Södertälje SK

2611 inlägg · 374 ämnen

SSK-SAIK 080216

985998 · » Till forumet

Sv: SSK-SAIK 080216
distanserad:
Helt enig med dig där. Samtidigt är killen en klar tillgång för laget när han lägger energin på rätt saker (i hans fall att åka skridskor som f*n och skjuta på allt som rör sig) så man får hoppas att han tar det på rätt sätt.
Kommentera

Puh: Stefan Pettersson är iofs inte direkt känd för att vara omtyckt för sin personlighet. Fråga t.e.x. LHC, DIF och HV. Tycker det är trevligt att någon offentligt säger ifrån och läxar upp snorungen.
Kommentera

Puh:
Ah, en utmärkt slogan för tidningens sanningssägare således. : )
Kommentera

Bukefalos:
"Aftonbladet behövs om sanningen ska fram", säger de ju. Menar du att de narras?
Kommentera

Puh:
Och jag som trodde att Aftonbladet var detsamma som ett sanningsdokument. : )
Kommentera

Bukefalos:
Det slog mig just att Perra faktiskt gjorde samma sak i SAIK:s bås som Nyman gjorde, dvs skickade iväg en spelare till omklädningsrummet. I det fallet var det Fredrik Öberg som ådrog sig tränarens missnöje. Det var dock tydligen inte lika intressant att skriva om...
Kommentera

Bukefalos:
Haha, "skräcktränaren". Aftonbladet har ännu en gång lyckats göra en höna av en fjäder. Klasen-incidenten var ju redan den en storm i ett vattenglas men den är ju användbar att hänvisa till så att man kan säga att "Nyman är i blåsväder igen" när man drar igång nästa soppa på en spik. Strumpan tog upp händelsen med Pettersson på presskonferense och tydligen var det Pettersson själv som sade att "nu får du ta bort mig för snart brinner det". Han hade surnat till för att han inte fick spela i pp, tydligen.

Tycker det är helt rätt av Nyman att be killen gå och duscha, ingen spelare är viktigare än laget. Utan den lagmoral som SSK haft den här säsongen skulle vi ligga råsist, den har varit vår största tillgång. Att äventyra den för en enskild spelares skull finns inte på kartan.
Kommentera

Puh:
Verkar ha hårda nypor, den där Nyman.
Kommentera

Metal Guru: Ja som det ser ut nu så ligger ni aaningen bättre till...fast skulle ni likväl klara er så torde Brynäs å Lule ligga risigare till då de verkar ha obefintligt målvaktsspel för närvarande...
Kommentera

Metal Guru:

Förmodligen min också. Eller kanske inte - i god DIF-supportertradition har han endast dimmiga begrepp om tabelläget och kan förmodligen bara namnge ett par av spelarna i DIF-truppen.
Kommentera

Puh:
Skulle SSK lyckas med det lovar jag dig att min chef skulle gå i spinn.
Kommentera

Metal Guru:

Ja, man får tacka Ejdepalm för den där indianaren, där dog ju matchen för Luleås del. Inte så dumt att Frölunda och DIF kryssade heller, kan vi slå DIF på tisdag har vi ju faktiskt liiite häng på dem.
Kommentera

Hörru, Knegare:
Vi får väl se hur det ser ut då vi summerar säsongen, vilka det blir som får roa sig i tio extra omgångar.
Kommentera

Metal Guru: Se där...det var en blivande kvalseriesupporter som var inne här å kluddade...nä i arslet på er lär vi inte komma...utan du får hoppas att ni får ha era rivaler från Dalarna efter er istället...
Kommentera

Puh:
Efter att vi summerar kvällens omgång så blev faktiskt både SSK och SAIK lite vinnare ändå, efter att de tre andra på olika sätt plumpat i protokollet.
Kommentera

Metal Guru:

Hej och hå och hemma-kramp. SSK har inte tagit en fullpoängare på de senaste 7 hemmamatcherna. Intensiteten, skärpan och fighterhjärtat man visar på bortaplan är som bortblåsta i Templet. Jag fattar inte varför men Strumpan och Nyman måste göra något åt saken för nu står de viktiga hemmamatcherna som spön i backen: Mora, Brynäs och Luleå. Huvva.

Tufft, Metal Guru. Ni verkar ha haft dem på gaffeln idag.
Kommentera

Ja, Knegare:
Hoppas att ni är i arselet på oss snart! ;0)
Kommentera

Metal Guru: Nope...vi är kvar i arslena på er fortfarande...å förhoppningsvis så går vi också förbi snart...
Kommentera

Puh:
Heja SSK. 1-0. Ge SAIKarna lite Close Encounter Agony!
Kommentera

SSK-SAIK 080216
Nu är det 10 omgångar kvar och SSK har hemmamatch i 6 av dem. Normalt vore det en klar fördel men SSK är naturligtvis inte normalt. Av sina 58 poäng har laget tagit 31 borta och 27 hemma. Mycket märkligt, särskilt med tanke på att man traditionellt är ett starkt hemmalag och närmast svagt borta.

För att utgången av den här bottenk(r)ampen ska bli lycklig måste man bryta det här mönstret, eftersom man möter alla bottenkonkurrenterna hemma. Det första av dessa möten sker idag mot SAIK - upp till bevis, SSK!
Kommentera

985998 · »