IF Sundsvall Hockey

1349 inlägg · 155 ämnen

Forum

« · 573683 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Onlinerapportering?
STORT GRATTIS Sundsvall till segern över mora sen hur vida alla diskuterar så är det ju faktiskt så att den som gjort flest mål när signalen gått efter 60 minuter är ju den som vinner sen hur spelet varit om mora pressat eller hur det varit spelar ju ingen roll då ju =) kul att ni kunde slå mora hoppas att ni kan slå brynäs oxå men mot timrå så håller jag på TIMRÅ IK för det har jag alltid gjort i vått och torrt ja ja Lycka till sundsvall

RÖD OCH VIT HOCKEY DYNAIMIT
Kommentera

Får väl gratulera till vinsten ikväll : (
Kommentera

Dream Team: Huruvida det berodde på om Sundsvall var bra eller inte får nån annan svar på, men Mora såg väldigt bleka ut efter första tio. Omständligt spel och tamt agerande överlag i närkamperna. Den nya regeln för utvisning för puck över sarg orakade en hel del suckar på läktaren. Stor komik då en spelare åkte ut efter att ha skjutit över från blå. =)
Kommentera

Frella: Jo, det vore väl ingen större skräll om det upprepar sig. ;)
Som du säger, starkt att spöa Mora. Speciellt med tanke på att dalalaget fick en hel del chanser till kvittering i power-play. Räddningen mot oss är väl att vi spelar match i morgon kväll, medan S-vall kan ladda om batterierna...
Kommentera

Dream Team: Vinst för Bobcats, 2-1. Starkt resultat, men frågan är om de kanske inte gjorde som många ggr förr. Tog ut sig i första matchen.
Kommentera

Dream Team: 2-0 till kattkräken nu. Andreas Nyberg målskytt fem min. in i andra perren..
Kommentera

Dream Team: Matchen går även att följa på swehockeys onlineservice.
Kommentera

sold: Saxat från klotterplanket på Sundsvall Hockeys hemsida:

"1-0 till Sundsvall efter första perioden. Målet gjorde Sandgren då han klev ut från utvisningbåset, blev fri och satte pucken mellan benen på Sperrle. Jämn första period."
Kommentera

Onlinerapportering?
Finns det någon som rapporterar live förutom swehockey?
Kommentera

Sv: SCA-CUPEN
Anders i Budum: Menar du mig så har jag haft träningsläger i Vojens samt Mästarcupen, toppar nu med SCA-cupen för att trappa ner inför premiären. :-)
Kommentera

65selander: Hur har uppladdningen inför kommande säsong sett ut?
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Gruppkram Ernie. Första pilsnern på mig, ta med dig Ali också.
Kommentera

orion: Alla som älskar Brynäs klappa nu så ska det låta
Kommentera

Alla vi som älskar Sundsvall klappa nu,
and the rest is silence...
Kommentera

65selander: Jag förstår om du inte har något personligt agg mot IFSH eller deras supportrar.

Men IFSH och TIK är som hund och katt på varandra. Även om mentaliteten lagt sig en aning på senare åtminstone för storebror med tanke på att vi spänt musklerna och blivit så pass mycket bättre.

Men det är fansen och deras attityd jag inte kan köpa. Jag skall väl för i h-e inte behöva be om ursäkt för att jag vill se mitt egna lag spela matcher under SCA-Cupen och dessutom köper öl i puben.

Man får väl tycka vad man vill om Timrå som lag men man behöver all önskvärd tydlighet visa sitt HUR MYCKET MAN HATAR TIMRÅ.

Det finns ju ingen hejd på det heller. Man hatar ju mer än man älskar och då har man ju helt tappat konceptet och förlorat poängen med idrottens innebörd anser jag.

Det är ju skrattretande att se fullvuxna karlar ha mord i blicken för att man kommer från Timrå.

Så länge jag möts med förakt, föraktar jag tillbaks.

Där ges ingen respit.

Sådär ja, lite komiskt kan tyckas att mitt 2500:e inlägg postas på Sundsvalls forum.

Men så kan det gå när inte haspen är på.

ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)
Kommentera

65selander:
Att ni hakar upp er på tröjbytet, då det är kramandet som är mysigt!
Kommentera

Knylan: Äh Knylan, det är sport att tjata tills att dom skall prova den. Vissa vägrar men brukar ge med sig.

Umgås med supportrar kan man göra utan att byta tröja men du kanske drar en gräns där också eller har jag missuppfattat dig?
Kommentera

ernie eagle: Frågan är varför man ens ska hålla på och byta tröjor med andra lags supportrar. Jag vet att 65 Selander ser det som sitt kall här i livet, att kramas med motståndarsupportrar, byta tröja och sedan ta bild. Respekt, eller nått. Men jag fattar fortfarande inte...

Tur att Timrå råkar vara en världsmetropol då... =)
Kommentera

65selander: Jag går i svaromål för Danne:

Aldrig i h-e att en Timråsupporter klär i sådana där gräsliga tröjor. Gud så illa.

Där går gränsen för mej. Jag kan byta tröja med många lag, men Sundsvall, aldrig, no way, no chance.

Jag tål inte dessa bönder. Såsom man blir behandlad i Gärdedalen så är de skottpengar på IFSH!
Kommentera

RöDaBaSkErN: Äh jag är snällast i världen. Tror nog att du klär i en likadan tröja som jag har på mig på bilden... :-)
Kommentera

Äntligen några inlägg på Sveriges dödaste hemsida!
Efter två månader köper man det mesta...
Kommentera

65selander:

Åhh fyy f*n Patrik.. Nu blev det blysänke på dig och tippad över båten till finnträsk.. *Kräk* *Kräk* ;)

Skämt å sido, jag som sett fram emot att träffa dig på nån match åsså kommer du med sådana här försmädelser >=(

c¨)
Kommentera

RöDaBaSkErN: Det är en Sundsvallare i alla :-)

[bild]members.chello.se/selander65/tunadal.jpg[/bild]
Kommentera

Steff:

LOL

Det ekar ganska tomt både här på hockeysnack men även om man ställer sig mitt i centrala Sundsvall och roppar efter någon sundsvallsupporter. De som finns räknas nämligen på en hand, spritt över HELA Sverige!..
Kommentera

Steff: Själv så saknar jag tälje i SCA cupen..;(;)
Kommentera

SCA-CUPEN
Hallå alla sundsvallsupportarar,nästa helg kommer vi....Hoppas vi har lika trevligt som vanligt....Krossa TIMRÅ
Kommentera

Hur tänker ledningen i IFSH?
Sundsvall Hockey har i dagsläget bara en kontrakterad A-lagsmålvakt (Markus Ottosson). Som var minst sagt ojämn ifjol.

Fick nys om att den gamle Bofors-målvakten Jens Iwarsson med förflutet IK Örebro HC, IFK Kumla, Rögle BK, Frölunda J-20 och nu senast i italienska Varese dit han anslöt efter jul då Bofors valde att värva en lockoutad målvakt och Jens följdaktligen fick gå. Jens är en aningen ojämn målvakt men med stor potential, vilket inte statistiken från säsongen 03/04 vittnar om - då han hade högsta räddningsprocenten bland samtliga målvakter i Superallsvenskan.

Han fick spikade även igen kassen i en match i höstas mot IFSH i Gärdehov då BIK vann med 2-0.

Av de allsvenska lagen i dagsläget så var det bara IFSH som hade en målvaktsplats vakant.

Snackade med Jensa på msn och fick klart för mig att han ville till Sundsvall och för högtryck letar en svensk att spela för i första hand.

Jag gav honom därför telefonnumret till kansliet och han ringde och blev hänvisad till Magnus Holmvall av Johan Thelin.

Men IFSH nobbade hans tjänster med motiveringen att man "bara" skulle ha en målvakt och att man om "Otto" skulle bli skadad skulle skriva över Tommi Repola från Kovland (nyförvärv från Brunflo Hockey).

Till saken hör att det inte handlade om några astronomiska summor eller någon okristlig ersättningsnivå som Iwarsson begärde. Och att lönen som han begärde rymdes inom budgetramarna för A-laget i IFSH.

Och det hade ju vart kanon med konkurrens om målvaktsspaden i vinter, vilket i sin tur säkert även hade sporrat Ottosson och gynnat både Sundsvall Hockey och de båda målvakterna.

Nu rann hela affären ut i sanden. Nu hamnar Iwarsson med största sannolikhet i Div.1 om det inte dyker upp något lukrativt kontrakt utomlands?

Men vilken klubb eller klubbar som det rör sig om, vill jag inte dagsläget kommentera. Då allting är väldigt oklart just nu.

Synd för Sundsvall som gick miste om en väldigt bra målvakt!

Lycka till IFSH!
Kommentera

Sv: Distriktet
friskan, Dream Team: Tribute har avslutat sitt medlemskap.
Kommentera

Tribute: Jag också?...................nä jag tänkte väl det.
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Tribute: Nog lite som väntat (?) väljer Fredrik Sundin bort Sundsvall Hockey för en ännu okänd klubbadress.

Läst i ST: "- Det blir ingenting med Sundsvall. Det är andra alternativ som gäller nu, säger Sundin."
Kommentera

Tribute: Vi kan samarbeta med Kovland...
blir det bättre för Lokatterna?
Kommentera

Dream Team:

Som du vet så smäller det högre för ett förvärv om han har chansen att få visa upp sej i Timrå, Samarbete är enda lösningen...
Sundsvall behöver bra allsvenska spelare och det kan Timrå låna ut, överlåta till Sundsvall.

Det är så enkelt.

Visst, lagkänsla, klubbidentitet...
Kommentera

Tribute: Ja, då var det ett faktum att Daniel Olsson lämnar laget. Det börjar likna spelarflykt av det lite värre slaget detta, nu när de bästa poänggörarna från förra säsongen kastat in handduken. Ledningen talar om att man nu måste locka till sig "etablerade spelare". Frågan är väl hur man ska lyckas göra det, ja, med den inte helt lyckade gångna säsongen som tynger ryggsäcken, menar jag. Att vänta på att elitserielagen blir klara med sina trupper och ta det som blir över är väl kanske inte det som känns mest stabilt, men vilka andra vägar finns att gå?
Kommentera

TiK: Det är ingen anledning att tänka om bara för det där.

Men men, väl mött på SCA-Cipen, gott folk. You ARE quite welcome to it.
Kommentera

Tribute: linkan är fostrad som tränare i timrå han gick sin utbildning där.
jag är ledsen tribute men så länge ni inte kan stå på egna ben så får ni nog leva med att vara vårat farmalag timrå hade trots allt 5spelare i sundsvall som dom avlönade förra säsongen så du kanske borde tänka om angående sammarbetet?
Kommentera

Dream Team:
Fredrik Sundin - Intressant men kostar
Emil Lundqvist - Ointressant (han har man ju till och med spelat mot) men billig.
Kommentera

Tribute: Hur det går med tallarna? Jadu, man undrar väl själv hur klubben tänker. Just nu känns det väl som att det man nu "gick med på" i form av att återinföra talloggan, men enbart på interna brev och dylikt, mest var för att få tyst på fler initiativ likt det som "El Maco" här på HS gjorde. Fegt av Timrå IK, skulle jag kalla det.

Läser i ST att Fredrik Sundin sägs vara på g, frågan är nog mer vad han vill där. Att han skulle tillföra en del är nog helt klart. Ja, med tanke på vad han visade i Skellefteå i kvalseren, åtminstone. Emil Lundqvist ska vara ett intressant namn vad det verkar. Mycket ungt och nytt i klubben som gör att man får känslan av att ledningen tänker helt rätt. Men det var ju det här med Olsson då...
Kommentera

Tribute:

Joo, i slutet av 70, början av 80-talet drog talangerna, dom bästa till Elitserielag och mellanskiktet söderut (känns det igen), Malmö t.ex var populära klubbar då att dra till. Heffners och Tunadal slog i hop, men vart just inget bättre och Timrå IK rasade.
Kommentera

The Fat Bastard: Intressant........ Jag ska inte fråga vad som skedde då. För jag förstår ju ändå inte.
Kommentera

Dream Team: Det tycker jag verkligen. Det behövs några till som ritar på innan lugnet lägger sig över södra delarna av Alnö också. Olsson måste fan fatta ett beslut nu. En grymt viktig lagdel.

Själv då? Hur går det med tallarna ;) ?
Kommentera

The Fat Bastard: Och jordskalv som känns i Timrå känns också i Sundsvall.
Kanske hör vi ihop en smula...
Kommentera

Tribute:

Ursäkta att jag använde 70-talet som jämförelse, men det som var då liknar faktiskt det som sker 2005.
Kommentera

Tribute: Positivt att det händer nåt på spelarsidan. Dock behöver väl några spelare till rita på för att lugnet ska kunna lägga sig över Gärdedalen...
Kommentera

Börjar ju hända grejer nu. Erik Wikström från Bofors och Alexander Larsson från HV71 nästa att skriva på.
Kommentera

orion: jag bryr mig inte. jag känner inte "den tjocke".
Kommentera

Tribute:
Tro inte att den fete bastarden är nån som sitter hemma och runkar statistik, han är en hokkyälskare som du, fast han råkade födas i en rödvit åker...
Kommentera

Tribute:

;-)
Kommentera

Dream Team: Linkan är en bra ledare, inget snack om saken. Så det kan nog bli bra. Hade hellre sett Kandadicken dock. Ur ekonomisk synvinkel så var nog detta en bra lösning också.
Kommentera

The Fat Bastard: Fan vilken tråkig människa du är. Intressant svar nej, ointressant svar ja

Du ser ju detta som en tävling, jag ser detta som ett forum. Du kan ju sitta hemma och onanera till gammal statistik och historia, det är konung det. Jag är ändå bättre än dig på ishockey. Ett såkallat "läktarproffs" är vad du är. That's the different between me and you!
Kommentera

Tribute:

Jag säg som Stenmark (gammal skidkung) Dä gå int förklar för dom som int begrip.
Kommentera

« · 573683 · »