Svenska Hockeyligan

7508 inlägg · 377 ämnen

Elitserien 06/07

803831 · » Till forumet

Sv: Elitserien 06/07
Gidde:

verkar som Om Frögren i FBK fått en udda förfrågan !!

Se länk !!
Kommentera

Metal Guru:

Aha!
Är det så då?

För i bloggen så snackades det om Stillmans fru..

Det kanske var båda :)
Kommentera

Gidde:
Jag trodde vi pratade Åkermans fru som orsaken.
Kommentera

Metal Guru:

Nej, inte jag i alla fall.
Jag försökte återknyta till det vi pratade om tidigare, och då var det Hannulas time-out som gällde..
Kommentera

Gidde:
Jag trodde vi pratade Åkerman.
Kommentera

Frisco:

Hehe!

Nä, så nyfiken är jag inte alls...
Tycker bara det är så uselt att komma med en sådan genomskinlig bortförklaring, that's all!

Men det kanske är som någon skrev här (eller var det i någon blogg?), att Stillmans fru kanske vet orsaken?

;-)
Kommentera

Gidde: Jag tror personligen att ni skriver en massa trams (ej spårvagnar) bara för att ni är sura på Hannula för att han inte personligen gett er hela berättelsen.
Kommentera

Frisco:

Skitsamma.

Jag tror att du medvetet försöker missa poängen i det vi skriver Frisco ;-)
Kommentera

Portello: Färja och bil. Nåja. Det går nog att flyga mellan Arlanda och Moskva.
Kommentera

Portello:

Haha!

Jopp, han och jag har väl ungefär samma åsikt om detta ;-)
Kommentera

Gidde: Här är det en som tycker att det var helt rätt av Hannula att flytta till Ryssland för familjens skull.
Kommentera

Frisco:

Nja, eftersom han bröt kontraktet eftersom han längtade till sin familj i Stockholm, så känns ju Ryssland en bit längre bort.

Men det var nog inte den egentliga orsaken, det var bara det jag ville få fram.. ;-)
Kommentera

Frisco:
haha, en av gossarna i mitt f o t b o l l s l a g är från Yaroslav.

Nån mil är det, runt 30 stycken, och åt nordost.

Kommentera

Gidde: Ingen större tidskillnad faktiskt. Ett par timmar kanske?
Du menar kanske att man ska tvinga honom att bo på ett ställe där han inte vill bo på? Eller förresten, jag förstår inte alls vad du menar.
Kommentera

Frisco:

Ok!
Ja, från Jkpg lär det ju ta några timmar!
Kommentera

Gidde: Det går ju snabbt att ta sig till Yaroslav. Om jag inte har helt fel så ligger det nån mil norr om Moskva.
Kommentera

Frisco:

Hehe!
Jo, jag läste på den sidan också, men eftersom det inte skulle gå så bra att klistra in det, så lät jag bli ;-)
Kommentera

Gidde: Ja. Det står på deras hemsida också.

Nu lite Ryska men det blir troligen bara frågetecken.
18.12.06
Изменения в составе команды
Подписаны контракты с нападающими Мика ХАННУЛА (Швеция, клуб ХВ-71) и Павлом КОЧЕРОВЫМ ("Капитан", Ступино)
Kommentera

Gidde:

Nu verkar det vara klart med ny klubb för Hannula.

Mika Hannula (F) from: HV71 to: Lokomotiv Yaroslav

Jadu, det är ju mycket närmare Stockholm därifrån....

Hmmmmm....
Kommentera

Dragan 2k: Jaja, om du så haft fem backup så kan det inte ha ramlat in många SMS i går kväll. Jag menar, förlust borta mot Brynäs med 3-1 var väl inte mycket att skriva hem om. ;-)
Kommentera

knaskamilla: Haha. Som tur är har man det för några förbaskade SMS från AB kom då inte. Som tur är har jag alltid en backupplan för sådana här katastrofer. Värsta var väl för 2 år sedan när jag hade 3 backup under en match. Det bara ramlade in SMS
Kommentera

Frisco:

Tråkigt för honom.
Kommentera

knaskamilla: Han verkar inte känna nån Frisco.
Kommentera

Dragan 2k:

Har du inga kompisar?
Kommentera

Dream Team: Tack för tipset. jag ska testa Aftonbladets variant idag men nästa gång då jäklar ska jag wappa utav bara helsike
Kommentera

[url=static.hockeyligan.se/live/live_90001177.html]Den här[/url] länken, skulle det alltså bli tal om!
Kommentera

Dragan 2k: Annars, om du har tid och möjlighet till det, kan du ju följa matchen via WAPen och då genom Hockeyligans matchrapportering på  sajten (ett separat fönster öppnas, ingefär som på swehockey, vilket gör tjänsten enklare att följa via WAPen).

Då länken inte är upplagd till Brynäs-Frölunda i skrivande stund så kan jag ändå tolka det hela som att det blir [url=static.hockeyligan.se/live/live_90001175.html]den här[/url] länken som är den som gäller för den matchen.
Kommentera

Hawerchuk: Man tackar. Är man fanatisk så är man och då kan inte en företagsaktivitet komma emellan.

Paddan: Visst är det dåligt av WWS. Snudd på undermåligt att inte erbjuda den servicen också:-)
Kommentera

Dragan 2k: Va, saknar WWS målrapportering via SMS?
Kommentera

Dragan 2k: Aftonbladet har väl? Klicka på länken och kika sen i den vänstra menyn: "-Mål för mål (sms)".
Kommentera

Gidde: På tal om något helt annat. Någon som vet någon service på nätet som sysslar med målrapportering via sms?

Skulle vilja veta hur det går i Frölundamatchen under kvällen och är upptagen med något superduperviktigt.
Kommentera

Dragan 2k:

Hmm, fler än jag som undrar...

(Se länk)
Kommentera

Gidde: Han får inte spela i elitserien enligt det avtal som är framförhandlat mellan Hv71 och Mika.

Hemlängtan till Stocholm är garanterat inte anledningen utan det är andra anledningar kopplat till hans privaliv som bringat fram utvecklingen.

Kanske fungerar allt igen efter flytten från Jkp?

Och de pengar han får i Ryssland för resten av den här säsongen kan man säkert ha bra nytta av - även i det själsliga.
Kommentera

Kan någon förklara turerna runt Hannula för mig?!?!

Han blev alltså löst från sitt kontrakt i HV71 eftersom hans familj hade hemlängtan till Stockholm?

Men efter det har det ryktats om en massa olika klubbar, bland annat DIF.
Det borde ju ligga närmast till hands om man nu vill spela i Stockholm.

Andra klubbar är några i Finland, och nu även Ryssland!
Hur rimmar det med hemlängtan till Stockholm?

Jag tror det är annat som ligger bakom, vad tror ni?
Kommentera

LL: Stämmer det så lär det vara rekord, och ett säkerligen mycket svårslaget sådant. Det hade varit intressant att se en lista över säg de tio längsta sviterna vad gäller serieledning.
Kommentera

Metal Guru: jag tänkte också på sviter över flera säsonger men förutsatte att det just med tanke på de inledande omgångarna knappast kan finnas sådana sviter.
Kommentera

LL:
Sviter kan väl också gå från säsong A till säsong B.
Dock brukar det väl vara hawaii i de första omgångarna varje år, så sviterna blir väl inte så mycket längre.
Kommentera

Dream Team: FBK ledde väl serien från omgång fem eller något i den stilen och sedan hela säsongen ut för ett par år sedan? Det torde vara den längsta sviten sett till alla klubbar.
Kommentera

Dream Team: Vill minnas att Malmö ledde serien rätt länge under sina glansdagar också.

Har tyvärr ingen siffra i huvudet just nu, får väl kolla upp det.
Kommentera

Dream Team:

Hade inte min matchprogramsamling stått nere i förrådet hade jag ägnat lite tråkig hemma och sjuk-tid åt att kolla upp saken. Kanske Björn Sju dyker upp med svaret senare.
Kommentera

knaskamilla:

Västerås måste väl ligga bra till när dom vann serien ett år de var med i Es !!
Kommentera

knaskamilla: Just det, ni ledde väl ett tag där, och med tanke på att ni vann serien med rätt god marginal rent poängmässigt så kan ju detta mycket väl vara något att räkna på.
Kommentera

Dream Team:

Vi hade väl ledningen ganska länge 98-99? Fast jag har ingen aning om hur länge. Jag kanske bara inbillar mig att det var länge, dessutom.
Kommentera

Är det någon med koll på hockeyhistorien, och på de olika lag-rekord som finns, som känner till vad som är rekordet för antalet omgångar ett och samma lag varit placerade som etta i tabellen? För Timrås del är det ju ett särklassigt rekord vad gäller den klubben, då de antal omgångar man varit i ledningen tidigare nog går att räkna på en alternativt två händer. Den här säsongen har man varit placerade som etta i alla hittills spelade matcher, utom den första, då DIF och LHC låg före tack vare fler gjorda mål. Detta skulle innebära att man varit i ledningen under 28 raka omgångar. Detta är säkert långt från det bästa som någon klubb hara "presterat", men det kunde kanske vara intressant att reda ut.

Kommentera

ståpäls: Efter omg. 15 den 24/10 kommer serien att vara i fas igen även om en hel omgång saknas. Omg. 10 spelas som näst sista 28/2.

I omg. 20 sen så börjar det strulas med flyttade matcher igen och då kommer vi inte att vara i fas förräns 26/2.

Sen återstår endast omg. 10 som spelas 28/2 och omg. 45 som spelas 2/3.

Lika bra att ställa in sig på att ha en haltande tabell nästan hela säsongen alltså. :-)

Kommentera

ståpäls: Omgång 15 skulle jag tro. Där har SAIK-FHC redan spelat en match..
Kommentera

För den som ids...

När kommer man att tidigast kunna se en icke haltande tabell?
Kommentera

mattias - 74:
Drömma får väl alla göra men det är nästan så att man själv skulle vilja prova på den tripp han nu är på ...
Kommentera

HHC-Brynäs:

1 Brynäs- starkt lag i år

3.Linköping- Möter brynäs i finalen

9 Frölunda- Väldigt,Väldigt dåligt lag i år

Hur mycket kemikalier har du i kroppen??
Kommentera

HHC-Brynäs: lägg undan svampen nu :)
Kommentera

803831 · »