1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

588903 inlägg · 6217 ämnen

Forum

« · 1834740 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Apropå nånting...
Puckat: 2008/2009 för att vara exakt. Tvåa i serien på 20,77%. Efter det uteslutande piss.
Kommentera

10-2...på de två senaste!
Ser bra ut....
Kommentera

Sputnik: Det finns åtminstone ett generalfel i backsidan o det är att ingen av backarna kan skjuta direkt på passning. Alla måste stanna pucken innan de skjuter. När klubben var i ES så tränade man på den detaljen o de flesta backarna kunde skjuta direkt. Därför gjorde också backarna hyfsat med mål.
Kommentera

Btw, jäklar vilket vasst powerplay vi ser ut att ha. När hade vi det senast?
Kommentera

Puckat: Didde har sett över förväntan bra ut, spelar enkelt och sådär lagomt grisigt som han ska. Som sagt backsidan känns solid och det finns bra bredd med både offensiva och defensiva förmågor. Kinnvall som vi berömt härinne blev ju också utnämnd till turneringens bästa back. En av svagheterna förra säsongen var ju just backspelet och att vi hade backar som var för mycket stöpta i samma form och det saknades offensiv spets. I år känns backsidan mer homogen och det finns både offensiv och defensiv spets.
Kommentera

JobbaPuck: Para ihop Larsson med Ponomarenko igen. Larsson verkar få alla att se bra ut, fick till och med Didrik Strömberg att se ut som en rund miljon där ute idag ;-)
Kommentera

modomille: Att du alltid ska bli så tjejsur när Wedin nämns.
Kommentera

{modosnille}: Tänk. Då kanske du förstår. Om inte, ta hjälp.
Kommentera

Gorkyman: Inte ens han...

Varken Dallas eller Maksims går in på sex. Det kunde vi med lätthet konstatera igår.
Kommentera

JobbaPuck: Anton Wedin spelar i Timrå IK,Timrå IK spelar i Hockeyallsvenskan. Anton Wedin är en Hockeyallsvensk spelare.
Kommentera

JobbaPuck: Nja, Dahlroth var svagare enligt mig. Tror nog Ponno sitter rätt säkert, och han kommer växa in i det oxå. Är nog bara ev Westlund som kan peta honom från ordinarie, som jag ser det just nu
Kommentera

lungan: Han har sett ut som Boyce. Sådär lagom och nyttig. Tog ett bra ansvar mellan Hållander och Kaijser idag.
Kommentera

Reflektioner:

Brattström har alla chanser att bli etta.

Kinnvall, Larsson, Enock, Hardegård. Jag gråter inte.

Anton Wedin är en SHL-spelare.
Kommentera

Nisse på Mon: Basse, Molinder, Westin, Olofsson, Enock, Liljendahl och Johnsson. Ja, listan börjar bli lång...
Kommentera

Nisse på Mon: 5-1 slut...klart imponerad...inte felfritt naturligtvis men inte heller fullt manskap...
Kommentera

JobbaPuck: Boyce hur har det sett ut för han?
Kommentera

Många blicklösa. Bortsett från första matchen, då han ju var riktigt bra, så har Ponomarenko varit klart svagaste back.
Kommentera

Knylan: Jansson gör ett stabilt intryck, likaså Kaijser och Hållander vet vi ju vad han kan, jäkligt bra påfyllnad underifrån :-) Sen har vi ju Olofsson oxå
Kommentera

Sputnik: Så är det men han var ju värvad som toppback och betald därefter. Robinson gick från norska ligan till toppback i KHL på två säsonger, som 26-åring. Tror Linkan myser över den värvningen fortfarande idag. Enock kan bli hur bra som helst, så länge han kan kompensera sin brist på storlek även på högre nivå.
Kommentera

Herminator: 4-1 till oss
Kommentera

Nisse på Mon: Ja, jag undrar det också. Det vore en enorm besvikelse att inte placera sig bättre än förra året, jag tycker att det borde betala sig att vi är mycket mer kompletta som lag och betydligt mer balanserade. Nu har Haukeland inlett svagt, men jag har på förhand ändå känt att vi borde ha seriens bästa målvaktspar. Brattströms övergång till seniorhockeyn ser ju helt bekymmerslös ut, jag tror faktiskt att han kommer avsluta säsongen som förstekeeper. Bra målvakter kan ta en väldigt långt.
Kommentera

Nisse på Mon: Vad står det?
Kommentera

Knylan: Caslava gick ju inte av för hackor heller. :-)
Kommentera

Kinnvall ger verkligen Modos Emil Carnestad konkurrens om priset som turneringens back. Verkar vara ett guldkorn Nubben hittat där.
Kommentera

Knylan: Av det jag sett hittills av Timrå i SCA cupen, undrar jag om det finns så himla många lag bättre än TIK? 2-3 st? pp verkar snabbare och säkrare...
Kommentera

Sputnik: Det tog två sekunders puckkontakt och några skär igår för att konstatera att Enock är enormt intressant. Tror inte jag sett någon komma in och stå för en helt egen nivå så tydligt sedan vi fick låna Pilut från HV. Pondus är helt rätt ord, i allt han gjorde. Grym skridskoåkning, hårdhänt och kylig med pucken. Rightare dessutom. Vet inte om vi gjort ett så intressant backförvärv sedan Mat Robinson.
Kommentera

Puckat: Helt enig :-)
Kommentera

Sputnik:
Larsson - Enock
Strömberg - Kinnvall
Hardegård - Ponomarenko
Molinder

Landin
Dahlroth

Rankar till och med Landin högre än Dahlroth för tillfället
Kommentera

Gorkyman: Blir väldigt svårt att själv välja ut 6 backar, panomarenko har sett intressant ut och likaså Kinvall. Frågan är bara vilka man skall ställa över? Ett delikat problem för Freddan och Company helt enkelt.
Kommentera

Gorkyman: Hoppas nivån som domarna har nu i cupen, kommer gälla när serien börjar oxå. Man har verkligen inte blåst sönder matcherna, utan låter spelet gå. Dock är det inte jättefysiskt, men eloge till domarna så långt :-)
Kommentera

Gorkyman: Otroligt fula tröjor modo har idag, ser ut som nåt vi hade i Stöde på 70 talet
Kommentera

Sputnik: Tyckte nog Westlund var bland de bättre backarna ifjol, efter att han fått några matcher, alltså strax innan han pajade igen. Dahlroth känns långt ner på backlistan.
Kommentera

Tillfälligt fel? Hur som måste det styras upp.
Uppladdat:

450x300-img3296png.pngimg3296png.png

Kommentera

Ingen Enock idag... Har han åkt på bakslag? :-/
Kommentera

EArk: Tungt för Westlund, tyckte att han såg riktigt stabil ut det lilla han spelade förra säsongen. Nu kanske jag känns lite väl hårt mot Dahlroth men håller nog en frisk Westlund framför honom med. Riktigt kul att se Enock komma in och direkt och spela med sån pondus första matchen. Det kommer bli rejäl kamp om att få sig en plats i backuppsättningen om inte annat, riktigt bra bredd.
Kommentera

Nisse på Mon: Liljendahl. Fick en tackling i ryggen, höll sig för nacken.
Kommentera

Sputnik: missade vilken i TIK som klev av i går. Vet nån vem och vad?
Kommentera

stoff: Har sett matchen i efterhand och Zetterberg kommer inte bli någon stene. Tycker zetterberg skapade en del och kommer bli giftig i PP.
Kommentera

David Westlund inleder säsongen i Div.1 Valbo. När han är fräsch har han try out i Timrå, Fredrik Andersson vet ej om eller när det kan tänkas bli.

Artikeln är + låst
Kommentera

SMÅLAND:

5-1 mot SHL-laget Mora!
Kommentera

Ha vi nått att fira ikväll?
Är på hotell i Växjö ikväll..
Kommentera

Gorkyman:
Vad bra :)

För övrigt var #55 Gallo ett riktigt utropstecken ikväll.
Kommentera

jå1: Även Brattis såg lugn och fin ut
Kommentera

Jämtlandsfil: 3 raka kommer inte hända
Kommentera

stoff: Wedin, Hållander, Gallo, Jansson och JP
Kommentera

Jämtlandsfil: jag tror zetterberg blir årets stene!
Kommentera

stoff: 5-1
Kommentera

Jämtlandsfil: vad står det? vilka målskyttar?
Kommentera

« · 1834740 · »