Undrar vad spelarna tänker 💭 och nyförvärven. Man måste ha presenterat en plan varför man ska spela i Timrå. Nu kan det ändras och frågan är hur tänker spelarna?
Men fan va HÄRLIGT att vi fick nåt riktigt att PRATA OM!
Allvarligt. Jag kan ändå inte riktigt sörja det här, i vart fall inte ännu. Så här långt för mycket luftslott i vad som utlovades. Visst, hade Olli stannat hade jag tänkt att det lär nog bli bättre med ett mer handplockat lag men om han nu faktiskt sticker så vete fan hur mycket mer det gick att göra. De ekonomiska ramarna måste ju ha varit kända för både Olli och Kimmo redan från början, så vafan skulle det vara att sura över? Det är väl först långsiktigt det kan hända något, och Ollis intåg skulle ju vara början på det.
Trist för alla dem som värvats för hans skull. Måtte det dock bara för fridens skull bli nån form av steg framåt i detta och inte bara baksuget mot det mörka hålet.
Edlundpojken: Det bästa idag är väl kanske att man skulle kunna få hem Strid som tränare, iofs är väl han under kontrakt men det verkar ju inte spela någon större roll, sedan vet man inte om han har en klausul.
Nu tar vi varann i hand och kommer igen. Vi nådde lika långt/kort 2023 med ett material helt jämförbart med det vi har just nu. Visst, jag försöker mest trösta mig själv, men det nämnda är ett faktum.
Cobbel: Jag, tycker att det låter som en dålig ursäkt att skylla på familjen, om man har vuxna barn som Olli. Nu vet vi inte om det är därför. Men om man ska vara proffs tränare så borde man kunna leva och verka utan frun i knät. Det är inte längre till Finland än att man kan träffas på helger tom.
Nu är både sportchef och Tränare borta...nu väntar vi på lite rensning i Styrelsen. Väntar på info från Styrelsen om vad som sker...det tror jag alla supportrar vill ha svar på😪
bar mofftak: Fattar inte vem det är som sitter och läcker allting? Fan allting kommer ut i media, om det inte handlar om spelare, så är det något annat som kommer ut. Timrå måste rensa hela leden snart, så trött på amatör människor som jobbar i Timrå(dock inte alla) men jag har jobbat nära Timrås kansli samt vaktmästeri i några omgångar under dom senaste 3 åren. Inget känns proffsigt någonstans. Började få lite hopp när Olli kom in samt några andra på kansli, men för många ”Gubbar” är kvar, som är helt jävla bakåtsträvande.
Någon hund ligger definitivt begraven även om det inte just behöver vara något i fallet med Olli. Att Nubben kommer tillbaka och Backlund sitter kvar sänder ju inte direkt ut signaler om att man är en framåtblickande klubb som kan förändras
Detta var jag mest orolig för när Kimmo lämnade och Nubben tog över. Min magkänsla sa att nu lämnar även Olli och assisterande. Då kommer man tillbaks till tryggheten och nu lär Ante Karlsson vara aktuell. Inget ont om Nubben men Kimmo och Olli kändes nytt och fräscht.
jhnd91: Word på det. Har känt hela säsongen att den där jävla Ollihockeyn, den ska allt bli spännande att se. Undrar när man får det? Svaret: aldrig för den är ett fucking luftslott, den har aldrig funnits. Olli är hockeyns svar på kejsaren utan kläder. Dra så jävla långt åt helvete det bara går FINNJÄVEL
FrOllik: Vafan är det som händer i klubben, är så jävla less nu så jag spyr. Vantrivs ledarna eller vad fan är problemet? Härligt att många spelare har säkert skrivit på för Timrå för att jokinen var där. Så jävla vidrigt, plus att vi ställer upp med ett b-lag snart. Är trött på sånna här nyheter hela tiden
Objektivt så är det bara bra att han lämnar, även om det är TRAGISKT. Men om man kritar på för ett lag 2+1, går ut och charmar alla fans om hur bra Timrå IK ska bli, hur rolig hockey dom ska spela, och vilken produkt som han ska skapa, för att sedan ett år senare lämna så kan man fan dra långt åt helvete.
Olli vill en sak, att coacha i NHL. Jag tror inte direkt några GM's i NHL lyfter på ögonbrynen för en 6e plats i SHL. Däremot att göra något stort av små medel i piss-Liiga kanske får dom att vakna lite mer.
Mycket snack och lite verkstad, så summerar jag Ollis tid i Timrå. Även om det "verkade spännande".
Mcmac: Nu måste Timrå tala klarspråk! Tydlig kommunikation varför det bryts. En tydlig vision hur man går vidare. Ska inte spekulera för mkt. Men är detta pga missnöje med hur klubben sköts från Olli och Kimmo är det stor rensning som behövs göra omgående!
tjobba: Challe hade jag väl köpt, ändå gjort det okej i ett trevande Leksand, men frågan är väl egentligen hur man hittar en tränare som kan följa upp på den här spelidén som föreningen ändå verkar vilja följa, både med träning osv. Hela truppen är ju egentligen byggd kring det
Cobbel: Behöver inte vara någon stor konspiration, men förutsättningarna borde ju varit kända gällande familjesituationerna osv. Självklart är familjen viktig så det borde vara prio ett att ordna det så att de som anställs trivs.
Jadu: Ja du bra fråga och jag tror att spelarna aldrig haft en tränare som Olli utöver dom varit i nhl och man såg på flera att dom njöt och att kunna locka med Olli är helt bortblåst och vilka kommer vilja vara med på denna resa ? Blir svårt att locka folk till Timrå när det kommer vara som förut
Andersson: Ne ledningen börjar redan där när Kapanen hade en plan och sen får han in Olli och då behövs det mer av ledningen för att dom 2 ska kunna jobba och göra magi men då kommer Timrås ledning och skrattar och säger ne fan vi kan inte göra nått bra för klubben och supportrarna. Så Kapanen tackar för sig och redan där var Olli körd och nu har vi nubben och ante kommer väl om 2 dar som ?ny tränare? . Så less nu ..
Kerstin_k: Nog har man väntat att de skulle bli kortvarigt kemin verkar inte stämma men bara kavla upp ärmarna och hoppas Klubben behöver arbetsro och identitet nu verkar stormen gå Vi får an se
Edlundpojken: Troligen blir det Ante som kommer tillbaka, låga odds på det faktiskt. Nu lär väl Dahlen hitta en klubb i andraligan i Schweiz eller Tyskland och dra också.
Kerstin_k: mest förbannad för att man kan bryta kontrakt hur som helst. Och redan klar för ny klubb. Så ruttet gjort . Hoppas verkligen ledningen vetat det ett tag,annars känns han helt osympatisk. Dagarna före återkomst för laget. Vem kan ta jokinens plats? Juniorerna som kommit är säkert jokinens förtjänst... Fy fan vad bitter och sur jag känner mig
Andersson: Ja eller så är det ju helt enkelt så som det stått i tidningarna?
Kimmo lämnade pga frugan inte fick fortsätta vara tjänstledig och ville få behålla sitt jobb.
Jokinen har återkommande under hela året tryckt på hur jobbigt det är att vara utan familjen. Ibland så finns det helt enkelt inte nån grande konspiration bakom det hela.
Edlundpojken:Troligen fick väl inte Kapanen dom (ekonomiska ) förutsättningar han ville ha som sportchef , och då lackade väl Olli också .... troligen . Avd Snillen spekulerar
Objektivt så är det bara bra att han lämnar, även om det är TRAGISKT. Men om man kritar på för ett lag 2+1, går ut och charmar alla fans om hur bra Timrå IK ska bli, hur rolig hockey dom ska spela, och vilken produkt som han ska ... | Läs mer