1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

586314 inlägg · 6217 ämnen

Forum

« · 2071994 · »


Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Silly Season 2020-2021
Öndulat: Björklöven fick en 4 på målvakterna, vilken egentligen är en ren chansning.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Clay.2: Alltså, det finns väl bara ett svar. Vi har ingen målvaktstränare än, så var och vem är ju svårt att svara på.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Clay.2: jag såg Pecka på Birsta nyss, satt och åt en glass med nån tjej..kanske är han som blir MV tränare. 98 procent säker på att det va Pecka Lindmark.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Två riktigt bra nyförvärv av Hudik detta.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Var och vem är vår nye målvaktstränare..?
tillockmed Sundsvall har en , dom har tagit in Oskarshamns till hjälp .
Någon som har ett vettigt svar?
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Knylan: Håller med om att det nya är betydligt mer lättförklarat.... jag ropar dock inte hej förrän jag slipper rulla fram overhead-projektorn varje vår....

Delar av KSMB lovar spel i vinter... skönt på nåt sätt
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Hassan: Jag tänker ändå någonstans att det räcker med att kontrollfråga vederbörande om de är bekant med SHL-slutspelets utformning. Om svaret är ja så är det bara att förklara att HA-varianten är identiskt utformad (förutom antalet matcher i vissa rundor, bör dock ej nämnas). Istället för SM-guld så blir det SHL-plats. Enkelt. Är svaret däremot nej så är det som alltid uppförsbacke.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Hassan: Ska jag vara ärlig så fick jag aldrig 100% koll på det heller utan va tvungen att kolla upp inför varje säsong. Framförallt antalet BO-matcher i förloren av HA-finalen och vinnaren av slutspelsseriens serie. Fastnade aldrig riktigt att det var BO3.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
mikenomad: Själv räknar jag med att få förklara det nya slutspelet varje vår ända tills det kommer något nytt. Det fick jag åtminstone göra med meca-leva-unibet-raketost hockey race.... då var ändå de som undrade folk som åtminstone såg tiotalet matcher/säsong
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Tikkare: Det är lugnt. Jag håller ordning på farbror jag
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Rallarn: jag vet..har inte fått koll på det där riktigt hur det är..Men nu vet jag att det blir ett slutspel..Tack Nomaden..
skyller på åldern..verkar va dåligt med minne mitt
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Tikkare:

Haha ja fick en "deja vu" upplevelse och blev tvungen att kolla din historik

#2056010 · Tikkare 18x20-logogrm.jpg · 2020-04-22 08:27
mikenomad: ahaaa🤪
Jag trodde att vinnaren av HA gick direkt upp till SHL och jumbon i SHL åkte ur direkt..
😚😗
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
mikenomad: jag har fått för mej att segraren i grundserien gick direkt upp. Men trist att bara ett lag kan gå upp tycker jag.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Tikkare: Fast så blir det ju inte

Först spelas en grundserie på 52 omgångar och sedan ett slutspel likt SM-Slutspelet med åttondelsfinaler, kvartsfinal, semifinal och final. Vinnaren av finalen spelar SHL kommande säsong.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Spock: då vet vi..Löven blir 1a, Timrå 2a, Modo 3a.
Expertisen har talat. Skämt och sido. Ska bli väldigt spännande i höst. Hoppas på nån form av publik.
Jag tänker, om serien avgörs tidigt och 2an i HA inte kan komma ikapp . Då blir det ju ett väldigt ljummet avslut på serien. Det nya systemet att bara 1 lag kan gå upp suger raggarballe.!
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Öndulat: han som ger stjärnor verkar snurra tombolan. Modo får fyra för sin backsida med motivering att de har bra mix, höger och vänsterskyttar, gamla som unga 😂 även samma betyg för tränarsidan som är oprövat tillsammans med en finne som fått kicken ett par svängar. Hade Styf varit solo så hade han fått fem stjärnor 😁
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Öndulat: Artikeln för de som vill ha allt serverat ;-)

www.hockeynews.se/articles/15088/
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Tom Topp: gissar att Ohre nog drar ner betyget där. Våran första är nära SHL klass, annars hade han inte spelat där i 4 säsonger. Ohre har dock aldrig riktigt fått chansen så även om man är generös med 3 stjärnor så måste slutbetyget ändå hamna på 4. Med det sagt är jag ändå inte orolig, Ohre är hungrigare än nånsin förr och dom gånger han fick så förra säsongen gjorde han det riktigt riktigt bra.

Därimot undrar jag vad som krävs för 5 stjärnor ifall våra forwards bara får 4, samma som vår baksida. Tycker att våra 2 första kedjor håller helt sjukt hög klass där vår 3e ändå förmodligen är bättre än bottenlagens första-kedja.

Kan hålla med om 4 stjärnor på våra tränare dock, vi har ju trots allt ingen målvaktstränare. Freddan har varit mer och mindre populär bland supportrar men har alltid tyckt han varit bra, spikrak och ärligt. Med Ante i ryggen tycker jag att Freddans svagheter är helt bortblåsta. Var väl egentligen thelin som inte riktigt höll måttet då vi var i SHL.

Överlag rätt överens med hockeynews bedömning men jävlar vad långsur jag kommer bli om björklöven får 5 stjärnor i någon kategori.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Tikkare: Jag var inte där - men jag tror att jag är helt säker på att det var han...
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Bra betyg för Timrå på Hockeynews. Men jag skulle nog vilja höja målvaktssidans betyg till en fyra!
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Kan inte dessa jäkla silly-tider ta slut nu?
Hockey! Hockey! Hockey! Spela hockey!
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Sputnik: Nej jag håller med om SHL, men nu är det i HA med MoDo han spelar och det var det jag kommenterade :)
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Rallarn: Bilden på Månsson måste vara riggad. Det är längre från ögonbryn till hårfäste än ögonbryn till hakspets. Ändå finns där en hel del kalufs, hur är det möjligt?
Huruvida denna iaktagelse påverkar möjligheten att Sam spelar i Timrå till hösten är för övrigt höljt i dunkel, finkel och Mankell.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Rallarn: Eller var det ett spöke?
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
mikenomad: Man får inte luras så där även om man är MoDoit.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Costanza: Jo det var en Modoit som startade det ryktet. Bara en sån sak, redan där stinker det ju. Men antar att han fått sig några goda skratt
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
RasmusVS: Älskar ju ändå att folk smyger runt på stan med hockeyradarn påslagen.... tänker mig lite som Östtyskland på den gamla goda tiden. Står och låtsaspillar på ett nummer av Horse & Hound på Pressbyrån för att man tycker sig se Bulla inne på charm med solglasögon, trenchcoat och stetson-hatt diskret peta ett omärkt kuvert över bordet till någon spoling som skulle kunna vara Taylor Hall men även någon som svartbyggt hans nya bastu...
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
mikenomad: 😂
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
RasmusVS: Äh. Det är ju så här Silly ska vara. Ingen rök utan eld. Hade inte en modoit hört tidigare att jänkarn är klar för TIK...
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Puckat: Får helt enkelt pudla angående mitt inlägg om Lofquist på Udda med Jonte. Frågade en polare som var ute på Udda om det stämde, han var säker vid det tillfället. Men det mesta pekar väl ändå på att han såg i syne och att jag i min iver inte ifrågasatt det.

Men vad är silly season utan den här typen av rykten?
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
mikenomad: Möjligen Månsson folk misstar för Lofquist
Uppladdat:

450x300-mansson.jpgmansson.jpg

Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Hahl Bundy 2.0: Min reflektion är att Lofquist ser ut som en snubbe man skulle kunna missta sig för gentemot många i de här trakterna. Ungefär som den genomsnittlige Timråraggaren
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Hahl Bundy 2.0: Den där sista procenten har en tendens att få stor betydelse när nåt är till "99%"
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Tikkare: Du hade 100% fel på 99% säkerhet. 😉
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
De är i USA om man kollar Lofquist frus instagram-storie
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Mats Lundh: Sedär. Men han hann tydligen med en avstickare från Minneapolis till Birsta idag för lunch 👍
Han ratar SHL och vill till KHL, kollar NHL men hamnar likt förbannat i Hudiksv.....f'låt Timrå IK
Låst ämne

Sv: Apropå nånting...
Nu är det bara två lag på Hockeynews ranking/genomgång, Modo är inte en av dem.
Kommentera

Sv: Silly Season 2020-2021
Tikkare: Hallå där i sommar Sverige!
Detta stod här nere idag i Östgöta Corren!

Vad gäller Sam Lofquist var det under våren tydligt att han efter säsongen i Linköping ville till KHL, men nu är han i Minneapolis och funderar över framtiden. Läget i världen gör att det finns färre erbjudanden än vanligt att ta ställning till och svenskamerikanske backen öppnar för andra alternativ.

– Jag skulle vara hedrad att spela för ett lag som verkligen vill ha mig som spelare, oavsett vad det är för liga. Det känns riktigt bra med träningen, så jag ser verkligen fram emot att komma igång med säsongen, säger han.

Tänkte bara meddela detta till er alla!

Ser fram emot när serien "hoppar igång"
TimråIK4Ever....!!!

Mr Nice i "LHC LAND".........
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Tikkare: Schäjer schom Sczhmålann, dra ner konschumtionen...99% är på tok för schtarka varor att förtära.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Tonymontana: 99 procent säker..
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Drikk int mer rabbuslingar...🤷‍♂️
Nu vill vi ha mer seriösen tipps här i Gäshboka.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Tikkare: Såg också dem och trodde som du. Såg sen att det var Blondinbella med en kompis
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Tikkare: är du helt säker på det?
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Var på Birsta idag. Och vem satt inte där med en tjej och åt en lunch? Mr Lofqvist him self.!
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Sputnik: Tror att vi hamnar på 14 forwards till slut. Ohlsson är nog tänkt för 2-3 kedjan. Svenningson rankas rätt högt, 1-2 kedjan. Vi behöver sprida ut produktionen till fler kedjor kommande säsong. Förra säsongens "Road Runner Beep-Beep" försvarsspel är nog ett minne blott.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Axle San: "Hur många poäng tror du att Blomman gör?"

27 (12+15). Förutsätter att han inte lirar i 1a-linan. Men hoppas på mer.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Sputnik: Jag hade gärna behålla Ohlsson givetvis, men han hade inte platsat i en förstakedja hos oss tyvärr. Tror att Walli kommer kunna komma upp i liknande siffror om inte mer om man får jämföra spelare. Speciellt om han fått samma roll.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Otto1: Jag är mer inne på Jimmy Hamrins spår. Ohlsson har inte verktygen att bli en poängspelare. Inte på SHL nivå i allafall. För enkelspårig och saknar förmågan att diktera tempo i spelet. Även om han fick spela i andra PP så tyckte jag det va ganska tydligt att han i te är en spelare för att spela PP. I BP fick han däremot ut mer med sin Speed, men samtidigt så skall Madsen ha stor eloge till att brunka fram och oftast spela fram Ohlsson till hans mål i BP.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021 Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Otto1: BP poängen kan inte vara många.
Låst ämne

« · 2071994 · »