1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 596178 inlägg · 6213 ämnen
« · 2559571 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Apropå nånting...
Costanza: Jag söker med ljus och med lykta efter Modos Ty Rattie och Robin Hanzl, men jag går bet?! Utan dessa två hade Timrå IK aldrig varit ett SHL-lag idag. Alla lag som saknar offensiv spets åker ur SHL!

Kebab_House: Beep! Beep! Här kommer MoDo! Alla som inte vunnit något, ta ett steg åt sidan!

Paninaro: Hahaha, ni behöver bli mer ödmjuk, alla era fans tror att ni är bäst i världen för ni nu är i SHL och vann sm guld för 16 år sen, snart kommer ni bli ner tagna på jorden när säsongen börjar

{297}: Blanda inte ihop som du skriver MoDo med alla andra säkert 95% av oss som följer klubben som ödmjukt vet vilken prövning denna säsong väntar. Vår presschefs humor är oftast god men har märkt ett antal ggr en del tramp i klaveret.

TD: men är ju Norrlands största klubb, redan över 7000 medlemmar och utsåld arena mot AIK nu i HA

Tom Topp: Ja Modo verkar leva kvar lite i allsvenskan. Deras officiella konto går helt i linje med resten av supporterskaran, dvs. noll ödmjukhet 😅

Så nån typ av prestige verkar finnas där, helt klart.
Uppladdat:

500x0-img0789_0.jpeg

Sputnik: visst kan det vara så men ingen ekonomisk doping från kommunen ex vis Växjö äger hallen räntefritt lån på nära 300 miljoner Skellefteå pyntar Skellefteå med 27 miljoner per år och Brynäs får in 15 miljoner lika så modo. Brynäs gjorde ett minus på 500.000 ändå rekordhöga 180 mille i omsättning..

Rico01: Hoppas! Mer sponsorpengar till Timrå!
Den där föreningen är ju så misskött ändå, så lika bra de åker ner i allafall. Kommer ändå bara vara samma historia säsong efter säsong.

GIF håller på att spela sig ur superettan.

Tom Topp: Rövderby!

.....så fyller Bojan 30 idag. Inte 50 som man skulle kunna tro om man går efter känslan av hur lång karriär han haft

innekillenskomp: Jag sätter en femma och en fimp på blötröven!

innekillenskomp: och det känns som det är lite prestige i det mötet!

Olli Nomadinen : Jo men Modorövarna möter blötrövarna imorgon.

Tom Topp: Fast vi spelar väl på onsdag, mot IFSH? 🤔

Olli Nomadinen : Inget är som väntans tider.❤️🤍💣🤟🔥🤘

Olli Nomadinen : och imorgon börjar det lite smått med SCA cupen! 👍

🥰
Uppladdat:

500x0-img20230828172954.jpg

OlliJanne: och Karlin smyger i vassen på stranden va? 😄

{297}: ja men det är väl fortfarande ok att säga att Tobey har chipstuttar va?

dempa: Det enda man får bekräftat för sig om man hånar någon för övervikt är att man är taktlös och dåligt uppfostrad. Däremot är det ju kul ur ett sportsligt sammanhang om Dahlén är i bättre form denna säsong jämfört med förra av den anledningen du nämner, han hade ju bra statistik redan då.

dempa: Hahahah, tack för påminnelsen, vart tvungen att googla fram den där gamla reklamen där de hånar klubban.
Ja Lehtonens skena hade man ju nästan glömt av i en mörk vrå i huvudet. Tack för den också.... ;)

Costanza: Det kommer bli intressant att följa! Spöar ni Oink bara så är jag nöjd med eran säsong! 👍

dempa: verkar som det, får man abstinens i tre veckor så gillar man godis! Men skönt ändå att det inte var något värre beroende, då hade nog avvänjningen tagit längre tid!

Tom Topp:
Går ju inte att misslyckas med Karlin & Costanza.

Tom Topp: alla som hånat Dahlén för hans sockersug får härmed bekräftat att han varit svag för det och säkert lite lönnfet. Blir oerhört spännande o se han i år med 10kg mindre o släpa på! Hade ju otroligt fina siffror förra säsongen ändå.

Rip Kirby: det är jag också nyfiken på, klarar Karlin av en högre serie? Han har väl ingen erfarenhet av SHL hockey? Förutom en halv säsong i Mora, och då fick han sparken!

eltifoso: nej vi har inte mkt till slutspelshistorik mot varandra. Ses i finalen!

Tom Topp: Annars blir det torsk med Karlin!🤭😂

Rip Kirby: Han såg TIK-tröjan och spelade sen en hockey vi aldrig sett förut. Bernie dödade DIF.

Costanza: det kommer bli intressant att se hur eran Bernie klarar av SHL. Om Karlin sätter defensiven, så att han vet exakt vad han ska göra i försvarszon,då funkar det nog. Annars är jag skeptisk!

Costanza: Synd på Bernie ändå. Han som var vår framtid.

{9037}: Länge leve Bernie!

Cobbel: blev kanske lite karma över att "klubban går av för wallinheimo" senare, eller var det tidigare? Galen situation i paritet med när er finne lehtinen tappar skenan och blir helt orörlig

Rico01: fråga cliche-ove så har de garanterat två på listan.

T T: Så var det ja!

Rico01: Jag är här!

Rico01: Jag tror inte man släppt samma lista för klubbar som rankas på hockeyallsvensk nivå än. Inte vad jag vet i alla fall. Men tids nog, tids nog.

Rip Kirby: Var är modos "stjärnor"?

Rip Kirby: Hela listan:

25: Oscar Fantenberg, LHC
24: Simon Ryfors, Rögle
23: Marek Hrivik, Leksand
22: Malte Strömwall, Frölunda
21: Mathias Bromé, Örebro
20: Adam Tambellini, Rögle
19: Oscar Möller, Skellefteå
18: Joakim Nygård, Färjestad
17: Lasse Johansson, Frölunda
16: Anton Lindholm, Leksand
15: Anton Lander, Timrå IK
14: Pär Lindholm, Skellefteå
13: Linus Söderström, Skellefteå
12: Emil Larmi, Växjö
11: Joel Persson, Växjö
10: Anton Strålman, HV71
9: Linus Johansson, Färjestad
8: Max Veronneau, Leksand
7: Jonathan Pudas, Skellefteå
6: Jonathan Dahlén, Timrå IK
5: André Pettersson, HV71
4: Patrik Karlkvist, OINK
3: Oscar Lindberg, Skellefteå
2: Henrik Tömmernes, Frölunda
1: Linus Omark, Luleå

Skellefteå har 5 spelare på listan, Frölunda 3, Leksand 3, HV71 2, Timrå IK 2, Växjö 2, Rögle 2, Färjestad 2, Luleå 1, OINK 1, LHC 1, Örebro 1.

bar mofftak:
Nej det tycker inte jag. I slutspelet kunde en spelare åka ohotad till sargen och blockera, sedan kom motståndare dit, domaren stod och halvsov men gjorde inget, det kunde ta allt mellan 5 till 30 sek innan pucken kom loss.
Delay The game hade inte domarna hört talas om tydligen.

Rip Kirby: Det där ser ut att vara en artikel som har med inför SHL att göra inte SCA-cupen. Känns om att det där är en artikel som hade dykt upp i bilagan som kommer ut varje år fast dom släpper intervjun i förhand istället.

eltifoso: Visst gör man det, och nu är det utvisning direkt för delay of game.

Greven: Ja så var det nog, mitt minne har försvagats , delvis beroende på att nu blåser de ju aldrig för sådana blockeringen mot sarg längre
Den gode Hagos var före sin tid i sitt försök att spela av matchen

T T: Korrekt om jag också minns, han hade chansen lyfta ut pucken i mittzon men blockerar istället strax innanför blå vid Timrås bås

{8179}: Två. Anton Lander på plats femton. Jonathan Dahlén plats sex.

Olli Nomadinen : Som jag minns det slog han ingen icing. Han tog pucken till sargen och ville låsa den men då blåste domaren direkt för "passivt spel".

{8179}: Lander på plats 15 och Jonathan Dahlén på plats 6. 🙂

Hur många har vi med?

Olli Nomadinen : ångest när man tänker tillbaka på det.

« · 2559571 · »