orion: Själv så tippar eller lutar jag åt höger ikväll och är skäggig utav bara faen (När Crippe har vunnit SM-guldet så ska jag raka av mig skiten) och jag kan t o m tänka mig kallas för Örjan. (o:
Knylan: Jag har på mig Zätas matchtröja från den matchen...........den med lite "snor" på. Du kan ju vifta runt med halsduken, eller bara tänka tillbaka på den kvällen.
Knylan: Den gamla klassikern "Röd Vit Farsot" har dagen till ära rotats fram ur garderoben. Den fick dock stanna på galgen p.g.a storleken. Däremot bär jag just nu på den gamla matchtröjan med tallarna :-).
Missförstå mig rätt...mitt inlägg var inte riktat mot dig över huvudtaget. Personer som dig, som brinner för nåt och därigenom åstakommer nåt utan andra baktankar än att han/hon tycker det är så j-a kul, hyser jag stor respekt och beundran för!
ernie eagle: 1980-81 Höll jag på MoDo. Av den enkla anledningen att jag gjorde lumpen på T3 i Sollefteå. 50/50 manskap Norrlänningar/Göteborgare. Då krigade MoDo mot VF . Patrioter som vi var, ställde naturligtvis vi Norrlänningar oss bakom MoDo.
Jag har faktist ett väldigt snyckt brodderat tygmärke med MoDo loggan. Aldrig påsytt.
Hur det gick ? Inte en aning. Men vi hade väldigt roligt iallafall. Jag kommer i håg att halöav T3 tömmdes när det var match MoDo - VF i Kempis.
Ambroo: MoDosupportrarna skiter jag fullständigt i - har absolut nada gemensamt med dem! Men på den punkten råder ju undantagstillstånd.
Tror jag supit en gång med en MoDoit men han är ju för fan stockholmare, MoDo-Martin heter han visst i Norrtälje men det var ju liksom mer tal om slump än någonting annat. Vi råkade bara hamna på samma fest liksom.
Annars har jag supit med lulingar, lövendårar, Schtaansupportrar, brynäsare, djurgårdare, moringar, frölundaiter och gud vet allt men man går ju inte gärna ut på lokal med en MoDoit.
mikenomad: Jag respekterar alla sorters supportrar. Varje enskild individ avgör själv hur pass långt man vill gå i sitt supportande.
Jag har inte påstått att jag är bättre än någon annan däremot är jag förbannat stolt över det jag har åstadkommit genom åren och den känslan måste jag få ha rätt att känna.
Sen får ju var en och utav er anse precis vad ni vill om mig. Somliga härinne hävdar att jag tar mig själv på alldeles för stort allvar. Det får stå för dem.
På den punkten tänker jag aldrig någonsin be om ursäkt. Jag gör saker och ting för jag tillhör den rastlösa typen som vill att saker och ting skall hända. Oftast för det egna nöjets skull men ibland även till göädje för andra.
Men det är som sagt var den berömda svenska avundsjukan och jantelagen sommestadels får råda. Man får inte sticka ut från mängden för då anses man vara onormal och knäpp. Man får inte gå sina egna vägar, utan man skall plöja fram i redan upptrampade stigar för att alla andra gör det.
Oliktänkande gör att kugghjulet snurrar framåt, konservatism gör att kugghjulet snurrar baklänges.
mikenomad: Det är många funderingar som rusar genom ens huvud, kommer alltid vara så också. En enkät har jag alltid efterlyst. Ju fler souvenirer på en och samma gång, desto bättre. Klassisk tumregel.
I det här fallet är jag övertygad om att det handlar om personer som helt klart är bättre och större supportrar än genomsnittssupportern, ex. du och jag.
Kanske kunde det göras nån form av enkät eller lista där man kunde pricka av vilka kriterier man uppfyller i supporterskapet så att man på så vis kunde gradera sin hängivelse för TIK....
På det här viset slapp ju du ägna tid och möda att brottas med dessa undringar.
Fråga från nyfiken: Har ni verkligen på er den "röda supportertröjan"/replican? Eller är det bara ett sätt att påskina något form av starkare supporterskap än gemene man?
ernie eagle: Träffade dessutom ex-tikaren Henrik Eriksson vid Hemköp i Härnösand, han var ute och promenerade med barnvagen och sin sambo Frida.
Han har sagt upp sitt kontrakt med Rögle BK och funderar som bäst över sin framtid. Jag får väl flytta hem och förstärka Kovland skojade han.
Då är det väl lika bra att du lägger av i sådana fall, svarade jag.
Han sade upp kontraktet för att kunna förhandla med andra klubbar. De fanns anbud från Norge, Danmark och några allsvenska klubbar han ej ville namnge.
Så vi får väl se vart Henke lirar sin hockey nästa säsong?
-Gurra-: Tall-t-shirten sitter som ett smäck påmin slimmade kropp och matchreplican likaså.
Igår retade jag dessutom upp några MoDosupportrar i Härnösand.
Jag visade med stolthet vilket lag som är bäst, ni flyger ju bara iväg (Red Eagles) hasplade de ur sig.
Ääähhh.....va fan ni har ju örn i kommunvapnet i Övik också så ni flyger väl minst lika fort kontrade jag och möttes av en visselkonsert och burop och jag bara flinade som ett barn på julafton.
Vill med detta inlägg passa på gratulera spelare, ledare och naturligtvis oss supportrar på den stora dagen. Idag går jag klädd i den röda supportertröjan hela dagen. För den som inte vet vad jag menar så var det just på denna dag för exakt 6 år sedan som Timrå IK tog sig tillbaka till ES efter 18 års frånvaro.
Nu har visserligen denna säsongen varit slut ett tag för vår del men fira kan man göra ändå tycker jag :-).
Go Crippe Go.. (O;