1150x200-hockeyicerinkfornhlteamsby_0.png

Support

Grupper · 4808 inlägg · 379 ämnen
« · 1064141 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv:Nya HockeySnack HS3 släpps den 15-16 september
Salle: Och vad är chansen att funktionen blir rätt använd? Majoritet är liten garanti för kvalitet. Säg att t.ex. spud skriver ett lysande och giftigt inlägg i tikareboken. Hur stor chans ger du det inlägget att klassas som "bra"?

Sv:Bugg
73Sjöbba: Det var jag som gjorde en liten fadäs så att det gick segt. Nu ska det fungera. :D

73Sjöbba: Äh det blev fetfel.

Upplever HS som väldigt segt nu, annars är jag nöjd.

Poffa: Aha, fet var så det var.

73Sjöbba: När man klickar på ett lag i vänsterkanten, eller uppe i menyn, så kommer man till det lagets egna del här på HS. Där finns forumet, undersidorna, bloggarna osv.

Under Mina Forum till höger kommer du direkt till forumet för det laget.

Hoppas du snabbt hittar det du söker och om du har några frågor så är det bara att ställa dem här, så ska vi försöka hjälpa dig så gott det går.

73Sjöbba:

När du kommer till respektive lags förstasida så klickar du på forum till vänster...

Kan inte läsa andras lags GB som inte ligger bland mina favoriter.
Någon annan med samma problem?

difzi: & T T: Funktion, rätt använd, är ett sätt att belöna bra skribenter och bestraffa idiotinlägg och dylikt klotter.
På lång sikt kan det nog ge en, behövd, kvalitetshöjning på inläggen.

T T:

Kan hålla med dig, men det är det som gör den funktionen roligt :)
Tar tid att vänja sig lite vid de nya HS men en klar förbättring.
Dock så saknar jag liite den gammla HS loggan, får nöja mig med den skapligt lika tyglikande stycket i garderoben som minne :)

Sv:Välkommen till HS3
När jag såg att ni jobbade på en ny sida så hoppades jag och förväntade mig ett nytt modernt forum, men de blev ingen förbättring, snarare ännu sämre. Man skulle kunna tro att forumet är från 90-talet.

Varför implementerar ni inte ett normalt forum typ phpBB där man får en bra översikt av ämnen och inlägg?!

Som det är nu är allt en enda röra, kasst helt enkelt.

T T:

Det var 3 stycken som inte höll med dej;)

"Idag kl. 16:35 | -3"

65selander: Kan bara stämma in lovorden. Ser riktigt proffsigt ut! Tack Marcus för att du orkar hålla på! :)

Är det bara jag som tycker att det här med "bra inlägg" är ganska fjantigt?

Sv:Välkommen till HS3
Underbart härligt med nya HS3! Man har ju haft lite abstinens under de dagar HS varit nere. Starkt jobbat!

Marcus:

Att ladda om har inte funkat än för mig, men skyller helt på datorn då ;)

Tack, fick även samma svar bubblat till mig :) Varför shift av alla knappar och inte etrl t.ex? Dock verkar shift som en trevlig liten knapp som börjar bli min nye bäste vän i många sammanhang ;)

difzi: Hej och tack för berömmet. Jag fick samma fel i FF en gång. det räckte då med att ladda om sidan så blev det bra igen.

Gör enkla radbryt med SHIFT-ENTER istället för bara ENTER. Det är editorn som bestämmer att det ska vara så.

65selander:

Mycket bra jobbat, betydligt bättre än HS2. Har inte klämt och känt på alla funktioner än men ser riktigt lovande ut!

Dock en sak eller två :) Är det bara jag som inte kan öppna HS3 i FF? Allt radades upp efter varann, blev helt förskärkt och trodde att de va nya HS men sedan testade jag med IE och fann till min stora glädje att det inte va fallet :)

Den andra saken är att då jag trycker enter för att skapa en ny rad, hoppar den automatiskt ner två rader och de går inte ta bort en utan man raderar hela returslaget.

Marcus: Ser väl trevligt ut det här med det nya HS. Bra jobbat.

Har du årskort till ditt lags hemmamatcher?
Nej
1x1-1pxred.gif
52% (54)
Ja
1x1-1pxred.gif
48% (49)

Antal röster: 103 st

Sv:Sök
Marcus:
Jag har gissat att maxgränsen på 36 månader fanns för att det motsvarade en 'evighet' då kodningen gjordes - och sedan har det legat kvar, eftersom ingen uppmärksammat det hela.
Tyckte bara det vore synd om begränsningen skulle ligga kvar även i HS3.

Så jag är tillfreds med ditt svar.

Metal Guru: Jag tror att det blir så att du kommer att kunna söka genom alla inlägg i HS3. Att det är spärrat till 36 månader var nog av prestandaskäl.

73Sjöbba:
Ett litet steg för en användare, a giant leap for mankind.

Metal Guru: 4 månader till? Det vore något :)

Sök
Idag kan man som längst söka tre år tillbaka i tiden.
Det var nästan som igår.

Finns det några planer på att utöka det till - låt oss säga - 40 månader..?

Marcus: Det är nog många fler än mig glada över.

Dream Team: Klockan går nu rätt.

Jag noterar att HS klocka går några minuter för snabbt. Att tänka på inför matchtipstävlingen som är en dryg vecka bort. (Min klocka är i nuläget 21.10)

Sv:Kan inte skriva hakarna "mindre än" och "större än" i te
Stigsson: mindre än och större än används i html-taggar. Så om du skriver < så betyder det start på en tagg. Sedan kommer ingen sluttagg och då blir det pannkaka och all text efter första taggen försvinner. Men med HS+ så tror jag det inte är några problem med taggar som dessa <> <><< >> :D

Sv:Kan inte skriva hakarna &quot;mindre än&quot; och &quot;större än&quot; i te
> hmm < förklara > hur < du > menar < lite > grann < ?

Sv:Kan inte skriva hakarna &quot;mindre än&quot; och &quot;större än&quot; i te
Stigsson:
Ett alldeles förväntat fel...

Kan inte skriva hakarna &quot;mindre än&quot; och &quot;större än&quot; i te
Försökte nyss skriva ett inlägg i café boken där jag skulle skriva "mindre än 10 år" och använde mig då av symbolen för detta men då klipps all text bakom haken bort.

Sv:Internet Explorer vs. Mozilla Firefox.
Metal Guru: Nåja när det börjar närma sig stängning av transferfönstret så brukar det bubbla till från gurun...

Ääh Gusten:
Det är ändå ingen som har nå't att säga dig...

73Sjöbba: Förutom att jag inte kan se innehållet i bubblorna håller jag med dig

Internet Explorer vs. Mozilla Firefox.
Satt precis och surfade runt här på HS med IE och jag tyckte det gick seeegt som faen. Trodde först att det var siten som tjurade. Startade sedan FF och vips gick allting väldigt snabbt.
Gillar utseendet bättre på IE men FF verkar vara bättre funktionellt.

Sv:HS 080828
Marcus: ibland kan man ju glömma något man vill lägga till, men visst, jag förstår eran synvinkel. tack för svaret.

qslig: Läs sidan FAQ. Länk finns längst ner på sidan.

Marcus:

jaha? varför inte?

qslig: Det tillkommer inte. Detta har diskuterats tidigare och vi har kommit fram till att vi inte vill ha den funktionen på HS.

Nu har jag inte läst igenom allt vad det innebär med HS3 men hoppas att det kommer en funktion där man kan editera sina inlägg. Det saknas i dagsläget tycker jag.

Marcus:

Skönt att höra :)
Toppen jobbat :)

Marcus: Bra jobbat!

Lumber Jack:

Min gissning när jag inte kom till HS utan en reklamsida var att Marcus hade glömt betala för domännamnet. Det hände mitt jobb en gång när de bytte ut en massa folk och det ramlade mellan stolarna. Det var jätteroligt, helt plötsligt fungerade inte våra mailadresser längre...

Marcus: Trevligt! Blev lite rädd att något virus nästlat sig in i burken.

Marcus: Du är en hjälte! Nu till morgonen kom jag in igen. Igår kväll var det tji igen. Hoppas att det är fixat nu.

Nu har jag chattat med supporten i USA och dom har fixat det. TROR JAG. Grymt bra support i sådana fall. HÅller tummarna för att alla ska komma in imorgonbitti då DNS'erna borde ha uppdaterats för alla. Det ser bra ut i admingränssnittet på domänfirman så nu går jag och lägger mig i hopp om att allt ska vara ok.

Tydligen så har man en "grace"-period på 40 dagar efter att en domän expirat. Då är domänen i ett läge där ingen står som ägare. Så jag kommer antagligen att kunna rädda domänen efter lite tjat på domänfirman. Eventuellt kan det blir lite nertid om dom pekar om domänen någonstans. :( Håll tummarna!

hockeysnack3 är ju ledigt, både som se och com-adress. Kan ju kanske passa bra i samband med nya versionen.

Jag ska se om jag kan få tillbaka den. Jag har ju inte fått någon påminnelse om att domänen gått ut som jag brukar få. Det här är helt sjukt!

Marcus:De företag som kommer att ligga på sajten hockeysnack.com kommer i fortsättningen att bli bojkottade av mig.

« · 1064141 · »