1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590650 inlägg · 6217 ämnen

1700 på första Ispasset

1700 på första Ispasset
Det var 1700 i ladan ikväll enligt Speakern. Mycket roligt att se alla nyförvärv. Peltomaa såg ruskigt grym ut i sin minimala hjälm utan visir. Äntligen är laget på is!!!!
Kommentera

Sv: 1700 på första Ispasset
Speakern gav även svengelskan ett ansikte.
Kommentera

Mäktigt!
Kommentera

Fy fan för högtalarna! Man hörde inte ett *****.....
Kommentera

Mr Danne: Jag tyckte att det såg rolit ut.
Det verkade som om hans huvud krympt ihop en del under den lilla hjälmen. Det var nämligen en gammal VM-hjälm han hade på huvet.
Kommentera

Med tanke på den minimala marknadsföringen är 1700 en oerhört imponerande publiksiffra. När jag kom in i ishallen trodde jag knappt mina ögon, halva hallen, mitt emot örnen, var ju full!
En mycket trevlig kväll med presentationer, intervjuer och träningsmoment. Jindrich ser vass ut på skridskorna och Hautamaa verkar vara en riktig spillevink.
Nu längtar man ju bara tills matchandet drar igång. Över 2000 pers. och ett j-kla drag hoppas jag på mot Skellefteå.
Kommentera

Speakern charmade oss alla med sin något bristfälliga engelska. Starkt jobbat!
Flera nyförvärv sade att man valt Timrå bland annat p.g.a. supportrarna - upp till bevis redan mot Skellefteå!
Kommentera

Laken:
Var det många trogna supportrar på plats på södra?
Hur var entrén?
Kommentera

Underbart att se spelarna gå på is,det såg riktigt bra ut!
Bra inramning med korta intervjuver och presentationer av alla nyförvärv.
Det såg ut som att Peo Larsson trivdes där ute på isen med sina spelare och har fö rejält med glimt i ögat och ett antal rävfarmar bakom varje öra!
Eller vad ger man för svaret på frågan om Philippe de Rouville,Peo:Som ni ser så är han väldigt stor och har väldigt stora skydd!!
Eller svaret på frågan om årets trupp är bättre eller sämre än förra årets? Peo:vad skulle du säga om jag svarade sämre?!
Snart börjar det på allvar,underbart!
Kommentera

Kongo: Nja, de flesta satt mitt emot, på norra (inkl. mig själv). Detta för att bättre se hur örnen och entrén såg ut.
Entrén förresten - jo det såg väl ok ut, bättre än förra året men samtidigt inte heller överväldigande.
Nu till den stora frågan: Vart var du???
Kommentera

1700 personer masar sig till ladan en måndag kväll för att kolla på en träning. Hallå, har ni inget bättre för er där uppe i lappehlvetet? Jag har tittat på tre Timrå-träningar i hela mitt liv, alla på grund av att jag hade andra ärenden i hallen... Jag är ingen riktig supporter.

Imponerande intresse hos så många. Bara att stolt konstatera Timrå-intresset är starkt! Och vi som var på Bergnäset -87 (...och så vidare) häpnas och glädjs.
Kommentera

Ja, jag blev mkt förvånad när jag allt folk som var där när jag kom in...

Måste säga att en unge som går i trean borde klarat engelskan bättre än vår käre speaker...

Peltomaas VM-hjälm var tuff, o passade honom bra, får en att tänka på Gretzky, synd att de inte får ha dessa i ES...
Kommentera

Det är bara att låta sig imponeras! Efter att ha besökt ladan ikväll så måste man lyfta på hatten för hockeyintresset i kommunen. Tur man tar betalt när serien börjar annars skulle det inte räcka med en hall som tog 15 000 pers.

Kul att se alla gamla som nya göra entré.

Tänkte avlägga mina tankar om nyförvärven:

# Hautamaa och Rajamäki såg mkt laddad och nästan lite tagen på sängen inför ett får man säga massivt stöd från publiken. Roligt också att Hautamaa säger att det var en av anledningarna till att han valde just Tik. Peltomaa hade berättat om Timråpublikens enorma stöd, och det var kanske det som fällde avgörandet vad gällde hans val av klubb. Grabben kan också svenska, kunde säga "finnjävel" bla...
Hautamaa kommer att bli bra, och med sin komiska läggning också vara en som lättar upp stämningen i laget. Rajamäki förutsätter jag är bra eftersom han varit ordinarie i TPS i flera år.

# Philippe verkade lugn och sansad, och som sagt med grymma benskydd- konstigt att han kunde åka skridskor med dessa bergsväggar.

# Både Halvardsson och Nordgren verkade medveten om vilken chans som väntar de båda. Båda verkade mkt stolta och taggade inför uppgiften att bära Timrås örn.......

# Jindrich är den jag tror kommer att vara den som kommer att dominera av de nya i Timrå. Tror stenhårt på den karln- verkar kunna hur mkt som helst. Peo lovade också nästan att vi kommer att få se Jindrich i tjeckiska landslagströjan till vintern. Han vill till NHL, och ska ta sig dit med hjälp av Timrå!!

# Simmons och Wallin vet också vad det handlar om och kommer att ta chansen de får!

I det stora hela ser det mkt bra ut- bättre än förra året- definitivt!

Unga grabbar som verkligen vill kriga, vill vinna, vill bly hyllad, vill till NHL och kommer dit om man lirar med ett sånt härligt gäng som Tik!!

Min favvo Peltomaa, ja vad säger man om den karln??? Nästan äckligt grym!!! Helt renrakad med det där skägget och med en hjälm man återfann på Lill- strimmas tid...... Snacka om respektingivande!!!
Dessutom verka han bli hyperfarlig framåt: Har aldrig sett Freddan släppa in så många mål som han gjorde från Peltos klubba ikväll!

Men det kanske mest imponerande ändå var nog publiksiffran! 1700 på en isträning- snacka om imponerande. Dessutom med en obefintlig marknadsföring för arrangemanget. Fatta att detta påverkade framförallt de nya. De har insett att man inte kommit till en klubb som inte bryr sig- i Timrådräkten måste man göra sitt bästa för att bli accepterad!!!

Timrå Ik- ett sätt att leva!!
Kommentera

Ja han är både kass på engelska och tråkig. Det ska vara lite underhållning av presentationerna av spelarna tex att säga "Och till sist nummer 29 Markus Maaaaathiaaaasooon! Alltså mer utdragning av presentationen. Kan ge mig fan på att många inte vet jag snackar om nu.
Kommentera

Kongo: Ställer frågan återigen. Vart var du på isträningen...?
Kommentera

Laken: Han var nog på innebandy...
Kommentera

Måste ju säjja att jag blev väldigt imponerad när jag kom in i Ladan igår, trodde faktiskt aldrig att det skulle vara så mycke folk, men det är ju bara ett bevis på hur många som verkligen tycker om Timrå. Hoppas det kommer många fler på fredag!

*Längtar till fredag*
Kommentera

« · 3593