1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

586482 inlägg · 6217 ämnen

Forum

« · 2080324 · »


Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Silly Season 2020-2021
Tikkare: Intressant artikel om hur Luleå blev en maktfaktor i svensk ishockey på både herr och damsidan. Något vi kan ta efter?
Låst ämne

Sv: Försäsongsmatcher 2020
kulltorp: så är det ju. Och det är fortfarande Freddan som styr, vilket innebär att vi med största sannolikhet kommer att svära över spelet fram till jul (trots att vi hänger med bra i tabellen, och trots att Fred-Nubbz redan från start as usual slagit fast att "det är efter jul vi ska vara som bäst").

Kommer så klart att kolla i kväll, men jag lär vare sig rispa sönder handlederna vid storförlust eller dra ett självbefläckelsemaraton vid seger. Det är som sagt träningsmatcher det här, och hockey utan 100% kampmoment och desperation är inte hockey helt på riktigt.

Med det sagt kommer jag likväl självklart bli svinglad om Wayne Reinhardt gör hattrick och Löven bara får iväg 2 skott på mål. Smartare än så är man ju inte.
Låst ämne

Sv: Försäsongsmatcher 2020
rabon: kan bara instämma. Tycker han verkar sitta på ett väldigt bra passningsspel framförallt, och en bra blick för spelet. Många öppnande passningar.

Vet inte om det blev lite tändvätska i situationen med narkotikan eller så, men hur som helst har han hanterat hela grejen på ett väldigt bra sätt och bevisat att han är en tillgång för laget och vill lägga skiten bakom sig.
Låst ämne

Sv: Försäsongsmatcher 2020
Clay.2: Att få läsa att Timrå tar upp kampen mot droger och vill bli en ledande klubb med Verikal utveckling är ett steg till att bli en klubb som bryr sig om dagens ungdoms problem i ett icke allt för lätt samhälle där lockelsen kan stå bakom hörnet .
Heder till Timrå ik .
Låst ämne

Sv: Försäsongsmatcher 2020
Clay.2: Det är fortfarande bara en träningsmatch, alltså betydelselös i det stora hela. Du kommer inte få svar på dina frågor idag.
Och det är laget som tar oss till SHL, inte individuella spelare.
Låst ämne

Sv: Försäsongsmatcher 2020
Clay.2: Lodin har spelat riktigt bra. Han kommer bli en viktig spelare.
Låst ämne

Sv: Försäsongsmatcher 2020
Rytter: Hoppas att någon/några av vår nyförvärv gör ett avtryck av rang denna match , och inte bara skägget med en propp .
Så vi vet vad vi fått in i laget som skall bära oss till SHL
Låst ämne

Sv: Försäsongsmatcher 2020
Hahl Bundy 2.0:

Jag ser gärna att ni tar en seger imorgon och i premiären. Real löven behöver tas ner på jorden igen.
Låst ämne

Sv: Försäsongsmatcher 2020
Hahl Bundy 2.0: Jag tar en seger i mars...
Låst ämne

Sv: Försäsongsmatcher 2020
Tom Topp: Jag tar en vinst i premiären 100 ggr mer än en seger där vi är lyriska imorgon.
Låst ämne

Sv: Försäsongsmatcher 2020
Rytter: Nä, jag säger som Bengt Bedrup.Än ska vi inte kasta yxan i sjön, snarare tvärtom!
Låst ämne

Sv: Apropå nånting...
rabon: Med denna skäggprydnad, har ni nog redan momentum i serien.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Jensen_12: Nu är jag ju utombys, men vitt är fint , är dessutom reklamen mindre framträdande så är valet vitt
Kommentera

Sv: Försäsongsmatcher 2020
fermo:

Ni ska inte vara rädda för löven och siffrorna igår. Vi gjorde en helt ok match sett till vart vi är i processen och det var ändå jämnt trots siffrorna. Största skillnaden var effektiviteten samt pp/bp där löven var bättre. I 5 mot 5 var det väldigt jämt och trots förlust med 5-1 vann vi skotten tror det var 39-27 till oss, och hade övertag i spelet långa stunder.

Sätter ni ihop 60 bra minuter har ni alla chanser att slå löven, så pass jämnt är det mellan lagen. Gäller bara att våga pressa deras backar stenhårt, då kommer ni vinna mycket puck i farliga lägen. Ger ni dom tid med puck och backar hem och försöker stänga ner så kommer dom hitta vägar igenom med sina skickliga spelare.

Blir att följa er match imorgon då jag tror det kommer vara en bra match i högt tempo, samt alltid intressant att se vart rivalerna i toppen står.
Låst ämne

Sv: Försäsongsmatcher 2020
Expressens hockeyguide ger Adam Ohre betyget 2 getingar med omdömet Pålitlig backup . Det lät snålt . Spelade iofs inte många matcher men dom han gjorde motsvarar en stark 3:a på allsvensk nivå alla dar i veckan
Låst ämne

Sv: Försäsongsmatcher 2020
fermo: Nej, nu blir det direktpass till division 3. Redan i september innan första seriematchen är spelad. Det är över, kört, klappat och klart! Löven gick upp! Vi förpassad till 100 års harvande i division 3, tråkigt att det blev så redan efter 3 försäsongsmatcher..
Låst ämne

Sv: Försäsongsmatcher 2020
fermo: Ja
Låst ämne

Sv: Försäsongsmatcher 2020
fermo: Ja.
Låst ämne

Sv: Försäsongsmatcher 2020
kulltorp: Ja matchen blev jämn. Det blir inte lätt att vara bäst i den här serien i år. Och Björklöven tog en storseger mot Modo. Kommer vi nånsin att kunna ta steget upp till högsta serien igen?
Låst ämne

Sv: Försäsongsmatcher 2020
Matsg: Såg den matchen. Den var klart sevärd och väldigt jämn.
Låst ämne

Sv: Försäsongsmatcher 2020
Kerstin_k: Det jag hört från den andra matchen Modo-Löven (1-5) var att det var högt tempo och bra passningsspel från båda lagen. Modo hängde bra med i spelet 5 mot 5 men hade svårt att sätta sina chanser medans Löven var riktigt bra i PP och avgjorde matchen där. Helt klart kommer PP och BP bli ännu viktigare nu när domarna tar fler utvisningar för slashing och interference i samband med de hårdare direktiven.
Låst ämne

Sv: Försäsongsmatcher 2020
Knylan: Ja, det skulle sitta riktigt skönt med en seger imorgon, annars får vi sänka dem i premiärmatchen den 2/10! Även om spelet inte fungerar till hundra procent idag vill jag åtminstone se ett bra passningsspel och ett högt tempo från oss.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Om vi kör på retrotröjor i år också, hoppas jag att se den här gamla godingen!
Uppladdat:

450x300-retro.pngretro.png

Låst ämne

Sv: Försäsongsmatcher 2020
Nisse på Mon or: Försäsongen är väl till för att just prova sig fram. Skulle allt sitta så skulle ju försäsongsmatcher enbart innebära extra skaderisk.
Låst ämne

Sv: Försäsongsmatcher 2020
Knylan: Kloka ord. Det är så lätt att bli kritiskt när spelet ser uselt ut, och man tappar omdömet.
Försäsongsnojan sätter in..
Låst ämne

Sv: Försäsongsmatcher 2020
Knylan: Förstår vad du menar. Men hur läggs försäsongen upp ? Nu påverkade ju pandemin att flera matcher mot bra motstånd ställdes in. Men oavsett det...för kort tid på is? för lite försäs. matcher ? 14 dagar kvar till premiär och man provar sig fram? Två överkörningar mot Löven här kommande veckor? Hur blir sammanhållningen i truppen då?
Låst ämne

Sv: Försäsongsmatcher 2020
Clay.2: Det är tvåmålsspel i matchställ mot annat motstånd, med media på plats. Det är trots allt vad det handlar om, sen törstar vi supportar efter att se de där ’tendenserna’ år efter år och stämningen härinne är också exakt den samma, år efter år. Jag skriver den här sortens inlägg vid exakt den här tidpunkten år efter år. Åren går, meningslösheten kring försäsongsresultat består.

I övrigt förstår jag faktiskt inte riktigt vad du menar. Vi försöker matcha lite olika konstellationer för att hitta embryon till något som kan fungera under serien, Mora gör precis samma sak. Däremot kan jag absolut inte förringa känslan av att det vore lite gött att knäppa Löven imorgon, men det är mest för att Lövenspöket växte sig enormt under fjolåret. Hoppas att vår förändring när det kommer till åldersstrukturen i laget kan påverka det i positiv riktning.
Låst ämne

Sv: Försäsongsmatcher 2020
Sådärja, blir att gå på hockey på lördag. Fyra biljetter bokat! Några fler hockeysnackare som ska gå?
Låst ämne

Sv: Apropå nånting...
Apropå något helt annat så tänkte jag beställa en matchreplika inom kort, men kan inte bestämma mig för vilken som är snyggast. Den röda är ju renare sett till att reklamen inte är lika framträdande, men den vita känns mer klassisk till designen.

Vilken är egentligen snyggast?
Kommentera

Sv: Försäsongsmatcher 2020
Uppladdat:

450x300-hugopng.pnghugopng.png

Låst ämne

Sv: Försäsongsmatcher 2020
Knylan: Helt rätt .
Man undrar om vi har bytt halva laget , bytt spelsystem, bytt tränare , och jag tar tillbaka att jag klankade på backarna för det är inte deras fel att det går trögt och hakkar i maskineriet just nu .
Vi och andra lag försöker hitta sin stil innan det brakar loss med serie starten .
En vinst är alltid en vinst ändå .
Hittar vi någon ljuspunkt ..ja det är svårt att göra mål på oss .
Låst ämne

Sv: Försäsongsmatcher 2020
roger_sundsvall: Jesus Ice Superstar fixar segergarren. Man tar liksom för givet att han bara grejar det. Klass.
Låst ämne

Sv: Försäsongsmatcher 2020
Kerstin_k: Försäsongsgegga är ordet, precis som det brukar vara. Tydligt att vi och Mora befinner oss på olika nivåer när det kommer till skillsen inom lagen, men det blir som sagt mest bara en sörja i såna här matcher. Jacob Johansson har i alla fall en god förmåga att hela tiden få puckarna på sig, det är en viktig aspekt. Hatten av till Morakeepern dock, även om det sannerligen var försäsongskvalle på desperationen i väldigt många avslutsmoment också.

Det känns som att Moramatchen i SCA Cupen ser ut exakt såhär varenda jävla år, åtminstone vill jag minnas att det såg exakt likadant ut för precis ett år sedan. Deja vu-mode, nästintill. Andra stora och för den efterföljande säsongen direkt avgörande slutsatser som gick att dra från förra årets SCA Cup var Tim Wahlgrens hattrick mot Modo. Vilket genombrott vi fick se!
Låst ämne

Sv: Försäsongsmatcher 2020
Villervalla: Där sätter du fingret på den ömma punkten , det är inte bara Hardegård som faller ur av backarna .
Låst ämne

Sv: Försäsongsmatcher 2020
hur va matchen?
gegga Mojja ?
Låst ämne

Sv: Försäsongsmatcher 2020
rabon: Spelskickliga backar är det många år sedan det fanns, när Hardegård som fryser till is i egen zon när han får pucken är spetsen så är det illa.
Låst ämne

Sv: Försäsongsmatcher 2020
mikenomad: 3-2 till Timrå på straffar.

En tråkig försäsongsmatch där båda lagen var ungefär lika dåliga hela tiden. Försäsongsgegga deluxe.
Låst ämne

Sv: Försäsongsmatcher 2020
mikenomad: Vinst efter straffar.
Låst ämne

Sv: Försäsongsmatcher 2020
rabon: Hur gick det?
Låst ämne

Sv: Försäsongsmatcher 2020
Nä, ni grabbar! Vad tycks om matchen? Ska Dahlén verkligen behöva bära oss såhär? Saknar vi spelskickliga backar?
Låst ämne

Sv: Försäsongsmatcher 2020
Nisse på Mon or: SHLsäsongen...det är i kvalet vi ska vara som bäst...HAsäsongen...det är i slutspelet vi ska vara som bäst...
Låst ämne

Sv: Försäsongsmatcher 2020
Truth : 1+1
Låst ämne

Sv: Försäsongsmatcher 2020
kulltorp: haha menade du mig?
Låst ämne

Sv: Försäsongsmatcher 2020
kulltorp: Freddan var väldigt besviken på laget sist. Det fattade tydligen inte truppen?
Låst ämne

Sv: Försäsongsmatcher 2020
Nisse på Mon or: Tydliga trollkvaliteter på det uttalandet!
Låst ämne

Sv: Försäsongsmatcher 2020
Nisse på Mon or: Jag.mnade inte dig såklart. :-)
Låst ämne

Sv: Försäsongsmatcher 2020
Truth : nää nu ska vi vara positiva. Kan man inte kräva mer av Timrå än detta? Som jag ser det är både Björklöven och Modo bättre gentemot Timrå nu än i slutet på förra säsongen. Och nej, troll är jag inte.
Låst ämne

Sv: Försäsongsmatcher 2020
Hahl Bundy 2.0: Samma visa varje försäsong. Det brukar dala ut med tiden.
Men helt sjukt enkla utvisningar, men regelboken är ju så egentligen.
Tråkigt att laget inte försöker vinna.
Det är ju ändå prispengar att spela om. Tror säkert föreningen skulle behöva 50000 kr.
Men samtidigt är träningsmatcherna konstigt planerade.
Modo 3ggr.och Löven 2ggr. Sedan Löven i premiären.
Premiärmatchen är ju också tråkig så det är en publikmatch.man tappar.
Man borde ha försökt flytta den, men det kanske man försökt redan.
Låst ämne

Sv: Försäsongsmatcher 2020
Detta håller inte.
Låst ämne

Sv: Försäsongsmatcher 2020
Vad är det för domarnivå? Det här är ju värre än Corona!
Låst ämne

« · 2080324 · »