Forum

« · 753130 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Hockeyligans "Pucksnack"
Albert Hall: Håller med, jag tycker det är riktigt bra gjort. Enda invändningen jag har är att ljudnivån är oerhört låg. Tänkte på det igår när vi körde ut både pucksnack och highlights i FMMA. Vi fick säga till ljudkillarna att dra upp alla reglar dom kunde men ändå lät det lite svagt. Samma sak idag när jag skulle kolla på highlights via datorn hemma så drog jag på alla ljudreglage jag kunde hitta men ändå var jag inte riktigt nöjd. Frånsett detta så tycker jag mycket om det dom hittills gjort.
Kommentera

Stigsson:

Jag tycker Pucksnack är bra. Visst ser och känner man att det inte är gjort av folk med 20 års erfarenhet av sportproduktion, men ändå klart godkänt. Bra jobbat, vem som nu än ligger bakom det!
Kommentera

bobbe: Är du inblandad i produktionen av Pucksnack?
Kommentera

Avsnitt 2 av Pucksnack, inför torsdagens omgång, ute nu. Se länk.
Kommentera

MorganaLefaey:

För föregående säsong kan du kolla hur duktiga expertisen var på mik.se

Kommentera

Knycker er tråd en sväng. Någon som vet om det finns något ställe som sammanställt alla så kallade experters tips för hur tabellen slutar?

Eller så kanske man skall slänga ihop en bara för att se att de inte är så mycket mer än experter än oss andra dödliga mm.

Kommentera

bobbe: Bra program! Ser att programmet fått lite inspiration till namnet PuckSnack och förkortningen PS från det här forumet. Skoj! :D
Kommentera

Jag får ljud men inte bild.. :S
Vad är felet?
Kommentera

bobbe:

Instämmer, tittar också just nu.

Tack för länken och tipset!
Kommentera

bobbe: Danke. Håller på och glor igenom nu. Verkar vara en bra produktion hittills.
Kommentera

Hockeyligans "Pucksnack"
Elitseriens nyaste hockeymagasin vid namn Pucksnack är här! 55 avsnitt kommer att visas under grundserien, det vill säga ett program per omgång, och sänds både på nätet (gratis) via Hockeyligans "HockeyLive" och i samtliga elitseriearenor före match.

Första avsnittet är ett extra långt specialavsnitt inför seriestart (ca en halvtimme) med diverse fakta och godis om de olika lagen. Ett "normalt" Pucksnack är ungefär fem minuter långt.

Nyfiken? Titta själv på första programmet, se länk nedan! (...verkar kräva Internet Explorer...)
Kommentera

Sv: Hårdare regeltolkning
wap.hockeysnack.com
Fel tråd men satt och funderade över hur det är tänkt med den extra hemmamatchen som de sämsta lagen från förra säsongen får, hur blir det nästa säsong? De 6 andra eller de 6 sämsta igen? Jag menar det handlar om ganska mycket extra pengar och sportlig fördel.
Kommentera

GävleLasse: Du tar mera poäng. Förmodligen där som skon klämmer.
Kommentera

El Aka Ali: Jag kommer inte ihåg hur det var med Sjödda men om han snackade till sig en utvisning så är det inte mycket att säga. Nånting säger mig att domaren var ganska obstinat och hade ingen som helst lust att hålla med om att han var värdelös... ;)
Kommentera

GävleLasse: Håller med dig till viss del Lasse. Den domarn var inte riktigt bra. Det var feldomslut lite hit o dit, motför vad jag har vant mig med från ES. Men för mig gällde inte det, utan domarens rätt att agera mot uppenbara protester mot domslut. När domaren redogjort varför han tagit sitt beslut och protesterna fortsätter. I detta fallet gjorde domaren rätt med händerna mot midjan. Jag reagerade för hur förvånad "Sjödda" blev. I ES under fjolåret hade han inte åkt ut. Och förmodligen inte Dackell heller.
Just den situationen gjorde domaren rätt enligt mitt sätt att se på det hela. Det var länge sedan jag dömde själv.
Kommentera

El Aka Ali: I fallet Dackell så blev han förbannad på domaren som släppte en solklar interfierence i boxplay när en TIK:are körde över Dackell i ena tekningscirkeln när han skulle upp och sätta press på puckhållaren i det här fallet Timråbacken.

Jag förstår att han reagerade för det var ju inte bara brynäsare som hade åsikter på domarens nivå under den matchen.
Kommentera

65selander: Du tar lite poäng där. Det är förmodligen den vanligaste orsaken. Men jag tycker ändå att domaren har rätt att stävja om han finner att det gått system i klagandet.
Kommentera

65selander:

Du menar att Sjödin och Mohlin börjar bli gamla och vill vila mera?! ;-)

Sorry, kunde inte missa den straffsparken...
Kommentera

El Aka Ali: Klart att alla har någon i laget som tjafsar mera med domaren än vad andra gör. Det som jag också tror varför dom tjafsar är att få ner tempot mm eftersom sena byten är lättara att genomskåda
Kommentera

Gidde: På Sca-cupen i matchen mot Tik åkte både "Sjödda" o Dackell ut för protester på domarbeslut. En relativt okänd domare men själv tyckte jag att det var rätt. Brynäsklacken och Sundsvallarna protesterade högljutt.
Tycker faktiskt att det är motiverat att ge de som protesterar att ett straff för tilltaget. Ifall det är lagets lagkapten då kan domaren höra på ev. klagomål men om det övergår till protest då skall det vara en 2-minutare.
Kommentera

Gidde:

Vad tusan!!!!

"Om det är rätt eller fel kan man ju dryfta länge"

Nu blev det väl ändå rätt??
Kommentera

Gidde:

"Om det är rätt eller fel vet kan man ju dryfta länge"

ska det naturligtvis stå!
Kommentera

GävleLasse:

Brynäs har ända sedan Salmingarnas tid (ja, jag såg faktiskt även dom matcherna) varit ett lag som gnällt (kanske protesterat är ett bättre ord?) på domarna, och försökt få dom att ändra åsikt, eller ge en favör "tillbaks" i ett senare skede av matchen.

Om det är rätt eller vet kan man ju dryfta länge, men jag tycker det vore roligare om man slipper se sånt mest hela tiden.

Det är INTE bara tuggummit som gör att Sjödins mun rör sig, trots att det tuggas rätt friskt ;-)

Har varit med om otaliga 1-meters offsides som det ska diskuteras och pekas om till domaren.

Men vi kan väl vara överens om att vi ser saker och ting olika, och vara nöjd med det?

Friends? ;-)
Kommentera

Gidde: Jag kan bara tala för Brynäs i det här fallet då jag ser för några matcher med de andra lagen för att bilda mig en uppfattning. Det jag vet är att Sjödda är väldigt uppskattad av domarna i sverige. Jag tror många drar slutsatsen att han gnäller på dommaren bara för att munnen rör på sig hela tiden men han har ju sina berömda tre tuggummin, ett för varje period. ;) Att du hör allt som sägs är ju bullshit. Jag kan tänka mig att du sitter ovanför båsen och hör en del där.

Sen är det skillnad på att gnälla på domaren och föra en dialog med dommaren.
Kommentera

GävleLasse:

Där har du fel om mig i alla fall, men du får tro precis vad du vill...

Som du kanske ser så kan jag även kritisera mina "egna" vilket man sällan ser hos andra supporters.

Seriens gnäll-lag under lockout-säsongen var t.ex MoDo, med Kent Forsberg som stor härförare, pådrivare och rolemodel!

Inte bra alls, en tränare/lagledare ska INTE gå före med såpass dåligt exempel anser jag i alla fall..

Men faktum är att det finns tre lag som tjatar och gnäller ständigt på domarna och det är FBK, BIF & HV71. Så ser det ut när dom är på besök i alla fall, fakta :)
Kommentera

Gidde: Tja, dels för att du är modoit. uppe i övik så har man verkligen koll på sånt där. I synnehet när det gäller negativ kritik på allt och alla som inte har mododräkt på sig.. ;)
Kommentera

GävleLasse:

Japp, helt rätt!
Hur kunde du veta det? ;-)
Kommentera

Gidde: Jag antar att du sitter väldigt nära isen på matcherna då du verkar höra allt som sägs.
Kommentera

Kent Forsberg t.ex, skönt att han inte är kvar som tränare i MoDo...
Kommentera

GävleLasse:

Att diskutera merparten av alla offside avblåsningar, det tycker då inte jag är "att göra sitt jobb som kapten", men smaken är ju som baken...

Som sagt, jag gillar Sjödin, och det finns andra som "gnäller" mycket också...
Kommentera

Gidde: Men gnäller? bara för att spelaren och domaren för en dialog så behöver det inte betyda att de gnäller. Det är skitviktigt att domare och kaptener för en ständig dialog på planen.

Sen att andra "gnäller" mer än andra, tja en del är väl inte "cut out" att vara kaptener då de inte gör sitt jobb ;)
Kommentera

GävleLasse:

Hehe, äntligen någon som nappade! ;-)

Men det är ju i sådana fall ALLA kapteners uppgift, konstigt då att vissa gnäller mer än andra..

Men jag tycker Sjödin är en skön kille, har inget emot honom...
Kommentera

Gidde: Jag kan upplysa dig om att Sjödins uppgift som kapten ÄR att med smart prat försöka skaffa sig fördelar. Den uppgiften har ALLA kaptener och Assisternade kaptener.

Det måste väl ändå ha nått dig med att det förhåller sig så...
Kommentera

Gidde:

Skall inte klaga mer man får bubblor till höger och vänster om diverse saker men men Leksands spelare är ju inga helgon det heller så nu har jag fått det sagt !!
Kommentera

mattias - 74:

Nästa steg är väl att även publiken kan bötfällas, och att det drabbar laget som man är supporter åt?

;-)
Kommentera

Hawerchuk:

Ja men jag kan knappt några regler jag dömer från läktaren =)
Kommentera

mattias - 74:

Vilken tur du inte lirar i Elitserien. ;)
Kommentera

Gidde:

Davidsson i Hv är väl också en gnällkärring
Kommentera

mattias - 74:

Brynäs kan få det lite jobbigt också, Sjödin & Molin är rätt bra på att gnälla.

Djoos kan ju också, men han är ju i båset numera...
Kommentera

mattias - 74: Hehe med tanke på hur "gnälliga" endel spelare/ledare är så skulle väl ett sånt bötessystem bekosta en hel uppsättning proffsdomare!
Kommentera

Sv: Hockeyradion.
Bissett19: Typiskt att man jobbar den kvällen.
Jaja, det lär väl läggas ut på webben så det gör nog inte så mycket trots allt.
Kommentera

Gidde:

haha ja får se hur många gånger Jörgen Jönsson åker fram till domaren nu om regeln blir verklig =)
Kommentera

mattias - 74:

Tur att Wikegård slutat som tränare själv då! ;-)
Kommentera

bobbe:

Saxat från svt text!

Wikegård vill se protestböter

SVT:s ishockeyexpert Niklas Wikegård
vill se böter för spelare och ledare
som visar missnöje mot domslut.

-Om domarna ska klara att hålla en
snävare nivå måste de få hjälp. -Jag
tror det här är enda sättet, säger
Wikegård som tror att det slutar som
det brukar annars - med stegvis
återgång till tidigare toleransnivå.

Thomas Andersson, en av två proffs-
domare i elitserien, betonar istället
värdet av att nu ha tid att träffa
klubbarna utanför isen: -Det handlar
om förståelse för varandras roller.
Ju mer vi träffas desto enklare.

Vad tycker ni? Själv tycker jag att det är en alldeles lysande ide, slipper man det ständiga gnället från ledare och spelare!
Kommentera

Sv: Äntligen...

Bissett19: Som lök på laxen så har SVT säkrat "Hockeykväll" till 2010 :-)

Längst ner så står det även:
Direktsända matcher
Från nästa säsong, det vill säga säsongen 2007/2008, kommer SVT också att direktsända en av Elitseries öppningsmatcher.
-Hockey har en stark ställning som tv-sport, så det känns naturligt och spännande att göra en speciell satsning kring seriestarten, säger Albert Svanberg.

Kommentera

Bissett19: SR fortsätter även med webbradion. Hade för mig att det talades om en annan intressen där. Förhoppningsvis så blir kvaliteten bättre i år.

Det var lite si och så ibland från vissa arenor.

Kommentera

Portello: "Är det någon som vet när det blir inför repotage samt L-G Janssons tips av ES i radiosporten?"

På Torsdag den 14/9 kommer man köra Elitseriespecial, med L-G:s synpunkter.
Kommentera

Sv: Äntligen...
Frella: "Kommer SVT att fortsätta sända sitt Hockeykväll? Eller blir det femmans lördagsmagasin som tar över detta? Hittar ingen info om detta, men spelschemat är väl uppbyggt med måndagsmatcher även i år för att anpassa sig till Hockeykväll?"

Japp!!!

Svt kör i gång den 18 September.

"22.15 Säsongstart: Hockeykväll
Elitserien i ishockey med matchreferat, direktintervjuer, reportage och analyser. Programledare: Peter Jihde. Expertkommentator: Niklas Wikegård. Del 1 av 13.
* Även i SVT2 19/9
* Textat sid 199"
Kommentera

Är det någon som vet när det blir inför repotage samt L-G Janssons tips av ES i radiosporten?
Kommentera

Deas: Fram för NHL:s regelbedömningar. Sedan  behövs bara NHL-spelarnas skridskoskicklighet också. Och att alla elitseriekiosker tar in Cracker Jacks i sortimentet.
Kommentera

« · 753130 · »