Södertälje SK

2611 inlägg · 374 ämnen

SSK-MIK 080131

« · 975696 Till forumet

SSK-MIK 080131
Man får väl tänka lite på vad man säger med tanke på vår högt ärade moderator men jag hoppas i alla fall på en bra match och att det blir spelarna på isen som avgör den, inte herr Lahti.

Läskigt nervöst är det i vilket fall som helst.
Kommentera

Sv: SSK-MIK 080131
Puh:
Du ska oroa dig mer för matchen än för vad du säger här inne ;0)

Hoppas också på en jävligt bra match!
Kommentera

Ja, vad ska man säga? Två poäng till ett SSK som knappt var värda en. Ännu en blek hemma-insats, vet inte vad det beror på men Strumpan och Nyman bör nog ta reda på det rätt snart för annars kan det sluta illa. Man kan knappast räkna med att fortsätta ta bortapoäng i samma takt som man gjort på sistone. Grymt förstås för Mora som gjorde precis som de skulle - spelade tätt och tog tillvara på pp-lägena. De hade SSK på repen men kunde inte sätta in knocken. Chanser saknades inte - minns särskilt ett direktskott mitt i slottet strax efter Moras 0-2 mål som Jhonas gjorde en idioträddning på, 0-3 där och matchen hade varit körd.

Det var knappast någon högoddsare att det var Linus Videll och kedjan Pakaslahti-Hancock-Klasen som avgjorde - Linus genom att tvinga fram utvisningen med en solo-raid och Paka-linan som alla tre var inblandade i det avgörande målet. Kul också för Bemis att få kämpa in kvitteringen till 2-2 i sin 571:a match för SSK (tangerat klubbrekord tillsammans med Elde himself). Knappast hans karriärs snyggaste mål men ack så viktigt.
Kommentera

Puh:
får säga grattis till två poäng, och ytterligare lyft från KS-platserna (som måste vara top priority även för SSK). Denna säsong går allt mot oss. Bara att bryta ihop, och se vad som finns bakom.
Kommentera

Metal Guru: Tack! Absolut, hänga kvar är prio 1. Tror att nuvarande styre i klubben kan etablera laget i ES men då måste man klara av den här säsongen, annars är man tillbaka på noll med den där jävla Sisyfos-stenen.
Kommentera

Puh:
Gratulerar givetvis till två livsviktiga poäng.Tror SSK undviker KS.
Med viss risk för att uttrycka mig som en sann surmas med "losermentalitet", måste jag ändå fråga dig om du inte tycker att herr Lahti var tungan på vågen i slutperioden?
Kommentera

Bukefalos: Tack för det. Har alltid haft svårt för Lahti och svor en hel del över hans insats idag också. Nu blev ju den sista utvisningen avgörande men jag tyckte att åtminstone en av de utvisningar som MIK utnyttjade såg väldigt tveksam ut. Tälje-brillorna satt förstås på, som alltid. ;)
Kommentera

Puh:
Det var snack i mitt läger om först Bastiansens bortdömda 3-1-mål, sedan en liknande situation strax därefter där Bemström gör 2-2. Jag hade inte ens webradio på mitt hotellrum, och paret på radiosporten var mest förundrade över SSK's väl och ve - har du någon sansad comments till det, med eller utan kringelbrillor?
Kommentera

Metal Guru:

Till min skam får jag erkänna att jag inte minns situationen med Bastiansens bortdömda mål. Bemis kvittering måste man nog ha stått bakom målet (vilket Lahti gjorde) för att se. Därifrån jag satt såg man mest en samling hockey-bakar. Jag begrep aldrig riktigt hur den pucken gick in, det kändes som att målchansen redan var sumpad.
Kommentera

Puh:
För övrigt så måste jag berömma Täljes klack matchen igenom.Tycker alltid det blir bra tryck i Scanias hockeygryta.
Kommentera

Bukefalos:
Ja, då-och-då-publiken i Södertälje må vara extremt svårflirtad men "den hårda kärnan" på ca 3000 pers som alltid kommer är riktigt bra på att hålla igång och klacken gör oftast ett bra jobb. Det kan vara riktigt bra ös på läktarna även i ett halvfullt Tempel. Annars är ju publiktillströmningen (eller bristen på den) ett ständigt bekymmer.

SSK lade en budget för den här säsongen baserad på ett snitt på 4000 åskådare och tyckte förmodligen att man var väldigt modesta men utfallet verkar inte bli mycket bättre än så. Man gör ju inte sig själva några tjänster med det märkligt svaga hemmaspelet heller. Ett slutspel skulle givetvis vara ett jättelyft både publik- och pengamässigt.

Nuförtiden är det väl knappt någon som tror en men publikrekordet i Scaniarinken är faktiskt 11079. Det är från 1972, dvs den gamla goda tiden när hela kortsidorna var ståplats. Även efter alla ombyggnationer tycker jag att själva arenarummet är en fantastisk hockeyanläggning trots de stora hål som slagits upp på långsidorna för att göra plats för serveringar.
Kommentera

Puh:
Då måste jag av ren och pur nyfikenhet fråga dig vad publikrekordet är på gamla Månskensrinken?
Kommentera

Bukefalos:
Publikrekordet på Månskensrinken är 9121 åskådare. Det är från 1960 då Djurgården körde över det stackars hemmalaget med 3-10. Vad är det jag har sagt om SSK och publikmatcher?
Kommentera

« · 975696