Dragan 2k: Du kan vara helt lugn. Frölunda kommer inte förstärka, Frölunda kommer inte gå till slutspel. Frölunda kommer den 2 mars att kunna åka på golfsemester.
GävleLasse: En tråd om Elitserien i just i gästboken Elitserien. Den måste jag dra nytta av. Är det bara jag eller är denna dag som man brukade könna på julafton när man skulle få paket. En spänd förväntan om det som kommer att hända. Det är så oerhört spännande att se vilka spelare som kommer till ens lag och även till andra lag. Spekulationer till höger och vänster - oväntade övergångar med mera.
Det är ju tamitusan omöjligt att koncentrera sig på annat.
Jonte321: Hur tycker du att Mora ska bygga sitt lag då? Om vi nu spelar i Elitserien så kan vi sannolikt inte ha två kedjor med Mora-spelare i senioråldern, och två kedjor från J20. Det måste se annorlunda ut.
Förutsättning att ta hänsyn till: Vi har inte samma plånboksstorlek som Färjestad och HV.
Huge: Jag vet att Gynge inte är center, men en sån som Björn Danielsson kan lira center, eller hur? SSen kan Gynge ta en forwardsplats istället. Ni få inte missförstå mej när det gäller "utlänningar" hit och dit. Dem tillför mycket, men ni kan väl hålla med om att en hel del är väldigt "onödiga" importer, eller hur?
horcoff: Som brynäsare måste jag säga att han även verkar ha lite problem med våra spelares positioner i laget. Gynge är ingen center, men det är vårt nyförvärv Hauthonen. Han är tänkt att för det första ersätta Bäckis som sannolikt sticker till nästa säsong, men han är även tänkt att redan i år vara backup på ev skador på främst Micke Lind.
Jonte321: Du har problem med utlänningar har jag förstått eftersom vilken sida man än slår upp så kan man läsa samma sak. Men som supporter av Mora så gläds jag samtidigt att det är ett av de lag med högst antal egna produkter.
Gick in på Moras A-trupp, och kunde då se att man hade 14(!) utlänningar i laget. En väldigt och tråkig hög siffra. ÄSka även sägas att jag är besviken på Brynäs lite grann, då man värvade en finsk center nu i veckan, när man har såna lovande killar som Richard Gynge, som man lånar ut till Nybro istället. Ne, mer svenska spelare i Elitserien, det är trots allt Svenska Mästare man spelar för att bli i det här landet.
Portello: Intressant utveckling. Ja, om det nu ligger något i det, vill säga. Frågan är väl vad man lyckas uppnå med den rockaden? Stana känns för mig som en målvakt i nivå en bit under Cechmanek. Därmed inte sagt att han inte skulle lyckas bättre. Nej, det kan ju mycket väl vara omställningen till spelstilen som har spökat till det för den gode Roman C. Den som lever lär väl få se, i vanlig ordning. En sak är dock säker: LHC i nuläget behöver en målvakt som kan vnna matcher åt laget. Jag tvivlar dock på att Stana är den som fixar det.
Jonte321: Jag har inte någon bra koll på Mora jag heller , men vid en snabbkoll av laget hittade jag NIO spelare från dalarna . Det kan vara flera för jag har ingen koll på deras juniorer , så det där med att det bara är utlänningar i Mora kan du glömma .
Frella, Marcus: Sidan har funnits sedan ett bra tag tillbaka, "lanseringen" i samband med priset är bara rent skitsnack. Finns heller ingen anledning att stoppa varken den eller priset, enligt min mening.
Marcus: Men sidan och idén skulle väl finnas kvar? Att uppmärksamma bra tacklingar till förmån för den uppstartade "kursen" Närkampsspel. Dock är ju som bekant priset borttaget.
Jonte321: Om man vänder på det hela så har Mora ganska hög andel egna spelare - eller från absolut närområde - i sitt lag.
Har inget emot övriga svenskar, tvärtom, dem tillför mer kvalitè, FÖR DET MESTA, men Många lokala spelare (bl.a från Mora) är mer än vad som behövs i svensk hockey. Någon som håller med?
Jonte321: Nej. Låt klubbarna bestämma själva hur dom sköter sin verksamhet och vilka spelare dom ska ha. Hade Mora varit en etablerad klubb hade dom aldrig värvat så många utlänningar.
Läste i en tidning för ett tag sen, där det stod: "Dalmasarna har det tungt nu". Väldigt sorgligt att man ens nämner dalmas kring Mora, då dem knappt inte ens har några svenska spelare:P Mora... locka till er svenska, och unga o hungriga spelare istället! Har inget emot utlänningar, tvärtom, dem tillför mer kvalitè, FÖR DET MESTA, men Många inporter (bl.a från Mora) är mer än vad som behövs i svensk hockey. Någon som håller med?
Det är lite underligt att hockeyhits-sajten finns kvar och att det länkas dit firån elitserielagens hemsidor (åtminstone timrås som jag kikat på). Se länken.
250kg kärlek: Har de dragit tillbaka det är jag nöjd. För det ska inte behövas ett pris för att vi ska få se tacklingar i svensk ishockey. Istället måste spelarna lära sig den konsten från grunden.
Hade man fortsatt med priset så hade vi haft ett antal spelare som egentligen inte kan tacklas, och som inte kan bedöma när det är rätt läge, och då kommer det garanterat att uppstå skador som kan vara ganska allvarliga.
Kolass, blir det skithög om man tänker som jag gör?
Å andra sidan gillar jag Boork, har varit på en föreläsning med honom, och det är en fascinerande talare.
Men bästa tränaren vet jag inte om jag håller med om, och det var ju det tråden handlade om.
Däremot en jäkel på att få ordning och redan, och styra upp saker på det sätt som han vill att dom ska vara på, och det har helt klart varit nyttigt för Brynäs.
Ja, jag hoppas och tror att dem flesta här anser att Boork är den bästa tränaren, eller hur? Jag tycker att han är i en kolass för sej. Vilken annan tränare skulle kunna skapa ett topplag för att bara efter 1½ varit bottenlag. Leif må vara ganska gammal, men hans hockeytänkande fungerar och jag kan bara hoppas att han förlänger med Brynäs!
Huge: Jag tror att Janne gör som Calle J gjorde i motsvarande situation, nämligen avgår. Gunnar och Janne är ju gamla kompisar och om den ene får sparken så vill nog den andre inte heller vara kvar.
GävleLasse: Nä, grundfrågan jag ställde var ifall GP inte var huvudtränare mer än på papperet. Dvs att dom hade i stort sett gemensamt ansvar i realiteten. Ex när Karlsson tränade Frölunda under Lillis som huvudtränare, så kändes det mer som att där var verkligen Lillis den som hade huvudansvaret. I LHC har man aldrig fått känslan av att GP varit den absolut ledande och drivande tränaren. Jag kan ju ha fel, men det är väl inte det som är det viktigaste (vem som har rätt eller fel)
Huge: Men han var huvudtränare...det var väl det som var grundfrågan.
Hur sedan arbetsfördelningen var upplagd är ganska ointressant för det är ju GP's uppgift som huvudtränare att lägga upp denna, ge roller till de olika tränarna etc...
GävleLasse: Jo, men min poäng är ju att dom båda väl har haft ungefär lika mkt ansvar, enligt min mening. Och att det mest är på papperet som man egentligen haft en huvudtränare. Karlssons vidare öden är ju också lite osäkra ser jag nu, efter att ha läst Corren.
"LHC entledigar Gunnar Persson Linköpings Hockey Club entledigar Gunnar Persson från sin post som huvudtränare i Linköpings Hockey Club. - Vi känner att vi måste göra scenförändring för lagets och föreningens bästa, säger LHC:s klubbdirektör Mike Helber"
GävleLasse: Man ska ju presentera ny tränakonstellation på Måndag.Men tror nog att Lillis Lundh ligger nära till hands,han och Janne Karlsson har ju jobbat tillsammans länge i Frölunda.
GävleLasse: Delade inte Karlsson och GP på tränarsysslan, bara det att GP var huvudtränare mer eller mindre på papperet? Så har iaf jag uppfattat det hela.