Forum

« · 400089 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Omröstningstråd: bästa nyförvärvet?
Röstar på Höglund, kommer betyda mördande effektivt PP för lila kaffelaget misstänker jag.
Kommentera

Sv: Omröstningstråd: bästa nyförvärvet?
knaskamilla:

Röstar på Salo med anledningen att jag inte tycker nåt av de andra förvärven bräcker honom, + att han är en världsmålvakt.
Kommentera

Omröstningstråd: bästa nyförvärvet?
Sådär. Nu har jag gjort en ny omröstning, och härmed också en tråd där ni kan skriva varför ni röstar som ni gör. Jag hade lite problem med att välja vilka som skulle få vara med, men om ni saknar någon i omröstningen så finns det ett öppet alternativ. (Lars Jonsson var nära, men Martin Plüss tog den sista platsen...)
Kommentera

Sv: MoDo
Magnus: jaja ja har pratat me Alexander Ragulin , haft praktik hos leksand , hjälpt tommy söderström att såga till sin klubba , guidat dynamo moskva och Ceske Budjuvice lite lätt ... :)
Kommentera

YaQoP: Då klår du mig, jag känner en kille vars tjejs mammas brors frus förra makes systers man känner en som skakat hand med Vladimir Kopat... :D
Kommentera

Magnus:

jag känner förresten en som skakat hand med Teemu Selänne
Kommentera

Och nu känner jag att denna tråd seglat ut på de stora mysteriernas öppna ocean! :)
Kommentera

NuMo: Trodde du att Salo hoppade och tittade ner för att rädda pucken??? Nädu, han försöker hoppa undan för den enkrona (alternativt en markare, eller en euro om nu finnarna hade bytt då) som här under nämnda Finne kastade in på isen!!!
Kommentera

NuMo: Nä, jag bara skämta, jag å.
Kommentera

Magnus: Jag är dödsallvarlig. Jag menar verkligen att den målvakt som hade haft lite spelsinne skulle ha bytt medborgarskap, petat Salo och hoppat aningen högre än vad han gjorde. Vissa försökte men de var inte tillräckligt bra. De placerade sig helt enkelt fel.
Kommentera

YaQoP: Glöm inte bort den fulle Finnen på rad 4 bakom Salo som psykade honom hela matchen! ;)
Kommentera

NuMo: Jag är inte så allvarlig, alla vet ju vad Salo kan. Men i just den matchen var han kanske inte så lyckosam.
Kommentera

Magnus:

Nädu jag skulle nog kalla omöjligt skott, isen va ju dålig, och Salo va ju skymd, och vitryssen va ju dopad,

;)
Kommentera

Magnus: Det kan ju hända att det är ett vitryskt fenomen. Som jag sagt tidigare. Salo var den målvakt som var närmast att rädda pucken. Alla andra var felplacerade.
Kommentera

YaQoP: Lobb är kanske att ta i, men "på måfå ivägkastad puck" är så långt att skriva.
Kommentera

Magnus:

Vet vad du syftar på, men kallar du det verkligen en lobb?
Kommentera

NuMo: Ett annat alternativ är givetvis att Modo är förutseende nog att värva alla lobbslickliga Vitryssar innan något annat lag hinner agera. ;)
Kommentera

Magnus: Det krävs nog först inkompetenta utespelare för att det skall lyckas och det har inte Modo hunnit skaffa sig än.
Kommentera

Mygel: Riktigt bra nyförvärv, nu väntar jag bara med spänning på när övriga lag ska börja värva lobbskickliga vitryssar! ;)
Kommentera

Mygel:

Det kanske får bli någon ny omröstning, snart...
Kommentera

MoDo
Kan man slänga in en röst på Modo nu när det gäller värvningar. Salo måste vara den bästa värvningen hittills i ES denna Silly säsong.
Kommentera

Sv: Framtiden?
JimmyH: Nu vet jag inte om dom har kört ett sånt här läger redan
eftersom vissa namngivna saknas!
Kommentera

Kan ju vidare också säga att Niklas Bergfors och Tom Wandell är de bästa 87orna men de finns inte med. Kristoffer Berglund är en 88:a som defenitivt borde platsat också.
Kommentera

difzi: Robert Nilsson och Loui Eriksson finns heller inte med. Men däremot Johan Fransson som ju tom fått debutera i Tre Kronor redan.
Kommentera

knaskamilla: Jo, hans fanns någ där,,men då är det änu konstigare att Salmonsson inte är utagen...
Kommentera

difzi:

Oscar Hedman är också elitseriespelare, men han blev visst uttagen ändå. Om jag inte läste fel.
Kommentera

65Selander: jo de é klart, lätt att glömma länken, talar av egna erfarenhet ;p

men att inte Djurgårdens Salmonsson blev uttagen? Eller är det för att han är ES-spelare?
Kommentera

65Selander: Och Frölunda med hela 9 stycken...Fast de återfinns säkert i någon annan klubb inom kort:-)
Kommentera

difzi: Kanske lättare att förstå om man bifogar länken också!
Sorry!
Kommentera

65Selander: då kanske de finns ett litet tips,,räkna upp spelarnas namn..
Kommentera

knaskamilla: Ev framtida Landslagsspelare
Kommentera

65Selander:

Vad svamlar du om?
Kommentera

Framtiden?
Kul att se att BIF har tre st med i laget!

Grattis Matte!!

MoDo har åtta st om jag har räknat rätt över alla åldersgrupper. Men klubben är ju kända till att fostra unbga lovande spelare!

Det som är ganska kul eller tragiskt är att FBK har ! st spelare i gruppen -88.

J
Kommentera

Sv: Timrå - ett lag utan stjärnor?
Zcootah: man ska vara posetiv! försök med det i stället
Kommentera

JimmyH: tror faktiskt åxå timrå hade varit en het guldaspirant i år om Z hade varit kvar...han är grym...plus att laget var riktigt bra utan han...
Kommentera

Linda87: lasse viker säkert ner sig
Kommentera

mangan: jag tror att det kommer att bli mycket bättre nu som när "Z" flyttade till detroit men jag tror dessutom att det kommer att bli nya stjärnor av de nya spelarna som till exempel Lars Jonsson, Teemu Aalto och Jonathan Hedström, det kommer att bli ett helt annat flyt.

Timrå IK forever!
Kommentera

mangan: jo de e sant.. jag tror nog att han kan lyfta timrå några snäpp.. men även Magnus Nilsson kommer bli bra.. och Kapanen hoppas vi också att han kommer att göra en kanonsäsong...
Kommentera

Forts...

Den hårda träningen gav i resultat att Niklas Nordgren tog ett jättekliv och blev landslagsman. I stort sett alla spelare i hela laget blev bättre och de fortsätter utvecklas. Det har gett en stomme.

Nu till kommande säsong har stommen kryddats med några etablerade namn. Laget har idagsläget 10 spelare som under förra säsongen någongång representerade Tre Kronor. Lägg därtill 4 finländska nyckelspelare och en fantastisk hockeyarbetare från Kanada.

Skulle Henrik Zetterberg varit kvar i klubben plus att man haft de laget man haft de två senaste säsongerna så skulle det inte vara orimligt att tro att klubben haft ett SM-tecken i prisskåpet nu. Det hade knappast gått sämre iaf.
Kommentera

mangan: Hög klass på denna diskutionen.

Henrik Zetterberg är en hårt jobbande spelare med ett gudabenådat spelsinne. Var nog mer de fina värvningarna som klubben gjorde till den säsongen plus att man satsade på en bättre försäsongsträning än att Zäta försvann.

Timrå ersatte Zätas offensiva kunskaper med Valeri Krykov som slutat 8:a i skytteligan i Finland säsongen innan. Nu kommer han inte upp i Zätas klass men det är en av Elitseriens bästa centrar enligt mig. Väldigt underskattad.

Övriga värvningar var Kalle Koskinen, Toni Koivunen, Sanny Lindström, Markus Åkerblom, Patrik Wallenberg, Christian Sjögren och Martin Lindman. Sedan att laget inte tappade en enda spelare man ville ha kvar förutom just Zetterberg.
Kommentera

Åke the myth:
Z vem?? ..;0)
Kommentera

gud: Precis! :o)

Sen vete katten om jag vill kalla Z för en stjärna innan han stack till NHL?!
Kommentera

Åke the myth
Stjärnor är överskattade...;0)
Kommentera

gud: Äntligen! Kan man kanske säga, frågan är om laget blir bättre?

För enl. den här tråden är det inte bra med stjärnor.
Foppa o Sundin vill inget lag ha, dom jobbar ju ingenting :o)
Kommentera

KoskinenFan: Ja, där kan man ju verkligen tala om en som jobbar hårt för laget. Nästan så att han har lite stjärnstatus jämfört med andra grovjobbare....
Kommentera

mangan: Ja de e klart att de finns de.. vi får se vilka som utmärker sig mest denna säsong i ES.. tror Hedström kan bli en sån i TIK dressen..
Kommentera

Danne_L:
För första gången sedan Timrå IK gick upp till ES så har "vi" kunnat
värva 3 stabila elitseriespelare och 3 kommande (förhoppningsvis)

Ääh..det lilla Timrå IK har värvat gör Frölunda på en kvart..;0)
Kommentera

KoskinenFan: Eller hårt jobbande stjärnor. För tro mig: det finns sådana också!
Kommentera

mangan: Jag håller med dig när de gäller dessa fix-stjärnor som "Zäta".. alla trodde att han skulle klara allting själv men så funkar de inte..

Ett lag ska inte bestå av stjärnor för så fort du säger stjärna så betyder de att han ska klara mycke mer än andra i laget.. de funkar inte så.. ett lag ska bestå av hårdjobbande killar.. inte stjärnor..
Kommentera

mangan:

Vi kan ju ta vårat Frölunda som exempel där kombinationen mellan ett par stjärnor och unga lovande killar visar sig vara lysande.
Kommentera

« · 400089 · »