Frisco: nja att Brynäs är bra beror nog på att kinderäggena har vaknat ur dvalan :-))
7-6 plats gör mig lycklig :-)
Frisco: Har det blivit för mycket Päron Loka nu? :-))
Fråhgan är vad som händer med Mora om dom inför begränsningar ang utländska spelare?
Vad händer med Jonte, stananr han i NHL eller drar han till penningstinna samt skattefördelaktiga Schweiz, eller drar han till Västernorrlands bakgård?
65selander: Äh, nu är det väl dags att visa var skåpet ska stå och komma med en riktig mästartippning... som vanligt.
1.Frölunda Indians
2.Linköpings HC
3.Färjestads BK
4.HV 71
5.Luleå HF
6.Timrå IK
7.Brynäs IF
8.MoDo Hockey
----------------------
9. Malmö Redhawks
10.Djurgårdens IF
----------------------
11. Mora IK
12.Skellefteå AIK
Paddan: För att varal lite OT så lär ni får vänta lika länge på guldet som LIF blir ett stabilt ES lag ;-)
Tror nog att LIF har större chans nu när dom har blåst bort dom två syndarna
65selander: Äh, det var ju bara för att vi ville spara guldfirandet till den nya arenan. Så enkelt var det.
Tro hur många omgångar man spelade i Interliga, (en liga med lag från Ungern, Kroatien och Slovenien) för vad jag kan se spelade de bara fjorton omgångar i Slovenska ligan.
Paddan: Säger du som håller på ett lag som inte ens klarade av att ta SM-guld med halva NHL i laget när det var lockout. ;-)
mattias - 74: Många Brynäsares tippning. Kan nog rabbla upp vilka som inte håller med men håller tyst för gästboks sämjan i Brynäs :-))
Jag hoppas på en stabil mittenplats men målvaktsparet är lite si så där. Fast kristan har inget att förlora, fräls oss som Sandqvist i MFF gjorde i dag.
mattias - 74/RQT
Gäääsp, finns inte en chans att Brynäs får kvala detta år det kan jag gå i god för, om nu mitt namn är värt något :-))
mattias - 74:
Den tabellen blire....fast sen hoppas ja givetvis att vissa lag hamnar längre ner än jag satt dom :)
1. Färjestads BK
2. Linköpings HC
3. Frölunda HC
4. Timrå IK
5. Hv71
6. Luleå HF
7. Modo Hockey
8. Mora IK
9. Malmö Redhawks
10. Brynäs IF
11. Djurgårdens IF
12. Skellefteå AIK
Poffa:
I min värld slår Poffa huvudet på spiken här.
Genom att se till att alla ES-lag tvingas till att ha fullgod juniorverksamhet - samt se till att junisarna enkelt kan utvecklas på just-för-stunden rätt nivå (först bra juniorserie, sedan enkelt att gå fram-och-tillbaka mellan ES-laget ifråga och någon 'farmarklubb' både i Div1 OCH AS för att få känna på seniorhockey då junishockeyn är för 'valpig' - så kommer det med jämna mellanrum poffa upp små Bäckisar och liknande i alla ES-lagen.
Att då låta dessa grabbar ta platserna ifrån Kreosotowitch, Onti Skallde och Sloan Auf Der Käfte och allt-vad-de-nu-hette ter sig då plötsligt som en god affär för de ekonomiskt slipade farbröderna på värvarpallen.
Dragan 2k:
Som jag skrev tidigare, du har mig vid din sida i den här frågan. Istället för sådana begränsningar borde det vara viktigare att främja för en god juniorserie, det som direkt kommer till min tanke är att att man borde sätta upp regler som säger att ES-klubbar tvingas ha full juniorverksamhet.
Att sätta restriktioner på Elitserien känns som fel ände att börja i. Se till att vi har juniorer som kan ta platserna av mediokra utlänningar och låt det hela lösa sig på den vägen istället.
RQT: Njae vet inte men afrika har ju 2 som ja vet Rumun Ndur från Nigeria & Olaf Kölzig från Sydafrika....nu har dock båda dessa andra nationaliteter nu.
Men nån finns de säkert :) nån teknisk brasse?
Dragan 2 k :håller inte alls med dig..... inte bara dom lagen du räkna upp som har pengar....
RQT: värdelöst förslag :)
5 per lag blir perfekt....men då tycker ja de ska va som i finland....vill man ha 5 transatlanter bör man få ha de , och vill ni i mora ha 5 afrikaner så får ni ha de .
1.Linköpings HC
2.Frölunda Indians HC
3.Färjestads BK
4.Timrå IK
5.HV 71
6.Luleå HF
7.MoDo Hockey
8.Brynäs IF
----------------------
9.Malmö IF Redhawks
10.Djurgårdens IF
----------------------