1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

5000 på lördag

1525082 · » Till forumet

Sv: 5000 på lördag

Mäster T har ju rätt

10 matcher  17 mål 23 insläppta

var tror ni problemet är  ?

Redigerad kommentar

Kommentera

1-3 lockar väl inte fölket till Arenan på lördag.
Kvalserielunken kom före första snön även i år.
Kommentera

El Maco: ja jäklar du, riktigt dålig siffra i gävle, men vem vill se rögle...

Vi har våran och omgångens bästa siffra för säsongen och i de tre senaste hemmamatcherna har publiken vuxit sakta men säkert för oss och då svarar vi får säsongen tråkigaste och sämsta match....
Kommentera

Blizzard: Vi hade faktiskt omgångens bästa publiksiffra.
Kommentera

El Maco: 4235 på hovet ikv, och 0-4 i baken, blir nog inte många där heller nästa hemmamatch. 
Kommentera

4712 åskådare. Morr. Men det kryper i alla fall uppåt... Undrar om AIK har många som tittar mot Modo? Och undrar hur många som kommer tillbaka efter den här krossen?

Kommentera

jå1: hm, 721 fick jag det till nu, mer nogrann räkning, där jag började med sektionerna med flest lediga platser för att inte tappa koncentrationen. men det var ju bara ännu bättre.
Kommentera

Per HApps: ja precis! så ska det vara :) det har man märkt på vissa derbyn med mot modo, dom skyltar så glatt med slusålt och 6000 sen ser man skitmånga stolar på långsidorna som gapar tomma, jävligt frustrerande! speciellt i derby.
Kommentera

Blizzard:
Vi har 4 årskort på långsidan som jag delar ut när dom inte används.

Har aldrig förstått det där med att låta biljetterna ligga i en låda på något kontor matchdagarna, låt dom komma till bruk.!!
Kommentera

jå1: haha ja ;) det som kan ställa till det är ju ståplats, nu utgår jag ifrån att det blir lika många eller fler som förra matchen där och då får vi säsongens bästa siffra. men kommer det lite på stå så kan det gå åt helvete även om fler sittplatser har sålts.
Kommentera

Blizzard: Låter onekligen som om det vore nått för dig =p Blir kul att se om du räknat rätt dock
Kommentera

jå1: väldigt skymt detta, jag får en känsla av att jag måste, men när jag är klar snurrar bara huvudet och jag mår inte alls bra över vad jag åstadkommit, mår fan sämre än innan, kanske borde få terapi :P
Kommentera

Blizzard: Haha, är prick-räkning din terapi? :)
Kommentera

El Maco: jag har räknat prickarna nu (varför känns det som jag måste) 

795st fick jag det till.  kan vara runt 780 också då jag kanske råkade dubbelräkna en rad :/ 

Det som jag är mest är över att långsidorna nästan jämt är slusålda men sen när man ser matchen finns det så jävla många lediga stolar där, varför går inte människrna som har säsongkort på matcherna för... 
Kommentera

Jag har inte räknat blå prickar men jag har tittat och jämfört lite grovt hur läget ser ut på ticnet nu jämfört med Luleåmatchen och det är betydligt mer utsålt än vad det var i lördags. Finns flera hundra sittplatser kvar men jag tror det blir över 5000 i alla fall.

Kommentera

Blizzard: Tycker att det är dags för dig att börja räkna blå prickar så vi kan veta säkert.
Kommentera

El Maco: samma sak twittra han förut.
Kommentera

Jag tycker att 4600 var en så jäkla stor besvikelse (trots att det var säsongens bästa siffra) att tråden borde få dö. Men nu twittrar ju Timråkollen om utsålt på långsidorna så det kanske är dags att ta 5K mot Frölunda istället? Hyfsat viktigt möte, kul att folk köper biljetter.

Kommentera

73Sjöbba: jaha och därför ska vi ha spelare på isen som förstör mer än dom hjälper? Hedström är kass, 1P mot luleå är inte dåligt på förhand. Men Jonte suger endå!
Kommentera

Blizzard: Jag är glad över alla poäng laget tar. Dom kämpar och sliter som djur.
Kommentera

Bragd-Birger: Ja förlåt men jag är nog den sämsta förloraren man kan hitta.
Kommentera

Jonte suger bänka skiten

Sätt söderström med Nordgren, söderström lägger alltid in puckar på mål

Hur fan kan man sätta in friberg på straffar IGEN, så jävla sämst!! 

Kommentera

Timrå Icon: Lugn nu. Den gode Sven har ju varit ett under av trivsam ödmjukhet.
Kommentera

Sven.Savage: Ja grattis då.
Stick nu
Kommentera

Sorry, Timrå, matchen sammantaget kunde gått åt vilket håll som helst.

Efter första var det Timrås, men Luleå borde vunnit efter en fin andra, så vände det igen och Timrå var i tredje närmare en vinst. För bonuspinnen kunde det blivit er likväl som vår, men nu gick det till oss.

Lycka till på tisdag mot Värsta Köplustan, Timråiter!

Kommentera

Publiksiffra 4601 enligt Text-tv.
Kommentera

Per HApps: Junior-hockey från Timrås sida i 2:a perioden.
Kommentera

Slarv i egen zon ger inga pinnar
Kommentera

Blizzard: Vad tror ni? Glest raderna närmast rinken men ser fullt ut på stå. Kan nog vara 5K.
Kommentera

Laken: vi spränger 5000 ikväll! 
Kommentera

Nu ringer vi några bekanta en sista gång! Tillsammans ska vi fylla E.ON!

Kommentera

Olle: Jo det brukar moderatorerna vara snabba på.
Om det inte är kopplat till ett annat mailkonto förstås
Kommentera

Kan man inte ta bort alla dubletter och inte låta folk ha flera olika nicknames på HS? Det har aldrig trollats så mycket här som det gör nu.
Kommentera

Mäster T: ?
Kommentera

Laken: Blir man inte fejsrejpad där för jämnan? Räcker det inte med rejpen man får härinne?
Kommentera

Laken: Jag har inte Fejsboken men jag har skickat länken till alla jag känner :-)
Kommentera

Har alla delat länken via sin Facebook-profil?http://www.timraik.se/artikel/28960/

Har alla tagit med sig ett par personer extra till matchen?

P.S. Finns j-vligt snygga rödvita halsdukar med tallarna på i Birsta-shopen nu. D.S.

Kommentera

fredriko74: Grattis till vinsten, köp biljetter tilll släkt och vänner och ta med några till på lördag...

Någon som har en uppfattning om det sålts några biljetter? Någon efterlyste en stapel, en sån skulle jag också vilja se. Satt och tittade på lediga biljetter på ticnet och tycker det ser ut som om flera sektioner är nästan fulla men så kanske det alltid är?

Kommentera

Satt dagens dubbelspel på unibet. 1a SAIK, 2a HV. Bara casha ut! =)
Kommentera

Har alla delat denna länk på sin Facebook nu då?

http://www.timraik.se/artikel/28960/

Om alla hjälper till kan vi nå 5000! Tillsammans är vi starka!

Kommentera

Har alla delat denna länk på sin Facebook nu då?

http://www.timraik.se/artikel/28960/

Om alla hjälpen till kan vi nå 5000!

Kommentera

Laken: Det är en riktigt bra idé. Kan faktiskt locka dem som är i valet och kvalet när de har koll.
Kommentera

Laken: mycket bra ide. Kan vi samla ihop 600.000 kan vi allt vara hjälp nog att fylla e.on.
Kommentera

Jag skulle önska att TIK har en stapel på hemsidan med antalet sålda biljetter till kommande hemmamatch!
Kommentera

El Maco: Jag kommer! En stor anledning till att publiksnittet gått ner bör väl vara att klubben sålt 500(!?) färre säsongskort. Dessa skulle ju annars räknas med i publiksiffran till varje match. Detta faktum har vi de tidigare säsonger att skylla på då produkten Timrå IK helt enkelt varit för dålig. Hoppas verkligen på 5000 på lördag då Timrå IK av årets modell är riktigt roligt att se.

Sedan så är det ju mördande konkurrens om publiken just nu då Giffarna kämpar för kontraktet och Granlo BK är ett poplag i innebandyn. Och snart börjar baskteten. Publiksnitten för de övriga publiklagen i området är följande:

Timrå IK, 4312 (Elitserien)
Giffarna, 4247 (Allsvenskan)
Dragons, 1443 (Basketligan, 2010/2011)
Granlo BK, 1200 (Superligan)
Sundsvall Hockey, 963 (ja vilken division är det??)

Med tanke på alla omständigheter så håller sig ändå hockeyn på en hög lägstanivå vilket jag tror vi tangerar i dagsläget. Kommer det lite fler vinster och laget spelar som de gör idag så vänder det. Sedan får väl klubben satsa på arrangemang för att hjälpa publiken att hitta till arenan igen.

MINST 5000 på lördag! :)

Kommentera

John K: Klubben borde verkligen uppmana innehavarna till säsongskort att låna ut om de inte tänker använda dem.
Kommentera

John K:
Jag har fyra VIP-årskort på bra plats.
Dessa sitter det håkkyrövar på när matchen börjar :)

4996 kvar att fylla då !! 
Kommentera

El Maco:Svar på din fråga blir; Ja, säsongskorten räknas som sålda platser vare sig dom används eller inte. Om man inte använder korten själv så gäller det att låna ut dom. Folk på läktaren är viktiga. Min devis; Kortern är betalda och skall användas, alltid!

Redigerad kommentar

Kommentera

El Maco: Jag skriver i din tråd som jag tycker är riktigt bra. Varför jag hade mina funderingar om att starta en ny var för att jag är bjuden av en av mina leverantörer i en loge. Och eftersom leverantören bjuder och jag vet hur mycket föreningen behöver pengarna så tänkte jag starta ett litet upprop också. 5000 öl på lördag!!11
Kommentera

KniveN: Mmmmm! Tacos!
Kommentera

1525082 · »