Frisco:
Den sjungs väl för att hylla ett land där vi kan njuta av att gå och se på ishockey på kvällarna, istället för att ducka för granater. Det räcker för mig. Den borde spelas oftare, så att vi svenskar får samma känsla för landet som norrmännen har för Norge, fransmännen har för Frankrike osv.
Svenskar har blivit så förb*nnat bortskämda med att vi har allting utan problem, vilket medfört att vi inte har någon som helst känsla för vårt land. Slit och släng, skit i allt. Tragiskt.
westerlind:
Löjligt. Sjung med istället för att stå där och sura och känn att det kan bli samma underbara känsla kring nationalsången i samband med en match mellan Brynäs och MODO som det är på en träningslandskamp på Råsunda.
westerlind:
Jag förstår inte varför den ska bort? Det svenskaste svenska ska vi ta bort, men jag begriper inte varför. Bättre vore istället att alla sjöng med, då skulle det inte vara någon stämningsavtändande procedur utan snarare en rejäl stämningshöjare, precis som det är på landskamper i fotboll.
En gång för ett antal år sedan så uppmanade speakern i Kempis alla att sjunga med (var en slutspelsmatch), och alla gjorde det. Ståpäls, som Gunde skulle sagt.
Körberg har sjungit i Lule också nån gång. I luletröja. Tommy Nilsson är en annan som jag kan påminna mig på rak arm. Synd att låten är så dålig bara.