Costanza: Jag söker med ljus och med lykta efter Modos Ty Rattie och Robin Hanzl, men jag går bet?! Utan dessa två hade Timrå IK aldrig varit ett SHL-lag idag. Alla lag som saknar offensiv spets åker ur SHL!
Paninaro: Hahaha, ni behöver bli mer ödmjuk, alla era fans tror att ni är bäst i världen för ni nu är i SHL och vann sm guld för 16 år sen, snart kommer ni bli ner tagna på jorden när säsongen börjar
{297}: Blanda inte ihop som du skriver MoDo med alla andra säkert 95% av oss som följer klubben som ödmjukt vet vilken prövning denna säsong väntar. Vår presschefs humor är oftast god men har märkt ett antal ggr en del tramp i klaveret.
Sputnik: visst kan det vara så men ingen ekonomisk doping från kommunen ex vis Växjö äger hallen räntefritt lån på nära 300 miljoner Skellefteå pyntar Skellefteå med 27 miljoner per år och Brynäs får in 15 miljoner lika så modo. Brynäs gjorde ett minus på 500.000 ändå rekordhöga 180 mille i omsättning..
Rico01: Hoppas! Mer sponsorpengar till Timrå! Den där föreningen är ju så misskött ändå, så lika bra de åker ner i allafall. Kommer ändå bara vara samma historia säsong efter säsong.
dempa: Det enda man får bekräftat för sig om man hånar någon för övervikt är att man är taktlös och dåligt uppfostrad. Däremot är det ju kul ur ett sportsligt sammanhang om Dahlén är i bättre form denna säsong jämfört med förra av den anledningen du nämner, han hade ju bra statistik redan då.
dempa: Hahahah, tack för påminnelsen, vart tvungen att googla fram den där gamla reklamen där de hånar klubban. Ja Lehtonens skena hade man ju nästan glömt av i en mörk vrå i huvudet. Tack för den också.... ;)
dempa: verkar som det, får man abstinens i tre veckor så gillar man godis! Men skönt ändå att det inte var något värre beroende, då hade nog avvänjningen tagit längre tid!
Tom Topp: alla som hånat Dahlén för hans sockersug får härmed bekräftat att han varit svag för det och säkert lite lönnfet. Blir oerhört spännande o se han i år med 10kg mindre o släpa på! Hade ju otroligt fina siffror förra säsongen ändå.
Rip Kirby: det är jag också nyfiken på, klarar Karlin av en högre serie? Han har väl ingen erfarenhet av SHL hockey? Förutom en halv säsong i Mora, och då fick han sparken!
Costanza: det kommer bli intressant att se hur eran Bernie klarar av SHL. Om Karlin sätter defensiven, så att han vet exakt vad han ska göra i försvarszon,då funkar det nog. Annars är jag skeptisk!
Cobbel: blev kanske lite karma över att "klubban går av för wallinheimo" senare, eller var det tidigare? Galen situation i paritet med när er finne lehtinen tappar skenan och blir helt orörlig
bar mofftak: Nej det tycker inte jag. I slutspelet kunde en spelare åka ohotad till sargen och blockera, sedan kom motståndare dit, domaren stod och halvsov men gjorde inget, det kunde ta allt mellan 5 till 30 sek innan pucken kom loss. Delay The game hade inte domarna hört talas om tydligen.
Rip Kirby: Det där ser ut att vara en artikel som har med inför SHL att göra inte SCA-cupen. Känns om att det där är en artikel som hade dykt upp i bilagan som kommer ut varje år fast dom släpper intervjun i förhand istället.
Greven: Ja så var det nog, mitt minne har försvagats , delvis beroende på att nu blåser de ju aldrig för sådana blockeringen mot sarg längre Den gode Hagos var före sin tid i sitt försök att spela av matchen
Olli Nomadinen : Som jag minns det slog han ingen icing. Han tog pucken till sargen och ville låsa den men då blåste domaren direkt för "passivt spel".
Olli ”jag ska prata svenska efter årsskiftet” Jokinen Olli ”jag mognade efter 10säsonger i NHL” Jokinen Olli ”vi vill bli som frölunda” Jokinen Olli ”im a honest coach” Jokinen Olli ”vi ska vara det hårdaste arbetande laget” Jokinen Olli ... | Läs mer