Swordster: Jag har iaf pratat med Janne Söderström och han visste inget alls om detta. Jag ska prata med en annan person senare i eftermiddag och återkommer när jag får veta mer..
Börje: Bara för att de ger oss så få så tycker jag inte att vi ska ge tillbaka på samma sätt. Trodde de verkligen att 100 biljetter skulle räcka för Timrås alla röd-vita supportrar? Å andra sidan så har vi haft max 120 resenärer under denna säsong. Det har blivit ett snitt på ungefär 40 personer/ resa.
Madde: Särskilt med tanke på hur stor arenan är och det faktiskt är slutspel. Varför kan andra tilldela motståndarklacken fler än 100 biljetter om inte Frölunda kan? Dåligt.
Madde: Fan alltså, skulle vi få lika stor del av platserna (procentuellt) i Scandinavium, som Timrå Ishall upplåter till bortafans, då skulle vi få in över 500 pers.
Mr Magoo: Frölunda säger att 100 biljetter var Hockeyligans beslut. Jag håller med om att det låter idiotiskt... Vi får ju inte ens 1 hel procent av biljetterna. Det är skamligt. Hur kraven ligger vet inte jag. 10% är sagt att vi skall få men är något verkligen fastställt där?
Vi försöker röra om lite i grytan. Nog tycker jag att Frölunda ska få skämmas för det här. Skandal i Hockeysverige!
Madde: Hur är gränsen satt? Är kravet minst 100 och sen är det upp till arrangerande klubb att dela ut mer om man vill... eller är det max 100. En liten skillnad där faktiskt.. skulle vara kul att veta vad som gäller. Det första alternativet låter snålt från Frölunda isåfall och det andra låter idiotiskt ifrån HL..
matsby: Hockeyligan har satt gränsen. Vi har fått 100 biljetter omgång 2 & 4. Alla andra är redan sålda. Möjligheten att förhandla sig fram till mer finns i om det skulle bli fler matcher.
Bragd-Birger: Men onekligen så är det ju då så att TIK och Indianerna har kommit fram till detta tillsammans,,,undrar hur de gjort om de fått DIF eller FBK..
matsby: Mailade faktiskt Frölundas kansli, men fick inget egentligt svar på frågan om hur biljettfördelningen gått till. Undrade om det var så att Hockeyligan satt någon form av minimigräns på 100 biljetter i Scandinavium och om det var upp till Frölunda att tilldela fler biljetter till bortasupportrarna. Svaret blev ett kryptiskt 'vi följer Hockeyligans beslut'. Vilket jag tar som inteckning för att mitt antagande stämmer. Dvs Frölunda la sig på minimigränsen. Äckligt, och en synnerligen god anledning till att spela skiten ur dom i fyra raka.
bar mofftak: Sjukt egentligen; det gnälls ganska friskt om Timrås spel under matcherna här inne (ingen nämnd, ingen glömd). Forechecken klickar inte, passningsspelet är bedrövligt, defensiven obefintlig och slarvigt, anfallsspelet är trubbigt.
Jag ska prata med en annan person senare i eftermiddag och återkommer när jag får veta mer..