Sinuhe: Jo, men det är ju inte riktigt det det handlar om. Att saker och ting kan gå minus ett eller ett par år händer ju överallt i företagsvärlden. Man poängterar ju att ekonomin skall gå runt även med ändrade regler. Tydligen har man upptäckt att reglerna är för stränga och att straffet med degradering känns orimligt. Om alla är ense om att det är så så är det ju bara bra om man ändrar reglerna. Sen att AIK klagar nu är inget att bry sig om. Det går ju inte att ändra saker retroaktivt.
Sinuhe: Det vet jag inte,,många tycker väl som du, h jag förstår de totalt. Men jag tror att den nya regeln är bra, klubbarna i krisen kan se de som en andra chans, bara för att du har haft lite otur, ska de inte behöva åka ut.
Nu vinner ju Djurgården på detta och jag chansar på att resten av Sverige rasar sig på det. Men Djurgården jobbar för fullt för att få publiken till matcherna, en så länge rikserar de eknomin lite, genom att bjuda sina medlemar på de tre kommande hemma matcher i Hovet. Men detta är bara en början, och den nya regeln hjälper som sakt de bara en liten bit.
Vad beträffar i almänheten tror jag att många lag kommer att acceptera den nya regeln väldigt bra.
Sinuhe: Förslaget har båda sina negativa pch posetiva delar. Jag tycker persnligen att förslaget är bra, inte bara för att jag är Djurgårdare. Visst borde klubbarna kunna sköta och fixa så att publik ska komma till matcherna. Men om det av några skäll inte lyckas borde de inte slängas ut ur serien, det är en aning orättvisst.
Ja då var de även på tal om elitserielicensen även i hockeyn. Ja jag förstår inte nu ska reglerna tydligen ändras men varför sätter man uppp regler som inte skall följas eller ändras när de går dåligt för vissa lag. enligt mig så tycker jag att de är helt riktigt med luicensen men klubbarna kanske borde se till att få bättre personer som räknar på ekonomin åt dom så dom klara av de hela. Nää jag fattar iinte vad dom håller på med helt enkelt följ de regelverk som finns säger jag!
Ja men hur går detta i hop under ett par års tid????