Dream Team: Men det står ingenstans hur många som ser något i hallarna. Avdrag:ex. MODO Hockey: 6 456-800=5 656 ser hela rinken Luleå HF: 6 200-800= 5 400 ser hela rinken
knaskamilla: Tänk att det ALDRIG stämmer nånstans där man anger publikkapaciteten i Kempehallen..? Visst inser jag nu att 5 200 är det som gäller, men det minns man ju inte från år till år..
Hehe. Nä, de bygger bort ståplats för ofta... Men det var ju någonstans kring 6500, sen var det någonstans kring 5800, sen någonstans kring 5500, nu 5200. Har jag för mig.
knaskamilla: Precis vad jag menar! Verkar mest som en "extreme ishall-makeover", i mina ögon.. som egentligen bara bortasupportrarna aldrig vunnit nåt på.. =)
Precis så har siffrorna sett ut i minskningen av platser i Kempis, från 6500 pers -98 så har det stadigt minskat. Fast nu har det ju varit 5200 ett par säsonger.
knaskamilla: Undrar hur det blir med det där egentligen. Mitt förslag på Dragan Event Center som skulle bli den nya arenan i Ö-vik föll inte väl ut. En fin liten arena med en publikkapacitet mellan 19000-35000 trodde jag skulle sälja men nepp det var inte intressant.
knaskamilla: 5200 har ju Floppa på träning, ny arena måste byggas snabbt som attan. Gärna då en där man slipper sitta i bilkö ut från parkeringen i över en timme....
Jag tror att ditt förslag föll på att MoDo inte gärna vill ha Frölunda inblandade i det hela. Men annars måste jag säga att du hade utformat det väldigt bra!
Mangan:
Om du får sitta i bilkö en timme när du är på väg hem från Kempis så har du gjort något sorts felaktigt vägval.
Då får ni ta för er lite mer, känner väl till kugghjulsprincipen? Enda gången jag suttit längre än en timme i kö är finalen -99. Och då va de ändå skitsamma.
Känns som att 5200 i Kempis ändå är en överdrift.. Man tänker inte på det när man är där på ett derby då det oftast är näst intill fullsatt, men i gårdagens träningsmatch med endast 1200 vittnen har jag svårt att förstå med de luckorna på läcktarna att kapaciteten bara är 600 mindre än i Sydkraft.. Borde inte gränsen ligga vid 4500 eller får man packa folk som i en sardinburk på ståplats?
Ambroo: Man packar defenitivt folk som sardiner när det är fullt. När det är fullt är man hjälplös som publik. Man får endera ha händerna ovan huvudet hela matchen, eller hålla dem neråt. Något svängrum finns inte.
NuMo: Jo det är just det jag menar, jag bojkottar derbyna där uppe numer.. De senaste matcherna har man varit inskuffad i ett hörn och endast kunnat se halva rinken..
NuMo: Ja, att det säljs en och annan pilsner under hockeymatcher, det råder det nog inga som helst tvivel om. Men att en publik utmärker sig som "packade", det torde nog ändå vara rätt så ovanligt, hoppas jag iaf.. ;)
Ambroo: Själv struntar jag att åka ordnade resor ner till fuskbygget i Timrå av den anledningen att man får gå in genom en betonggång nånstans i ingenstans, inte får röra sig en millimeter bland övrig hockeypublik och är tvungen att stå längst ner på läktaren med nitiska vakter mitt framför näsan som inte ser en sekund på matchen utan bara bevakar ingenting + att man måste pissa i korvlådan i pauserna eftersom den är näst intill samma som pissoaren. Hade jag möjligheten att se halva planen och samtidigt blev behandlad som en människa så skulle jag gladeligen åka på organiserade resor till Timrå.
"Jo det är just det jag menar, jag bojkottar derbyna där uppe numer.. De senaste matcherna har man varit inskuffad i ett hörn och endast kunnat se halva rinken.."
I så fall undrar jag om dessa personer (som i går stod på bortastå trots att de fick sitta var de ville) bara är rent ut sagt dumma eller om det där med att man inte ser så mycket från Kempis bortastå bara är höna av en fjäder?
"I så fall undrar jag om dessa personer (som i går stod på bortastå trots att de fick sitta var de ville) bara är rent ut sagt dumma eller om..."
Det här ser ju ut som en protestaktion från riktiga hardcore-fans, man sitter ner för att visa sitt missnöje med att bortastå inte är placerad högre upp mot mitten av arenan :-)
Frisco: Ok, jag skuggade igenom det.. Tycker inte det är så farligt som du uttrycker det.. Man har möjlighet att röra sej fritt och vakterna är inte så farliga som de ser ut, snarare lönnfeta och allmänt lata..
Okej, det är så det. En annan TIK:are här på SpS sa nämligen att man endast såg planen från de övre nivåerna av bortastå. Men helt klart ser man alltså även planen från de nedre nivåerna, men bara om det inte är en massa annat folk som står.... bakom en.
Ambroo: Min erfarenhet säger att man INTE har möjligheten att röra sig fritt och vakterna var precis så nitiska som jag skrev. Möjligen är de inte alls farliga utan de gör nog bara som de blivit tillsagda av eder förening. Den absolut sämsta arenan jag besökt ur bortasupportersynpunkt. Det var även den sämsta arenan innan man byggde lite brantare läktare.
Frisco: Som sagt, är nog bara er modoiter det gäller, För jag har blivit bjuden på öl i puben av Leksingar, snackat med Bobbe vid hemmaklackskiosken...
Jag frågade om jag fick gå ut i de allmänna utrymmena för att se hur det blev sedan ombyggnaden. Svaret jag fick var:
"Nä, om en skall gå skall alla gå och att släppa ut en massa bortasupportrar är inte speciellt smart. Men om du kommer hit en vardag då det inte är match kan du kanske få gå runt och kolla."
Lite synd då man gärna hade velat träffa flera av de som skriver här på SpS och språka lite. Förhoppningsvis släpper de på det till nästa gång. Fast förmodligen blir nästa gång en sittplatsresa. Annars får det nog vara...