Trycket efter biljetter och Frölunda här i Göteborg är benhårt... 12 044 kommer det att stå i publiksiffra under semifinalerna, garanterat. När Leksand besöker Göteborg då kan det mer eller mindre komma hur många som helst hit från Dalarna + alla dalkvinnor som bor i Göteborg ;-). Garanterat så hade tilldelningen på biljetter för bortasupportrar varit ca 1200 om det hade varit Leksand och inte Timrå som Frölunda skulle ha mött i semifinal. Dom bortalagsbiljetterna hade varit sopslutputsväck borta, garanterat för både Frölunda och det affärsdrivande verket Scandinavium. Men nu kommer uppstickaren älskade Timrå på besök som kommer i snitt att ha 77 mil bortifrån till Göteborg en tisdag mitt i arbetsveckan. Hur många Timrå supportar åker mitt i en arbetsvecka 77 mil t.o.r hit till Göteborg för en semifinal???? Jag vet att det kan bli många, men vad tror ni att ekonomiskt ansvariga i Scandinavium har trott? Vad tror ni att den person som kom på att Timrå Supporterklubb bara ska få 100 biljetter trodde? Dom blir nog aldrig fler än 100..... OK, nu är det semifinal och då är Timrå supportrarna kåtare än någonsin på biljetter. Men 77 mil en vardag mitt i veckan....? Hur många blir dom? Tja, det blir väl aldrig mer än 100? Likt Leksand, likt Färjestad så kommer det affärsdrivande verket Scandinavium anpassa sig efter det tryck som borta supportrarna ha visat sig efterfråga. Men älskade Timrå IK är bara nybörjare i branschen och den person som ansåg att 100 biljetter var en bra början har varit i underkant och vet inte vilken kraft TIK:s supportrar besitter. Men vad faan, nu fyller hundra rödvita TIK:are + de som är smygTIKare och har köpt biljetter den officiella vägen, upp Scandinavium på tisdag och för ett herrans liv och förhoppningsvis så kommer det affärsdrivande verket Scandinavium att lära sig att.... Det finns en TIK:are där du minsta anar och dom är dessutom betydligt fler än vad Du har en aning om.......... Sedan kanske att den som sade att vi ska ha 100 biljetter oxå lär sig någonting....
P.S vi har även 100 biljetter, om det nu går så långt, efter den fjärde semifinalen när hästarna, dom som inte ger något odds, intar Scandinavium och ishockeyn får flytta sig till Frölundaborg. 100 biljetter har alltså inget med tilldelning i förhållande till det antal arenan i fråga tar..........
FORZA TIK................alltid, alltid.............
12 044 kommer det att stå i publiksiffra under semifinalerna, garanterat. När Leksand besöker Göteborg då kan det mer eller mindre komma hur många som helst hit från Dalarna + alla dalkvinnor som bor i Göteborg ;-). Garanterat så hade tilldelningen på biljetter för bortasupportrar varit ca 1200 om det hade varit Leksand och inte Timrå som Frölunda skulle ha mött i semifinal. Dom bortalagsbiljetterna hade varit sopslutputsväck borta, garanterat för både Frölunda och det affärsdrivande verket Scandinavium. Men nu kommer uppstickaren älskade Timrå på besök som kommer i snitt att ha 77 mil bortifrån till Göteborg en tisdag mitt i arbetsveckan. Hur många Timrå supportar åker mitt i en arbetsvecka 77 mil t.o.r hit till Göteborg för en semifinal????
Jag vet att det kan bli många, men vad tror ni att ekonomiskt ansvariga i Scandinavium har trott? Vad tror ni att den person som kom på att Timrå Supporterklubb bara ska få 100 biljetter trodde?
Dom blir nog aldrig fler än 100..... OK, nu är det semifinal och då är Timrå supportrarna kåtare än någonsin på biljetter. Men 77 mil en vardag mitt i veckan....? Hur många blir dom? Tja, det blir väl aldrig mer än 100? Likt Leksand, likt Färjestad så kommer det affärsdrivande verket Scandinavium anpassa sig efter det tryck som borta supportrarna ha visat sig efterfråga. Men älskade Timrå IK är bara nybörjare i branschen och den person som ansåg att 100 biljetter var en bra början har varit i underkant och vet inte vilken kraft TIK:s supportrar besitter. Men vad faan, nu fyller hundra rödvita TIK:are + de som är smygTIKare och har köpt biljetter den officiella vägen, upp Scandinavium på tisdag och för ett herrans liv och förhoppningsvis så kommer det affärsdrivande verket Scandinavium att lära sig att....
Det finns en TIK:are där du minsta anar och dom är dessutom betydligt fler än vad Du har en aning om..........
Sedan kanske att den som sade att vi ska ha 100 biljetter oxå lär sig någonting....
P.S vi har även 100 biljetter, om det nu går så långt, efter den fjärde semifinalen när hästarna, dom som inte ger något odds, intar Scandinavium och ishockeyn får flytta sig till Frölundaborg.
100 biljetter har alltså inget med tilldelning i förhållande till det antal arenan i fråga tar..........
FORZA TIK................alltid, alltid.............