Fredberg: Jösses... jag rekommenderar dig en rejäl rensning av öronen, förslagsvis medelst Revaxör, som du sannolikt hittar på ditt lokala Apotek. Mer enörad(!) supporter får man nog leta efter.
Så lite "hat" som det har varit den här säsongen har jag inte varit med om sedan jag flyttade till Linköping. Numera är det bara en myt att LHC:s supportrar är så hemska, om än en seglivad myt.
Det var värre förr. Betydligt värre. Men med tanke på att du inte ens har koll på de senaste säsongerna är det nog för mycket begärt att du ska ha något perspektiv på det hela.
Stigsson: ok tackar då vet jag... men dom har ju varit enormt svackiga under den tiden... förra året var dom lysande detta året har dom varit sisådär och dom var ju tippade som topplag..
Tycker det är skönt i alla fall att du inte klagar på motståndarlagen, utan enbart skriver om och stöttar ditt eget lag ;-)
Men jag kan hålla med dig om att LHC's supportrar inte är så rumsrena, men det beror kanske en del på att dom inte direkt har någon hockeykultur utan är en nykomling i det här sammanhanget?!
Nog snackat om mina åsikter om Mora och deras värvningar av massa utlänningar. Nu skulle jag vilja diskutera Linköping HC, om nån har lust. Kanske att NÅGON har samma åsikt som mej, men det spelar iofs mindre roll. ----------------- Jag anser att Linköping har den absolut sämsta suppotrarna i hela Elitserien. Jag bor i Motala, cirka fem mil från Linköping, och har varit inne och sett ett antal matcher. Man blir riktigt förbannat, när en sån, ren utsagt SKAMLIG, publik, betèr sig som idioter. Förstår mej inte på varför man går på hockey och sedan bara skriker ut en massa skit om motståndarlaget och domaren... håll på erat lag istället för fan! Detta gäller väl iof alla suppotrar i alla hockeyklubbar, men LHC är extrema! Hörde inte en ända som heja på sitt lag LHC, utan bara skrek HATA, HATA OCH HATA! Ni som känner er träffade... ta en allvarlig funderare. Hockey är en sport, ingen krigszon, som vissa verkar vilja få det till. ---------------- HEJA BRYNÄS!!!!
Gusten: Det hade du väl gjort ändå eftersom femman också ska visa slutspelsmatcher och den ingår ju också i familjepaketet. Alltså är det två slutspelskanaler som du inte har.
Byt bort filmkanalerna mot familjepaketet så är du safe. Jag har Familjepaketet, C+ Sport och säsongskortet hockey då täcks allt in från allsvenskan till sista finalen.
Stigsson: Då sket det sig alltså. Snacka om falsk marknadsföring. Här skaffar man säsongskortet i tron att man inte KAN missa nån jävla slutspelsmatch. Skulle fan inte förvåna mig om Brynäs kommer husera på den där förbannade hatkanalen varje gång.
Paddan: "Tro om Kanal 9 får ta de kommentatorer som är för dåliga för att platsa som kommentatorer i PPV? Då är ju nästa fråga, finns det så dåliga kommentatorer att de inte platsar i PPV?"
Popovic kanske tar hand om allt själv. "Mmmm stämmer braaa dää"
Hoppas verkligen att kanalhelvetet inte ingår i nåt jävla paket. Har nämligen bara filmkanaler, sport + PPV.
73Sjöbba: Det är inte säkert att du behöver söka efter den. Har du tidigare hittat en kanal som heter One_Television så är det den. Den uppdaterar inte namnet. Så kolla efter en kanal som heter One_Television.
Bissett19: Tro om Kanal 9 får ta de kommentatorer som är för dåliga för att platsa som kommentatorer i PPV? Då är ju nästa fråga, finns det så dåliga kommentatorer att de inte platsar i PPV?
Vad blir nästa steg? Kvartsfinalerna sänds exklusivt på någon lokalkanal i Bräkne Hoby
Kanal 9 kommer snart att finnas i Com Hems analoga grundutbud, boxers baspaket (kanalen heter ONE i dag) och via Canal digital. Mao är det stor chans att du kan se oscargalan!
Kanal 9 är kanalen som tidigare hette One Television och ägs av SBS samma ägare av Kanal 5.
På söndag startar Kanal 9 med Oscars galan.
Det finns en stor risk att detta projekt kan ta ett snabbt slut, då avtalet för att sända dennakanl inte uppfylles. Meningen var att kanalen skulle sända EU nyheter.
Kanalen delar plats med Voice.
Sändningstider 18.00-06.00. Kanalen vill sända 14.00-02.00. Frågan är om Voice vill maka på sig. Och det lär dom göra då Voice ägs av SBS.
Comhem frivisar Kanal 9 med start den 25 Februari.
Saxat från Hockeyligan angående TV-sändningar i Sluspelet:
"Samtliga matcher i slutspelet direktsänds i TV.
KVARTSFINALER CANAL+ sänder en match från varje kvartsfinalomgång. Kanal 9 sänder en match från varje kvartsfinalomgång så länge det finns två matcher i omgången. PPV/Säsongskortet sänder övriga kvartsfinaler."
Kanal9???Nån som har koll på vad det är för Kanal,nån systerkanal till Femman eller??
Jonte321: Det här snacket om tjecker på pilsnerkväll är egentligen en skröna, iscensatt av ett Mora IK som läst och begrundat den här tråden, till synes uppstartad av en Brynäskille.
För att kunna påvisa att man faktiskt har dalmasar i laget, och att den s.k. främlingslegionen Mora faktiskt har inslag av den svenska nationaliteten beslöt laget enhälligt att placera en grupp spelare på läktaren, och låta de ursprungliga Mora-spelarna visa upp sig för signaturen Jonte321.
Efter lite dividerande hade man enats om att en frånvaro av de tre landslagsmännen från Tjeckien - Brendl, Huml och Blatak skulle ge mest medial uppmärksamhet. Andra möjliga kombinationer på tal för läktarvård hade varit Pitten Pitkämäki, Toukko och Elomo, eller yankee-kombinationen Beduinen Stor-Eric, Jardine och den felaktigt utpekade Kanadicken Lill-Erik.
När man väl bestämt vilka tre som inte skulle vara med var frågan hur man skulle motivera avsängningen. "Enkelt," hade Brendl svarat, "vi kommer från pilsnerns hemland, och vi kan väl gå ut och svepa en bärs." Absolutisten Huml hade protesterat, men Blatak lovade att dricka upp också hans pilsner.
Planen var nu i rullning, och under match skulle matchen vinnas - och målen skulle enbart göras av ursprungliga lokala förmågor. Laget "Mora, inga dalmasar" skulle visa en gång för alla att rubriksättningen i en tråd på ett forum på Internet var helt felaktigt.
El Aka Ali: Det går inte att jämföra det Brynäs som hamnade i KS med dagens Linköping eller Frölunda, ej heller med Luleå. Brynäs var inte alls bortskämda med vinster den säsongen. Det var enorm turbulens kring tränarfrågan och Wayne Fleming kom in som en räddande ängel.
Dagens lag har en relativt stabil säsong bakom sig om man bortser från den ruttna starten i frölundas fall. Ta dig en titt på hur tabellen ser ut efter jul och det ser helt annorlunda ut.
Jag tror att lagen från AS har en chans och det är att Skellefteå åker ner till ks.
GävleLasse: Än en gång Lasse, Lagen från AS har flyt och spelar därefter. Lagen från ES har nerverna utanpå o spelar därefter. Det är kris i exempelvis Frölunda och Skellefteå om de skulle förlora en match i kvalet. Det bäst förberedda laget för kvalserien är fortfarande Malmö. Har för mig att första matchen i serien blir mellan de 2 lagen från ES. Skulle t.ex. Frölunda förlora en sådan match då kan vi snacka om kris och nerver utanpå skjortan. Var det inte så för Brynäs för ett par år sedan? Om det nu blir Frölundas så tror jag emellertid att de klarar sig kvar. Skellefteå skulle kunna tänkas få det jobbigare.