Tor-Arne Hetland från Norge testade också det men blev nästan utslagen i kvalet.
Kommentera

844265 · »