IF Sundsvall Hockey

1349 inlägg · 155 ämnen

Forum

« · 526795 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Kvalet till allsvenskan
Piteå-Sundsvall 3-1, nu ser det jävligt mörkt ut för att det ska finnas ett allsvenskt lag härifrån nästa år. Visserligen möts ÖHC-Arboga i denna omgång och en ÖHC vinst är väl det Sundsvall kan hoppas på. Sundsvall har dessutom Arboga kvar att möta borta. Skulle Arboga slå ÖHC så är det nog godnatt för Sundsvall.
Kommentera

Sv: Kovland vs Sundsvall
tjobba: jo tik är mitt favvo lag det oxå men jag tycker att vi måste ha sundsvall i alsvenskan annars kommer hockey medelpad att förtvina efter som vi bara har timrå sundsvall kovland njurunda och ånge i detta distrikt
Kommentera

Frella: Instämmer där. Tror ändå Sundsvall har en hyffsad chans att vinna mot Piteå, fast sist de möttes däruppe slutade det väl 5-1 till Piteå? Men seger där, då har man alla möjligheter att hålla sig kvar
Kommentera

falo: du har ju medelpads stolthet i hockeyns finrum, räcker inte det? ;-)
Kommentera

murvel: Grattis Sundsvall ni gjorde vad som skulle slog kovland synd att inte vi njurunda klarade av att ta klivet upp i div 1 men hoppas inerligt att ni klarar kvala er kvar i alsvenskan för annars blir det skit med medelpads hockeyn håller på er vi i njurunda
Kommentera

domaren..
bara jag som tycker domaren i dagens match mellan sundsvall - kovland va riktigt kass? han missade mycket klara grejer från båda håll, och tog även på en massa skitsaker..ojämn som få
Kommentera

ståpäls: Vinst borta mot Piteå på onsdag är nog ett måste för IFSH, annars ser det jävligt mörkt ut.
Kommentera

Örebro gjorde två pp-mål sista fem och vände. Kan kosta ifsh i slutändan, krysset mot Arboga riskerar att visa sig för klent.
Kommentera

murvel: Heja Markus Sjöberg, han har ju lirat med alla tre Sundsvall-Timrålagen, älskad av alla och fiender överallt...
Kul för medelpadshockeyn är det iallafall med Kovlands framgångar.
Kommentera

Kovland vs Sundsvall
Bara fyra timmar kvar till drabbning,verkar bli utsålt i Ånäshallen.
Sune är nog lite byxis nu :-) Kul med lite hockey-spänning nu då Timrå spelat färdigt för denna säsong.
Slutresultat idag ? 4- 2 typ.
Kommentera

Sv: Tack o hej Kung Sune!
Brollan: Nej. Det finns inte på världskartan att Kovland kan vinna över oss.
Kommentera

Vinner Kovland på söndag dåe ?
Kommentera

Dream Team: Det som är kul med KIF är ju att två av nyckelspelarna saknas. Sjöberg är i fjällen med familjen och Eriksson är på utbildning med jobbet, märks att de varvar ner i KIF...

Ang Sundsvall gjorde man som jag förstått det en klanderfri insats mot Piteå. Örebro kryssade borta mot Arboga, ett Arboga som Sundsvall haft svårt mot. Idag torskar Sundsvall mot Örebro med 7-0, knappast acceptabelt, även om Örebro är ett lag på uppgång, ännu ett poplag kanske? Som förmodligen kommer ta alla chanser i världen för att sno publik från degraderade ÖSK.

Efter den fina starten mot Piteå trodde jag Sundsvall skulle kunna kliva in och kriga som man gjort och gör i sina bästa stunder, och därmed säkra en Allsvensk plats. Nu återstår många matcher, men hela serien kommer bli ett getingbo, med förmodad slagpåse i KIF. Ett utgångstips efter dagens förnedring får bli att Arboga och Örebro tar första respektive andraplatsen, alltmedan Sundsvall som så många ggr förr hamnar alldeles utanför...
Kommentera

tjobba: 5-0 efter två perioder. Detta känns väl otäckt likt den status laget hade i serien före jul. Ja, ojämnheten, alltså. Ska man fixa att vara bland de två första får det nog bli lite ordning på det luggslitna torpet igen.

Örebro är ju numret större än Sundsvall ikväll, men det är väl bäst att avvakta deras formkurva med, innan man rakt av ger dom förstaplatsen i kvalet. Kovland har det tungt. 0-4 på de första 14 minuterna. Väntat det. Arboga kan nog säkert bli att räkna med. Piteå borde Bobcats fixa att ha bakom sig. Spelet på hemmaplan blir säkert helt avgörande. Blir hårt i mål detta skulle jag tro...

Kommentera

3-0 Örebro efter en period!
Kommentera

Lauritzen: Sundsvall mot Nya Framgångar - Nu ligger dom under med 2-0 borta mot Örebro
Kommentera

El Maco: Jag vet inte riktigt om du är seriös eller inte. Om inte, så är ironi inte din starka sida. Nicke var givetvis inte helt seriös när han skrev det (kommer faktist ihåg det)

1999 kom ni väl 2 poäng före oss i AS? Varav vi vann fler matcher mot er?

Ja, vi är bättre än er eftersom vi spelar längre. Dumma frågor får dumma svar, som man brukar säga.
Kommentera

Tribute: För att citera en klok man

ståpäls: Det är inte helt osannolikt att KIF står kvar på 0 poäng när serien är slutspelad...
El Maco @ New YorkIgår kl. 16:30
Besvara Visa ämne

Nej, jag tror inte Kovland går vidare, aldrig i livet. Även om jag är medlem i KIF. Däremot drar jag upp ett gammalt internetskämt genom att citera Nicke Norberg, trumslagare, som glatt konstaterade att Sundsvall var bättre än Timrå 1999 eftersom bobbarna åkte ut i sudden death i play off 3 men Timrå åkte under ordinarie tid. Eftersom det ser aningens mörkt ut för Timrås del i år men Sundsvall och Kovland spelar vidare så måste de två sistnämnda vara bättre?

Kommentera

El Maco: Jag tror att vi och Arboga går vidare, utan tvekan.

Har fruktansvärt dålig koll på Örebroooe måste jag säga. Visst dom har Trevor Kidd mellan stolparna men han har inte direkt överrsakat hittils.
Fem insläppta kassar mot Arboga senast. Så jag är optimistisk.

Tror du på fullaste allvar Kovland går vidare? Som sagt, du borde komma hem och "hänga med" lite. Komma in i machen så att säga :)
Kommentera

Tribute: I would love to, son. Tills vidare får jag försöka göra prognoser ändå. Hur tror du det går då?
Kommentera

El Maco: Hur vet du hur det ser ut? Kom hem ifrån NY och kolla på en match, istället för att sitta där och dra slutsatser, likt pensionärerna när dom har läst en kvällstidning.

CHAMON!
Kommentera

El Maco:

då blire nog KIF som drar längst stråt! KIF MOT SM GULD!
Kommentera

ståpäls: Det ser ut som att Sundsvall och Kovland får slåss om titeln bäst i distriktet. Det lag som får spela längst vinner den titeln enligt gammal Bobcatslogik från -97.
Kommentera

El Maco: densomleverfar.se som Ronny Eriksson säger.
Kommentera

ståpäls: Det är inte helt osannolikt att KIF står kvar på 0 poäng när serien är slutspelad...
Kommentera

Lauritzen: Pessimist eller optimist. Är flaskan halvtom eller är den halvfull? ;)
Kommentera

ståpäls: Å andra sidan är det bara Kovland som inte har ett enda poäng hittills i serien.
Kommentera

El Maco: Och efter den första omgången är det bara Kovland och ifsh som inte tappat poäng!
Kommentera

El Maco:

Medelpad..han dömde våran final i hemma cupen i helgen han är lysande som domare...
Kommentera

Tribute:  Jag visste att han lagt av men att han utbildat sig till domare hade jag ingen aning om. I Medelpad eller nere i Skövde?
Kommentera

El Maco: Den som är påläst vet att "Dyrken" satsat på en domarkarriär.

Imorgon börjar det. Klippte nyss naglarna.
Kommentera

El Maco: Är ganska säker att oavsett om Dyrén vill eller inte så satsar nog klubben på nån annan målvakt än just Dyrken. Oavsett i fall det blir spel i nya Allsvenskan eller om det blir ettan.
Kommentera

Lauritzen: Tror du Dyren gör come back i Sundsvallsmålet om farsan lämnar?
Kommentera

tjobba: Jo det har han faktiskt gjort. Har du glömt att vi spelade i superallsvenskan förra året?
Du verkar också ha glömt att Sune Bergman bland annat har ett VM brons med Sverige i bagaget. Och vi hade faktiskt chans till kvalserien sista omgången av superallsvenskan.

Jag tycker i alla fall att det är helt okej som tränare att lyckas få ett lag som Sundsvall som verkligen inte har den ekonomin som tillåter det till Superallsvenskan...
Kommentera

SMÅLAND: skulle inte vilja kalla han Kung Sune, han var kung i HV71, men han har knappast gjort något i Sundsvall så han bör kallas Kung, eller har jag fel? Det har knappst gått framåt för Sundsvall, okej playoff är bra, men det är ju till kvalserien man vill..

Nej, istället verkar Sundsvall falla med Sune, Nu blir det kval mot Kovland, kan det bli bättre(sämre) ?
Kommentera

måste vara underbart att få spela derbyn igen, som ni har suktat!
Kommentera

Frella: ...och Boden har hoppat av.
Kommentera

Frella: Tar tillbaka det jag sa då KIF vände i tredje perioden till 4-3. Tyder på moral då kanske? =)
Kommentera

Frella: Skellefteånerver ?
Kommentera

Sundsvall verkar klara sig från ett derby mot Kovland iaf. Kovland ligger i nuläget under mot tabelljumbon Bräcke hemma med 3-1. Läggmatch?
Kommentera

Tribute: Ni får mao ett rätt långt uppehåll jämfört med Div1 lagen som spelat klart sin serie den 6e mars väl? Kan ju åtminstone i starten av serien vara en fördel för Div1 lagen, men egentligen ska de ju inte ha något att sätta emot de Allsvenska mittenlagen, så länge de Allsvenska lagen har rätt motivation.
Kommentera

Usch. Jag tycker bara allt är förjävla jobbigt. Får huvudvärk när jag tänker på allt.

9 Mars börjar skiten.
Kommentera

El Maco: Både Kiruna och Kovland vann idag. Vidare kan man väl konstatera att det kommer bli en spännande avslutning på Division 1 Norra.
Kommentera

El Maco: Vilket derby det kan bli! Bobcats mot Bonncats!
Kommentera

Kvalet till allsvenskan
Det kan bli en riktig rysare. Fyra allsvenska lag och två taggade division 1-lag gör upp om två platser.

Nu är det mest spännande att se vilka som kommer upp underifrån. Vet någon säkert om det blir östra eller västra ettan som ska kvala i norra gruppen?

Jag sitter och biter på naglarna och följer gästboksrapporteringen från Jämtland Hockey-Kovlands Hockey. 4-2 till Kovland just nu i mitten av andra perioden! Kiruna leder sin match också. Så håller det här blir tabelltoppen med tre omgångar kvar

Jämtland 63 p
Kiruna 63 p
Kovland 62 p

Den som vinner resten tar seriesegern och kvalar. Det är inte omöjligt att det blir KIF. Det måste vara önskedrömmen för Sundsvall. Eller?
Kommentera

Tribute: grädden- gräddan:
Du har ett-noll på friskan i svenska för hokkysnakkare!

Tribute är INTE nike89, punkt!
Kommentera

Frella: Man kan diskutera Sundsvalls kommande kvalmotståndare till exempel. Kiruna gick på en mina idag och tappade oväntat tre poäng. På onsdag spelar Kovland borta mot Jämtland. Om KIF skulle vinna och Kiruna tar tre poäng på sitt håll skulle Jämtland och Kiruna stå på 63 pinar och KIF 62. Rackarrysare som Arne Hegerfors skulle sagt.

Det vore oändligt tufft om Kovland skulle få möte Sundsvall i ett allsvenskt kval. Men det lär bli Jämtland till slut.
Kommentera

Frella: Jag håller med. Men det är svårt när "vissa" timråfans inte har något vettigt att komma med.
Kommentera

Alla: Lägg ner detta käbbel nu och diskutera något vettigt!
Kommentera

gud: ja herregud alltså. du är rolig du, kompis!
Kommentera

« · 526795 · »