Märligt det där med kaptensbindlar, förresten. Det kan gå åt andra hållet också - Jörgen Bemström var länge en av de mest utskällda spelarna bland fansen på vårt forum. Sedan han blev captain har han varit strålande och även de mest notoriska Jögge-ätarna har sansat sig.
En annan kaptensbindel-story: den trista säsongen 05/06 började Petri Liimatainen som kapten och var precis som vanligt, dvs bra. Sedan kom Josef Boumedienne hem som någon slags frälsare och vips blev Liima av med bindeln. Efter det var han bedrövlig och försvann från klubben så fort han kunde efter säsongen. Jag förstår honom - ett helt obegripligt beslut att riva av honom bindeln. Det är ett förtroendeuppdrag och att bli av med det kan ju inte tydas på något annat sätt än att förtroendet inte finns kvar.
Metal Guru: Lyckades faktiskt ta mig till matchen idag, även om jag otroligt nog glömde tiden igen och knappt hann fram i tid. En pinne får duga med tanke på motståndet. SSK hade dock bra chanser att ta alla tre, missade bl.a. en straff och två 5 mot 3-lägen. Bra match dock, totalt sett. LHC kom med en stor klack och det var bra drag både på isen på läktarna.
Metal Guru: Under tiden vinner SSK finalen i nyårsturneringen FMM Cup i Mora. Matchen gick till förlängning där hemmalaget till slut besegrades med 2-1. Täljes forward Alexander Lagerström blev uttagen i All Star Team. FM Mattsson Cup är europas största turnering för J18-lag.
ajon: Om vi definierar 'ni' med SSK, så har laget på den senaste 30-dagarsperioden spelat sju matcher och tagit 16 poäng. På det är man klart bäst i ES. Hur bra har ditt lag gått under samma period, vilket nu det är?
Hinner inte ens starta matchtråden innan målfabrikationen är på gång. LHC gör efter 3min 0-1 genom Mikael Håkansson. Ska detta bli ännu en match med SSK-poäng och många mål, eller började en ny målsnål trend med FBK-matchen sist?