falo: Skulle jag kunna få en lista på misstag som Salo i fortsättningen riskerar att göra, som ingen annan riskerar i lika hög utsträckning. Tänkte posta den till honom så att han blir en bättre målvakt. Han är nu uppe i tre misstag, flera hundra % fler än andra målvakter som spelat världshokky över ett decennium. Det måste vara något fel i hövve på han.
Stigsson: jo men hur stor koll har salo på det han håller på med då ??? tredje missen vad jag vet att han gör men han kanske inte är en sån som lär sig av misstagen ???? nä salo skulle nog behöva en pyskolog ;-) för att få bort spöket i huvudet på sig själv
DanneW: Haha.. rubriksättarna på aftonbladet har inte alla bestick i lådan. Men jag är inte förvånad.. Aftonbladet sportredaktion har sällan rätt i någonting. De lyckades ju till och med vrida till att foppa var bättre än zäta trots att både Hockeylive, Jonasson på radiosporten samt DN (!!!!) var överens om att han var matchens bästa lirare :)
På tal om aftonbladets sportredaktion så har Mats Wennerholm äntligen slutat att skicka porrmail till mig :D
Klart att med tanke på vad som skedde de sista 20 sekunderna så är det ju 2-2 mer en seger för oss än för Modo. Men samtidigt tycker jag att litenhet är signifikativt med dina inlägg. Timrås prestationer de två senaste säsongerna ger ingen grund för att Timrå skulle vara ett säckgäng. Vi snackar inte ST-hockey-nivå något längre, och det vet du. Beträffande Salo så är det mest bara lustigt att det är hans individuella misstag som skapar chansen, man måste ju undra varför det ofta blir så? Men jag gläds något enormt över 2-2 och att just Crippe får stänka dit pucken. Han har gjort "viktiga" mål flera ggr tidigare och det unnar man verkligen karln. Han är som mest på hugget när det verkligen behövs..
Icing-Ove: Är Du dum på riktigt? Jag kan köpa ditt resonemang om "finnarna mot Sverige" om Timrå inte var bra mot några andra lag men nu har vi ju lyckats att två år i rad vara bättre placerade än MoDo. Men OK då, om nu inte MoDo kan tända till i en sketen match mot ett så dåligt säckgäng som Timrå utan det krävs FBK etc förstår jag varför de inte tar sig till semi...
Det är ju dessutom en och annan som inte vill annat än att den ska spricka massor av ggr i år. Så upphaussat var det längesen ett lag var i Elitserien...
Icing-Ove: Har du läst tidningarna på nätet idag? Isådanafall kanske du skulle ha förstått varför frågan dök upp överhuvudtaget. Men du verkar ha Timrå som favorit iallafall, för varför skulle du vara här och hänga annars?
JimmyH: Salos kommentar är jävligt skön. Korkad som fan visserligen (man kan ju undra om han inte lärt sig någonting i psykkrigets ABC efter 10 år over there), men ett bättre betyg kan en hockeyklack knappast få.
Icing-Ove: Att "inte ladda" inför en derbymatch... Ja, inför alla matcher är väl på gränsen till tjänstefel? Eller??? Tre poäng är väl tre poäng oavsett vem som står för motståndet? Och visst är det så! Modo är att betrakta som storebror... Men du skall veta att det är kul som fan att lugga storebrorsan emellanåt! Dom senaste säsongerna har lillbrorsan spelat semi! Det du!!!
Icing-Ove: Haha.. du skojar, hoppas jag? Eller är det bara jag som får uppfattningen att du har svårt att leva i nuet. Hur hockeykartan såg ut säsongen 1994/95, då Timrå IK mycket riktigt hette S/T Hockey, och då MoDo naturligt nog var bättre, har, även om du vill tro det, extremt lite att göra med hur det ser ut idag.
RunarUp: Visst ser det på repriserna ut som om det kan vara handpassning. I alla fall om man ser till hur han rör sig. Svårt dock att se om det verkligen tar på den uppsträckta handen eller inte. Tyvärr så är ju kvaliten på highlightsen från Kempehallen den sämsta av alla arenor så det är svårt att avgöra och dessutom så har ju Salo sagt i en intervju att han "träffade huvudet" på spelaren i fråga.
Och litenheten ser man än en gång exempel på i ovan undersökning. Efter tre elitmatcher ska man rösta på Timrås forum om Foppa nog ändå inte är så bra utan faktiskt har domarna med sig. Kan man annat än skratta åt er?
Timrå är som finnarna mot Sverige för några år sen, då bara man spelade bra mot Sverige, kunde leva på det i 2 år, även om man i övrigt suger som bara den. Tyvärr laddar inte Modospelarna lika hårt för denna match. Det är tråkigt.
Timråspelarnas, och speciellt Styf och Nordgren blir som små ettriga jyckar när de kommer till Kempis.
hum......när timrå kommer in i modos zon tyckte jag att det såg ut som en hög klubba på timrå spelaren ???? som det såg ut på sporten på tv'n iaf vill bara ha en bekräftelse om det vvar det eller inte.
så jävla härligt att modo inte lyckades slå timrå i kempe =D
fan va less man börjar bli på lule. de tror att stridh är deras grabb. de tror att harde är deras grabb. som om brynäs skulle tro att mats eller eje är deras grabbar.
timrå är roten till allt. de vet alla som vet något. tacka oss ist för att ni är där ni är