Bafucin: Jo men det är samma text som för föregående säsong, jag tänkte mer på det att Canal + sagt att dom jobbar på att sända alla matcher den här säsongen och besked kommer inom kort.
Varre: Så här står det på Canal Digitals hemsida: Med SÄSONGSKORTET ELITSERIEN får du tillgång till ca 100 direktsända matcher från Elitserien. SÄSONGSKORTET ELITSERIEN kostar 999 kronor för de sju månader som säsongen sträcker sig.
"Vi planerar att producera samtliga elitseriematcher för Säsongskortet. Slutgiltigt beslut fattas de närmaste dagarna, kommenterar Canal Plus Mats Örbrink till hockeysverige - hockeycentralen."
oscar1616: Jag skulle tro att man kommer att vänta ett tag till med att lämna ett meddelande, det handlar ju bland annat om den lilla frågan om vilken prissättning man ska tillämpa på säsongskortet med de nya varianter som tillkommer mm.
Är det någon mer än jag som har läst på flera hemsidor att i år kommer canal plus sända samtliga matcher på säsongskortet? www.expressen.se/sport/1.790919/alla-...
Stigsson: Kan även bekräfta att för befintliga kunder hos C+ sam säsongskortet så ramlade ner ett program om höstens filmer samt hockeyn.
ps/Stigsson, skicka kärringen på resa och umgås med siljans andra hockeylag istället. Om du tröttnar så finns det Brynäsare att umgås med. Gusten och Knogen skall köra en show som får Pride att blekna
epa: Det blir sändningar av alla matcher det kan du redan nu lita på. Jag jobbar med detta i FM Mattsson Arena och vi förbereder nu för fullt för att kunna sända alla matcher till PPV/Säsongskortet.
epa: Som jag har förstått så har man ännu inte bestämt priset för detta och vilka eventuellt olika alternativ som ska erbjudas, men det lär väl dyka upp inom den närmsta månaden.
LL: Åfan, då finns det ju en möjlighet att se de flesta matcherna ändå, trots att jag på grund av jobb på annan ort tvingats välja bort VIP-kortet den kommande säsongen.
Hmm, då kanske man måste kosta på sig C+ och Säsongskortet.
Robban74: alla matcher? Det var som fasen. Oktober kan bli en kul månad...
Måndag: Elitserien eller Allsvenskan (fotboll) på ppv, ibland Premier League på Canal+ Tisdag: Elitserien på ppv eller Allsvenskan (fotboll) på Canal+ Onsdag: Champions League, TV6/Viasat Sport Torsdag: Elitserien på ppv/Canal+ Fredag: Vad fan, inget på tv idag? Lördag: Premier League 12.45, Premier League 16.00, Elitserien 18.00, kanske också Allsvenskan 16.00 på TV4 Söndag: Premier League Canal+, Allsvenskan ppv
Det är helt enkelt så att vill man ha något som helst socialt liv under Oktober får man antingen välja bort en del sport eller så får alla kontakter med omvärlden ske på fredagkvällar...
Vilken HÄRLIG nyhet jag nåddes av när jag svarade på Canal Digitals mailenkät om säsongskortet !!
Nyheter om Säsongskortet
Vi kommer att utveckla de Säsongskort som vi erbjuder idag genom att utöka antalet TV-sända matcher. Under Elitserien kommer vi att sända alla matcher som spelas, det vill säga en ökning från dagens ca 100 matcher till ca 250 st. I Allsvenskan så kommer ytterligare två lag att kvalificera sig till kommande säsong vilket innebär att vi även där kommer att utöka antalet TV-sända matcher.
Fråga 1: Hur ställer du dig till att vi utökar antalet TV-producerade matcher som du får tillgång till via ditt Säsongskort? * Positiv * Negativ * Likgiltig * Vet ej/Ingen åsikt
Fråga 2: Vad har du för Säsongskort idag? * Combokortet med både Allsvenskan och Elitserien * Fotbollskortet med endast Allsvenskan * Hockeykortet med endast Elitserien
Fråga 3: Hur skulle du värdera (där 1=mycket negativ och 5=mycket positiv) en utveckling av Säsongskorten följande upplägg: * Ett Lagkort – där du nu får tillgång till alla matcher som ditt favoritlag spelar både på borta- och hemmaplan * Ett Hockeykort – där du nu får tillgång till alla matcher från Elitserien * Ett Fotbollskort – där du nu får tillgång till alla matcher från Allsvenskan * Ett Combokort - där du nu får tillgång till alla matcher både från Elitserien och Allsvenskan
Fråga 4: Skulle du vara beredd att betala ett högre pris för ditt Combokort om du skulle få tillgång till fler TV-sända matcher? * Ja * Nej * Kanske * Vet ej
Fråga 5: Om priset skulle höjas på ditt Combokort, skulle du då välja att köpa endast Hockeykortet, Fotbollskortet alternativt Lagkortet för ett lägre pris? * Ja * Nej * Kanske * Vet ej
Som det går att läsa där så är INGET bestämt ännu om alternativet "lagkort" - men jag tror ju de allra flesta som svara på enkäten har säsongskortet för att se "sitt" lag. HUVUDSAKEN är ju det som står i inledningen: "Under Elitserien kommer vi att sända alla matcher som spelas, det vill säga en ökning från dagens ca 100 matcher till ca 250 st."
Bara att vänta på att nyheten blir officiell och vad priset blir...
undrar vad det kommer gå loss på då