1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

586247 inlägg · 6217 ämnen

Forum

« · 2075294 · »


Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Apropå nånting...
puffe: just honom jag tänkte på! En cirkusartist!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Rytter: Fast i en kortlek så vinner alltid (Klubb)hjärter kung över (Lego)knekt
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Tom Topp: Hmm, fråga Zlatan, haha
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Håller fullkomligt med, vi hade inte bästa spelarna det året vi gick upp heller. Laget slår alltid jaget!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
kulltorp: Ok, kan förstå att man inte vill ha in lån på kort sikt, men jag hoppas våra stannar säsongen ut. Dom behöver ju speltid, inte mogna för NHL kanske, så kul att
SHL säger nej, så blir vår allsvenska hetare igen
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
kulltorp:

Eftersom man inte tagit något beslut om att begränsa, samt tillåtit detta tidigare säsonger ser jag inte anledningen att grina detta år.

Luktar ren avundsjuka bara.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
puffe: Jag fick det presenterat muntligen av ngn som var insatt. Kan inte ge dig ngn källa på det.
Finns säkert i ngt avtal om man skulle orka söka. Källan är 100% trovärdig dock.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Rytter: Jag pratar om denna säsong, resten är historia.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
kulltorp: Utan att provocera, bara nyfiken. Var läser man om allsvenskans ogillande angående värvningarna?

Sedan har jag lärt mej via finnkampen 2 år i rad. Kajsa Bergkvist har bett om ursäkt offentligt i stats-TV för att hon sagt finne. Idag ska det heta finländare.

Om det blir nån tävling i år bör den alltså heta finländarkampen. Lite krystat men...
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
kulltorp:

Men att ha Dahlén på lån förra säsongen med möjlighet att han skulle kunna lämna mitt under säsong om SJ knäppte med fingrarna är ok?

Nu är ju inte modo ensamma utan Almtuna,SSK och eventuellt Tingsryd och Löven ser ut att nyttja möjligheten.

Frågan har dessutom varit uppe och HA valde till skillnad från SHL att inte sätta någon begränsning.

Vettigt tycker jag, låt klubbarna ta ansvar själva hur det påverkar ekonomi eller kemi i laget ifall man nyttjar möjligheten till lån eller ej.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Jensen_12: Jag vet att allsvenskans styrelse inte gillat modos värvningar av finnen och lindgren. Regelverket rekommenderar att man INTE värvar som modo gjort.
De lär inte bli gladare av Lövens ev. värvningar...
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
mikenomad: fast denna säsong är ju lite annorlunda trots allt. Topp 8 räcker och alla kommer ha lika stor chans i slutändan. Så låt andra lag låna in korttidspelare och rubba på lagkemin så piskar Dahlén och co upp motståndarna oavsett NHL lån eller ej. 😎
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Tom Topp: tycker det förstör lite med alla lån som kommer försvinna längre fram. Kan ge fördelar för lag som utan lånen inte förtjänat dom och snedställt hela serien.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
mikenomad: Håller med dig, en riktigt bra back skulle göra laget i det närmaste komplett för att utmana om en SHL plats.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Clay.2: Jag vet det. Trappan som jag menar syns svagt på min bild, till vänster om den gröna bilen 👍
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Tom Topp: Samtidigt är poängen man tar i början av säsongen lika värdefulla som de man tar i slutet. Min mentala hälsa skulle då må bättre om liknande spekulationer om spektakulära NHL-lån omfattade även Timrå IK
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Clay.2: Huvudentrés trappa räknas inte .
Skrytes å fyll trappan det var där ryktena kom igång var så säker .
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Tom Topp: Nä det är ju iof sant.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Hahl Bundy 2.0: Ja vi får väl fixa hem Elias Pettersson då.
Nej men skämt åsido så hoppas jag NHL säsongen kommer igång snabbt så man slipper allt dattande med spelare som drar helt plötsligt.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Hahl Bundy 2.0: Det är till våren det ska avgöras, hur många av "lånen" är kvar då?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Rip Kirby: ...helt annat. Löven går verkligen All-in i år. Blir ju ett riktigt tufft år att ta steget upp. De flesta lag rustar starkt nu...
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Rip Kirby: Har aldrig sett Timrå i så många färger.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Clay.2: Så svårt ska de INTE va å hitta nån bild på domustrappan. Till vänster bakom den gröna bilen på denna gamla och suddiga bild får man iallafall en skymt av den... 😁
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
SMÅLAND: Alla vet att det fanns på sidan engång i tiden på 6o å 70 talet
..så är det .!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Villervalla: visstja det eminenta B.Lindströmyet. Det kan man ju inte missa...
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Timrååååå Timrååååå
Vi ska UPP i SHL...
Sug o svälj trevlig helg..😂
Uppladdat:

450x300-thumb1920-1.jpgthumb1920-1.jpg

Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Bragd-Birger: ja är man i samma sällskap på en restaurang behöver man ju inte sitta 2 meter ifrån varandra så varför skulle man sitta på det sättet på ett evenmang?

Nåja vi kanske ska lägga sådana små saker åt sidan och bara glädjas åt beskedet att det blir publik på matcherna!!!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Clay: Nä i början va dä ingen trap alls.
På invigninga vare fart a tusan.😀
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Nisse på Mon or: Y:ett glöm för fan inte Y:ett.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Hassan: till icingoves försvar kan nämnas att inte jag heller har koll på Domustrappan annat än anekdotvis här på hs. Jag har missat det mesta irl inom Timrå kommun utom hockeyn, simhallen på 60-talet och bygget av gymnasieskolan på 80talet. Förlåt...
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Clay.2: Nu får vi hålla till godo med den trapp som bjuds. Från allra första början var det väl ingen trapp alls?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Hassan: Den gamla låg på kortsidan på 60/70 talet där kleti å pleti satt .det är nog den som menas !
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Håkkybåkky: Han verkar vettig. Nåt nytt om målvaktstränare, kan Michal Zajkowski vara ett namn?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Enligt ST väntas Robban Carlsson kliva in i styrelsen. I artiklen nämns det att han har arbetat med hållbarhetsfrågor, och det är ju definitivt relevant.
Utan att veta något om hans kompetens så tycker jag att han är ett spänande tillskott:) Stort Timråshjärta om inte annat.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Hassan: Det hela är lite otacksamt. Man vill såklart inte att någon skall ställa till det för oss skötsamma - men samtidigt finns det ett visst intresse av att se den där "kölhalningen" i praktiken.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Hassan: Tack! Jag är forumets största tönt. Hoppas få besöka platsen innan jag dör.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Costanza: Hur kan en människa med hockeyintresse inte veta hur domustrappan ser ut?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Hassan: Kan man få se en bild på denna berömda Domustrappa?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Bragd-Birger: Om nu alla jävla näspetare ser till att hålla avstånd, hosta i motvind, sprita händer, hår och grannkatten så kanske kanske man får uppleva detta i praktiken också!

Den jävel som försöker sig på nåt som äventyrar dessa regler kommer jag personligen kölhala på domustrappan!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Bragd-Birger: Håller helt med!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Puckat: någon form av logisk flexibilitet borde finnas, kan man tycka. Att exempelvis en familj på 4 personer tvingas hålla 2 meters avstånd från varandra bara för att dom befinner sig i en idrottshall känns lite fånigt.

Intressant blir det i a f. Efter att ha frekventerat Ikea och några köpcentrum senaste veckan kan man konstatera att det här med k r a v på social distansering mest verkar gälla kultur och idrott. Lite svårt att förstå den linjen.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
RasmusVS: Det lär ju även ska behöva vara två meter avstånd till de som sitter ovan och nedanför, så då blir det väl typ 10% beläggning
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
RasmusVS: SHL vill ha o kan sköta publiken med 50% beläggning... säger dom. HA har nog inte något annorlunda krav.
Om FHM går med på det är en annan sak.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Lorgalis: Tommy Åström på Twitter:

"Öppning för sittande publik på idrottsarenor från 1 oktober!
Regeringen vill ha förordning (lagstadgat) på 2 meters distans mellan åskådarna istället för max 50 pers.

Nyckelfråga: Vad blir det nu för maxpubliktak? % av publikkapaciteten på resp arena mest rimligt!?"
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Lorgalis: Om jag minns rätt så har vi 4800 sittplatser. 25% av det blir 1200. Sen går det säkert att vrida och vända på det där så att det blir fler. T ex Rinkside folket har som en restaurang på sin hylla, går det att klämma in 10 pers i ett sällskap och köra varannat bord som i övriga samhället? Loger bör ju räknas som ”säkert” i och med att de sitter i ett eget bås.

Distansiering vid entré är verkligen inget problem för oss. Ståplatsentrén har fyra dörrar, tre kan hållas öppna som egen entré då det är några meter mellan varje. Huvudentrén har tre trippeldörrar där man kan köra tre entréer. Bredvid ståplats finns en trätrappa med som går direkt till arenans korridorer. På baksidan finns en entré till ismaskinsrummet. Två brandtrappor som leder in till ena finns på varsin sida. Ingång via lastkajen. Ingång från sidan som står mot Grytan. En gång mellan kansliet och arenan finns. Ingången för bortalag är nog utesluten. Har säkert glömt någon ingång, men som sagt, entréer finns.

Gissar på att vår kapacitet blir som minst 1 200 och som högst 3 000 när allt är sagt och gjort.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Rip Kirby: Taket kommer ligga kvar, men undantag görs för vissa sport- och kulturevenemang.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Lorgalis: Givet att det nuvarande "taket" på inte fler än 50 pers. höjs.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Nisse1: Blir det varannan stol och varannan rad som gäller, så innebär det 25% beläggning på sittplats, om jag har tänkt rätt. Plus då dom tillfälliga stolar som rymms på ståplats.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Lorgalis: Om det nu enbart blir sittande publik med 2-meters avstånd så kanske klubben kan montera in 500-stolar på ståplats. Kanske kan bli ca: 2000-totalt isf.?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Lorgalis: Jag orkar inte kolla på presskonferensen men har tusen frågor!!!
Kommentera

« · 2075294 · »