1150x200-hockeyicerinkfornhlteamsby_0.png

Support

4759 inlägg · 376 ämnen

HS 4.2

« · 1411193 Till forumet

Sv: HS 4.2
Sedan saknar jag möjligheten att byta sida i forumet upptill på sidan. Nu finns den funktionen bara nertill på sidan.
Låst ämne

Marcus: Varje gång jag loggar in, byter forum eller uppdaterar sidan så får jag en bubbla som är tom, från ingen.
Låst ämne

Har buggrättat:

* Raderade forumlänkar försvinner
* Det går att kommentera blogg-inlägg i flödet.
* Blogg-inlägg dyker inte upp i sökningar.
* Nu kan man bli vänner, skicka brev och bubblor till varandra via sin profilsida :)
Låst ämne

Som sagt; när man gör ett Sök får man visserligen fram rätt inlägg men man måste också scrolla förbi alla blogginlägg som gjorts.
Låst ämne

Tar det igen, då allt bloggsnack verkar tagit över

"En sak till, hade gärnat velat ha tillbaka funktionen så man kan ändra sida även i toppen, så man slipper scrolla ner för att backa exempelvis 4 sidor. =)
Redigerad kommentar

RubinCarter Kommentera Igår kl. 14:06 "
Låst ämne

...åsså har högerfältet droppat av och lagt sig underst på Timråforumet igen.
Låst ämne

Tre plus för att få ett markerat inlägg känns billigt. Höj till tvåsiffrigt.
Låst ämne

Marcus: När ett inlägg som innehåller en länk raderas blir länken ändå kvar under Forumlänkar. Se t ex spammen från 'AIK:arna' förra veckan. Länkar borde förstås också följa med i soptunnan.
Låst ämne

Marcus:

Jag fick för mig att dessa alternativ var lika flyktiga som ett torrt höstlöv i vinden. Men jag kanske är dålig på att hitta saker och ting.

" Aktuellt-länken" är i alla fall inte så bra reklamplats för en blogg eftersom det är en länk som inte direkt indikerar att någon skrivit en ny blogg.

Flödet i gästböckerna är ju aningen snabbt ibland. Bloggen som funktion har ju egenskapen att man kan stanna upp vid något specifikt i i något ämne, elelr kanske även ett ämne som är helt alldagligt, som passar sig bättre att debattera utanför gästboken.

Jag tycker att bloggen på HS är värd en egen uppenbar länk.
Låst ämne

NuMo: Bloggar dyker upp på förstasidan samt under "aktuellt" i samtliga forum. Om man vill kan man även sortera på bloggar på dessa sidor. Blogg-inlägg kan man dessutom prenumenera på och då hamnar de under "mina ämnen". :)
Låst ämne

Marcus:

Just nu finns det ju ingen annan marknadsföringsplats för en nyskapad blogg än just i gästboken verkar det som.

Det innebär att bloggen rinner iväg, precis som vilket inlägg som helst och sen så blir den gömd och glömd.

Tidigare har jag för mig att det fanns en uppdateringslista där man såg att det skapats en blogg. Då kunde man hålla sig uppdaterad om bloggflödet och därmed på ett pra sätt följa en bloggare om man ville.

Kan man inte lägga en länk som leder till en sida som presenterar skrivna bloggar. Hur man sorterar är väl en smaksak,(lagsortering verkar det naturliga) men jag gillar att "släcka lampor" på samma sätt som jag släcker den gröna lampan i "Mina forum" där olästa inlägg kommit.

Kanske borde lampan tändas grön igen om det inkommit kommentarer till just den blogg man följer så att man lätt kan följa upp bloggen och debatten man är intresserad av.
Låst ämne

Dream Team: Det tycker jag. Antalet blogg-inlägg som skrivs är väldigt litet och de behöver den uppmärksamhet som detta ger.
Låst ämne

Dream Team: Jag tycker att det skulle vara snyggare att i så fall bara lägga in en automatisk länk i nyhetsflödet i det aktuella lagets gästbok när det görs en bloggpost.

---------------------------------------------------------
Timrå-blogg:
Dream Team - Därför är Timrå sämst just nu (=hyperlänk)
32 min sedan
---------------------------------------------------------
Låst ämne

Dream Team: Det står ingenstans vem jag är inloggad som. Oftast inget stort problem men ändå.
Låst ämne

Marcus: Måste bloggarna som skrivs per automatik hamna synlig för alla i gästboken? Jag tycker det känns onödigt. Vad är tanken med det hela undrar jag?
Låst ämne

Dragan 2k: Jag tror inte att det är något som vi kommer att få problem med. Är det någon som gör på det viset så har denna person förbrukat sitt förtroendekapital på sajten och vi forumledare får ta hand om det. Ser vi att det blir ett problem så får vi/jag göra en ändring på hur det fungerar.
Låst ämne

Dragan 2k: Jag vet inte om mitt lilla test igår inspirerade ditt inlägg, men jag lyckades praktiskt konstatera att bloggfunktionen går att använda på det sättet. Dessutom misstänker jag att inte moderatorer kan gå in och pilla i bloggarna hur som helst? Som Dragan säger så bör något göras för att stoppa den möjligheten, speciellt med tanke på att det är Timrå-MoDo på tisdag.
Låst ämne

Marcus: Ok väntar med spänning. En annan grej, verkar inte som man kan maila till någon om man inte är vän med denna person eller redan har fått ett mail man kan svara på.
Låst ämne

Marcus: Sitter och funderar på det här med blogginläggen i forumen. Kan man fixa någon inställning så man som moderator eller liknande kan avgöra om blogginlägget ska visas i gästboken.

Det kan ju finnas fullständigt horribla blogginlägg som man absolut inte vill se i sin respektabla gästbok.

Kan finnas andra förutsättningar som kan råda. Vi tar ett litet skräckscenario.

I detta scenario håller jag på MoDo. Jag ändrar i min presentation att jag håller på Timrå. Jag skriver några skitrader om Timrå.

Smack!

Som en smäck återfinns nu mitt horribla inlägg om Timrå i Timråboken.
Låst ämne

Marcus: Jag försökte skicka en bubbla till en person som inte finns på min vänlista. Jag använder senaste versionen av Firefox men det som händer är att meddelanderutan "fastnar" efter skickat inlägg. Det verkar inte som att personen fick det här meddelandet så därför skriver jag det här (och bubblar en kopia till dig ifall jag har fel angående mottagaren).
Låst ämne

Patrick Polly: Det hade jag missat. Ni får vara o-vänner tills dess att jag fixat det och allt annat som hittas...
Låst ämne

T T: Vad bra. Välkommen.:)
Låst ämne

Metal Guru: Tur att man inte har Facebook då.
Aldrig haft kommer aldrig ha.
Låst ämne

Patrick Polly:
På Facebook.
Låst ämne

Hur blir man vän med någon nu?
Låst ämne

När jag gör en sökning i Timråforumet hamnar jag i Johnny Bravos blogg. Det är säkert han som har hackat.
Låst ämne

Bara för skojs skull gjorde jag en screen shot, för att förtydliga vad jag tycker verkar vara lite snett.

Jag skulle gärna vilja ha lite fler HS-banners med
HOCKEYSNACK
The Good 'ol Hockey Game

Man borde kunna fylla sidan med åtminstone fem till, säger mina beräkningar.

Låst ämne

Marcus: Tack för att du ändrade länkarna =)

En sak till, hade gärnat velat ha tillbaka funktionen så man kan ändra sida även i toppen, så man slipper scrolla ner för att backa exempelvis 4 sidor. =)

Redigerad kommentar

Låst ämne

Marcus: Ah....Tack! :)
Låst ämne

Johnny Bravo:klicka pÅ Ögat vid MIN STATUS
Låst ämne

Marcus: Ok jag hittade det nu på första sidan:)

Men nåt tjuvkikaöga under mitt hs ser jag inte.
Låst ämne

Johnny Bravo: Tryck dig till fÖrstasidan, sedan menu och tjuvkika. Det finns Även ett tjuvkika-Öga under MITT HS. Skriver detta pÅ min HTC Desire som gÖr mÄrkliga ÅÄÖ
Låst ämne

Sitter med min HTC Desire o funderar var kan man klicka för att se vilka som är inloggade? Typ tjuvkika?
Låst ämne

Den fjärde kolumnen ser ut att försvunnit för gott, nu när jag skrivit ett inlägg.
Låst ämne

HS är uppbyggt av fyra kolumner.

Den första har en puck överst, under der finns länkar till forum/aktuellt osv.

Den andra är den här, som vi läser och skriver i.

Den tredje består av 'mina vänner' och 'mina forum'.

Den fjärde ser jag inte alls nu, för det är reklam. Jag kanske är i skrivmode? 
I läsmode ser jag den bara till delar. Jag kan läsa:

Elitserien Allsv
HOCKE
Mötesplats för sven

Samt Elitserieloggor för de åtta elitserielagen AIK, Brynäs, Frölunda, Färjestad, Linköping, Luleå, Skellefteå och Timrå.

Hockeyall 
finns därunder, men det är en loggfri serie.

Detta är inte browserberoende, utan ser ut så här i Chrome 11.0, IE8, Firefox v3.6.3 och Opera.

Låst ämne

Poffa: Inte alla, de som inte lagts i länkrutan syns inte.
Låst ämne

Poffa: haha visst ja, så kan man ju göra hade jag helt glömt bort :) Tack så mycket :)
Låst ämne

Wayne Gresky: Jag håller med. Kanske det går att lösa om det görs en tydligare avgränsning med det som är ute i marginalerna. Reklamen känns f.ö fruktansvärd. Den är förstås ett måste med förstör tyvärr läsbarheten.
Låst ämne

Inte för att vara otrevlig eller så, men i mina ögon är layouten allt annat än lyckad. Det är för mycket som drar till sig uppmärksamhet vid sidan av inläggen i forumdelarna. Det var enklare att läsa tidigare, och eftersom det är det centrala på ett forum så ser jag tyvärr 4.2 som en försämring.
Låst ämne

RubinCarter: Jag säger inte emot dig, men tänker ge ett tips.

Är man bara ute efter de länkar som lagts in, då kan man klicka på "länkar" längst upp i gästboken. Då får man upp en lista på alla länkar som lagts in i den gästboken.

Låst ämne

Marcus: Hade gärna tagit länkar i en annan färg än svart, då man ibland inte har så mycket tid utan man scrollar enbart igenom för nya länkar, kommer bli svårare att se dom nu om man har bråttom. :(
Låst ämne

T T: Bra poäng, jag håller med. Jag ska se om jag kan trolla fram den på vänstersidan då lämpligen.
Låst ämne

HS 4.2
Jag saknar en synlig lista på aktuella ämnen. Inte många kommer att försöka att klicka sig fram för att hitta 'rätt' tråd att skriva i är jag rädd.

Redigerad kommentar

Låst ämne

« · 1411193