1150x200-hockeyicerinkfornhlteamsby_0.png

Support

4774 inlägg · 376 ämnen

Vänstermenyerna

« · 710192 Till forumet

Vänstermenyerna
Designen i sin helhet känns bra, däremot känns vänstermenyerna som en oöverskådlig gröt.

Att de under "Innehåll" är grupperade tre och tre är en bra början, men jag har ännu inte lärt mig var länkarna ligger. Jag måste fortfarande läsa igenom rad för rad innan jag hittar den rubrik jag söker.

FÖRSLAG
1. Ta bort mellanrummen och gruppera genom att länk 1-3 har t ex ljusgrå bakgrund, länk 4-6 vit bakgrund, länk 7-9 ljusgrå osv...

2. Själv använder jag mest "Översikt", "Tjuvkika" och "Logga ut", så de skulle jag vilja ha extra tydliga: Är det lika för er andra?

3. Minska typsnittet - just nu måste jag scrolla för att se alla vänstermenyer.
Kommentera

Sv: Vänstermenyerna
westerlind: Användargestaltningsmässigt så är det bra med grupperingar..... Snälla, fladdra inte på med någon gråvit pyjamas nu... å hur mycket man en knör på vänsterspalten så finns det ändå inte plats... Westerlind, byt upplösning, typsnitt eller glasögon eller något istället...
Kommentera

Friman SR: "Användargestaltningsmässigt så är det bra med grupperingar."
Bra, då är vi överens.

"Westerlind, byt upplösning, typsnitt eller glasögon eller något istället..."
Jaså, är det så enkelt?

Punkterna 2 & 3 då, såg du inte dem?
Kanske läge att byta upplösning, typsnitt eller glasögon eller något istället?
Kommentera

westerlind: Ja så enkelt kan det kanske oxå vara...;-)

Men man kanske kan få sitt favvoanvändande bland menyerna prioriterat så de står först bland menyvalen.... Innovation för en driftig Marcus eller en lakej till honom då...

Men jag hävdar ändå att punkt 3 ordnar sig om du krymper typsnittet...hepp..:-)...fast alla faciliteter lär inte få plats ändå.....;-)

Marcus... Vi haver åsikter, men gör ingen pyjamas av vänsterspalten är du snäll.....;-)
Kommentera

Friman SR: Jag håller med Westerlind!!!
Kommentera

epa: Om ni slutar med 800*600 så skall ni se att ni ser allting. Låt det vara som det är.
Kommentera

65selander: Intressant. Ska man förbjuda EU-moppar och bara tillåta HD? Ska man förbjuda hockeyserier lägre än Allsvenskan? De är ju ändå så dåliga.
Kommentera

Frisco: Jag har aldrig riktigt kommit underfund med var man stoppar in disketten i min dator. De runda facken passar ju inte för de fyrkantiga disketterna
Kommentera

Frisco: Då kanske man skall optimera sidan för ännu lägre upplösning på engång i sådant fall. Vem är det som kör 800x600 i dagens samhälle.

Alla moderna skärmar och bildskärmskort klarar äver 800x600

Jävla dålig liknelse du kommer med också!

Kommentera

65selander:
Och vad är det som är dåligt med Friscos exempel? Tvärtom en utmärkt jämförelse tycker jag. Själv har jag 1024 x 768 i upplösning, ändå ser jag bara 75 % av vänstra menyn. Om du tycker så mycket om fläskstora menyer typ 90-tal så besök någon retro-sida för skäggiga Arpanet-fanatiker, själv föredrar jag modern design med menytexter kring 9-10 punkters storlek.
Kommentera

westerlind: Öh jag ser allting utan att scrolla. Inga problem alls.

Eftersom som ni tycker det är ett problem så verkar det vara tyst från alla andra, betyder det att det är något större problem då?

Kommentera

Jag kör också 1024 * 768 och har inga problem alls.

Kan detta bero på vilken browser man har?
Eller kanske om man ändrat sina systemfonter till att vara större än normalt?

Jag kör med allt standard, och det funkar rolex.
Kommentera

Nu är inte höger och vänster min bag, men jag gissar att detta rör vänstermenyerna:

Jag tycker att det är ont om logik i [Spelscheman] och [Tabeller]. Under båda menyerna kan man sedan välja antingen ES eller AS.

Nu är det så att när jag ytterst sällan vill toggla mellan AS- och ES-tabellerna, alt AS- och ES-spelschemat. Jag vill istället toggla mellan tabell och schema för antingen AS eller ES.
Allra helst vill jag se både tabell och schema samtidigt, typ en övre och undre frame, men tabellen i en fast ruta överst, och sedan spelschemat i en scrollbar historia under.

Jag uppskattar EXTREMT mycket tabellerna, som är såvitt jag vet de enda nuförtiden enligt 3-2-1-0-modellen efter att svt/text-tv degenererat till gurkmeja.

Kommentera

Metal Guru:  Jag håller med om att logiken är lite knepig. Jag ska bygga om hela strukturen på sidan inom kort och då ska det bli bättre. Allt ska bli bättre (är förhoppningen) :)
Kommentera

« · 710192