1150x200-hockeyicerinkfornhlteamsby_0.png

Support

Grupper · 4808 inlägg · 379 ämnen

HockeySnacks drift-tråd

Sv:HockeySnacks drift-tråd
Skönt att det är tillbaks.
Konstig kundpolicy de verkar ha. Utföra åtgärd utan att informera innan.

För övrigt tycker jag det verkar gå riktigt långsamt. Hoppas det stabiliserar sig

Marcus: Åhh, så skönt!! Man kröp ju på väggarna utan HS!

Som ni kanske uppmärksammat så har HS varit nere 1 dag och 6 timmar utan förvarning. Men det har inte varit någon krasch eller så. Detta stopp berodde på att servern var tvungen att byta fysisk plats pga. vår internetleverantör hade en del synpunkter. Detta kom till dager utan förvarning så med tanke på omständigheterna så är vi igång någorlunda snabbt ändå. Sajten kommer att ha lite lägre bandbredd i några dagar men det ska inte märkas så pass mkt. Nu rockar vi igen!

Poffa:

Precis som jag trodde. Fy faaaan.

Alisandali: Med andra ord är det en ren konspiration från Timrås sida. :-)

knaskamilla: Jag och Dream Team + Bissett 19 har kollat att direkt när man läser i MoDoboken så kommer statusen 404 upp om man "tjuvkikar" .

Dream Team:

Nu är du också i 404...

NuMo skulle det stå .

Metal Guru:För MuMo fungerar det iallafall .

NuMo Skriver ett inlägg hos MoDo Hockey

Metal Guru: Okey , då är det ett till nytt fenomen som uppstår där .
Förut har jag laggt märke till att om man bara är inloggad och inte gör någonting på cirka en halvtimme kom 404 upp .

Poffa:
HS är känslig vad gäller MoDo-boken, om nu Alisandalis teori stämmer.

Jag är böjd att tro att bara man kikar in där blir man 404.

Poffa:

Det kanske är högre krav på oss MoDoiter att vi ska vara aktiva, då vi helt enkelt är lite bättre än alla andra på att skriva inlägg.

Metal Guru: Jag var inaktiv på HS i max 5 minuter.

Alisandali:

På "ett tag"? Hur kort tag då?

MoDo Hockey
Wayne Gresky 404
shinzawai 404
scim 404
Poffa 404
Paddan 404
Off Saida 404
NuMo Förstasidan
Myggan 404
MorganaLefaey Läser inläggen hos Timrå IK
MODOJohan 404
Modoante 404
Mano 404
Icing-Ove 404
Gidde Läser inläggen hos Leksands IF
Frisco 404
DB 404
AM Tjuvkikar på de andra

Alisandali:
404 kommer upp om man är i MoDo-boken.

knaskamilla: 404 kommer upp om man inte är aktiv på ett tag , förut kom det upp "sitter och degar" eller nått liknade .

Poffa:
Vi kan väl höra med Paddan, då han kommer tillbaka.

OM han kommer tillbaka.

knaskamilla: Area 51, Bermudatriangeln och 404. Tre stora mysterier.

knaskamilla: Usch, det är läskigt detta. Det är nästan värre än när jag som barn satt och lyssnade på hur det gick till när Krösa-Maja trillade ner i varggropen, men bara nästan.

Dream Team:

Nu är det en BIFare där också!

knaskamilla: Hmm.. ja, jag kom ju på i ögonblicket, alldeles efter jag " hade tyckt att jag varit duktig" och hittat vad som nog måste vara förklaringen, att det nog inte var så mycket till just förklaring på nåt, egentligen. För MoDos gästbok torde väl vara kvar på HS, åtminstone vad jag kan förstå. Eller?

knaskamilla: SM-silversidor?

Dream Team:

Men hur kan det komma sig att så många MoDoiter hänger på sidor som inte finns längre just för tillfället?

knaskamilla: Följande inlägg postades av "Ståpäls" i januari 2006, på temat frågor rörande vad 404 kunde vara för något:

"Har nu fått en förklaring (?) till 404 på Tjuvkika. Jag citerar Marcus: "Användaren befinner sig på en sida som inte längre finns."

På Internet är allt möjligt."

Det är således ingen nytt som hittats på här och nu.

Skulle vara intressant att veta vad alla MoDoiter som det står 404 efter för tillfället håller på med. Är det månne någon TIKare som har jävlats och bytt namn på vår gästbok till 404?

Dysso:

Okidoki!
Det förklarar nog den saken :)

Gidde:

Dom har hursomhelst ett ganska aktivt forum så någon postade väl länken där. Dom har ett max på 60000 och verkar för närvarande ligga en bit under det.

Dysso:

Inte vet jag...

De ställen jag håller mig till brukar ligga mellan 1000-4000 stycken ;-)

Gidde:

I princip alla? Har inte dom ~60000 medlemmar? :)

NuMo:

Håller med NuMo.
I sådana fall har dom alltså lagt en länk hit från den sidan, och lyckats få i princip alla medlemmarna att klicka sig hit?

Eller?

Låter mycket mystiskt tycker jag...

Marcus: Det verkar ju vara en torrent sida.

Igår slog HS besöksrekord för en enskild dag. Vi fick ungefär 2000 unika besökare från sidan powerbits.org. Är det någon som vet vad det är för sida?

Bissett19: Det kommer att eventuellt gå segt i en halvtimme till. Det är en stor underhållskörning som går på servern just nu.

Bissett19:
Nej jag håller med. Tog ett tag att ta sej hit.

Nån mer än jag som upplever att Hs går lite seeegt just nu?

Poffa: Ja en del kommer in ändå. Men för majoriteten funkar det inte eftersom www.hockeysnack.com pekar på fel ip-adress.

Marcus: Jag kommer in även med www före.

Just nu är det problem med att nå sajten. Går man in på hockeysnack.com utan www i början så kommer man in och annars inte. Så var snälla att meddela det till alla som har problem. Det här kommer att gå till sig men det tar ett tag tills dess.

Dagens problem var ett byte av IP-adress som orsakade att folk inte kom åt servern. Jag hann tyvärr inte åtgärda det förrän nu eftersom jag var tvungen att fysiskt sitta vid servern för att kunna fixa felet.

Marcus: funkar kanon just nu :)

Rätt bra tryck på sajten nu. 122 Online 54 gäster. Det verkar rulla på bra va?

Just nu går HS utan nån elkontakt i väggen. Jag håller på att testa hur länge HS fungerar med UPS'n igång. Så ifall att sajten försvinner en kort stund så vet ni, då har batterierna tagit slut.

Nu har jag fixat så att HS-servern har en UPS. Dvs. extra strömförsörjning i ca 20-30 minuter i händelse av strömavbrott :)

För mig funger det utmärkt att komma in på HS.Var bara i förrgår som jag hade stora problem.

Marcus:
Jag kom in ett kort ögonblick på någon timme igår. Sedan försvann HS igen. Först nu är jag tillbaka.

Jag menar inte att man ska köra mot IP-adressen i 'skarpt läge', utan att då felet uppstår nästa gång kan man meddela sig med er som är inne, och påtala felaktigheten.

Marcus:

Finemangs!!

Sådana där fel som man inte ens förstår själv, det är bästa sorten det ;-)

Nu har jag fått svar på vad det var som var fel. Men felet är för komplext för att ens förklara. Jag förstår det inte ens själv nämligen :) Felet var iaf. lokaliserat till en namnserver som inte fungerade som den skulle. Men nu ska det vara fixat. Det kan ta lite tid innan rättningen propagerat runt nätet men nu ska det fungera.

Metal Guru: Jag vill helst undvika att man kör sidan mot IP-adressen sådär. Jag tror det är upplagt för problem nämligen. Dessutom är ip-adressen dynamisk (fast den ändras väldigt sällan). Men det verkar som att dns-problemen är ur världen nu. Det gick kanske till sig redan igår kväll då det var 100 pers inne på sidan.

Verkar som HS återigen rullar som det ska? Åtminstone kommer jag in från jobbet för första gången på länge.

Marcus:
Skulle just skriva här runt 15:30 igår om DNS-problemen, men i samma veva försvann siten, sett från min synvinkel.
Först nu är jag tillbaka. All annan Internet-verkasmhet har fungerat utan anmärkning.

Under denna tid har inte den Root Hints-server (en av 13 grundbults-DNS-servrar på Internet) min DNS tillfrågar haft något bra svar på var hockeysnack.com finns nånstans.

Att HS har fungerat för dig och en del andra kan förklaras med att ni har haft maskiner som varit konstant påloggade mot HS, och adressupplösningen därför varit lokalt cachad på era burkar/alternativt i er lokala DNS.
Forcerar man ett DNS-uppslag efter HS i detta läge är man dock både grillkorv och rökt.

Fråga:
Håller HS server samma IP-adress undser månader i sträck?
I så fall kan vi med risk för abstinens memorera en alternativ länk, ungefär som denna: 83.226.188.28/[LokalPathTillHockeysnack]/index.php - utifall du vill avslöja var den layoutmässiga placeringen på HS finns på severns disksystem.

...Om nu detta problem nu skulle återuppstå - vilket nog inte är så våldsamt osannolikt.

« · 885461 · »