Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
73Sjöbba: Stäng av FF och starta om det igen.
Ctrl+ och Ctrl- ändrar textstorleken för respektive flik.
Metal Guru: Mitt whois-uppslag sa Herndon, Virginia.
OrgName: Beyond The Network America, Inc.
OrgID: BNA-42
Address: 450 Springpark PL
Address: Suite 100
City: Herdon
StateProv: VA
PostalCode: 20170
Country: US
Marcus:
Så nu har du strax Pentagon på halsen...
209.8.151.146
ISP: BEYOND THE NETWORK AMERICA INC
Domain: CAIS.NET
Where: UNITED STATES / DISTRICT OF COLUMBIA / WASHINGTON
Stigsson:
Jag tycker att i princip alla olika varianter av tabeller för våra högre serier suger getpung - de är så oöverskådliga och/eller redundanta så att det är löjligt.
Förklara göra logiken i att ha en kolumn för oavgjorda, en för Overtime Won och en för Overtime Loss - och dessutom väl separerade från varandra...
Det finns en inkarnation som är överlägsen de andra, och den har jag tidigare lyckats lobba in här på HS. Nu har man frångått den, och mig veterligen finns den inte längre live någonstans.
Denna variant frångår dagens gängse kombination av den svenska VOF-stylen och OTW/OTL i NHL-stuk.
Helt simpelt förklarar den hur många poäng man samlat åt sig vid varje match - 3p, 2p, 1p, 0p.
Genialt.
Och bortglömt.
Stigsson: Jag undrar vad det är som gör att HS kraschar vid matchkvällar?
Metal Guru: Nä, du får ju så klart vilja ha ditt nya stycke var du vill. Jag har dock alltid haft just en rad luft mellan styckena och därför är det här precis som jag vill ha det.
Nu är väl detta en diskussion som har väldigt lite med ursprunget att göra. Men du kan ju kolla om min lösning var riktig, eller om jag minns fel. Herregud, det är lördag kväll och jag är lite lurvig. Det är NHL på TV och jag har jobbat hela dagen med att dra kabel och isolera tak. Det känner på en gammstök som mig.
Poffa:
"Den vanligaste anledningen till att man gör ett Enter-slag i Word är ju för att göra ett nytt stycke."
Helt korrekt. Men vad är det som säger att jag vill att det nya stycket ska börja två vagnsreturer ned?
Exempelvis tycker jag att det är alldeles för mycket luft i det här inlägget.
Så det så.
Metal Guru: I mina ögon är det inte fel att man gör grundinställningarna efter det mest normala sättet att göra saker och ting. Den vanligaste anledningen till att man gör ett Enter-slag i Word är ju för att göra ett nytt stycke. Normal vagnsretur sköter ju Word själv.
Vill man ha ett vitt papper så är ju som sagt Wordpad att rekommendera. Eller så laddar du hem Open Office som slår Office tvåtusen-whatever på fingrarna, varje dag i veckan.
Poffa:
Hoppsan. Jaså, det fanns en sån funktion dolt långt nere i en massa annat. Jag får tacka för den informationen.
Dock tycker jag fortfarande att ett ordbehandlingsprogram i princip inte ska hitta på egna lustigheter, om inte jag vill det. Default måste ju vara ett vitt papper i händerna på ett tangentbord. Ingenting annat.
Se'n ska man ju kunna ställa in fanskapet till att göra som man själv vill ha det.
Denna extra radbrytning är som kollektivanslutningen - jag måste själv göra ett aktivt val för att slippa.
Metal Guru: Du får ju bestämma själv. Du trycker ner shift-knappen, så är det löst.
För oss som skriver mängder med dokument i Word så tycker jag det är klockrent att man använder sig av denna funktion, då det faktiskt underlättar arbetet. Det snabbar i alla fall upp mitt skrivande i alla de Word-dokument som jag författar.
Men det är klart, det är svårt att lära gamla hundar sitta. För dessa rekommenderar jag Notepad.